Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Utgångna Klassiker på DVD

 Svara Svara Sida  <1 23456>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2005 vid 08:43
Postad av Hanna_N Hanna_N skrev:

Okey, men micke och molle då? Går den fortfarande att få tag i?

Den går inte att köpa i den vanliga handeln, såvida man inte råkar ha turen att hitta ett överblivet exemplar på någon butikshylla.

Däremot är den ganska vanlig på begagnatmarknaden.

Men det kan kanske vara av intresse att det kommer en ny film, Micke och Molle 2, i slutet av nästa år. Det är troligt att det blir ett nysläpp av originalfilmen i samband med att uppföljaren har premiär.

Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2005 vid 23:33

Men micke och molle går att få tag i på internet eller? Hoppas de släpper den igen när uppföljare kommer

Sen undrar jag om Peter Pan går att få tag i, den har jag letat efter ett tag nu, men inte hittat den

Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2005 vid 10:26
Postad av Hanna_N Hanna_N skrev:

Men micke och molle går att få tag i på internet eller? Hoppas de släpper den igen när uppföljare kommer

Sen undrar jag om Peter Pan går att få tag i, den har jag letat efter ett tag nu, men inte hittat den


Svaret på båda frågorna är att, visst går de att få tag på om man bara letar lite. Generellt kan man säga att om man vill ha tag på utgångna filmer ska man leta överallt där begagnade filmer säljs. Det kan vara loppmarknader, garageförsäljningar, bytesaffärer, antikvariat, småannonser, annonstidningar m.m.

Och naturligtvis kan man ibland ha turen att hitta nya exemplar som ligger kvar på någon butikshylla. Störst chans är i så fall om man letar i lite udda butiker där det normalt inte säljs så mycket film. T.ex. leksaksaffärer, bensinmackar, matbutiker m.m.


På nätet kan man hitta utgångna filmer på auktions- och annonssajter. Störst är Tradera, och där finns nästan alltid det man söker, men räkna med att få betala en bra slant för de mera attraktiva titlarna. Både Peter Pan och Micke och Molle finns till försäljning på Tradera just nu.


Här finns länkar till några auktionssajter:
Tradera
QXL
Brabud
eBay.se

Annonssajter:
Blocket.se
KOLL

Tänk också på att utnyttja bevakningsfunktionen som finns på de flesta auktionssajterna. Även om just den filmen man söker inte finns till salu just för ögonblicket kan man få ett mail när den dyker upp.

Tillägg: Det finns även auktioner på DVD-forum.


Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2005 vid 14:14
Tack så mycket för alla tips. Nu har jag hittat peter pan i en filmaffär, den kostade bara 99kr, värsta kapet
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2005 vid 12:07
Jo, jag hittar också klassiker i affärerna väldigt ofta! I olika forum pratas det om tradera med flera sidor ganska ofta, men jag har hittat alla de filmer mm som jag har i affärer och jag har ganska många om man säger så
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2005 vid 18:59

Menar du att du ofta hittar utgångna klassiker i butikerna? Själv har jag inte hittat en enda!

Fast jag har ju inte letat särskilt noga. Men jag ska till Stockholm snart, och då ska jag kolla runt lite ...


- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2005 vid 09:43
Det är bra att kolla i leksaks affärer. Nu i höstas hade disney någon höstkampanj då de sålde ut en disney film för 139 och två för 199, det fanns då bla 9 stycken klassiker att välja på. Då passade jag på att köpa 8 stycken  Jag hittade kampanjstället i en ica supermarket affär.
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
blond_carro View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 15-november-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera blond_carro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2005 vid 10:04
För er som inte har alla disney... kolla på www.discshop.se dom har utförsäljning på några av disney filmerna nu... hoppas ni hittar de ni söker... själv vill ja ha tag i snövit... men man får betal bra för den.. tyvärr... ha de Lycka till /Carro
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2005 vid 14:25
Jo Jag hittar väldigt ofta filmer i butikerna. särskillt d på åhlens i norrköping! Där ligger det alla möjliga och omöjliga filmer och lurar särskillt nu när de har byggt om och rensat ut på lagret!
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2006 vid 14:23
Någon som vet något ställe i Stockholm (centralt) där man kan hitta utgångna disneyklassiker? Hur är det med Åhléns City?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2006 vid 11:55

Att hitta utgångna klassiker i sthlm är inte lätt ( vilket man kanske skulle kunna tro iofs), har inte hittat några förutom Pinocchio.. och det var faktiskt på Åhléns iofs men de var ju nån månad sen så....Men vem vet kanske har de några klassiker nånstans sthlm e ju ändå ganska stort med många affärer sen har jag iofs  hört att de har haft Beauty and the Beast -special edition -2 disc colletors edition på  toys r us ... för ett tag sen...Den som söker han finner

Love will be your guide
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2006 vid 18:21

Okej, får väl leta lite då

Vilken utgåva av Pinocchio var det du hittade på Åhléns? Den med nummer på ryggen eller den utan? Om du menar DVD överhuvudtaget

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2006 vid 13:57
Ja leta du de är värt ett försök Det var den med nummer på ryggen ja, och det var DVD n ja menade...lycka till
Love will be your guide
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-januari-2006 vid 17:57

Tyvärr hittade jag ingenting i Stockholm, mycket var ju stängt eftersom det var trettondagen.

