Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Skönheten och Odjuret - Filmen

 Svara Svara Sida  <1 23456 12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 13:29

Sånt är väl inget att hänga upp sig på? I sagans värld är allt möjligt, och det är ju det som är så härligt. Jag menar: Djungelbokens alla djur kan ju egentligen inte prata med varandra och Mowgli, Pocahontas ser inte ut att vara 16 år (som hon väl var..?), och andar i flaskor..? Men det är ju en del av sagan! Personligen tycker jag det är skönt att allt inte behöver vara så himla realistiskt alltid, visst jag har också funderat över väderomslagen, men det är absolut inget som stör eller drar ner mitt betyg för den här underbara filmen!



Ändrad av Svenzon - 04-juni-2006 vid 13:30
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 13:46
Precis så tycker jag oxå tror jag skrev det tidigare oxå...
men sen kanske visa menar att de gjort nån riktigt dålig miss lr nått i den stilen men jag kan då inte se nått fel alls med denna underbart vackra filmBig smile 
 
grjen med den är ju oxå att den är precis som de gamla god disneyklassikerna den skulle lika bra kunna vart gjort 1950...ok lite ny teknik osv har ju gjort den lite annorlunda kanske men ni hajar vad jag menar Wink jag är iaf väldigt tacksam för att jag hade chansen att se den på bio när den kom för första gången Smile


Ändrad av Saga - 04-juni-2006 vid 13:48
Love will be your guide
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 18:15
Det är jag också! Det var nog till och med den första filmen jag såg på bio över huvud taget.. *funderar* 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Brownie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera Brownie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 18:20
Om man inte har sett skönheten och odjuret måste man verkligen se den. jag vill verkligen ha den!!
Hej hopp
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 18:20
Ni frågade efter missar i filmen, jag pekade ut en del av dem. Cry, cry.......
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 18:22
Ja, det är klart att där ÄR missar, om man nu försöker se det lite realistiskt. Bra att du pekade ut dem. Thumbs Up Men jag tycker inte att de förstör filmen på något sätt alls. Det är en saga!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 19:40
Postad av Proximus Proximus skrev:

Ni frågade efter missar i filmen, jag pekade ut en del av dem. Cry, cry.......
 
japp det stämmer det gjorde vi, och tack för infon (men du verkar vara så negativ till filmen baraWinkConfused )


Ändrad av Saga - 04-juni-2006 vid 19:45
Love will be your guide
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2006 vid 11:39
att filmen utspelar sig i frankrike är det ju ingen tvekan om, men när utspelar den sig de måste väl ändå vara nån gång under 1700-talet.
1700-talets frankrike det är romantik det Wink tänk va att en film om ett odjur och en flicka kan vara romantiskTongue
 
sen om nån vet några fler intressanta missar så nämn gärna dem de är kul att veta om faktiskt hihi, har hört nått om att belles hår ska variera i längd men det har inte jag lagt märke till iofs ...
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2006 vid 13:57
Jag tycker att det är mysigt på nått sätt att Belle bor i en liten by. Det hade ju inte alls varit samma sak om hon hade bott i en stad!
 
Det är lite lustigt att det bara är vissa ting som lever. Jag menar, till exempel så lever ju Mrs Pots, men däremot inte alla tallrikar. Chip lever, men har något sett ögon och mun på de andra kopparna?
Okej visst, dom rör sig och så, men alla har ju inte ögon och sånt. Skulle väl ta för mycket tid att fixa sånt antar jag.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2006 vid 14:25
Jag tror snarare att det handlar om att dessa koppar och andra föremål utan ögon skall vara så anonyma som möjligt. Visst, det skulle dessutom ta för lång tid att göra dem med ögon.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2006 vid 14:34
Jo i och försej, det kanske skulle dra uppmärksamheten ifrån "de viktiga" rollerna.
Sen finns det ju sådant som faktiskt är saker också. Antar att ingen orkar hålla på och väcka alla ting till liv. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2006 vid 14:56

Fast de prylar som lever är ju slottspersonal allihop. Alla straffades för odjurets snobberi. De levandegjorde nog aldrig de ting som redan fanns i slottet, så många av tallrikarna är nog helt enkelt... rent porslin, utan vare sig själ eller namn.


::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2006 vid 15:01
Det är ju sant, det kunde ju inte finnas hur mycket personal somhelst. Tänkte inte så långt.
 
Men om till exempel en av kopparna skulle åka i golvet och gå sönder, skulle personen dö då eller?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2006 vid 18:21
Ja det där med att föremålen skulle gå sönder och vad som skulle hända då har jag oxå funderat på, chip har ju iofs en "spricka" den är väl där för att "representera" hans trasiga tand...(nu var det ett tag sen jag såg filmen han kanske inte har nån trasig tand alls det kanske är nått som jag fått för mig bara Embarrassed ) men både männsikor och saker kan ju skadas så då borde ju tallrikarna eller kopparna oxå kunna  skadas...
Love will be your guide
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2006 vid 20:20
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Chip lever, men har något sett ögon och mun på de andra kopparna?
 
Har inte de andra kopparna också ögon, åtminstone när Chip ska gå och lägga sig i skåpet och de andra kopparna redan sover/är inställda i skåpet? Eller är det jag som minns fel..? Det var ett tag sen jag såg filmen..
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2006 vid 23:17
Det är alla hans systrar ju - om jag inte minns fel!

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2006 vid 12:26
Ahaa..! Men visst har de ögon..? Åtminstone när de står i skåpet..
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2006 vid 16:34
De har ögon, ja. Och små ihopsnörpta munnar.

