Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bra saga/berättelse

 Svara Svara Sida  <12345 6>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2005 vid 10:55

Postad av Saga Saga skrev:

jag var och hyrde film idag då såg jag filmen "Den lilla prinsessan" i videoaffären, den filmen har jag sett två versioner av de bygger väl på en bok av Frances Hodgson Burnett tror jag. Den handlar om en flicka som går på en flickskola i början av 1900-talet sen kommer jag inte ihåg nåt mer,men om jag inte minns fel så var filmerna ganska bra och jag gillade handlingen (att den utspelar sig i början av förra seklet). Den ena filmen var väldigt gamal den andra var väl ifrån mitten av 1990-talet verkar vara en sån historia som passar att göra film av så varför inte en disneyklassiker...

I början på förra seklet, det känns lite konstigt att seklet jag växte upp på är "förra seklet" nu, plötsligt känner jag mig mycket äldre

Den historien har jag inte sett eller läst eller ens hört talas om, men utefter dina beskrivningar måste jag säga att den skulle passa väldigt bra som dinseyklassiker.

Början av 1900-talet Skulle man inte kunna teckna den i stil med Herkules och Törnrosa? Alltså i Herkules fall att alla skulle se ut som målningar på krukor.

 

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2005 vid 17:44
Men om man nu skulle göra en film som utspelar sig några hundra år bakåt i tiden tror jag att det skulle vara fränt om man tecknade det som Herkules osv. Kanske som det ser ut på gamla foton? (ganska dålig idé men)
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2005 vid 13:10

Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Men om man nu skulle göra en film som utspelar sig några hundra år bakåt i tiden tror jag att det skulle vara fränt om man tecknade det som Herkules osv. Kanske som det ser ut på gamla foton? (ganska dålig idé men)

ja men den idén tycker iallafall jag var intressant jag älskar gamla foton! Skulle nog kunna bli coolt...( men de är ju svart vita , skulle inte filmen bli svrtvit då )



Ändrad av Saga
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2005 vid 15:16
Ja syftade mer på när korten ser lite brun-röda ut, förstår du vad jag menar? Fast visst skulle det funka med svartvita också, nackdelen är ju att hela filmen blir svartvit, eller nackdel och nackdel, det kan ju bli bra i alla fall.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2005 vid 15:26

Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Ja syftade mer på när korten ser lite brun-röda ut, förstår du vad jag menar?

ja då vet jag vad du menar  som sagt det är en intressant idé... jag tycker nästan disney skulle exprimentera lite med olika teckningsstilar det funkade ju bra med  tex törnrosa och hercules.

föresten de flesta disney klassikerna utspelar sig i en annan tid med undantag Oliver & Gänget tex, undrar om man inte kan ta någon gamal historia eller  saga och göra den i nutid...kan nog bli både bra och dåligt

Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2005 vid 15:36
Postad av Saga Saga skrev:

föresten de flesta disney klassikerna utspelar sig i en annan tid med undantag Oliver & Gänget tex, undrar om man inte kan ta någon gamal historia eller  saga och göra den i nutid...kan nog bli både bra och dåligt

Ja, det skulle vara kul att se en sådan film, men chansen kanske är ganska stor att det blir en katastrof. Typ Robin Hooh i nutid, det kanske skulle funka. Men kan ni tänka er Askungen i nutid? Istället för bal kan dom gå på disco tror inte det skulle bli så bra men...

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2005 vid 15:49
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Ja, det skulle vara kul att se en sådan film, men chansen kanske är ganska stor att det blir en katastrof.  Men kan ni tänka er Askungen i nutid? Istället för bal kan dom gå på disco tror inte det skulle bli så bra men...

 

Askungen på disco hmm nä det skulle ju inte varit någon höjdare, men oliver & gänget har de ju lyckats med och den bygger ju på Oliver Twist som utspelar sig på 1800-talet.

Och sen har ju filmen Romeo och Julia gjorts i nutid och det har oxå funkat men man måste nog ha rätt historia och tänka igenom det bra mycket mer än om man går mer på den klassiska och orginella historien när man gör så med en film.

Love will be your guide
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2005 vid 09:16
Man skulle egentligen kunna ta nästan vilken spelfilm som helst och låta Disney göra en tecknad version av den! Det skulle nog inte vara någon utmaning för dem (jag menar de har ju gjort Liftarens guide till galaxen).
"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2005 vid 16:07

Postad av *Timon* *Timon* skrev:

Man skulle egentligen kunna ta nästan vilken spelfilm som helst och låta Disney göra en tecknad version av den! Det skulle nog inte vara någon utmaning för dem (jag menar de har ju gjort Liftarens guide till galaxen).