Men jag var inne på Åhléns, och där hade dom verkligen många disneyfilmer! Jag tänkte köpa Bambi för 149 kr men det blev inte av.



Ändrad av *natalie*

- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
blond_carro View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 15-november-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera blond_carro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2006 vid 08:25
Någon som hitta Snövit och de sju dvärgarna som man kan köpa någonstanns??? har leta i ett år nu men hittar inte den nånstanns har sökt överallt på nätet men finns inte... någon som vet något annat än trader eller alla dom andra vanliga sälj ställen????
Till toppen
Sabina View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Sabina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2006 vid 20:28

 

sitter och funderar på vilka filmer som kommer att utgå härnäst och vilka man borde satsa på att köpa.  skulle någon vilja vara så snäll och ge ett förslag ?   det står mellan ;

Nr 9.   Pank och Fågelfri

Nr 12. Askungen

Nr 22. Filmen om Nalle Puh

Nr 23. Bernard & Bianca

Nr 25. Taran och den Magiska kitteln

Nr 27. Oliver & Gänget

Nr 29. Bernard & Bianca i Australien

Nr 36. Mulan



Ändrad av Sabina
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2006 vid 20:06

Askungen kom ju ut för inte så längesen. Jag skulle köpa Filmen om Nalle Puh eller Taran och den Magiska kitteln

Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2006 vid 10:16
Postad av Sabina Sabina skrev:

sitter och funderar på vilka filmer som kommer att utgå härnäst och vilka man borde satsa på att köpa.

Askungen är en av de fjorton klassikerna i platinaserien. Det betyder att den bara kommer att finnas ute under en viss tid, för att sedan "låsas in" i arkiven i många år. Därför bör du köpa Askungen inom de närmaste 8-12 månaderna för att vara säker på att inte missa den.

Övriga klassiker på din lista är sådana som är mer eller mindre kontinuerligt tillgängliga. Det finns inte skäl att tro att någon av dem skulle vara i större fara att dras in än de andra. Visst kan det hända att någon av dem kommer att dras in, men i så fall dröjer det förmodligen inte mer än ett par år till nästa utgåva. Lita till eget tycke och smak, och välj själv i vilken ordning du vill köpa dem.


Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
blond_carro View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 15-november-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera blond_carro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2006 vid 18:53
Postad av Sabina Sabina skrev:

sitter och funderar på vilka filmer som kommer att utgå härnäst och vilka man borde satsa på att köpa.  skulle någon vilja vara så snäll och ge ett förslag ?   det står mellan ;

Nr 9.   Pank och Fågelfri

Nr 12. Askungen

Nr 22. Filmen om Nalle Puh

Nr 23. Bernard & Bianca

Nr 25. Taran och den Magiska kitteln

Nr 27. Oliver & Gänget

Nr 29. Bernard & Bianca i Australien

Nr 36. Mulan

 

hej

 

ja skulle köpa askungen

eller Taran och den Magiska kitteln. dom ska snart gå ut... ja ska själv köpa dom filmer som finns kvar o som ja själv inte har än...



undra några saker någon so  kan svara!?

varför finns inte klassikern 10.spela för mig??? hittar inte den nånstans..

sen undra ja en annan sak varför kan man inte få tag i klassikerna:

Saludos Amigos 
Tre Caballeros
Melody Time
The Adventures of Ichabod and Mr. Toad

på svenska?? kommer dom aldrig komma till sverige eller???

 

en fråga till kommer snövit att släppas igen i sverige?? eller den kommer komma om tio år igen???


AdminEdit: Lade ihop dina inlägg. Läs Reglerna


Ändrad av Daniel
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2006 vid 09:09
Postad av blond_carro blond_carro skrev:

varför finns inte klassikern 10.spela för mig??? hittar inte den nånstans..

Därför att det inte finns någon klassiker med nummer 10 som heter Spela för mig.

Antingen menar du klassiker nummer 8 - Spela för mig, eller så menar du klassiker nummer 10 - Melody Time. Ingen av dem finns dock utgiven på DVD i Sverige, se nedan.

Postad av blond_carro blond_carro skrev:

sen undra ja en annan sak varför kan man inte få tag i klassikerna:

Saludos Amigos
Tre Caballeros
Melody Time
The Adventures of Ichabod and Mr. Toad

på svenska?? kommer dom aldrig komma till sverige eller???


