Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Skönheten och Odjuret - Filmen

 Svara Svara Sida  <1 89101112>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2010 vid 09:29
Postad av Vilandra Vilandra skrev:

Om du menar skillnaden mellan förra dvd utgåvan och nya borde det inte vara någon skillnad på dem eftersom det ju är samma skiva som förra släppet. : / Men om det är Vhs:en och Dvd:n du menar föredrar jag nog nästan vhs kvaliten. :)

Vad får dig att tro att det skulle vara samma skiva som förra DVD-utgåvan? (Det är det alltså inte.)
Till toppen
Vilandra View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera Vilandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2010 vid 17:29
Skiva ett borde ju vara samma kopia som de använde för tio år sen när filmen senast gavs ut. Det är ju samma dubb med extrascenen, och varför skulle man "remastra" om filmen en gång till när det redan är gjort en gång?!
Till toppen
Patsa View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Patsa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2010 vid 17:48
Jag är tämligen säker på att man remastrat den för blu-rayutgåvan, det händer nämligen en hel del med tekniken på 10 år som gör att det går att göra ett mycket bättre jobb idag. Så då passar man givetvis på att använda samma master även till den nya DVD-utgåvan. Det skulle förvåna mig mycket mer om man använt samma gamla master igen... Någon som har jämfört bild och ljud förresten?

Till toppen
Vilandra View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera Vilandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2010 vid 19:23
Jag ger mig. haha Kunde bara inte se någon skillnad mellan nya och gamla, därför antog jag att det var samma. xD

Men det står ju faktiskt när jag kollar lite närmre på info texten om filmen att det är All-new Digital Restoration With Enhanced High Definition Picture And Sound.

My mistake.

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2010 vid 20:00
Postad av Vilandra Vilandra skrev:

Skiva ett borde ju vara samma kopia som de använde för tio år sen när filmen senast gavs ut. Det är ju samma dubb med extrascenen, och varför skulle man "remastra" om filmen en gång till när det redan är gjort en gång?!

(Om man ska vara väldigt petig var det bara knappt åtta år sen filmen senast gavs ut, inte tio.)

En del mindre betydelsefulla titlar har förvisso återutgetts med samma master, men Skönheten och odjuret hör till Disneys "förstasortering", så där har man satsat på en ny master.

Jag har inte gjort några noggranna jämförelser av bild- och ljudkvalitén, men det är väl inte omöjligt att man har lyckats förbättra den i någon mån.

En mera påtaglig skillnad är att Disney har tagit med en del färska trailers på filmer som knappt ens var påtänkta när förra utgåvan släpptes: Trassel, En julsaga, Toy Story 3 m.fl.
Till toppen
Vilandra View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera Vilandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2010 vid 21:59
Sorry, ca 10 år sedan. :P

Se mitt inlägg ovan. Jag är övertalad. haha xD

För övrigt så menade jag inte att hela skivan var den samma utan endast att mastern skulle vara den samma som förra gången.






Ändrad av Vilandra - 22-oktober-2010 vid 22:43
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2010 vid 13:23
Här har ni mig igen!Smile Det är nog ett år sedan jag skrev här senast tror jagConfused
Såg att ni pratade om biblioteksscenen förut, en underbar scen! Även jag tycker, som ni nämnde, att man verkligen ser hur Odjuret har förändrat sig då och det är en sådan fin gest av honom. Och tänk att få ett helt bibliotek! Det vore lycka det! Fast jag skulle aldrig våga mig upp på väggarna där, det verkar ju enormt högt.
Är det någon som har fått den nya utgåvan på filmen än? Min är leverad och allting men jag får inte tag i den förrän om en månad eller så, surt sa räven.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2010 vid 11:22
Jag har fått hem min combo-pack och sett filmen på dvd. Tycker inte alls om Människa igen-scenen, men annars var filmen precis lika bra som vanligt. Som vi diskuterade i diamond edition-tråden innan så håller jag med Emmylee att bonusscenen inte tillför något alls till filmen. Känns bara som ren utfyllnad och att den klipptes bort av en (jäkligt bra) anledning. Gillade inte låten heller, även om den var snäppet bättre på engelska och fick ett annat gung än på svenska.

Kunde inte låta bli att lägga märke till att Odjurets röst låter likadant på engelska när han är Odjur som när han är människa. I den svenska dubbningen är det ju rätt stor skillnad på hans röster. Hur kommer det sig att vi har fått den skillnaden när originalet inte har den?
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2010 vid 13:18
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Jag har fått hem min combo-pack och sett filmen på dvd. Tycker inte alls om Människa igen-scenen, men annars var filmen precis lika bra som vanligt. Som vi diskuterade i diamond edition-tråden innan så håller jag med Emmylee att bonusscenen inte tillför något alls till filmen. Känns bara som ren utfyllnad och att den klipptes bort av en (jäkligt bra) anledning. Gillade inte låten heller, även om den var snäppet bättre på engelska och fick ett annat gung än på svenska.

