Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Föräldrar

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2005 vid 19:02
Tja.., fast Aristocats är väl lite mor och dotter..? Fast Marie har ju brödrar också så det räknas kanske inte..
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2005 vid 19:25
Jag kom på en! Nala! Hennes mamma Sarafina har ioförsej en av dom minsta rollerna man kan tänka sej, men det är ju mor och dotter.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2005 vid 15:34

Postad av stitch stitch skrev:

Jag kom på en! Nala! Hennes mamma Sarafina har ioförsej en av dom minsta rollerna man kan tänka sej, men det är ju mor och dotter.

Det har du ju rätt i  Fast å andra sidan syftade jag mer på en film som handlar om dottern eller mamman. Och så har ju Sarafina väldigt liten roll, man får väl inte ens veta vad hon heter i filmen? Men ändå, som du sa 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2005 vid 03:56

det finns typ inte ens en disneyfilm med bara biologisk far/son heller

Snövit och drottningen e nog den enda jag kan komma på, det e ju iofs styvmamma men det e iaf nära.......        & nbsp;         



Ändrad av the_fish
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2005 vid 12:26

Jag kan komma på 2 far och son: Pinocchio och Janne Långben The Movie.

Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2005 vid 19:21
Tycker det är väldigt dumt.Är Disney mansgrisar eller? Personligen tycker jag dom ska likna mammorna då de oftast har en större roll. Om t ex Askungen eller Törnrosa får en dotter och hon INTE blir blondin är det nåt fel tycker jag. Melody skulle kanske passa bättre med rött hår?
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Nicke View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Nicke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2005 vid 19:33

Jag förstår inte riktigt exakt vad det är du syftar på. Personlighet eller hårfärg?

I de flesta tecknade disneyfilmerna så har ju barnen bara en förälder, så det blir lite svårt att utgå från det.

Dessutom har varken Ariel eller Belle samma hårfärg som sina fädrar (kanske beror på att de blivit gråhåriga, jag vet inte)

Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2005 vid 19:51
Postad av stitch stitch skrev:

Jag kan komma på 2 far och son: Pinocchio och Janne Långben The Movie.



Det kanske bara jag som är petig men kan man verkligen kalla Gepetto för Pinocchios biologiska far?
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2005 vid 20:35

såg serien med lilla sjöjungfrun och det det var ett avsnitt där triton blev barn och då var han rödhårig
 men en sak jag undrar ariels systrar har färgerna svart blond och brunt vem har dom det efter?


Ändrad av Ariel_
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2005 vid 21:44

Postad av Proximus Proximus skrev:



Det kanske bara jag som är petig men kan man verkligen kalla Gepetto för Pinocchios biologiska far?

Hm... kanske, kanske inte.  fast han är väl knappast adopterad.



Ändrad av stitch
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2005 vid 22:00
Postad av stitch stitch skrev:

Postad av Proximus Proximus skrev:



Det kanske bara jag som är petig men kan man verkligen kalla Gepetto för Pinocchios biologiska far?

Hm... kanske, kanske inte.  fast han är väl knappast adopterad.



Få se nu, i början är Pinocchio en trädocka han blir sedan  förvandlad till en åsna för att slutligen bli människa. Det är en ganska ovanlig företeelse men jag antar att man kalla Pinocchio för adopterad.

Postad av Ariel_ Ariel_ skrev:


men en sak jag undrar ariels systrar har färgerna svart blond och brunt vem har dom det efter?


Så vitt jag vet så får man aldrig veta om systrarna är hel syskon, men om man antar att sjöjungrurna har en någorlunda mänsklig anatomi och man tar i beaktande att alla systrar ser ungefär lika gamla ut, plus att historiskt har monarker inte direkt för vana att vara trogna äkta män. (Nu måsta jag avsluta meningen känns det som)
Så kan man dra slutsatsen att de inte är helsyskon. Och ifall de är det är det inte förvånande om modern dog i förlossningen.