 Visst skulle man kunna det, men jag tycker ändå att det blir lite fel att göra en tecknad film av en spelfilm, inte för att jag har något emot Liftarens guide i galaxen, men själva iden att ta en film som redan gjorts och göra om den till tecknad film, jag vet inte det känns lite som om, i det här fallet disney, inte har några egna ideer. Personligen tycker jag att det är en annan sak om man tar en berättelse (tex Oliver och Gänget, som det i o försej gjorts spelfilmer om, men hur många av dem handlar om en katt?) och gör om till tecknad film, men att ta en spelfilm och göra om varje scen till tecknad film  det känns lite som om det är en tagen idé.

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2005 vid 18:18
Ja, det börjar snart bli idé torka. Det finns nästan inget mer att skriva om, och jag är lite tveksam mot Liftarens guide till galaxen. Jag har sett orginalfilmen, inspelad av BBC från 80-talet, och när jag såg trailern för Disney's version....jaa, jag blev lite tveksam. Jag menar, den har ju redan gjorts, kanske inte så jättebra gjord, men ändå. Det är lite stöld över det hela.
"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
Forsing View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-september-2005
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Forsing Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2005 vid 21:31
Jag skulle inte kunna hantera om de gjorde en film med Tummelisa. Jag menar, det finns ju redan så många tecknade Tummelisa-filmer, och det hade varit tråkigt om även Disney skulle ta sig tid till att göra en. men jag saknar verkligen älvor i Disneys sortiment
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2005 vid 18:59

Postad av Forsing Forsing skrev:

jag saknar verkligen älvor i Disneys sortiment

Ja! Älvor och fantasifoster åt folket!!

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2005 vid 04:19
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Ja! Det skulle till exempel kunna handla om en familj som reste med Titanic eller något sådant. Det skulle vara roligt!

Själv forskade jag om Titanic för ett tag sedan, jag tyckte att jag fick tag i ganska mycket material (det räckte till en ganska lång uppsats) och ändå finns det ju så mycket material som jag aldrig fick tag i! Historien om Titanic har nästan ingen botten! Det finns typ hur många historier, myter osv. som helst! Det är väl bara att välja en

 

YES! Jag forskade också om Titanic i skolan en gång! Iofs gick jag i 4an då så det var 7 år sen, men ändå :P Jag var helt BESATT i titanic-filmen (och historien bakom det riktiga vraket) och varje gång jag såg filmen med dicaprio och winslet så räknade jag, å då jag avr på 21 så orkade jag inte fortsätta (eller växte till mej å inte fatatde vitsen med att räkna?) så jag kan stolt (?) och ärligt säga att jag har sett titanic mkt mer än 21 gånger, deni ;) Vilken merit, haha.     Titanicfilmen (den med Leo o Kate) är precis som Disneyfilmer: Det spelar ingen roll hur många gånger man ser den eller hur mkt det pratas om den, man kan aldrig få nog för det är en sån extremt underbar story. Haha när jag var liten kunde jag varje (varje replik, till och med de minsta) replik från filmen ända fram till isbergs-scenen å jag hade typ skrivit en titanic-bok som var exaxkt i detalj med filmen. Haha. Okej jag ska sluta skriva nu. 1) ingen orkar läsa min ointressanta 'livs'historia. 2) detta e ett DISNEYforum, inte ett TITANICforum :P

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2005 vid 08:57
Postad av the_fish the_fish skrev:

YES! Jag forskade också om Titanic i skolan en gång! Iofs gick jag i 4an då så det var 7 år sen, men ändå :P Jag var helt BESATT i titanic-filmen (och historien bakom det riktiga vraket) och varje gång jag såg filmen med dicaprio och winslet så räknade jag, å då jag avr på 21 så orkade jag inte fortsätta (eller växte till mej å inte fatatde vitsen med att räkna?) så jag kan stolt (?) och ärligt säga att jag har sett titanic mkt mer än 21 gånger, deni ;) Vilken merit, haha.     Titanicfilmen (den med Leo o Kate) är precis som Disneyfilmer: Det spelar ingen roll hur många gånger man ser den eller hur mkt det pratas om den, man kan aldrig få nog för det är en sån extremt underbar story. Haha när jag var liten kunde jag varje (varje replik, till och med de minsta) replik från filmen ända fram till isbergs-scenen å jag hade typ skrivit en titanic-bok som var exaxkt i detalj med filmen. Haha. Okej jag ska sluta skriva nu. 1) ingen orkar läsa min ointressanta 'livs'historia. 2) detta e ett DISNEYforum, inte ett TITANICforum :P

