Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den Lilla Sjöjungfrun Soundtrack???

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Den Lilla Sjöjungfrun Soundtrack???
    Postad: 08-maj-2005 vid 11:59
Jag undrar en liten sak finns det något soundtrack till filmen Den lilla sjöjungfrun har letat överallt men jag hittar inget

någon som vet?
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2005 vid 12:57
Om det Svenska Soundtracket till filmen någonsin funnits på CD vet jag ej, men det finns inget nu i alla fall. Det finns ett Soundtrack på Engelska dock som kan köpas på bl.a. CDON.com . Den finns även på Åhlens i Stockholm (Där köpte jag min)
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2005 vid 13:39
Det har till och med funnits (minst) två olika versioner av det svenska soundtracket. Den ena är en ren musik-CD eller -LP som innehåller sångerna och delar av bakgrundsmusiken. Den andra innehåller sångerna och en berättarröst som återger handlingen i sagan.

Den senare versionen finns att köpa lite varstans, t.ex. på Ginza för 59 kronor.


Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2005 vid 16:05
Har den med bara sångerna. Det är jag jätteglad för.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2005 vid 12:18

Jag har den andra varianten, den med sångerna och en berättarröst, på LP. Men eftersom Den lilla sjöjungfrun är en av de klassiker jag saknar i min samling så får jag vara nöjd med min LP så länge...  
(Jag fick även Oliver & gänget på berättar-LP när jag var mindre och kan den så gott som utantill. Gissa om jag blev sur när jag köpte filmen och den inte bara var omdubbad utan även vissa repliker var ändrade..!) 

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-maj-2005 vid 22:43
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Den ena är en ren musik-CD eller -LP som innehåller sångerna och delar av bakgrundsmusiken.


var köpte du den?vill gärna veta
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2005 vid 08:42
Postad av Ariel_ Ariel_ skrev:

var köpte du den?vill gärna veta

Jag köpte mina CDar i någon lokal skivbutik i Malmö eller Lund när filmen var ny. Det var drygt 14 år sen, så exakt var kan jag omöjligt komma ihåg nu.


Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2005 vid 12:13
Den med berättarröst finns både på CD-On och på Ginza för 59 pix.
Det riktiga soundtracket verkar dock vara svårt att få tag på, mitt råd är att kolla alla lokala skiv och second-hand affärer.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2005 vid 14:14
Jag har Den lilla Sjöjungfrun. (Engelska Soundtracket) Har även soundtracket till uppföljaren. (The Little Mermaid II) Har även svenska soundtracket på kassetband.
Till toppen
Oo-De-Lally View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 14-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera Oo-De-Lally Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2005 vid 15:36
Jag har både soundtracket på engelska och den versionen på svenska där det finns en berättarröst + en massa snuttar från filmen på. Har nog hört den cd:n tusen gånger. Kan hela utantill!! Men på den finns det en del saker som de inte säger i filmen med. Lite konstigt, men det är kanske till de bortklippta scenerna eller?
"Le, du är med i dolda kameran!" - Knattarna till Fru Matilda.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2005 vid 16:09
Såg att de hade the little mermaid 2 return to the sea  (den lilla sjöjungfrun 2 havets hemlighet) soundtrack på bengans.se för 299:- snacka om dyrt!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2006 vid 20:13
I USA finns ett nytt soundtrack. Se disney.com
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2007 vid 20:19
Svenskt Soundtrack finns just nu på Tradera. Såg det i dag.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2012 vid 14:13
Köpte svenska soundtracket på tradera. Ni som också har den. Har det funnits fler utgåvor med andra omslag ?

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/photo.php?fbid=342360609140065&set=a.218749588167835.56070.100000983851310&type=3&theater

Ändrad av disney_girl - 03-mars-2012 vid 14:16
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2012 vid 16:06
Jag har en LP-skiva med soundtracket, och det omslaget har i alla fall en annan bild, där Ariel och Erik sitter på en klippa. (Den här bilden fast bara mittpartiet:  http://www.movie-list.com/posters/big/zoom/littlemermaid.jpg)

Men om du bara menar CD, så vet jag tyvärr inte.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2012 vid 00:08
Jag har också LP-skivan som ser ut sådär :)

 

Gällande skivan så har jag sett det här omslaget förut

http://www.geocities.ws/foreigndisney/Arielsw.jpg
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2014 vid 16:44
Jag har en annan variant,då hon sitter på en sten.

Ändrad av disney_girl - 15-november-2014 vid 16:45
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media