Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Skönheten och Odjuret - Filmen

 Svara Svara Sida  <1 56789 12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2008 vid 17:01
Köpte filmen på Blocket. Hämtade ut den i dag
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2008 vid 17:54
Vad kul Big%20smile vad fick du betala för den? Smile
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2008 vid 18:02
Postad av disneyworld_ disneyworld_ skrev:

Vad kul Big%20smile vad fick du betala för den? Smile


69 kr samt frakt   
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2008 vid 18:14

På dvd? Shocked Varför har aldrig jag sånt tur när jag tittar efter "begagnade" Disneyfilmer på dvd....

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2008 vid 18:20
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

På dvd? Shocked Varför har aldrig jag sånt tur när jag tittar efter "begagnade" Disneyfilmer på dvd....




Ja, på dvd. Fler som har den på dvd ?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2008 vid 18:47
Gud så orättvist! Vad var det för filur som inte fallit för frestelsen och ta ut överpris för en S&O dvd? Grattis till fyndet i alla fall! Big%20smile
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2008 vid 20:00
Nej va orättvist! Hur tusan lyckades du hitta den så billigt?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2008 vid 21:35
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Nej va orättvist! Hur tusan lyckades du hitta den så billigt?


På Blocket
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2008 vid 21:40
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Nej va orättvist! Hur tusan lyckades du hitta den så billigt?


På Blocket
 
Vilken tur du har som hittade den för ett sånt grymt pris! Köpte du flera filmer av samma säljare?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2008 vid 12:36
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Nej va orättvist! Hur tusan lyckades du hitta den så billigt?
På Blocket

 

Vilken tur du har som hittade den för ett sånt grymt pris! Köpte du flera filmer av samma säljare?


Ja jag ska köpa Snövit.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2008 vid 20:51
Jag hittade också en sån billig säljare nu. :o  Har beställt men inte fått filmerna än. Säljaren hade flera av de filmerna som jag saknar så jag beställde flera stycken. Återstår att se om det är för bra för att vara sant....
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2008 vid 21:09
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Jag hittade också en sån billig säljare nu. :o  Har beställt men inte fått filmerna än. Säljaren hade flera av de filmerna som jag saknar så jag beställde flera stycken. Återstår att se om det är för bra för att vara sant....
 
Samma här men jag fick ett svar där han undrade om jag skulle betala i förskott eller med postförskott och efter att  jag svarat på det så har jag inte fått något svar ...
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2008 vid 17:12
Verkar aningens suspekt... Jag frågade om postförskott själv, och det gick bra sa han, bara skicka adress och vilka filmer det gällde så skulle han skicka dem sen. Får väl se om det händer nåt...
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2008 vid 18:44
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Verkar aningens suspekt... Jag frågade om postförskott själv, och det gick bra sa han, bara skicka adress och vilka filmer det gällde så skulle han skicka dem sen. Får väl se om det händer nåt...


Vilka filmer beställde du ?   
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2008 vid 21:45
Vågade inte säga för mycket innan jag fått filmerna. Hämtade dock ut mitt paket idag, och fick (köpa) Snövit, Pinocchio, Dumbo, Bambi, Aristocats, S & O, Lejonkungen, Svärdet i stenen, Råttatuille och Lilla kycklingen.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2008 vid 13:04
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Vågade inte säga för mycket innan jag fått filmerna. Hämtade dock ut mitt paket idag, och fick (köpa) Snövit, Pinocchio, Dumbo, Bambi, Aristocats, S & O, Lejonkungen, Svärdet i stenen, Råttatuille och Lilla kycklingen.


Vad fick du betala för alla dom filmerna ?   
Till toppen
Donald dick View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 29-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Donald dick Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-oktober-2008 vid 21:38
killen som sålde utgånga disneyklassiker för 69kr eller om det var 79kr på blocket.se sålde kopior, tror killen blåste rätt många med tanke på att tradera flödar över med kopior just nu!!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2009 vid 01:36

Något vi inte riktigt redogjort för än; Oscarsnomineringen och rånet vid Oscarsgalan 1992. Är det fler än jag som tycker det är stor skandal att priset för Bästa Film gick till När Lammen Tystnar, istället för till Skönheten och Odjuret? Kanske är det inte helt lätt att jämföra dessa filmer men Oscarsjuryn gjorde det uppenbarligen, och gjorde ett felatkigt beslut naturligtvis. Bra där. Såg Lammen för första gången för bara något år sedan och ja...visst, helt okej film, men att den blivit en sådan klassiker har jag inte mycket förståelse för alls. Än mindre att den vann en Oscar för Bästa Film!! Nej, sånt här går inte för sig.

Enligt min väldigt privata, och förmodligen inte helt uppbackade, mening finns det en enda film gjord efter Skönheten och Odjuret som varit bättre än vad den är. EN. På snart 18 år! Även den blev såklart utan den tyngsta Oscarsstatyetten när det begav sig, trots nominering. Nej, nån borde stöka till på jurymedlemmarnas kontor eller nåt.
 
