Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Död mans kista

 Svara Svara Sida  <12345 7>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2006 vid 14:15
Själv såg man den på premiären  Inget jag ångrar! Underbar film :D:D
 
Jag blev glatt överraskad när jag märkte hur pass stor roll Stellan Skarsgård ändå hade! Trodde han skulle ha en mindre roll faktiskt.
 
Jag kan hålla med om att det är rätt övernaturligt, men måste det vara så himla realistiskt då? Var ettan det kanske? Med levande döda, förbannelser och allt vad det var? Okej, den här är mindre realistisk än den första men är det inte lite så det ska vara på film? Lite orealistiskt, om man vill ha realism kan man ju strunta i att se sådana filmer.
 
Slutet tycker jag inte att det var något fel på! Jag fattar inte varför alla hakar upp sig på det! Jag tycker att det var ett bra slut eftersom det kommer en tredjefilm. Jag kan dock hålla med om scenen med Jack, att den var liite överdriven.
 
Mycket mer humor i denna film Det är bara och tacka! När Jacks hatt faller ombord  Klockrent! Fast man måste ha sett ettan för att kunna förstå typ hälften av alla skämten.
 
Någon mer som tyckte att det var snyggt gjort när Jack hade ögon målade på ögonlocken? Jag tyckte det såg häftigt ut :P
 
En sak som bekymrade mig innan jag såg filmen var kyssen man ser på trailern, satt och väntade på den hela filmen typ! :P
 
Kort sagt, en bra film- se den, se den!
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2006 vid 15:24

Nej just det. I ett matinéäventyr så ska realismen glömmas bort för ett tag. Skrattfest till folket!!! Jag såg den på smygpremiär hemma i katrineholm, i tisdags/natten till onsdag, klockan 12. Fullsatt och en bra publik som höll tyst och skrattade på rätt ställen (vilket är ovanligt i Katrineholm), så cred och respect till de.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2006 vid 16:10
Av någon anledning störde jag mig mer på att Jack ramlade genom 7 (eller hur många det nu var) träbroar rätt ner på marken och mådde hur bra som helst efteråt, än vad jag störde mig på sjöodjuren.  Sen klarar inte jag riktigt av de "slemmiga" ljuden från odjuren, men det är ju inte filmen det är fel på utan mig...
 
Slutet var mer retfullt än störande tyckte jag. Retfullt eftersom man måste vänta ett helt åååår på fortsättningen!
 
Satt ni kvar till efter eftertexterna också? Det var bara 6 st av 300 som stannade kvar när jag såg den. Gissar att dessa 6 visste om att det kom lite mer efteråt.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2006 vid 16:48
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Hey om du föredrar realsim, hur kan du då överhuvud taget vara ett fan av Disney?


Disney fan? Jag?

Även om inte alla filmer behöver vara super realistiska så finns det ändå vissa gränser.....


Ändrad av Proximus - 14-juli-2006 vid 16:49
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2006 vid 16:59
Jag sitter alltid kvar hela eftertexten på bio, för böveln man har ju betalt för HELA filmen. Jag gjorde inte det i ettan vilket jag ångrat ända sedan jag såg dvdn för andra gången tror jag. Men den här gången var jag beredd på att det finns mer godis efteråt. Det var bara jag och min polare (det är det alltid) som satt kvar, men det var några tjommar som sprang runt och sammlade skräp från golvet också. 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2006 vid 22:27
Det verkar vara tunnt med folk som sett den. Är det ingen mer som vill diskutera filmen?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 12:28
Undrar det samma, vi kan väl ändå inte vara ensamma om att ha sett den?  
 
Ska vi anta att vi kan diskutera handlingen här också eller bör vi starta en ny tråd för det, för att inte störa för de som inte har sett den..? JAg kör vidare här så länge, så alla som inte har sett filmen kan SLUTA LÄSA HÄR!  
 
 
SPOILER-VARNING___________________
Ni andra, har ni några teorier om hur Barbossa kan vara tillbaka? Nåt avtal med Davy Jones, precis som Jack hade, eller..?

___________________________________


Ändrad av Daniel - 15-juli-2006 vid 19:09
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 14:21
Man kan skriva som man gjort i en annan tråd

SPOILER-VARNING___________________


SPOILER-VARNING___________________
Jag tror det var Tia Dalma som fört honom tillbaka. Vad jag har läs så har folk sett hans hatt och någon liggandes i en säng e.d. som förmodligen är Barbossa redan första gången i Tias Träskhydda.