När jag tänker efter så kan väl alla möbler och småsaker välja om de skall ha ögon eller inte? Ibland kan man ju se dem helt stilla och döda.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2006 vid 17:30
Nu hänger jag inte riktigt med, vadå välja om de ska ha ögon eller inte? När får man veta det?
Och som du själv sa förut, alla möbler osv kan ju inte vara personal.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2006 vid 18:06
Postad av Silver Silver skrev:

Det är alla hans systrar ju - om jag inte minns fel!
 
ja det är väl så, men är det bara systrar då ? alltså det är hans syskon men är de bara systrar har han inga bröder oxå TongueConfused
 
appropå föremål/tjänstefolk, de hade ju tänkt ha med en speldosa men den blev stryken pga av chip eller hur det nu va...undrar hur den här speldosan skulle vart ? han syns ju lite i scenen när allt tjänstefolk står tyst då gaston och byborna stormar slottet iaf Smile
Love will be your guide
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2006 vid 19:54
Jag tror Chip är enda pojken, MRS Potts brukar nämna de andra som "hans systrar".

Jo, är det inte så att innan byborna attackerar så står alla möbler och föremål stilla, som vanliga döda möbler, men sedan - plötsligt - så ser man deras ögon och munnar när de börjar slåss?

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2006 vid 19:58
okej hon säger hans systrar, det minns inte jag, vilket dåligt minne jaja...
 
jupps så är det om jag med mitt dåliga minne nu inte minns fel ..de står där lungt och fint sen så "pang" så attackerar de dom helt oförbereeda bybornaLOL men gaston blir inte attackerad han går vidare mot odjuret....
Love will be your guide
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 02-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2006 vid 17:38

Åhhh....Hur kan en film vara så bra? Jag är kär i den!

Men jag är ännu mer kär i Lumiére. Jag ska gifta mig med honom. Heart

Såvida ingen verkar protestera, så vågar jag bjuda in er till bröllopet.

Var god använd redigera knappen.


Ändrad av Proximus - 19-juni-2006 vid 17:20
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2006 vid 10:38
ja att denna film är bra kan väl ingen protestera emot lr Wink jag tyckte om den när den kom, men nu älskar jag den typTongue så himla kul med sånna filmer som bara blir bättre o bättre lixom lr ja man gillar dem ännu mer o tröttnar aldrig på dem o detta är en sån film! vet inte hur många ggr jag sett den hihi , sen ser man den ju lite på ett annat sätt nu när man är äldre man hajar historien o konceptet bättre lixom
Love will be your guide
Till toppen
Becca View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 15-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Becca Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2006 vid 14:35
Om någon skulle påstå att denna magnifika film är dålig får han allt ha en vettig förklaring! Den är helt enkelt BÄST!
Själv fick jag filmen på min 10års dag och jag älskade den från första stund. Kunde alla repliker utantill efter efter att ha sett den några gånger. (som de flesta Disney filmerTongue)
*May the stars guide you*
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2006 vid 20:15
Vi har en filminspelning av min lillesyrra på vårt sommarställe när hon är ungefär 3 och står och sjunger:

"Madam Gaston jag pjesangtejaj
Nej tack föj mej, ja sötai
Jag vill nåt mej än leva småstads liv"

Hon är ursöt, hon kan inte säga r (därav j:ena i min
fina skrivna version av sången), blandar ihop raderna lite och vet inte riktigt vad
Belle sjunger när hon sjunger "så söt, naiv" så det blev
ungefär "ja sötai" hon är jättesöt :p
Till toppen
Becca View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 15-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Becca Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2006 vid 20:27
Så gullit då
he he. själv har jag ett mindre trevligt minne av den låten... På en 25års fest mimade födelsedagsbarnet till just den låten. Det såg bara löjligt ut... hon mimade även till "only the best can get to my show" (Carola) LOL
*May the stars guide you*
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2006 vid 20:54
jag såg en kul grej på en sida som handlade om Skönheten o odjuret, där var det nån som tyckte att Bimbetterna  hade liknande frisyrer som Ariel, Belle och Jasmine och det tycker jag faktiskt att de har

Ändrad av Saga - 04-juli-2006 vid 20:57
Love will be your guide
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2006 vid 20:09

Kom att tänka på att detta är nog den disneyfilm jag sett flest gånnger ( kanske den film jag överhuvudtaget sett flest gånger ) okej jag tycker att den lilla sjöjungfrun är minst lika bra ( kan inte bestämma mig vilken som är bäst  ) men jag har inte haft tillång till DLS ( men när jag har det kanske det blir den filmen som jag sett flest gånger )

som sagt det här är en film som man aldrig tröttnar på ooch kan se hur många gånger som helst  jag har sett den i många "olika" versioner oxå orginall versionen så klart och den med extra scenen Människa igen samt work in progress versionen och så har jag sett den på 3 olika språk oxå allt detta gör ju oxå det roligare att se den fler gånmger men måste bara säga att se den i work in progress versionen var mkt intressant faktiskt inte för de var så olikt men det var coolt lixom.
 
Tänk om det kunnde komma en lika bra film igen nån gång ...men det tror jag är omöjligt hehe
 
sen så tycker jag man upptäcker små saker varje gång som man inte lagt märke till tidigare kan inte komma på nått just nu då det var ett tag sen jag faktiskt såg den !!
 
 
Love will be your guide
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 17:40

Det är ju det roliga med att se filmer flera gånger, man upptäcker alltid något nytt. Vilket mamma inte alls har någon som helst förståelse för.

Skönheten och Odjuret är en av mina absoluta favoriter, hela filmen är underbar. Jag har kärat ner mig helt i Belles balklänning, en sån vill jag också ha! Och gärna en sån balsal att dansa runt i också.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456 12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media