Som det ser ut just nu kommer de inte att ges ut i Sverige. Men man ska inte ge upp hoppet. Om ett par år kan situationen se annorlunda ut. (Det kan vara värt att notera att halva filmen The Adventures of Ichabod and Mr. Toad faktiskt finns utgiven på DVD i Sverige under titeln Walt Disney Sagobibliotek volym 1.)

Postad av blond_carro blond_carro skrev:

en fråga till kommer snövit att släppas igen i sverige?? eller den kommer komma om tio år igen???

Disneys engelska websajt anger oktober 2008. Eftersom filmen ingår i platinaserien ges den ut ungefär samtidigt i de flesta länder, även i Sverige. Dock ska man ha klart för sig att uppgifter om vad som ska ges ut så långt in i framtiden inte är helt tillförlitliga. Det gäller preliminärt, men kan komma att ändras.



Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
Queenofice View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 05-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Queenofice Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2006 vid 15:29
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:


Disneys engelska websajt anger oktober 2008. Eftersom filmen ingår i platinaserien ges den ut ungefär samtidigt i de flesta länder, även i Sverige. Dock ska man ha klart för sig att uppgifter om vad som ska ges ut så långt in i framtiden inte är helt tillförlitliga. Det gäller preliminärt, men kan komma att ändras.



Som du säger att de är långt in i framtiden och jag tror att formatet på filmerna kommer att förändras till då oxå. Har du hört något om de? Alltså de är väldigt mycket prat om HD så jag tror att de börjar från början med klassiker 1 och fortsätter framåt med de nya film formatet. Eller är jag helt ute och cyklar?

AdminEdit: Jag kortade ner Citatet. Läs reglerna.


Ändrad av Daniel
Till toppen
Djinn View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Djinn Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2006 vid 12:38

Hej,

 

Jag undrar vilka filmer det är som ingår i Platina serien, jag undrar även hur och var man kan få reda på när en eventuell release är på gång? Jag och min familj samlar på Disneyklassikerna och har nu alla utom Peter Pan, Snövit och Skönheten och odjuret (köpte faktiskt Make Mine Music i England)

Man kan ju hitta klassiker på Tradera men priserna är hutlösa, 1600:- för t ex Snövit.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2006 vid 12:46
Releaselista hittar du på DVD-listan här på DFS.
Information om Platinaserien hittar du här.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Oliver19 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 11-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Oliver19 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2006 vid 11:27

Jag hade nog också valt askungen för jag har de flesta av dom.

Missade Peter pan och Micke och Molle lite synd.

Till toppen
blond_carro View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 15-november-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera blond_carro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2006 vid 10:16
hejsan Micke & Molle kan du hitta på tradera just nu http://www.tradera.com/auction/aid_25935638 
men den kostar över 200kr.. du kan oxå hitta peter pan. men den kostar oxå över 200kr.. tyvärr men man kan alltid hoppas att dom släpps snart igen...
Till toppen
agge View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 02-augusti-2005
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera agge Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2006 vid 20:20
Hej på er,
 
Jag har alla disney klassiker på svenska dvd:er utom dessa:
 
Fantasia
Fantasia 2000
Pongo och de 101 dalmatinerna
Djungelboken
 
Jag vet att Djungelboken och Pongo kommer på nyrelease 2007,
men jag vill ha dessa NU!
 
Någon här som har en aning om vilka pengar som måste uppbringas för att köpa dessa snarast begagnade eller nya på auktions sidor?
 
Hjälp!
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2006 vid 16:48
Ett tips, förutom att ha tålamod och scanna de sedvanliga auktionssiterna, är att besöka överskottsbolaget och gamla marknader. Det är inte alltför ovanligt att man ser gamla utgångna klassiker tokbilligt på dessa ställen.

Till toppen
Bubblan02 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-mars-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Bubblan02 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2006 vid 19:18
För  någon vecka sedan såg jag att ginza  hade Micke och Molle för 199 kr.  Kollade igen efter några dagar  men då fanns den inte kvar..
Blev ganska förvånad när jag såg att den filmer gick att köpa, för den har väl utgått för ett ganska bra tag sen?! Confused

Har nyligen köpt Skönheten och Odjuret (DVD:n) på blocket för bara 65 kr! Blev jätteglad då jag hittade den så billig. På tradera brukar den väl kosta minst 600.
Till toppen
agge View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 02-augusti-2005
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera agge Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2006 vid 15:50
Ska jag slå till?
 
Djungelboken @ Tradera:
 
PONGO och de 101 DALMATINERNA @ Tradera:
 
Shocked
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2006 vid 16:29
Galna priser som jag inte tror någon kommer betala. Runt 400-600kr  (om de skulle varit inplastade..) är vad Djungelboken vanligtvis brukar gå för.

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media