Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disneys Prinsessor

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2005 vid 15:14
Kommer alla prinsess filmer hit ? Man kan läsa om vilka filmer som finns på ultimatedisney hemsidan. På prinsess sagor så är det även reklam för en film som heter Prinsess Party.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-januari-2006 vid 21:10
Hej !! Är det någon som har sett till Prinsess Sagor Volym 2 ? Jag har nu beställt den på megastore. Varför finns inte den ute i butikerna ? Så var det med volym 1 också.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2006 vid 13:36
Nån här som har hört talas eller har koll på  Disney princess "Enchanted Tales " A kingdom of kindness ?  ska tydligen vara nån "nya" tönrosa film Confused kommer denna att komma till sverige och är det en del av den serien som nämts tidigare i denna tråd ???
Till toppen
Antigone View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 19-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Antigone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 19:29
Postad av stitch stitch skrev:


En grej som är lite fel är att hon heter inte Jasmin, utan Jasmine. Men det är väl inte så noga.




En grej till är Jasmine egentligen heter Bedrulbudur i Tusen och en natt
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2006 vid 12:01
Heh - försök att säga "Bedrulbudur" sex gånger på raken....
BedrulbudurBedrulbudurBedrulbudur...

I övrigt så blir väl den svenska stavningen "Jasmin" som blomman, eller hur? Det är i originalet som namnet stavas med "e" på slutet.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2006 vid 20:24

Det är nog de flesta medvetna om. Men när det gäller att göra omslagen till Prinsess-utgåvorna får man vara konsekvent nog bestämma sig för en stavning, förmodligen så kör man utan "e" på de svenskdubbade.


::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2006 vid 19:03
Vet ni om Prinsess Sagor volym 3 kommer till Sverige ?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2006 vid 18:46
när det gäller dessa volymer hur många är det egntligen ? ser att det tydligen finns 3 st iafTongue
Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 21:25
Postad av Saga Saga skrev:

när det gäller dessa volymer hur många är det egntligen ? ser att det tydligen finns 3 st iaf[IMG]height=17 alt=Tongue src="http://www.disneyfilmsidan.se/disneyssion/smileys/smiley17.gif" width=17 align=absMiddle>



Enligt www.ultimatedisney.com så finns det 3 stycken i Prinsess Sagor serien. I sverige så har bara volym 1 och volym 2 släppts. Det finns i USA massa andra prinsess filmer också. Te.x Prinsess Party m.fl.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2006 vid 19:54

Okej då vet jag hur det ligger till lite bättre då men vad är princess party då? Insåg just att jag inte alls har nån bättre koll på detta ju



Ändrad av Saga - 04-juli-2006 vid 20:59
Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2006 vid 12:03
Kommer det att komma fler Prinsess filmer hit framöver ?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2007 vid 20:01
Postad av Saga Saga skrev:

Nån här som har hört talas eller har koll på  Disney princess "Enchanted Tales " A kingdom of kindness ?  ska tydligen vara nån "nya" tönrosa film [IMG]height=17 alt=Confused src="http://www.disneyfilmsidan.se/disneyssion/smileys/smiley5.gif" width=17 align=absMiddle> kommer denna att komma till sverige och är det en del av den serien som nämts tidigare i denna tråd ???


Kolla in www.disneyprincess.com
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2008 vid 17:03
Hur är det egentligen räknas Giselle från Förtrollad  som en prinsessa eller inte ? och tror ni hon kommer ingå i Disney princess serien ? har för mig att jag sett henne i det samanhanget nånstanns...
Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2008 vid 21:09
Postad av Saga Saga skrev:

Hur är det egentligen räknas Giselle från Förtrollad  som en prinsessa eller inte ? och tror ni hon kommer ingå i Disney princess serien ? har för mig att jag sett henne i det samanhanget nånstanns...


Vet ej om hon gör det. Det är mest Snövit,Askungen och Ariel man ser som reklamprylar i affärerna. (Törnrosa också) Har ni sett att det finns nya prinsess dockor på BR ? Det är nog för att Prinsess filmen Enchanted Tales: Follow Your Dreams kommer snart på dvd.Hoppas Prinsess Sagor vol 3 kommer till Sverige.

Ändrad av disney_girl - 06-januari-2008 vid 16:12
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2008 vid 16:58
Postad av Saga Saga skrev:

Hur är det egentligen räknas Giselle från Förtrollad  som en prinsessa eller inte ? och tror ni hon kommer ingå i Disney princess serien ? har för mig att jag sett henne i det samanhanget nånstanns...
 
