Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bra saga/berättelse

 Svara Svara Sida  <1 456
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2008 vid 23:25
Hrm såg nyligen Vilddjuren (är man sjuk och inte har något att göra så är man), den var faktiskt värre än vad jag hade väntat mig. Totalt meningslös, somnade ju på direkten.
Varför envisas de med dessa filmer som inte tillför någonting alls, nej mer äkta disney-magi till folket!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 18:23
Precis! Men jag har slutat förvånas över deras upprepande sjunkningar till nya nivåer.
 
Behöver jag säga mer...
 
 
 
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 19:35
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Hrm såg nyligen Vilddjuren (är man sjuk och inte har något att göra så är man), den var faktiskt värre än vad jag hade väntat mig. Totalt meningslös, somnade ju på direkten.
Varför envisas de med dessa filmer som inte tillför någonting alls, nej mer äkta disney-magi till folket!
 
Jag såg oxå den filmen för första gången häromdan, har tv 1000 och massa andra filmkanaler gratis just nu så då passa jag på att se den när den visades Tongue Den var så dålig och tråkig att jag knappt minns nåt från den trots att de var 2-3 dagar sen jag såg den.
 
Kom föresten på en saga som kanske skulle va kul att se som disney film nämligen Hans och Greta, finns de inte en film med musse och mimmi som är baserad på den sagan eller  minns jag fel ?
Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 19:43
Jag vill också dra mig till minnes att det finns en Musse Pigg-film baserad på Hans och Greta. Jag tror åtminstonde att det gör det.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 12:20
Är inte det en kortare film? har för mig att den är med på "Hos Musse- skurkarna" filmen...
 
 
Måste säga att jag såg "vilddjuren" får några veckor sedan och ärligt talat skrattade jag mig igenom hela filmen. Den var inget speciellt men jag har konstig humor och när det dyker upp en orm som heter Lasse.. då blir det roligt xD Men den hade ingen disney anda till någon procent men jag kan säga att jag såg Madagaskar nån dag senare och den var inte alls lika rolig, tycker jaa.. den hade inte min humor iaf.Wink


Ändrad av Emmaaa - 17-december-2008 vid 12:23
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 14:20
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Är inte det en kortare film? har för mig att den är med på "Hos Musse- skurkarna" filmen...
 
 
Måste säga att jag såg "vilddjuren" får några veckor sedan och ärligt talat skrattade jag mig igenom hela filmen. Den var inget speciellt men jag har konstig humor och när det dyker upp en orm som heter Lasse.. då blir det roligt xD Men den hade ingen disney anda till någon procent men jag kan säga att jag såg Madagaskar nån dag senare och den var inte alls lika rolig, tycker jaa.. den hade inte min humor iaf.Wink
 
De där med musse filmen har du nog rätt i !
 
hehe kul att du inte gillade madagaskar lika mycket för alla jag vet som sett båda filmerna föredrar madagaskar framför vilddjurenTongue 
själv har jag bara sett små snuttar av madagaskar så jag vet inte vilken jag föredrar men tror de kommer att bli just madagaskar Smile
Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 14:59
"Är inte det en kortare film? har för mig att den är med på "Hos Musse- skurkarna" filmen..."
 
Det kanske det är, men då vore det märkligt att jag skulle ha sett den för jag har aldrig orkat mer än några minuter av "Hos Musse" och har aldrig sett "Skurkarna" heller.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 15:03
Har kanske dykt upp på Disneydags någon gång..?
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 18:23
Eller så inbillar jag mig det hela. Jag kanske aldrig har sett den.
 
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. En tecknad Skattkammarön (trots Skattkammarplaneten) från Disney är något jag verkligen skulle vilja se.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 18:58
Jaa en tecknad skattkammarön hade jag också gärna sett istället för planeten. Men de kan man nog bara drömma om...
Love will be your guide
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2010 vid 19:07
Jag har inte läst Tsarens Kurir (samma författare som gjort jorden runt på 80 dagar, Jules Verne) men jag har läst en kalle anka version av den Cool och tror att den skulle passa sig som disneyfilm ... vad jag vet om den, iaf. Började läsa boken men glömde kvar den hos min kompis och har fortfarande inte fått tillbaka den -.-'
Till toppen
Clopin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-mars-2010
var: Skåne
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Clopin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 00:23

Konceptet må påminna lite om det i både Ringaren i Notre Dame och Skönheten och Odjuret, men jag tror att Gaston Leroux "Fantomen på Operan" hade kunnat bli en vacker tecknad film. Skräckromantiska berättelser omstöpta i lite barnvänligare, tecknad form hade varit riktigt häftigt.

