Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Musiken

 Svara Svara Sida  <12345 6>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2005 vid 12:29

Postad av quintus quintus skrev:

Why Should I Worry [ Man är väl infödd ]
Once Upon A Time in New York City [ Någonting är på gång i New York City ]

Två låtar från Oliver & Gänget

När det kommer till att motivera varför man tycker om en viss låt -- eller en viss typ av musik -- så är det alltid lika svårt. Dessa två låtar tycker jag är de som, när de står på egna ben utan det visuella, är de bästa. Både text och musikmässigt.

"Why Should I Worry [ Man är väl infödd ]" gillar jag enormt... Jag tycker den är häftig på något sätt... 

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2005 vid 09:25
Vilken sång i TV serien Den lilla sjöjungfrun tycker ni bäst om ? Jag gillar den som är med när Arel önskar till den där sjöstjärnan.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2005 vid 10:57

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vilken sång i TV serien Den lilla sjöjungfrun tycker ni bäst om ? Jag gillar den som är med när Arel önskar till den där sjöstjärnan.

Jag tycker om låten hon sjunger när hon ska rida Stormvind och sen är Harmoni fin. Vad heter den låten när hon önskar till sjöstjärnan?

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Forsing View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-september-2005
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Forsing Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2005 vid 17:32
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vilken sång i TV serien Den lilla sjöjungfrun tycker ni bäst om ? Jag gillar den som är med när Arel önskar till den där sjöstjärnan.

Jag tycker om låten hon sjunger när hon ska rida Stormvind och sen är Harmoni fin. Vad heter den låten när hon önskar till sjöstjärnan?

 

Jag tycker också väldigt mycket om Harmoni ^^

Till toppen
ljuden View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 26-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera ljuden Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2005 vid 18:35

All disneymusik är bra på nått sätt fast man har ju sina favoriter mina är

Man är väl infödd -Oliver & Gänget

En värld full av liv-Lejonkungen

Hjätligt vardagsdags grattis-Alice I Underlandet

"Bara börja vissla"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2005 vid 18:52
Postad av ljuden ljuden skrev:

All disneymusik är bra på nått sätt fast man har ju sina favoriter mina är

Man är väl infödd -Oliver & Gänget

En värld full av liv-Lejonkungen

Hjätligt vardagsdags grattis-Alice I Underlandet

Håller med dig, dom är alla bra!

En värld full av liv är en fin låt och en perfekt början på en sådan film som Lejonkungen! Som Pumbaa säger "Den går rakt in i hjärtat på mej!"

 



Ändrad av Bara lilla jag
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2005 vid 04:27

Förresten, Sissel gör även rösten till den danska och norska versionen läste jag nånstans :P  Iaf så sjunger hon till norska å danska.

 

:) älskar sissels röst!

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2005 vid 08:42

Gör hon? Det var ju lite kul! :) Tänk att ha gjort dubbningen till en film på 3 olika språk!

Såg (och spelade in såklart) Björnbröder som igår gick på Disneychannel, och jag kan bara inte hjälpa det, men det stör mej sååå att det inte är engelska sånger!! Fast det är ju bara logiskt att sångerna också är omdubbade, men jag tycker att de engelska är sååå mycket bättre! Men, man kan ju inte få allt, jag får väl köpa dvd:n och se på den engelska versionen

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2005 vid 14:58
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vilken sång i TV serien Den lilla sjöjungfrun tycker ni bäst om ? Jag gillar den som är med när Arel önskar till den där sjöstjärnan.


Jag tycker om låten hon sjunger när hon ska rida Stormvind och sen är Harmoni fin. Vad heter den låten när hon önskar till sjöstjärnan?




På engelska så heter den Daring To Dream. Jag kan tänka mig att den heter Dansa en dans på svenska.

Har ni hört sången på Disney Prinsess dvd filmerna som heter If You Can Dream ? Den är med på både Prinsess Sagor och Jasmin filmen. Den tycker jag är jättefin. Fast den är bara på engelska. Varför är inte den översatt på svenska ? Vore kul att höra en svensk version av den. 