"Sammanhanget" kan ju vara disneys hemsida, på antingen prinsess sajten eller någon annanstans står alla "klassiker prinsessorna" i liknande kläder och så har de ställt Giselle längst fram i helt andra kläderTongue kanske var det du tänkte på inte vet jag men där har jag sett henne i ett sammanhangBig%20smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2008 vid 21:58
ja nu när du nämner det så minns jag att de var på nån disney sajt jag sett det Smile tack för påminelsen Smile
Tycker inte alls hon passar in där , men de är väll kanske bara tillfälligt nu medans filmen är aktuell för hon är ju egentligen inte nån riktig prinsessa, de vill väll bara få så mycket ut av filmen  som möjligt ...
Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2008 vid 11:35
Postad av Saga Saga skrev:

Okej då vet jag hur det ligger till lite bättre då[IMG]http://www.disneyfilmsidan.se/disneyssion/smileys/smiley1.gif"> men vad är princess party då[IMG]http://www.disneyfilmsidan.se/disneyssion/smileys/smiley5.gif">? Insåg just att jag inte alls har nån bättre koll på detta ju[IMG]http://www.disneyfilmsidan.se/disneyssion/smileys/smiley2.gif">



Prinsess Party filmerna är mest spel på. Det finns med tv serie avsnitt från både Aladdin samt Den Lilla Sjöjungfrun. Det finns nåt som heter party planner med på filmerna också. Man kan planera sitt kalas med den funktionen.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-februari-2008 vid 13:06
Postad av Saga Saga skrev:

Hur är det egentligen räknas Giselle från Förtrollad  som en prinsessa eller inte ? och tror ni hon kommer ingå i Disney princess serien ? har för mig att jag sett henne i det samanhanget nånstanns...
 
 
Skulle bara säga att jag kollade runt på internet och in på första bästa sida- WikipediaLOL Där stor det att hon skulle vara den nionde Disney prinsessan från början men sen kom de på att de skulle bli tvugna att betala Skådespelerskan Amy Adams för rättigheterna TongueSå det ströks...
Nästa Prinsessa som blir officiel Disney prinsessa är Tiana från The princess and the frog. Big%20smile
 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2008 vid 21:14
Det är mest Ariel Belle Jasmine Aurora och Askungen i disneyprincess bland disneyprylar m.m. (Även Snövit) Men det finns ju också Melody (Ariels dotter,Prinsessan Eilonwy samt Prinsessan i Bumbibjörnarna. Undrar varför dom inte får vara med ? (Prinsessan i Bumbibjörnarna kanske inte är så märkvärdig) Vad tror ni ?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2008 vid 22:49
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Det är mest Ariel Belle Jasmine Aurora och Askungen i disneyprincess bland disneyprylar m.m. (Även Snövit) Men det finns ju också Melody (Ariels dotter,Prinsessan Eilonwy samt Prinsessan i Bumbibjörnarna. Undrar varför dom inte får vara med ? (Prinsessan i Bumbibjörnarna kanske inte är så märkvärdig) Vad tror ni ?
 
Jag tror inte att Melody får vara med bara för att Ariel är officiel och att hon dök upp i en uppföljare,
Prinsessan i bumbibjörnarna ( Ylva va?) kommer ju från en serie och hon är inte huvudsaken i serien fast hon är ju söt fast lite bortskämd ^^
 
Jaja, jag vet inte ^^
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2008 vid 23:41
Snabb fråga är det någon som har den nya filmen den med Jasmin som försöker få hennes fars häst tillbaka och den med Törnrosa som ska sköta kungariket själv? Har letat och vill verkligen veta vilka som har de svenska rösterna till den... är det någon som kan hjälpa mig?  
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2008 vid 19:09
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Snabb fråga är det någon som har den nya filmen den med Jasmin som försöker få hennes fars häst tillbaka och den med Törnrosa som ska sköta kungariket själv? Har letat och vill verkligen veta vilka som har de svenska rösterna till den... är det någon som kan hjälpa mig?  



Jag har den filmen. Den heter Förtrollande Äventyr - Följ dina drömmar. (Enchanted Tales Follow Your Dreams)
Kolla upp filmen på disneyania så står det mer. Jag har importutgåvan av denna film. Svenska ljudspåret är med. Men nu så finns den även tillgänglig i Sverige.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2008 vid 09:13
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Snabb fråga är det någon som har den nya filmen den med Jasmin som försöker få hennes fars häst tillbaka och den med Törnrosa som ska sköta kungariket själv? Har letat och vill verkligen veta vilka som har de svenska rösterna till den... är det någon som kan hjälpa mig?

