Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Lady & Lufsen (2019)

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 1,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Lady & Lufsen (2019)
    Postad: 25-september-2019 vid 20:57
Vi har missat att snacka om lite grejer här känner jag.

Nåväl, vad tycker folk om att Lady & Lufsen får "äras" med en "live-action"-remake för Disney+?
Trailer: https://youtu.be/A2ZDDU34gYw

Föga förvånade för folk här kanske, men... jag tycker den ser hemsk ut. Ermm Älskar dock Tessa Thompson så att se hur hon tolkar Lady kan vara lite intressant kanske. Sen är väl Lady & Lufsen en av de filmerna jag kanske tycker gör sig mer lämpad för återvinning än mastodontklassiker som Den Lilla Sjöjungfrun, Skönheten & Odjuret, Lejonkunen etc.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2019 vid 09:36
Jag gillar inte live-action med talande djur, det känns bara...konstigt.

Kan hålla med om att det är bättre med en remake på en mindre populär film än de stora klassikerna. Men å andra sidan så tyckte jag att Aladdin blev ganska bra som live-action, förutom ett antal skådespelare som vår ganska kassa så höll berättelsen hela vägen.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2019 vid 14:45
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Jag gillar inte live-action med talande djur, det känns bara...konstigt.

Kan hålla med om att det är bättre med en remake på en mindre populär film än de stora klassikerna. Men å andra sidan så tyckte jag att Aladdin blev ganska bra som live-action, förutom ett antal skådespelare som vår ganska kassa så höll berättelsen hela vägen.


Verkligen. Jag tror Babe - den modiga lilla grisen är den enda som fått det att lyckas någorlunda men i grunden funkar det aldrig. Det är liksom hela poängen med tecknad film - att djur kan uttrycka sig överdrivet i förhållande till verkligen och således blir det effektfullt. Det blir bara fel med dessa filmer när de ska vara så verklighetstrogna som möjligt. Djur har inget brett uttrycksregister.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2019 vid 00:15
Två av mina favoritfilmer när jag var liten var Babe & 101 Dalmatiner (Glenn Close-versionen) och att de i denna nyversion använder sig av riktiga hundar och inte CGI triggar mitt intresse x5 mer än om det varit tvärtom (fattar ju såklart att det kommer vara blandat). Tycker allt ser fantastiskt ut men det kan bli lite obehagligt när det kommer till mun-rörelserna haha ://
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2019 vid 19:45
Postad av kung-triton kung-triton skrev:

Två av mina favoritfilmer när jag var liten var Babe & 101 Dalmatiner (Glenn Close-versionen) och att de i denna nyversion använder sig av riktiga hundar och inte CGI triggar mitt intresse x5 mer än om det varit tvärtom (fattar ju såklart att det kommer vara blandat). Tycker allt ser fantastiskt ut men det kan bli lite obehagligt när det kommer till mun-rörelserna haha ://


Gillar också att de använder riktiga hundar men det är just det med det här att deras munnar tvunget ska röra sig. Ta bort det och det kommer bli 10 gånger bättre, i mitt tyckte.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media