Ändrad av Daniel
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2005 vid 15:56
Postad av the_fish the_fish skrev:

Förresten, Sissel gör även rösten till den danska och norska versionen läste jag nånstans :P  Iaf så sjunger hon till norska å danska.

:) älskar sissels röst!



Ja, Sissel gör både tal och sång i de svenska och norska versionerna.

I den danska versionen gör hon endast Ariels sångröst. De talade replikerna görs av en skådespelerska som heter Marie Ingerslev.

Jag vet att en del svenskar och danskar irriterar sig på Sissels norska brytning, men själv tycker jag att hennes röst låter lagom exotisk. Hon är perfekt i rollen, och har en enastående sångröst. Jag tycker faktiskt att Sissel är en bättre Ariel än originalrösten Jodi Benson.

Dessutom understryker Sissels brytning att Ariel inte tillhör samma folkslag som landlevande människor. (Ok, ok, de övriga havsvarelserna har vanliga svenska röster, men man får väl ha lite fantasi också, eller hur?)
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-september-2005 vid 23:33

Oja, Sissel är bättre än Jodi, men Jodi är extremt bra hon med.

 

En bakgrundslåt jag verkligen gillar, och som många andra också verkar gilla (inte direkt chockande :P) är Haircut från Mulan. Har försökt med nedladdningsprogram men kan inte den, är det nån som vet vars jag kan få hem eller åtminstone lyssna på den?

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2005 vid 15:13

När i filmen spelar dom den låten?

Du kan ju alltid gå in på www.amazon.com och söka på Mulans soundtrack. Där brukar dom ha provlyssningar på många skivor. 


- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2005 vid 03:56
Jag är inte ritktigt säker faktiskt... men jag TROR att det e bakgrundsmusiken som spelas då Mulan tar hennes papaps rustning och det.  Okej, ill do so =)
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2005 vid 04:42

Hittade den... trooor jag. Det låter inte ritkigt som den, men namnet på sången verkar rimligt: Mulan's Decision.

Är det någon som vet om det är rätt? (den låter bättre å annurlunda i filmen än den version jag laddade ned).
   Låten som spelas i bakgrunden då Mulan tar sin pappas rustning. Och jag tror att jag har hört den kallas Haircut också.

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Pocahontas View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-september-2005
var: France
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Pocahontas Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2005 vid 10:35
I really really love the songs : Hela min Värld and Del av din Värld. They're beautiful !
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-september-2005 vid 03:30

Oui, ils sont beau! Mais je n'aime PAS cet chansons en francais. 'An autre monde' est bien, mais 'Partir La-Bas' n'est pas bien. Je veux dire: en Anglais et Suèdois Ariel a la voix plus beau, mais en Francais la chanteuse ne peut pas chanter. Mais j'aime bien 'Zéro en héro'  (en francais)  et les chansons de "La Belle et la Bete" (en francais )

Anywayyys... as u can see my french SUCKS but at least i tried to show off

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Pocahontas View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-september-2005
var: France
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Pocahontas Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-september-2005 vid 20:04
Postad av the_fish the_fish skrev:

'An autre monde' est bien, mais 'Partir La-Bas' n'est pas bien. Je veux dire: en Anglais et Suèdois Ariel a la voix plus beau, mais en Francais la chanteuse ne peut pas chanter.

Anywayyys... as u can see my french SUCKS but at least i tried to show off

lol you did an effort to speak french. But contrary to what you think Partir là-bas is one of the most appreciated Disney's song in France (we all love Claire Guyot's voice). But maybe you heard the version of 1998 (and yes indeed this version is horrible ! lol). Un autre monde is not very loved by french people, because it's a new version. And I agree with you, the Swedish voice is wonderful ! (It's the same singer as in Norwegian, isn't it ?)

Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-september-2005 vid 23:22

Yes it's the same as the Norwegian - Sissel Kyrkjebo.
   And yeah, I must've heard the newer version then :P

Hey, if u read this before 13. o' clock thursday afternoon, could i please have your msn adress 'cause i could need some help with my french homework     :P

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Pocahontas View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-september-2005
var: France
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Pocahontas Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2005 vid 16:01
Postad av the_fish the_fish skrev:

Yes it's the same as the Norwegian - Sissel Kyrkjebo.
   And yeah, I must've heard the newer version then :P

Hey, if u read this before 13. o' clock thursday afternoon, could i please have your msn adress 'cause i could need some help with my french homework     :P

 

lol Sorry I'm just back from School, you may read this later. But you can still take my msn address for some other french homework in the future if you like ;)

Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2005 vid 02:46

yay that's awesome ;P Mine is klumpstumpen@hotmail.com

Dude, how come u understand swedish? I mean u must've gotten to this page somehow and then u mustve been able to read and follow all the links and everything. U also must be able to see what the topics are to know what u're supposed to write in each forum.

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Pocahontas View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-september-2005
var: France
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Pocahontas Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2005 vid 13:32
Postad av the_fish the_fish skrev:

yay that's awesome ;P Mine is klumpstumpen@hotmail.com

Dude, how come u understand swedish? I mean u must've gotten to this page somehow and then u mustve been able to read and follow all the links and everything. U also must be able to see what the topics are to know what u're supposed to write in each forum.

You're had to my msn

In fact I don't understand Swedish or even Scandinavian languages. I love collecting songs from Walt Disney in as many languages as possible. Sometimes I found the title of the movie or a song in your language (for exemple : Färger i en Vind frop Pocahontas, that I love by the way or Den Lilla Sjöjungfrun) and then I look for the lyrics thanks to google.fr

Sometimes I fall on forums, such as this one. Even if I don't understand Swedish, the pattern to register on a forum is often the same in all languages (I even registered on a Danish forum). For example, I know that the first theme is always about Disney's Animation, so I posted here my first answer. Some words look like french words, so it can be easy for me to understand (Posta svar looks like Poster une réponse or simply Post)

Now I know how to reply, how to create a new subjetc etc  But I'm still unable to write in Swedish ... lol

Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2005 vid 23:43
Postad av Pocahontas Pocahontas skrev:

In fact I don't understand Swedish or even Scandinavian languages. I love collecting songs from Walt Disney in as many languages as possible. Sometimes I found the title of the movie or a song in your language (for exemple : Färger i en Vind frop Pocahontas, that I love by the way or Den Lilla Sjöjungfrun) and then I look for the lyrics thanks to google.fr

 

Dude, thats TOTALLY what i do! I LOOOVE disney music and yeah im also downloading it in different languages, such as french italian n spanish, but mostly french since thats my third language    its kool i love french

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2005 vid 00:39

How cool that someone from france is on this page...

oki det där lät ju som haha min engelska är inte så bra halv ett på natten. Är lite trött för jag gick upp 06.00 i morse...

Men hursomhelst..ja trodde det bara var svenskar här...eller jaa, du the_fish är ju svensk fast du bor i USA, men det är kul att nån från något annat land har hittat hit Fatta inget när ni snackade på franska eftersom jag läser tyska..hehe

But anyway I agree with you 2, music from disney is wonderful!!



Ändrad av Bara lilla jag
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Pocahontas View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-september-2005
var: France
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Pocahontas Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2005 vid 12:54

Postad av the_fish the_fish skrev:

Dude, thats TOTALLY what i do! I LOOOVE disney music and yeah im also downloading it in different languages, such as french italian n spanish, but mostly french since thats my third language    its kool i love french

I can easily help you to get some more French songs, it's easy for me to find them  (I can help you for Lejon Kungen, Skönheten och Odjuret, Mulan, Aladdin and Den Lilla Sjöjungfrun)

Concerning myself I'm looking for Del av Din Värld (the whole song including this passage "Vet inte vad, vet inte när, bara att något började här
Jag ska bli fri, och jag ska bli, del av din värld")
The only version I find is so bad quality (we can hear the sounds behind and then a narrator is talking then)

Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2005 vid 17:38

Jag tycker att musiken ur Snövit är så vacker att spela på piano. Speciellt:

"I'm whishing" och

"Some day my prince will come"

Jag älskar att sjunga och spela piano, så sångboken: "The illustrated treasury of Disneysongs" står ofta i notstället på pianot. De allra flesta Disneysångerna finns i den boken. Helt perfekt!