Eller så kan man anta att de har en helt unik fysionomi så de föder stora kullar som de flesta däggdjur gör.

Eller så kan man bara konstatera ett det är en tecknad film ,  gå vidare och leve ett normalt liv.



Ändrad av Proximus
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-september-2005 vid 23:42
öhm? eller så har de fått sina hårfärger från mormor/farmor gammelmormor/farmor gammelgammelmormor/farmor, gammelgammelgammel... jag kan gå vidare i evigheters evighet. Ni vet, allt handlar om DNA, å dna kan liksom bli sänt vidare generationer emmellan. Med andra ord behöver alltså inte barn ha samma hårfärg alls som sina föräldrar, allt har bara att göra med vilken kromoson de har fått och av vem i hela deras släkte (död eller levande).
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2005 vid 17:34

Så vetenskapligt sagt av dej the_fish Men jag håller, som vanligt, med dig, det behöver ju inte vara så att barnen är lika sina föräldrar. Men på tal om Ariel och hennes föräldrar och syskon osv, jag skulle tycka att det var kul att se Ariels mamma! Undrar hur hon ser ut??

Jag har det avsnittet på vhs faktiskt Ariel_ Visst är det lite komist att se honom som barn?  Fast han är inte så jättelik Ariel precis, utöver att han har rött hår.

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2005 vid 17:42
bara lilla jag: ja men han är lika vild och äventyrlig också som henne får man reda på :)
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Bokmalen View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Bokmalen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2005 vid 18:29
Postad av *natalie* *natalie* skrev:

Det närmaste till mor-och-dotter relation jag kan hitta är Lilo och Nani "Lilo & Stitch". Har inte sett den, men dom är väl systrar? 

Det stämmer. Så det där gäller inte. Men däremot kan man undra vad som har hänt föräldrarna.

 

5000 äpplen om dagen håller doktorn från magen. (Så länge du tills du får magknip.)
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2005 vid 03:46

Haha jag kan ALDRIG tänka mej Triton som livlig å vild! :O:P

   En disney-förälder ja gillar mkt e Sultanen (Aladdin). Han är så gulligt formad å med sitt skägg å allt å den lille sultanmössan,
    Också är han värmande å skrattig å ahr sinne för humor och trots att han är fast på sin punkt att Jasmine ska gifta sig innan hennes nästa födelsedag (och med en prins) så förstår han som ändå att hans dotter inte går med på det, så det tar som emot men han är ändå besluten.   (Tills slutet dårå :P)

  Jag vet inte riktigt, men Sultanen e bara kung.    :P

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2005 vid 20:02

Heheh då skulle du bli förvånad the_fish ifall du såg det avsnittet, för han ställer till en hel del trubbel, i likhet med Ariel

Ja, sultanen är lite gullig Han är också väldigt snäll och det är så sött av honom när han låter Jasmine gifta sig med Aladdin i alla fall i slutet. Även i den tredje filmen släpper han Aladdin för de brott han är anklagad för pga att han vet att det var för Aladdins kärlek till sin far som han gjorde det. Sultanen är en favorit, han är söt på sitt eget lilla vis



Ändrad av Bara lilla jag
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2005 vid 13:11
Vart i Alladin är det far och son? Och det jag menade med mansgrisar är att barnen enbart liknar pappan och det är oftast mamman som har en större roll.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2005 vid 19:10

Postad av Clash Clash skrev:

Vart i Alladin är det far och son?.

I den tredje filmen "Aladdin och rövarnas konung"

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2005 vid 10:16

Jag tycker att det är en del som gör filmerna så spännande! Att det just inte finns några föräldrar man får själv bilda sig en uppfattning om vad som har hänt och varför... Dessutom är det ju roligare med "den elaka styvmodern" än mamma, pappa, son och dotter, eller hur?

