Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Död mans kista

 Svara Svara Sida  <1234 7>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2005 vid 20:32
Har ni sett trailern till POTC 2? Jag tycker den verkar jättebra!! Det finns en länk här på forumet: http://www.disneyfilmsidan.se/forum/forum_posts.asp?TID=458& amp;PN=1

Ändrad av Mattis
Love Pirates!!!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2005 vid 10:58
Vem kan ha missat det...? Inte jag i alla fall! Den verkar bli rätt bra, även om jag så här på förhand känner mig lite avigt inställd till de animerade sjöodjuren..
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2005 vid 15:06
Jag har inte sett någon trailer eller något sådant... Men jag känner ändå att en uppföljare kanske inte är världens smartaste ide för ettan var ju jättebra och att göra en uppföljare till skulle kanske förstöra mycket, att dessutom en tredje film?! Nee jag är tveksam...
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2005 vid 20:45
Kolla på trailern så ändrar du dig! Jag lovar!!!
Love Pirates!!!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2005 vid 20:53
TetteN87: Tveksam är jag med, just för att första filmen var så bra. Men trailern ser lovande ut, och när det nu kommer en film till med Jack så känns det som att jag måste se den åtminstone en gång på bio.. Är den usel då så kan man bara gå hem och glömma den.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2005 vid 17:02
Svenzon: Håller me! Därför e de så bra att kunna gå på bio innan man köper den
Love Pirates!!!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2005 vid 18:25
Precis! Om man inte ser filmen på bio och sen köper den på dvd och den visar sig vara bra, så kommer man att störa sig på att man inte såg den på bio.. Inte riktigt samma känsla hemma i tv-soffan liksom..
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-april-2006 vid 15:53

Ja absolut! Men sen tycker jag att det beror på vad det är för film. Vissa filmer är OK att titta på första gången på DVD, medans vissa blir trista och tråkiga när man kollar hemma...

Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 23:52

Såg precis trailern... Jag blev rätt besviken. Handlingen verkar ganska B-ig, de borde ha kunnat komma på något bättre. Och i de klippen man såg i trailern verkade Jack Sparrow mer "kommersiell" än i ettan. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men det lilla man såg av honom kändes mer som en standardkomisk karaktär än som det original han var i ettan. Nu ska man ju iofs inte läsa ut hur mycket som helst av en trailer...

Och om man får hoppa in i den gamla diskussionen om Will och Bootstrap... I ettan säger piraterna att Will är "the spitting image of old Bootstrap", alltså väldigt lik sin pappa. Men med det 10-år-på-havsbottensmink de gett Skarsgård så lär det inte vara något problem direkt...
    

Ändrad av Tingeling - 03-maj-2006 vid 23:53
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Nicke View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Nicke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2006 vid 09:48
När är det filmen har biopremiär i Sverige?

AdminNote: Vad är det för fel att kolla på sidan, det står på minst tre ställen, bl.a. här: http://www.disneyfilmsidan.se/film.asp?id=124.


Ändrad av Proximus - 04-maj-2006 vid 19:21
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2006 vid 09:57
12 juli tror jag.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2006 vid 20:16

KONSTIG SAK hände! Jag lyssnade på nickelbacks hero och såg på potc 2 trailern samtidigt fast utan ljud, och märkte att trailern hade samma tempo som låten och att då det är mellanspel och sen sjunger "Now that the world isn't ending
It's love that I'm sending to you
It isn't the love of a hero
And that's why I fear it won't do"

Det var i samma ögonblick som elisabeth och jack pratade o sen kysstes!
Passade verkligen in!!
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juni-2006 vid 21:33

Shit!! Premiären närmar sig......Exclamation 

Det ska bli minst sagt spännande att se den så länge efterlängtade filmen..! Big smile
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2006 vid 17:47
Nu är det snart dags...! Jag bokade biljetter igår, till torsdagen den 13, tänkte undvika premiären faktiskt...  Jag längtar!! Fler som har bokat och är redo för ett biobesök..?
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 20:07
Självklart!  Väntar ivrigt på premiären den 12 :)
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2006 vid 22:01
Jag me har bokat till premiären!   Väntar.........och.........läääängtar........
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2006 vid 22:10
Är det försent att boka nu till premiären?
Jag lever för staden.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2006 vid 12:33
Du får väl testa! Går det så går det!  
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2006 vid 16:00
Gå in på www.sf.se och kolla, för dom har ju biografer över hela landet, och jag tror det fanns lite platser kvar!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2006 vid 15:16
Jag såg den i natt klockan 12. Jag älskade den, nästan (men BARA nästan lika bra som ettan). Jack mer kommersiell? Bulls*it, han är samma groggy, sköning han alltid varit och alltid kommer vara. Och storyn var inte B-ig den var härligt Matiné-ig. Mycket mer humor än första faktiskt. Skrattade nästan dubbelt så mycket och samtidigt var den mycket mörkare än första filmen också, mångbottnad är ett bra ord för Dead Man's Chest. På vissa ställen i filmen var det lika underhållande att titta på Jack som det i Ice Age-filmerna var att följa Scrat's eviga jakt på ekollonet.