I våras försökte vi några tjejer att sätta upp en liten "Disneymusikal" i skolan, men det gick inte att genomföra. Vi var tyvärr inte tillräckligt arbetsvilliga och tålmodiga...

Är det nån som har gjort nåt liknande och genomfört det? Snälla! Svara i såfall. Du kanske har nåt bra tips?

 

Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2005 vid 01:47
Postad av Pocahontas Pocahontas skrev:

I can easily help you to get some more French songs, it's easy for me to find them  (I can help you for Lejon Kungen, Skönheten och Odjuret, Mulan, Aladdin and Den Lilla Sjöjungfrun)

 

Dude, I already have all those  I have like the french version of every disney song so... ;P   It's not har finding songs at all. Just download Limewire and then u download music. It's so easy. U mustnt have a downloading program since u find it so hard to find swedish disney songs.                   

 

Bara lilla jag, det var väl inge fel alls på din engelska ,D   Åh kooolers, ja skulle också vilja kunna tyska, det e tufft tycker jag ;D


Mattis, jag håller med om att Im wishing och Someday My Prince Will Come är riktigt bra sånger. Och jag e extremt avundsjuk att du kan spela piano, hade jag kunnat det hade jag också spelat disneysånger hela dagen   
    Och att göra en disneymusikal i skoan vore ju en helt sjukt BRA idé! Hade jag kunnat sjunga hade jag lätt gjort det :P Men jag tror att det bästa tipset jag kan ge är att bara försöka få ihop så många som möjligt, men egentlkigen spelar det inte roll, man kan vara bara typ ca 7 st så länge man har en mini-kör är det lugnt. Bara ni får rektorn att gå med på det så spelar kvantiteten inte så stor roll ;P
      

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2005 vid 02:17
Jag vill inte att ni pratar mer om fildelning av upphovsrättsskyddat material på forumet, ni uppmanar andra till brott. Forum Policy. Svar inte på detta inlägg

I do not want that you to talk more about downloading/file distribution of copyrighted material; you encourage others to break the law. This is our Forum Policy, we understand that you haven't been able to understand the forum rules this is why you will not get a formal warning for this. Don't answer this post, and don't talk more about filesharing.

Edit: Mostly re-written by Proximus.




Ändrad av Proximus
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Pocahontas View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-september-2005
var: France
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Pocahontas Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2005 vid 02:36
Sorry I didn't want to talk about downloading files nor encouraging anyone to break the law. I just wanted to help. Sorry once again Daniel I'll talk about this no more.
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2005 vid 17:51

Jag förstår om du skulle vilja kunna spela piano. Det är sjukt roligt!!

Jag älskar det!

Love Pirates!!!
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2005 vid 19:45
Och åååh så underbart att bara kunna sitta i sin ensamhet och spela sina favoritdisneymelodier!  

I Taran och den magiska kitteln är det ju inte direkt mkt musik, men jag tycker att musiken som hörs då Taran använder det magiska svärdet är riktigt mäktig. Också gillar jag musiken man hör i Basil Mus då texten "The Great Mouse Detective" kommer upp på rutan, den är också pampig och mäktig.

Men som många andra också verkar tycka: Musiken i Den Lilla Sjöjungfrun kan man   a l d r i g    få nog av. Helt omöjligt.   Också "en helt ny värld" är ju helt underbar. Peter Jöbacks röst är SÅ fantastisk i den sången!!!
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media