Vet att detta är ett disneyforum och att jag inte borde kommentera detta, men jag vet också att jag måste Bara lite kort, snälla ;)

Guuuuuuuuuuuud, va jag känner igen mig!! haha exakt samma sak här!! Eller nästan iaf, för jag skrev ingen bok Men hade jag fått den iden under min titanic-period (jag forskade oxå om Titanic i 4:an!!) skulle jag absolut ha gjort det! Känner specielt igen det här med att kunna varje replik!! Kan fortfarande typ hälften av dem!

På tal om att kunna varje replik (oxå för att återgå till samtalsämnet och lämna Titanic-snacket som faktiskt inte har något att göra här då det som sagt inte är ett Titanic-forum) så kan jag fortfarande alla repliker i Föräldrarfällan med Lindsay Lohan! Den var min favorit ett tag. Jag hade inget att göra en gång (ingen tv fanns i närheten) så jag spelade upp hela filmen i huvudet Lite knäpp...Men hursomhelst så har den filmen en bra story! Även om den redan gjorts av disney, finns det fler sådana filmer, som man kan göra i, så att säga nyare format? För isåfall skulle ju det säkert vara en film att se..

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-september-2005 vid 23:37

AH liiiite mycket vi har gemensamt eller vad! Vad kul! =)

JA föräldrafällan är en RIKTIGT bra film, dock kan jag inte många repliker från den utantill :P:P   (Jag håller mej till att kunna Titanic :P).

Jag tror att w/e story disney kommer ha i sin nästa film, kan det absolut  i n t e  bli dåligt om den handlar om en prinsessa, en prins, en kamp om kärlek, och är 2D-ANIMERAD. Och med UNDERBARA sånger och inte bara krystad skit som i de flesta nygivna.

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2005 vid 17:38
Postad av the_fish the_fish skrev:

AH liiiite mycket vi har gemensamt eller vad! Vad kul! =)

JA föräldrafällan är en RIKTIGT bra film, dock kan jag inte många repliker från den utantill :P:P   (Jag håller mej till att kunna Titanic :P).

Jag tror att w/e story disney kommer ha i sin nästa film, kan det absolut  i n t e  bli dåligt om den handlar om en prinsessa, en prins, en kamp om kärlek, och är 2D-ANIMERAD. Och med UNDERBARA sånger och inte bara krystad skit som i de flesta nygivna.

 

Hahha lite?!? Vi ska nog inte räkna upp allt vi har gemensamt för de kommer att ta hela dan!! 

Åhh!! 2-D animerat!! Vem har tagit mig till himlen??  Jag hoppas verkligen att du har rätt!!

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2005 vid 03:49
Samma här! Gudis, alltså några från Disneysession borde gå ihop och göra vår egen film fcs!   Det skulle ju va SKITKOOLT jue! För det verkar som att många vill ha tillbaka samma gamla stil.   Hm, jag önskar att jag visste hur man gör tecknad film o att ja hade materialet till det.    Som sagt: ahde vart mkt kul. Tyvärr är jag inte direkt universums bästa på att komma på 70 000 bra repliker, men man borde göra ett storyboard iaf och skicka till disney och säga att det är ett flertal som backar upp idén :P
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2005 vid 00:44

Postad av the_fish the_fish skrev:

Samma här! Gudis, alltså några från Disneysession borde gå ihop och göra vår egen film fcs!   Det skulle ju va SKITKOOLT jue! För det verkar som att många vill ha tillbaka samma gamla stil.   Hm, jag önskar att jag visste hur man gör tecknad film o att ja hade materialet till det.    Som sagt: ahde vart mkt kul. Tyvärr är jag inte direkt universums bästa på att komma på 70 000 bra repliker, men man borde göra ett storyboard iaf och skicka till disney och säga att det är ett flertal som backar upp idén :P

haha håller med!! Men om du fixar materialet (på något vänster) så börjar jag jobba på replikerna 

Näärå, för att vara lite realistiska: man borde göra ett storyboard som du sa...skulle verkligen vilja ha en riktigt bra film från disney igen! I stil med Skönheten o Odjuret eller den lilla Sjöjungfrun.