Jag förstod nästan (och hoppades verkligen) att Barbossa skulle komma tillbaka, för ett tag var han redan med på de tidiga cast-listorna...

__________________________________


Ändrad av Daniel - 15-juli-2006 vid 19:08
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 15:11
Nu fattar jag ingenting, vad är det jag har missat som kommer efter!?:S:S 
 
Är det inte nästan lättare att starta en annan tråd där alla som sett filmen kan snacka handling, istället för att skriva "spoiler varning" innan varje sak man ska srkiva som kan förstöra för de som inte sett den?
Och en annan grej, är det verkligen bara vi som har sett den!?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 15:47
Det hade varit mycket lättere om forumet hade haft vit bakgrund....

Tror att det där ska vara hyffsat svårt att se.

AdminNote™: Nu går det går att välja forumets bakgrund i färgpaletten... I den första kolumnen från vänster


Ändrad av Daniel - 15-juli-2006 vid 19:16
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 17:32
Tack för hjälpen! Jo, vit bakgrund hade underlättat en del, jag tyckte inte jag hittade nån färg som "försvann" bra, men det där funkar ju! Vilken av färgerna använde ni?
 
 


Ändrad av Svenzon - 15-juli-2006 vid 17:34
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 22:09
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Tack för hjälpen! Jo, vit bakgrund hade underlättat en del, jag tyckte inte jag hittade nån färg som "försvann" bra, men det där funkar ju! Vilken av färgerna använde ni?
 
 


#e3e9f2


"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2006 vid 00:32
SPOILER VARNING______________________________________
 
 
____________________________________________________ 
 
 
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

 
Någon mer som tyckte att det var snyggt gjort när Jack hade ögon målade på ögonlocken? Jag tyckte det såg häftigt ut :P
  
 
Aa! Mycket snyggt gjort!!  Blev nästan lurad först, och trodde att han hade ögonen öppna...   Haha..
 
 
OFF TOPIC: Varför finns inte den här filmen med i listan över Uppföljare i filmregistret??


Ändrad av Mattis - 16-juli-2006 vid 00:38
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2006 vid 00:47
Förmodligen för att den inte är tecknad?
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2006 vid 02:42
[Glad trudelutt] Bravo rätt på första försöket, vill du gå vidare? 

Och är det bara jag som inte förstår Mattis varning för spoilers?
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2006 vid 19:02

Nej, jag fattar den inte heller.                                                                   Jag längtar tills jag ska se den igen på bio med familjen! Det blir nog på lördag den 29/7, för jag ska till Norrland. Jag vill se den igen! Längtar redan efter en fet dvd-utgåva, hoppas på en 3 disc-utgåva den här gången också!!!

Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2006 vid 22:20
Hehe, bra att det inte bara e jag som e "konstig" och går på den igen på bio!  Jag va på den igår när den hade "premiär" i den lilla orten där jag bor..! Filmer är alltid bättre 2:a gången man ser dom! Jag upptäcker jämt nya saker 2:a gången!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2006 vid 22:57
Upptäcker du inte nya saker första gången du ser den ?!?

Jag förstår inte meningen med att se om en film under så kort tidsintervall. Om en film är bra, varför nöta på den. En film kan inte bli bättre av att man ser den om och om igen (...ger er en fantastisk värld att komma tillbaks till... Om och om igen... ). Ge er en chans att glömma bort större delar  av filmen ett tag, sen kan du kolla på den igen (efter sådär efter ett halvår eller två (dvs. 1 år)).

Jag gillar Bondfilmerna väldigt mycket och kollade ganska ofta på dem under en period. Nu har jag inte tittat på en Bondfilm på över 2-3 år, och då var det 20 st filmer att välja på...
Disneyklassikerna... Kanske bara kollat på 2 st under ett halvår (medan andra tycks ha limmat fast repeat-knappen)

Död mans kista var bra, men jag tänker inte gå och se den på Bio igen... Jag väntar på DVD:n, kollar på den, sen får den stå i min filmhylla minst ett halvår...ska åtminstånde försöka
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2006 vid 23:04

Jag tycker inte att två gånger på två-tre veckor är att nöta om man sen får vänta på dvdn till nån gång nästa vår. Och som jag sa, jag ska gå på den med familjen. Jag såg första filmen med pappa och upptäckte Depps storhet som skådespelare och människa så det känns inte mer än rätt att se den andra med honom också plus morsan och lillebror också, men det är helt okej.