SE FILMEN! Skratta, mysrys och börja längta efter trean!!!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2006 vid 09:45
Jag ska se den ikväll så jag får återkomma. Längtar!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2006 vid 17:40
Tjohooooo! Yes Yes Yes!! Jag såg den igår på första visningen i Gävle. Stört-skön film! Jag bara Älskade den...........! Skrattade huur mkt som helst! Håller med 101dalmatiner till punkt och pricka! Jaa, jag kan inte säga nåt annat än att den var AS-BRA!! Den var över mina förväntningar! Det här var den absolut bästa uppföljaren som jag har sett! Nu e de bara att börja längta efter 3:an...
 
SE DEN!!
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2006 vid 21:15
En ganska okej film, tycker dock att det var för mycket övernaturligt. Ett minus enligt mig var också den "tom&Jerry" aktiga fysiken och slow motion effekterna som kändes helt malplacerade.  Sen så gillade jag inte slutet, det går att göra vettiga slut även om det kommer en uppföljare.

"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2006 vid 21:27

Är det bara jag, eller är inte herr Proximus en väldigt kritisk människa? Nej, men jag fattar vad du menar. Men i en film som DMC så känns det helt okej om en snubbe faller genom sju broar och landar på marken (som i och för sig såg mycket mjuk ut, vad vet vi egentligen om fjädringen i Karibisk mossa?). Och att för första gången få se en 1700-tals-krutpiostols-kula i bullettime tycker jag var ett genidrag och mycket coolt. Det har liksom aldrig gjorts förr. Slutet tycker jag för övrigt var vettigt, eller åtminstonde inte mindre vettigt än i Star Wars-filmerna eller Lord of the Rings-filmerna. Jag summerar i alla fall DMC med ett ord: Filmfest. 

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2006 vid 21:32
Jag håller med er allihopa. Jag gillade inte heller riktigt det övernaturliga i filmen, men den funkar ändå. Samtidigt skrattade jag mer i denna än i ettan, så det är ett plus. Slutet är jag lite kluven över, men om det INTE hade slutat så här, så är jag osäker på om jag hade velat se trean... Men Jack är fortfarande Jack, och det är bra! Helt klart en sevärd film i alla fall!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2006 vid 01:01
Vadå håller med oss allihopa? Jag klagade aldrig på något övernaturligt. Med så läckra effekter finns det för övrigt inte mycket att klaga på. Jag älskar det övernaturliga i POTC-universummet. Det är liksom deras grej. Det är endå de piratigaste filmerna i mannaminne.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2006 vid 02:31
Kalla mig realist :)
Jag tyckta att ettan håll en hyffsad nivå på övernsaturligheerna, det var liksom inte "för mycket" vissa grejer i tvåan var mer "get real" för mig. Som tex besättningen på "Flygande Holländaren" (stick tillbaka till Star Treck ffs) eller då slow-motion effekterna, då specielt Jacks i slutet, löjligt imo.

Sen så måste jag sägs stt Star Wars filmerna (första 3) har betydligt bättre slut än PotC2.

Vad som var bra då?
Tja humorn håll "högre" nivå än i orginalet vilket i alla fall jag uppskattar. Och Norrington var skön :)


"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2006 vid 11:10
101dalmatinder: Nej, förlåt om jag utryckte mig lite knasigt. Jag menade att jag höll med Proximus om att det övernaturliga var lite för mycket, dig om att filmen var Matiné-ig och inte B-ig, och Mattis om att den var rolig och hade mycket humor.
Vad tyckte ni om Stellan Skarsgård då? Jag tyckte han var jättebra. Trodde inte att han skulle ha en så pass stor roll, så det var en glad överraskning.


Ändrad av Svenzon - 14-juli-2006 vid 11:11
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2006 vid 11:37
Jag vart mycket överraskad på flera punkter angående Skarsgård.
Nu ska tilläggas att när en film av den här kalibern kommer så undviker jag alla trailers, dokumentärer och ofta recensioner. Jag hade samanlagt sett några sekunders glimtar av Johnny Depp och hade RÅKAT läsa någonting om en skuld Jack måste betala och evig förbannelse. Förutom de grejerna visste jag ingenting när jag satte mig i biostolen. Jag trodde att Skarsgård skulle vara med mer, jag gissade att han skulle ha lyckats ta sig loss från kanonen och kunnat ta sig från havsbottnen. Jag väntade mig inte att se honom som ett halvruttet lik ombord på The Flying Dutchman. Och jag tycker att Stellan var lika bra som han alltid är. En av Sveriges få stoltheter vid sidan av Peter Stormare, Lasse Hallström och Greta Garbo.
 
"(stick tillbaka till Star Treck ffs)" Näh, missfostrena i Star Trek är inte hälften så fantasifulla som Jones fantomer.

Hey om du föredrar realsim, hur kan du då överhuvud taget vara ett fan av Disney?


Ändrad av Proximus - 14-juli-2006 vid 16:46
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2006 vid 11:45

Jag trodde inte heller att Stellan skulle ha en så stor roll, men som sagt; det blev en glad överraskning och han spelade perfekt en sån där halvrutten, halvdöd sjörövare!

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media