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2005 vid 19:50
Ja verkligen! Eller Aladdin, den är också suverän. Men jag tror att problemet är att disney försöker satsa på en nyare stil och vara mer up-to-date så att säga, och kanske det bara är för att vi växte upp då disney använde 2-d och bättre manus som vi så gärna vill ha tillbaka det, för jag tror att om disney skulle gå tebaka till så som det var "förr i tiden" så kanske många 6-åringar idag skulle bli besvikna. Men det som fortf. är kul är att det e så många barn som fortf ser på aladdin å sjöjungfrun å skönheten å de filmerna, så det e ju bra. Om 10 år då jag får barn ska jag ha sparat alla mina kunga disneyklassiker å BARA låta de se dom filmerna. Om de ser nåt särt så får de utegångsförbud, haha
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2005 vid 19:58

Jag håller med dig, men jag tycker ändå att de kunde göra någon eller ännu hellre några filmer i 2-d och med...ja, på det "gamla vanliga" sättet! Skulle vara så kul att se en ny sådan film.

Hahaha hjärntvättning Fast jag förstår dej Jag skulle nog bli helt förstörd ifall mina framtida barn skulle tycka att ex Den lilla Sjöjungfrun var jättedålig! Då skulle dom få vänta sig att få utegångsbörbud i någon månad ;) 

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2005 vid 10:19
Jag anser att man borde göra disneyfiler av fler klassiker (allså bokklassikerna) Jag har samlat alla klassiker (bokväg) som har kommit ut från Raben och sjögrens klassikersamling... en hel del av dom, som ringaren i Notre Dame är ju redan en klassiker (film) Men det betyder inte att det inte finns fler kvar att göra klassiker av  
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Nick_89 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 17-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Nick_89 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2006 vid 15:38
Självklart borde de göra flera Disneyfilmer baserade på olika mer eller mindre kända sagor/berättelser.

Dock så tycker jag en klassiker borde göras på ett klassiskt sett, med andra ord ska den inte vara datoranimerad.
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2006 vid 18:05
jaa! SKROTA datoranimerat!Smile
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2006 vid 10:41
Det vore också ganska kul om man kunde göra fler klassiker från Syd- och mellanamerika. Jag kan tillexempel just nu bara komma på Kejsarens nya stil som är därifrån och jag tycker det skukle vara jättkul att få se en teckand disneyfilm och Inka folket eller något sådant...
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2006 vid 15:29
Disney har ju inte gjort den, men "The road to El Dorado" har ju med mayaindianerna att göra. Indianerna i Kejsarens nya stil är förmodligen Inka. Överhuvudtaget finns det extremt mycket material att hämta ur mytologin. Den hinduiska till exempel! Varför gör man inte en animerad Bollywood musikal? 

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2006 vid 18:59

jag hittade en grej på internet härromdan när jag surfade runt, det var en sida om en film som hete "the last unicorn" , då kom jag ihåg att jag sett denna film för många år sen den är tecknad och gjordes 1982 den är baserad på en bok av Beagle, Peter S. på svenska heter boken " Sagan om enhörningen" den skulle ju disney kunnat gjort ist Tongue vet inte vilket bolag som gjort den...men jag tänkte det finns ju en hel del massa historier o sagor som man inte direkt tänker på så jag hoppas nästan disney hittar nån sån härlig historia Smile o gör en kanonfilm av detWink

Love will be your guide
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2006 vid 20:10
The last unicorn är helt underbar - det är något så väldigt sinnligt över den. Den är vackert tecknad på sina ställen, samtidigt som den är ful ibland. Jag gillar den kombinationen. Dessutom är den väldigt romantisk.
 
Rankin/Bass Productions gjorde den för ITC Entertainment.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2006 vid 20:26
DreamWorks har ju redan gjort Prinsen av Egypten och Josef, så nu kan Disney göra en teckand film om Noaks Ark eller Jesus.
Jag lever för staden.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2006 vid 22:31
Fantasia 2000... där har vi arken, om än i en relativt otraditionell form.

En tecknad film om Jesus? Hm... är det ingen som har tröttnat på den kristna hysterin i filmvärlden? Jag vill se hedningar i animerad film.


Ändrad av Silver - 03-juni-2006 vid 22:32

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 13:51
Jo visst  noaks ark finns ju i fantasia ja , men det är ju en kortfilm i en "omgjord" klassiker så jag tycker nog att disney skulle kunna göra en hel klassiker av den iaf WinkTongue
och sen vad det gäller jesus ja det finns ju många filmer om honom men ingen tecknad va...så varför inte hihi
 
silver när du menar hedningar vad hade du tänkt dig då Tongue
Love will be your guide
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media