Kunde inte låta bli att lägga märke till att Odjurets röst låter likadant på engelska när han är Odjur som när han är människa. I den svenska dubbningen är det ju rätt stor skillnad på hans röster. Hur kommer det sig att vi har fått den skillnaden när originalet inte har den?

Jag köpte filmen häromdagen och såg den igår. Jag fattade inte alls vad som hände när den nya scenen hoppade in med nya röster och allt. Jag visste att det skulle va en ny sång/scen men hade lite högre förväntningar på den. Den var inte alls bra, ursäkta mig men jag väntade bara på att den skulle ta slut så att de kunde gå vidare med handlingen. 

Nej, den klipptes bort för en anledning och den borde inte ha fått ta sig till den slutgiltiga filmen.
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Vilandra View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera Vilandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2010 vid 22:57

Jag har aldrig förstått varför de var tvungna att inkludera den nya scenen i filmen, jag tycker den förstör stämningen helt. :/ Varför klämma in en scen i filmen som aldrig skulle varit med från början?!

 



Ändrad av Vilandra - 02-november-2010 vid 23:01
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2010 vid 23:55
Postad av Vilandra Vilandra skrev:

Jag har aldrig förstått varför de var tvungna att inkludera den nya scenen i filmen, jag tycker den förstör stämningen helt. :/ Varför klämma in en scen i filmen som aldrig skulle varit med från början?!

 

Förmodligen för att de ville få folk som redan hade den på video att köpa specialutgåvan ändå, och då använde de den nya scenen som lockbete då alla kanske inte bryr sig om utifall de bara säger att det finns extramaterial och att kvalitén på filmen är bättre. En ny scen, som man inte har sett trots att man sett resten av filmen, kan jag mycket väl tänka mig skulle vara ett perfekt lockbete. Det är i alla fall vad jag antar.

"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2010 vid 21:38
Jag vet inte om denna fråga redan ställts. Men jag funderar alltså just nu på vilken version utav Skönheten och Odjuret jag ska skaffa.

 

Antingen kanske försöka söka upp Platinumutgåvan på typ Tradera

 

Eller skaffa nya Diamondutgåvan på DVD

 

Eller skaffa nya Diamondutgåvan på Blu-ray

 

Jag är en sådan som inte bryr mig så hemskt mycket om bild- och ljudkvalité. Men jag tycker dock bonusmaterial är väldigt intressant. Så därför undrar jag om någon som vet kan berätta vad som skiljer dessa åt vad gäller bonusmaterial. Kanske främst vad som skiljer Diamondutgåvorna på DVD och Blu-ray åt. Men gärna även den gamla Platinumutgåvan om någon vet :D

 

Tack på förhand :D
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2010 vid 21:50
Nu har ju inte jag sett platinumutgåvan, så huruvida den är värd att införskaffa eller inte vet jag inte.
Men jag kan verkligen rekommendera blu-ray-utgåvan.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2010 vid 23:29
På Blu-Ray-utgåvan går det alltså att se filmen i originalversion, utan den nya scenen?
Till toppen
mayfly View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera mayfly Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2010 vid 01:39
Tips till de som inte redan har den nya utgåvan i sin ägo:

Idag, den 1:a december så finns just Skönheten och Odjuret för 99 kr på dvd och 149 kr på blu-ray i lucka ett här.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2010 vid 02:06
Med risk för att vara tjatig. Men min fråga återkommer.

 

Finns det någon som vet vad som skiljer Blu-ray och DVD av nya Diamond Edition från varandra? Alltså extramaterial, vad finns på Blu-ray som inte finns på DVD?

 

Jag försöker överväga vilken av versionerna jag borde önska mig i julklapp...

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-december-2010 vid 22:07
Med risk för att bli ännu mera tjatig (Sorry, men det börjar dra ihop sig till att jag måste veta)

 

Finns det verkligen ingen som vet vad som skiljer dem båda åt?

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2010 vid 11:25
Kan det inte stå på CDON eller något? Jag har bara DVD:n så vet inte vad skillnaden är tyvärr...

Ändrad av Emmaaa - 08-december-2010 vid 11:26
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2010 vid 12:07
Skit samma, köp den på Blu-Ray. Du bryr dig inte om bild och ljud säger du, men så har du väl å andra sidan inte sett Skönheten och Odjuret på Blu-Ray? Jag sa i princip samma sak nämnligen. Extramaterialet är dessutom guld.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2010 vid 13:52
Plus att om man köper blu-ray så får man med filmen på dvd också. Kan vara bra om man vill ta med den till nån som inte har blu-rayspelare. 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2010 vid 14:06
Hoppar in en sväng och kommenterar nya filmbiten.
 "Människa igen"-tillskottet var ju riktigt bra.Huvudsakligen var det sjukt kul. Han klockan fick ju bara ta emot skit i hela klippet. Han blev bland annat överkörd av en skottkärra.
Kamikaze-klädskåpet, som har som största nöje att hoppa från olika höjder, fick göra det en gång till. Det är alltid kul att kasta möbler =)

Första gången jag såg det satt jag bara och skratta. Att det var nya röster märkte man knappt och det skar inte alls in i övriga filmen. Tradera-style, det är bara ++++ för den nya sången. 

Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2010 vid 15:46
Märktes knappt? Är du galen, människa..?! (Sagt med glimten i ögat... Wink ) Jag tycker rösterna stör otroligt mycket.. Min kompis som såg extrascenen för första gången häromdagen skrattade också sig igenom hela. Inte för att den var rolig utan för att hon tyckte den var så patetiskt dålig att man inte kunde göra annat än skratta åt den.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2010 vid 16:46
Hehehe...
Nåt jag inte berätta, men som kanske har mycket med saken att göra, är att jag bara sett filmen två gånger innan jag köpte den nu på DVD. Det var dessutom väldigt längesen på VHS, så det störde mig mindre säkert än vad det gör för andra som är helt lyriska över originalfilmen.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2010 vid 18:12
Mycket märkligt att du gillar den, Jake. Mycket.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2010 vid 20:28

Det var väl förhoppningsvis Disney's tanke bakom det hela att lägga till dessa scener för att förbättra slutversionen?

Gjorde de inte likadant  i Lejonkungen med "Patrull"-låten (eller vad den nu kallas) som SAS-ou sjöng när Smba och Mufasa träna Jakt Attack Spaning i början v filmen?
Har det också sågats..? =)
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2010 vid 20:42
Grejen med båda dessa låtar är att hade de varit i originalversionerna hade de gått obemärkt förbi, för de är inte lika bra som övriga låtar. Det beror inte på att de är nya. If I Never Knew You hade gärna fått ha sin plats i Pocahontas för min del, tycker scenen där den lagts till på den amerikanska dvdn är bättre med låten än utan.
Nu gapar alla att de är usla för att de inte "ska" vara där egentligen (vilket väl iofs kan diskuteras i Skönheten och Odjurets fall, då ju sången var tänkt till originalversionen). Det är lite orättvist kanske men samtidigt ser även jag hellre både Lejonkungen och framför allt Skönheten och Odjuret utan de "nya" scenerna (Human Again-scenen är liksom nio år gammal nu). Tror skaparna lagt in dem mest för egen del, för de tillför egentligen ingenting.
Morning Report funkar i musikaluppsättningen av Lejonkungen, där sticker den inte ut eftersom där finns massa musik som inte är med i filmen och låten är det egentligen inget fel på.
Human Again är ingen höjdarlåt, oavsett vad Howard Ashman tyckte, och scenen går mest ut på att skada Cogsworth vilket inte går vidare bra ihop med resten av filmen.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2010 vid 20:43
Jag har inget emot "Människa Igen" heller faktiskt. Har nog bara sett filmen med den sången faktiskt. Tycker kanske att rösterna inte riktigt passar men annars är det ett roligt, färgglatt nummer och en trallvänlig sång.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2010 vid 22:07
Det är just där era argument faller samman. Ni verkar ju inte ha varit insatta i filmen alls tidigare och ni verkar inte vara det nu heller.

Man tar inte en Picasso och lägger dit och rättar till. Det är för i helvete sunt förnuft.
Spelar ingen roll om anledningen är att nån kommer tycka det är "sjukt kul". Jag förstår ärligt talat inte ens varför den här kritiken ska behöva försvaras.

För vissa av oss är filmerna mer betydelsefulla än underhållning-för-stunden.


Ändrad av Emmylee - 08-december-2010 vid 22:09
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2010 vid 22:57
Du har så rätt. Jag få ursäkta så mycket för mitt arroganta framträdande, miss.

Dessvärre ångrar jag inget sagt.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2010 vid 23:35
Men (det här har jag säkert sagt förut) det stämmer att man inte har så mycket emot sången om man inte sett originalfilmen. Jag har enbart sett Mänska Igen- versionen (Jag såg filmen för första gången när den kommit ut på Platinum Edition) Därför har jag absolut inget emot sången. De nya rösterna till några karaktärer stör jag mig till viss del på. Men själva sången däremot tycker jag är rätt så trallvänlig med lite samma stil över sig som Bli vår gäst. Dessutom älskar jag denna filmen, det är ingen underhållning för stunden för mig. Den är betydelsefull. Ändå gillar jag Mänska Igen. Just för att det är den versionen av filmen som jag alltid sett och då sticker inte Mänska Igen ut på något speciellt sätt (Förutom rösterna)

 

Lejonkungen däremot som jag sett originalversionen av. Jag klarar verkligen inte av Morgonrapport. Det kan vara en av de sämsta sångerna någonsin i en Disneyfilm. Därför så stämmer det ju rätt så bra överens med om man sett originalversionen eller inte ifall man gillar extrascenerna.

 

Men trots att jag sett originalversionen av Pocahontas så måste jag säga att jag ÄLSKAR If I never knew you, och jag skulle inte ha någonting emot ifall de tog med den i den svenska versionen av filmen. Och Pocahontas är en av mina absoluta favoritfilmer överhuvudtaget, så det är inte heller "Underhållning för stunden"

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 89101112>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media