Poff puff - av två blev ett

Förresten Daniel, jag ställde en fråga (eller två) inne på Död Mans Kista-svenskt-rekord-nyhetstjossan. Om du vill kan du kolla de och svara.



Ändrad av Proximus - 18-juli-2006 vid 23:21
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2006 vid 14:40
Jag har sett den här filmen, men kommer inte ihåg när, jag har haft dålig minne de senaste dagarna . Men den var skitbra iaf och jag ser fram emot
3:an.
Det var allt tror jag...
Jag lever för staden.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2006 vid 16:07
Jag tycker att det är struntprat allt det där med att den inte ska ha någon handling. Den har väl visst en handling, flera stycken.  Jacks uppgörelse med Davy Jones, Ostindiska Kompaniet försöker få makt över havet (Horror!), Norrington kommer tvingas välja sida, hur ska det gå för Jack m.m. Det allra bästa med filmen var att den inte stannade upp i en sekund, även om luckorna i handlingen kanske är stora nog att köra genom långtradare på så lämmnas ingen tid åt att tänka på det, man har helt enkelt inte tid för man har så förbannat kul hela tiden filmen rullar.
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2006 vid 16:51
Jag har inte sett filmen än... men min bästa vän har det och hon gav mig en lång filmteknisk recension. Kontentan var att den var rolig men fylld av fel och i slutändan inte en bra film. Jag ska inte ge mig i kast med någon lång utläggning om filmen som sådan förrän jag har sett den, men av vad jag har hört är det inte så konstigt att den fått rätt dåliga recensioner i överlag (titta in på den här sidan om ni vill se en hyfsad överblick).

Jag tyckte ettan var okej, men tvåan har osat "vi vill håva in pengar nu nu NU!" ända från början. Om de promt måste göra en tvåa borde de ha kört med konceptet "Jack Sparrow på nytt äventyr", i stil med filmerna om Indiana Jones. Will och Elizabeth skulle de ha struntat i, ELizabeth spelade ut sin roll rätt tidigt i ettan och Will spelade ut sin när ettan var över. Synd att Disney inte vågar satsa på nya saker utan kör stenhårt med säkra kort. Hur cool kommer ens Jack Sparrow att vara efter fyra eller fler filmer? Enligt Johnny Depp håller de på att förhandla om en fjärde och kanske en femte film...
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2006 vid 18:34

Jack kommer alltid vara cool. Men jag tycker nog att en trilogi skulle duga alldeles utmärkt.

Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2006 vid 20:20
Ärligt talat tror jag att han kommer att bli tröttsam i längden... Mycket av charmen med Jack Sparrow är att han är annorlunda och rolig. Det som är roligt ska man passa sig för att tjata ut, och Jack kommer varken att vara originell eller annorlunda när man har sett det flera gånger.

Men jag kanske bara är cynisk...
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2006 vid 20:29
Jepp, cynisk.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 17:31
Men om de gör klart den här trilogin och låter idén vila i några år. Så kan de slopa Will och Elizabeth och koncentrera sig på Jack, gör en Jack Sparrow-film. Men till och med jag ryser vid tanken på sju Pirates, låter lite som ett skämt faktiskt, lite för mycket Harry Potter för min smak.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 17:53
Jag håller med där, sju filmer låter lite väl magstarkt. Men en trilogi är helt okej.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 19:34
En trilogi och som jag sa, EN film utan Will och Liz och endast Jack och hans besättning eller något sådant. Eftersom det snackas om en fjärde film. Och uttalandet om sju filmer kom oroväckande nog från Depp själv (Yikes!).

Ändrad av 101dalmatiner - 15-augusti-2006 vid 19:34
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2006 vid 19:37
Men usch... Depp måste ha fått en tillfällig sinnesförvirring när han kom med det uttalandet.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2006 vid 19:44
Kanske, men han är en pojk som vet vad han vill, säger han att han vill göra 7 pirates så är det förmodligen så. Men jag respekterar folk som vet vad de vill.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media