Här finns informationen du söker:

http://disneyania.tonakaistudio.com/filmer/foeljdinadroemmar.htm

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2008 vid 22:47
Aah, tack så mkt för informationen : )
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2008 vid 17:45
Någon som sett Förtrollade Äventyr än ? Vad tyckte ni ?
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2008 vid 22:41
Postad av Saga Saga skrev:

De här med disney prinsessor hur är det egentligen, det finns ju en massa prylar och nu kommer då även dvd men vissa saker verkar det finnas med Tingeling , Pocahontas och Mulan. Men när det gäller dvd:na så verka r inte dessa få vara med Tycker det är snurrigt! Vilka är prinsessor egentligen? Och just det är det inte en prinsessa med i Taran och den magiska kitteln varför får inte hon va med...
 
de riktiga prinssesorna är egenligen
snövit
askungen
törnrosa
eiowny(osäker på stavnigen) (taran och den magiska kitteln)
ylva (bumbibjörnarna)
ariel
belle
jasmin
pocahontas
kida (atlantis)
melody
de 3 från mulan 2
ariels systrar
 
kommande
rapunzel
tina
 
offta nämda som ej e prinsessor
tingeling
alice
esmeralda
mulan
jane
 
djur prinsessor
kiara
dot
atta
(nala)
(marion)
mimmi ( i de tre muskitörerna)
 
ni får gärna skriva om jag glömmt någon
 
 


Ändrad av disney_erika - 03-oktober-2008 vid 21:05
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-oktober-2008 vid 15:15
jag kom på en liten konstig sak i går belle är ju facktyis ingen prinsessa, hon är ju inte dotter till en kung ( det är samma sak med askungen fast hon gifter sig meed en prins)mnen belle gifter sig alldrig med odjuret vad vi vet
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-oktober-2008 vid 16:38
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

jag kom på en liten konstig sak i går belle är ju facktyis ingen prinsessa, hon är ju inte dotter till en kung ( det är samma sak med askungen fast hon gifter sig meed en prins)mnen belle gifter sig alldrig med odjuret vad vi vet
 
Har tänkt samma tanke, det är väl rätt självklart att hon gifter med odjuret tycker ja .. men hon är ju med på varenda prinsess pryl som finns även fast hon egentligen inte är en prinsessa.
 
Pocahontas går det lite upp och ner med, jag vet inte om jag vil kalla henne prinsessa... för hennes indianstam är hon jue det men liksom naaa...
 
Mulan står jue med som officiel men hon kommer ju inte ens från en adels familj! hon gifter sig ju bara med en general i en uppföljare.  
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-oktober-2008 vid 18:43
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av disney_erika disney_erika skrev:

jag kom på en liten konstig sak i går belle är ju facktyis ingen prinsessa, hon är ju inte dotter till en kung ( det är samma sak med askungen fast hon gifter sig meed en prins)mnen belle gifter sig alldrig med odjuret vad vi vet
 
Har tänkt samma tanke, det är väl rätt självklart att hon gifter med odjuret tycker ja .. men hon är ju med på varenda prinsess pryl som finns även fast hon egentligen inte är en prinsessa.
 
Pocahontas går det lite upp och ner med, jag vet inte om jag vil kalla henne prinsessa... för hennes indianstam är hon jue det men liksom naaa...
 
Mulan står jue med som officiel men hon kommer ju inte ens från en adels familj! hon gifter sig ju bara med en general i en uppföljare.  
pocahontas är ju lite som herkules bådas föreldrar är ju "stora" ( gudar och hövding)så man kan ju inte presis se de som prinsa och prinsessor
 
ja du har helt rätt mulan är jue inte mer prinsessa än meg och esmeralda, belle är dock lite mer efter som hon blir i hop med en prins. men de tar antagligen de populär jag menar hon i taran och den magiska kittel är ju verkligen prinsessa likså ylva i bumbibjörnarna.


Ändrad av disney_erika - 29-oktober-2008 vid 18:44
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-oktober-2008 vid 19:17
Undrar varför prinsessan i Taran inte får vara med bland prylarna ? Hon är ju disney prinsessa om man säger så. Man ser ju mest Ariel Belle Askungen samt Törnrosa. Bland prylarna. Jag har även sett Giselle docka på Toys r us.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media