Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Skönheten och Odjuret - Filmen

 Svara Svara Sida  <1 45678 12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2007 vid 20:29
Skönheten & Odjuret blir bara bättre och bättre ju mer man ser den Smile 
Men jag tycker inte om den nya scenen "männska igen" Odjuret pratar så konstigt!! upplägget är helt ok, och sången med men jag stör mig så illa mycket på odjuret att jag tycker de kunnat ta bort scenen helt!!
(varför kunde inte Tommy Körberg göra den nya rösten föresten? Kan väl inte varit så svårt att fixa?...)
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2007 vid 20:55
Tycker den nya scenen är lite onödig. Humorn som finns med i den (vilket består mycket av att Cogsworth ska skada sig på ett eller annat sätt) passar inte riktigt in, eftersom det inte finns så mycket av det i filmen för övrigt. Låten är det väl inget större fel på. Håller inte samma klass som filmens övriga låtar, men den funkar. Fortfarande onödig, dock :P
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2007 vid 17:17
Jag håller med Hades, den nya scenen är fullständigt onödig. Den passar inte riktigt in i resten av filmen och Odjurets röst kan man ju bara gråta över. Jag är väldigt tacksam över att jag köpte filmen innan de lade till den extra scenen (vilket inte min syster lyckades med, till hennes stora förtvivlan... Wink).
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2007 vid 17:20
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Haha, väääänta bara... Wink Men vi nöjer oss med ett OK så länge. Tongue
 
 
Ha! Jag ska hålla fast vid det, om ingen kommer hem till mig, binder fast mig vid en stol och börjar visa filmen för mig om och om igen. DÅ kanske jag börjar tycka att den är bra.
 
back to topic.
Jag har faktiskt aldrig sett S&O utan "Människa igen" scenen Shocked
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2007 vid 17:39
Det är inget att se häller! Det är som det är sagt, den scenen är onödig, passar ine in och förstör magin!
 
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2007 vid 12:28
Sockerpajen: Jag kommer gärna. Kan ta ett bra rep med mig också. Wink Har du aldrig sett S&O UTAN den onödiga scenen, så har du definitivt missat nåt. Den är mycket bättre utan.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2007 vid 18:46
Okej jag har inte sett den "onödiga scenen" och efter vad ni tycker så har jag nog helt bestämt mig för att skippa den. Tongue
 
Jaa, men Svenzon jag hänger på. WinkKan också ta med mig rep så har vi dubbla. Sockerpajen du har Skönheten och Odjuret 100gånger om att vänta dig LOLWink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2007 vid 14:36
Postad av Hades Hades skrev:

Köper den gör jag ju i vilket fall om jag hittar den till rimligt pris Wink
 
Och nu är jag nästan patetiskt nöjd med mig själv Smile Köpte den på tradera för en liten stund sedan. Nu väntar jag bara på mail från säljaren. Grymt gött! Big%20smile
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2007 vid 15:26
Skönheten och Odjuret är mycket bra film. Tycker också illa om scenen Männsiska igen. På Lejonkungen dvdn kan man välja om man vill se filmen med nya scenen eller original versionen.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2007 vid 18:52
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Okej jag har inte sett den "onödiga scenen" och efter vad ni tycker så har jag nog helt bestämt mig för att skippa den. Tongue
 
Jaa, men Svenzon jag hänger på. WinkKan också ta med mig rep så har vi dubbla. Sockerpajen du har Skönheten och Odjuret 100gånger om att vänta dig LOLWink
 
 
AH! Ni skulle inte ta det så bokstavligt Tongue
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2007 vid 18:08
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

AH! Ni skulle inte ta det så bokstavligt Tongue
 
 
Klart vi gör, när du uttycker en så uppenbar utmaning. Wink Ska se till att ta med min S&O UTAN den kassa extrascenen också, så ska vi snart ha ändrat din uppfattning. LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2007 vid 21:07
Haha precis, nu är det kört för dig. Wink Nu ska jag och Svenzon se till att du förstår det fina budskapet i filmen och humorn och de bra karaktärerna och musiken och...ehh ja, du fattar vad jag menar. Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-april-2007 vid 09:59
Ja tycker i och för sig att "Bli människa igen" är en bra låt men att dom har lagt till en helt ny scen tycker ja e ganska uselt....
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2007 vid 21:32
Låten passade i scenuppsättningen jag såg här i göteborg (samma som senare gick i stockholm med bla charlotte perelli och linus wahlgren), men i filmen är den som sagt inte särskilt nödvändig. Tycker inte låten håller samma klass som resten av låtarna helt enkelt.
 
Dags att se om filmen snart, för övrigt ;)
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2007 vid 13:41
Varför är den engelska Gaston låten längre än den svenska? Är filmen också annorlunda? :S
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2008 vid 23:46

En av de sakerna jag verkligen gillar med den här filmen är att det inte enbart fokuseras på kärleken mellan Odjuret och Belle. Utan också på Odjurets oförmåga att älska och hur han inte uppskattar andra människor eller egentligen inte ens ser dem. Han är alldeles för upptagen av sig själv och sina egna behov. Innan Belle kom in i hans liv skulle han aldrig göra något för en annan människa om han inte själv tjänade något på det. Hon öppnar inte bara hans hjärta för hennes kärlek utan också för andras kärlek. Och i slutet av filmen har han lärt sig att älska andra människor och har blivit en mycket mer givmild och älskvärd person. Även om han inte förvandlats i slutet så hade han varit en vacker människa, för fina personligheter lyser på utsidan.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2008 vid 11:52
Jag tycker filmen är bra, men tjaa... jag vet inte det är någonting som inte klaffar rätt baraTongue
 
Slutet
(spoiler för er som inte sett den vilket jag tror att de flesta har gjort:)
 
i alla fall slutet tycker jag är lite sorgligt, det känns inte som om det är odjuret som blir människa i slutet, tycker att odjuret var så gullig i slutet, när han är männsika ser hhan såå, jaa vet inte självupptagen ut eftersom att man ser förvandlingen av honom som odjur och inte som människa liksom om han inte hade varit odjur tror jag att jag hade sett människan annorlunda... men men , tycker däremot att prinsen inte ser särskilt bra ut:P ser skabbig ut hehexD
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2008 vid 12:01

asså jag tycker att den nya scenen inte passar in.

Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Amaranth View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2007
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Amaranth Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2008 vid 12:16
Nej, den nya scenen e verkligen ivägen O_O det är ju helt annorlunda tecknat och alla har ju inte ens samma röst. Den borde vara med som extra material istället för att vara inlagd mitt i.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2008 vid 12:25
Lyssnade igenom alla låtarna från filmen både igår och i förrgår, och oj vilket klockrent soundtrack filmen har. Inte det bästa från Disney, om jag måste rangordna, men det ligger bra till.
 
Belle - perfekt öppningsnummer. Sett som musikalnummer måste sången vara bland det bästa som skrivits?
Gaston - ruskigt bra hyllning till min favoritfigur, där Gaston själv står för de bästa delarna.
Be our guest - har aldrig varit en favorit, men jag får väl erkänna att jag alltid (i princip) får rysningar av den. "Tonight you'll prop your feet up..."
Something there - kanske den mest anonyma låten, men en klassiker med lite sköna bjällror och grejer. Maxbetyg till den med förstås.
Beauty and the Beast - ja, kära nån. Även denna har växt det sista, och satan vad bra den är faktiskt. Får väl sålla mig till de lite tråkiga fansen och säga att detta förmodligen är filmens bästa scen, dessutom :P
The mob song - också den ruskigt bra, och fruktansvärt övertygande. Ärligt talat, hur många vill inte haka på och döda Odjuret när Gaston fått säga sitt? Fortfarande en favorit.
 
Nej, Human Again fick inte vara med.
 
Visst, sammanlagt rankar jag nog musiken till Lejonkungen, Herkules och Den lilla sjöjungfrun snäppet högre, men inte är det mycket som skiljer..
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2008 vid 12:28
Postad av Hades Hades skrev:

Lyssnade igenom alla låtarna från filmen både igår och i förrgår, och oj vilket klockrent soundtrack filmen har. Inte det bästa från Disney, om jag måste rangordna, men det ligger bra till.
 
Belle - perfekt öppningsnummer. Sett som musikalnummer måste sången vara bland det bästa som skrivits?
Gaston - ruskigt bra hyllning till min favoritfigur, där Gaston själv står för de bästa delarna.
Be our guest - har aldrig varit en favorit, men jag får väl erkänna att jag alltid (i princip) får rysningar av den. "Tonight you'll prop your feet up..."
Something there - kanske den mest anonyma låten, men en klassiker med lite sköna bjällror och grejer. Maxbetyg till den med förstås.
Beauty and the Beast - ja, kära nån. Även denna har växt det sista, och satan vad bra den är faktiskt. Får väl sålla mig till de lite tråkiga fansen och säga att detta förmodligen är filmens bästa scen, dessutom :P
The mob song - också den ruskigt bra, och fruktansvärt övertygande. Ärligt talat, hur många vill inte haka på och döda Odjuret när Gaston fått säga sitt? Fortfarande en favorit.
 
Nej, Human Again fick inte vara med.
 
Visst, sammanlagt rankar jag nog musiken till Lejonkungen, Herkules och Den lilla sjöjungfrun snäppet högre, men inte är det mycket som skiljer..
håller med dej.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2008 vid 12:55
Postad av Hades Hades skrev:

 
Visst, sammanlagt rankar jag nog musiken till Lejonkungen, Herkules och Den lilla sjöjungfrun snäppet högre, men inte är det mycket som skiljer..
 
Oj, vad glad jag är att någon håller med mig :)
Älskar Alan Menkens musik, bästa disney musiken, men jag tycker inte att Skönheten och Odjuret har särskilt stark musik om man jämför med andra filmer,
tycker däremot om "Skönheten och Odjuret" versionen då Sofia Källgren och Tommy Körberg sjunger den: )


Ändrad av Emmaaa - 07-augusti-2008 vid 12:56
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2008 vid 13:12
älskar skönheten och odjurets musik fast jag gillar lejonkungens musik bättre.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2008 vid 00:04
Var tvungen att ta bort allt jag har skrivit efter att jag sett den här filmen på engelska.  Låtarna var så mycket bättre på engelska att jag blev chockad. Filmen är fantastisk, jag håller med er. Jag behöver inte säga så mycket mer.


Ändrad av disneyworld_ - 21-september-2008 vid 18:45
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2008 vid 00:48
Dryg?
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2008 vid 09:39
ja vad menar du med dryg?
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2008 vid 14:27
Jobbig att lyssna på. Men ja, alla tycker olika :P
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2008 vid 16:42
varför tycker du att den är jobbig att lysna på?
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2008 vid 20:32
Ja, hur ska jag förklara? Låten gör att jag blir yr i huvudet eller hur jag ska säga ^^ texten och melodin tillsammans gör att det blir alldeles snurrigt ^^ kan inte förklara det bättre.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2008 vid 21:17
jag förstår dej.det händer samma sak med mej med andra låtar.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 45678 12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media