I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2005 vid 19:57
Joo, men jag skulle vilja ha en "elak styvpappa" tex som omväxling, eller bröder istället för systrar hela tiden...Fast jag skulle inte heller vilja ha en "mamma, pappa, barn-historia" eller, jag kanske inte har något emot det, men det är ingen sån historia jag skulle vilja se om jag säger så..
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Disney heart View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Disney heart Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2006 vid 21:38
Vet ni vad jag skulle tycka vore kul? någon film som handlade om när föräldrnarna var små!! så man kan se hur Scar och Mufasa växte upp, om kung Triton var lika äventyrlig som sin dotter och kanske hur Bob (mr. Incredible) och Helen (Elastaflickan) Parr märkte sina krafter. Vore inte det lite intressant??
"Att äta grönt är bra för oss små, öron och fötter blir stora då. Men otäckt är det att tugga på - den sista raden har jag hittat på själv"

Stampe
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2006 vid 19:22
Postad av Disney heart Disney heart skrev:

Vet ni vad jag skulle tycka vore kul? någon film som handlade om när föräldrnarna var små!! så man kan se hur Scar och Mufasa växte upp, om kung Triton var lika äventyrlig som sin dotter och kanske hur Bob (mr. Incredible) och Helen (Elastaflickan) Parr märkte sina krafter. Vore inte det lite intressant??


Nej.
Disney borde koncentrera sig på nya orginella ideer.
 
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2006 vid 10:13
Men "Bara lilla jag" Det finns ju redan en film med bröder... Björnbröder, det kan man väl säga är en film med allt annat än tjejer i iaf?!
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2006 vid 13:02
Ja, det måste jag ju hålla med om! Den hade jag totalt glömt bort! Men så sant där har vi undantaget, en film om bröder! WinkBig smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2006 vid 11:58
Hallå, jag får börja med att be om ursäkt. Jag har ine läst mer än det första inlägget så någon annan kan mycket väl ha svarat på det här.

Det finns bara en förälder eller inga egna barn (Kalle Anka och hans brorsöner) för att man inte ska tänka sej att till exempel Kalle och Kajsa har ett sexuellt umgänge. Därför har de inga egna barn. Detta gäller övriga Disneyfilmer också; Den lilla sjöjungfrun, skönheten och odjuret etc. Snövit och Askungen har inte ens sina egna mödrar i filmerna, styvmödrar.

Undantag är nog Törnrosa, Lejonkungen och Bambis och Felines barn (alldeles säkert fler!)som har båda föräldrarna med i filmerna.

/\
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 02-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2006 vid 14:40
Mulan har båda sina föräldrar :)
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Brownie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera Brownie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2006 vid 15:26
Postad av Clash Clash skrev:

Tycker det är väldigt dumt.Är Disney mansgrisar eller? Personligen tycker jag dom ska likna mammorna då de oftast har en större roll. Om t ex Askungen eller Törnrosa får en dotter och hon INTE blir blondin är det nåt fel tycker jag. Melody skulle kanske passa bättre med rött hår?



Men i Törnrosa, om man tittar på törnrosas mamma i början, tycker i alla fall jag, att hon ser nästan exakt likadan ut som Törnrosa. Och så tycker jag att Melody, egentligen är mest lik Ariel, fast om hon hade haft rött hår skulle hon ju vara nästan en kopia.
Hej hopp
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 02-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 14:24
Jag tycker personligen att Ariel och Erik är läskigt lika. Men det är förmodligen nått som bara jag tycker. Det där om genetik, så har de lyckats bäst med sötnosen Simba. Han är ju mest lik sin mamma, inte alls lik sin ömma fader.
 
 
Det där om att "inte samma hårfärg som sina fädrar" måste jag klaga på. Jag har rött hår(kunde ni lista ut det?) och min mamma har mörkbrunt och pappa har nästan svart.
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 14:35
hehe jag tycker faktiskt oxå att Ariel och eric liknar varandra , de har verkligen äktenskapstycke lr vad det nu heter
Love will be your guide
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media