Skönheten och Odjuret fick för övrigt avsluta mitt filmtittande förra året. Ah, briljanta, briljanta film.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2009 vid 10:45

Jag tycker visserligen att När Lammen Tystnar är en riktigt bra film, mestadels då pga de riktigt bra skådespelarna. Men, däremot så står ju Skönheten och Odjuret helt klart högre upp. Den borde absolut ha fått priset för Bästa film. Allting i denna film är ju helt underbart, jag får kämpa mot frestelsen att se den hela tiden och då kanske se sönder den (om det nu är möjligt).

Av rent intresse, vilken är filmen som är bättre än Skönheten och Odjuret Hades?Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2009 vid 12:16
Det är Pulp Fiction Smile Dock är den väldigt jämn med Skönheten och Odjuret, men måste man välja så..
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2009 vid 17:42
Jag har tänkt se den så länge, skådespelarlistan ser väldigt lovande ut och så är det ju Quentin Tarantino också så det är verkligen illa att jag inte har sett Pulp Fiction än! Det låter ju verkligen som att jag har missat något, det är ju få filmer som slår Skönheten och Odjuret. Wink
 
Jag såg faktiskt Skönheten och Odjuret nyligen och höll på att sätta igång dvd:n, jag ångrade mig snabbt och valde vhs:en istället. Av någon anledning tycker jag att det är mer magiskt (i brist på bättre ord) att se vhs:en, även om bilden osv är bättre på dvd. För det är ju ändå vhs:en som man växt upp med - okej det är helt ologiskt jag vet eftersom dvd:n är bättre osv haha jag är bara lite trög. Tongue Fast man slipper ju den hemska "Människa igen" på vhs Confused
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2009 vid 22:19
Man kan väl säga att när Tarantino är som bäst är han bäst. Synd att han glänser så sällan numera. Hur gärna jag än vill diskutera Pulp Fiction här nöjer jag mig med att säga; Se den bums, och meddela mig när du gjort det!
 
Kan hålla med lite om vhs-grejen, den risiga kvalitén och Musse Pigg i Fantasiakläder kan bidra till stämningen lite, iaf gjorde den det förr. Nu ser jag i princip alltid Disneyfilmerna på engelska, och bra bild är alltid kul, så det blir dvd för hela slanten. Just Skönheten och Odjuret har jag ju dessutom två olika utgåvor av, en fejkad version av den svenska utgåvan (detta är verkligen inget jag förespråkar, men ibland har nöden ingen lag) och så den svindyra röda godingen Thumbs%20Up Dock är vhs-omslaget oslagbart!
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2009 vid 23:15
Var ett tag sen jag tittade i denna tråd så minns ej om detta har diskuterats tidigare. Kom att tänka på scenen när Belle sitter och sjunger för lammen och har en bok i sin hand, har alltid funderat på om de är nån speciell saga den där boken handlar om eller om de bara är en okänd saga.
Love will be your guide
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2009 vid 21:26
Det har jag också funderat på. Lite roligt att Gaston säger att det är en bok utan bilder, och sen äter fåret upp ena hörnan på just en bild. Men det skulle vara kul att veta vad det är för bok.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2009 vid 00:10

Ja de där med att Gaston säger att de inte finns några bilder har jag också tänkt på, lite kul faktiskt.

Angående vilken berättlese de kan va så säger hon väl att de är en förklädd prins med i boken... sen minns jag inte vad mer hon nämner men man borde ju kunna klura ut va de ska va för bok om de nu är en känd berättlese vill säga.
Love will be your guide
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2009 vid 14:56
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Det har jag också funderat på. Lite roligt att Gaston säger att det är en bok utan bilder, och sen äter fåret upp ena hörnan på just en bild. Men det skulle vara kul att veta vad det är för bok.
 
Jag har hört att boken ska före ställa skönheten och odjuret, Prinsen på bilden går på alla 4 och belle vet ju först inte att odjuret är en prins. Vet ej om detta är santWink
 
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2009 vid 18:57

Tja, det kan det ju kanske vara. Lite roligt om det är så. "Här får hon syn på prinsen, men det vet hon inte förrän i kapitel fem". Big%20smile

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2009 vid 20:17
har också hört att de kan vara Törnrosa men som sagt det är svårt att veta
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2009 vid 23:05

Ja de har disskuterats om de är skönheten och odjuret eller Törnrosa, så nån av de sagorna är de nog...Frågan är bara vilken Tongue

Edit: Hittade en sida där de lagts fram en bild på Törnrosa som folk tycker påminer om bilden i boken som Belle har.
 
 
 
 
 
Vet inte vad jag ska tro men visst de finns likheter mellan de två bilderna.
 


Ändrad av Saga - 28-april-2009 vid 23:01
Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2009 vid 19:34
Vad tycker ni om detta omslag ?


http://www.ultimatedisney.com/forum/viewtopic.php?p=442782&sid=d0cc5362038a74f48293b0e4ea8e63cb

Ändrad av disney_girl - 27-juni-2009 vid 19:35
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 56789 12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media