Otototototoi!
Till toppen
Alexandra View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 31-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 18
inläggsval inläggsval   Citera Alexandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2010 vid 01:10
Jag drömmer om att få se HC Andersens saga "De vilda svanarna" Disney-style. Det var min favoritsaga som liten och den hade nog gjort sig bra som Disneyfilm. "Prinsessan på ärten" hade också varit något, i och med att prinsessan kommer instormande dyblöt mitt i natten hade man ju kunnat göra något av hur hon kom dit och varför.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-april-2010 vid 17:54
Jaa!! Jag älskar den sagan! De vilda svanarna, alltså. Den är så underbar .. :') Skulle vara skitbra som disneyfilm.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Adelle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 06-maj-2010
var: Göteborg
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera Adelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2010 vid 01:16
Fundera lite på en gammal skandinavisk folk saga "Prins Hatt under jorden" eller "Östan om sol och västan om måne" som den heter på norska. Den kanske hade passat, om man gör om den lite.  
http://sv.wikipedia.org/wiki/Prins_Hatt_under_jorden
Går att läsa:
http://soledude.blogspot.com/2005/11/prins-hatt-under-jorden.html
Mins att jag läste den någon gång när jag var liten :)

Ändrad av Adelle - 06-juli-2010 vid 13:32
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2010 vid 02:05

"Boots" skulle funka som en tv-serie. 

http://en.wikipedia.org/wiki/Askeladden

Det vore annars rätt lätt att göra film av ett antal nordiska myter. Med vissa ändringar(i.e. gör den lite mer barnvänlig) skulle Sigurd Fafnesbane(kanske bör använda hans namn Völsung istället) kunna bli en bra disneyfilm.

Loke och Tor skulle kunna ha sin egen tv-serie.

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2010 vid 11:10
Ibland händer det att man gör tv-spel på tv-serier. Disney är väl ganska bra på att mata fram spel på sina filmer och serier. Desto sällsyntare är att göra tv-serie på tv-spel.

Men skulle Disney göra det mot alla odds så får de gärna snegla tillbaka på Maui Mallard från Cold Shadow.

En Disney-ninja utan automatvapen och skadade skurkar med överdrivna superkrafter. Disney har definitivt för lite actionserier på lager.


Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Miss Belle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 21-september-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Miss Belle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2010 vid 13:17
Postad av Clopin Clopin skrev:

Konceptet må påminna lite om det i både Ringaren i Notre Dame och Skönheten och Odjuret, men jag tror att Gaston Leroux "Fantomen på Operan" hade kunnat bli en vacker tecknad film. Skräckromantiska berättelser omstöpta i lite barnvänligare, tecknad form hade varit riktigt häftigt.



Jag håller med! Skulle verkligen vilja se Fantomen på Operan som tecknad Disneyfilm :)
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2010 vid 13:31
Jag instämmer gällande att Fantomen på Operan nog skulle göra sig väldigt bra som animerad Disney-film. Men jag har även en del andra förslag på berättelser som jag gärna skulle vilja se att Disney använde sig av och tog tillvara på. T.ex.

Dracula,

Dorian Grays Porträtt (The Picture of Dorian Gray)

eller

Råttfångaren i Hameln (The Pied Piper of Hamelin)

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2010 vid 06:22
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Jag instämmer gällande att Fantomen på Operan nog skulle göra sig väldigt bra som animerad Disney-film. Men jag har även en del andra förslag på berättelser som jag gärna skulle vilja se att Disney använde sig av och tog tillvara på. T.ex.

Dracula,

Dorian Grays Porträtt (The Picture of Dorian Gray)

eller

Råttfångaren i Hameln (The Pied Piper of Hamelin)


Råttfångaren i Hameln finns som Disneyfilm. Den gjordes som tecknad kortfilm redan 1933 och har getts ut på DVD i Walt Disney Sagobibliotek volym 4.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2010 vid 11:17
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:



Råttfångaren i Hameln (The Pied Piper of Hamelin)


Jo, det känner jag till. Men mitt önskemål och förslag gällde en animerad långfilm.

Chicken Little finns ju också som kortfilm, men den valde man ändå att göra en långfilm på. Om än i modern tappning, som tyvärr, enligt min mening, inte blev särskilt lyckad.


Till toppen
Zernabog View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 15-juli-2010
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera Zernabog Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2010 vid 09:00
Något jag verkligen skulle vilja se från Disney är en adaption av Don Quijote. Och faktum är att de har jobbat med det sen 30-talet. Så chansen är stor att vi får just det, kanske efter The Snow Queen.

http://animationarchive.net/Deleted%20Movies/Don%20Quixote/

http://jimhillmedia.com/editor_in_chief1/b/jim_hill/archive/2001/01/01/306.aspx

 

Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2010 vid 22:45
En berättelse som jag tror skulle göra sig perfekt som animerad Disneyfilm, är H.C Andersens Snow Queen.
Till toppen
Miss Belle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 21-september-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Miss Belle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2010 vid 09:20
Jag har ett förslag på en berättelse, men jag vet inte om den skulle göra sig bäst som spelfilm eller som animerad: Glaspärleresan av Maud Mangold. Det är den första av böckerna i serien Landet innanför som jag läste när jag var runt 12-14 år. Boken handlar om två 12(?)-åriga killar som kommer till Landet innanför, där det finns troll och häxor och andra fantasivarelser.

Jag vet inte om böckerna fortfarande ges ut, men Glaspärleresan finns i alla fall som ljudbok, såg jag. Jag tror att Disney skulle kunna göra nånting riktigt bra av den boken.

Jag kanske har skrivit det tidigare, men jag tror även att Jane Austen's berättelser skulle kunna bli bra animerade Disneyfilmer, om de görs på "klassiskt" vis. Jane Austen skrev ju väldigt ironiskt ibland, och man skulle kunna göra flera av karaktärerna ännu roligare. Stolthet och Fördom skulle jag verkligen vilja se som Disneyfilm.


Ändrad av Miss Belle - 24-oktober-2010 vid 09:28
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 456
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media