Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Död mans kista

 Svara Svara Sida  <1 4567>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2007 vid 16:30
Håller med om att det var ett så typiskt POTC-slut. Såg inget som helst fel i det..? Min reaktion var snarare "men åååå, så måste man vänta ett helt år innan man får reda på fortsättningen.. Hur 17 ska man överleva så länge..?" LOL 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2007 vid 20:04

Du har en bra poäng där Svenzon, det skulle vara det som var jobbigt då - att få vänta ett helt år till för att få se fortsättningen. Tongue

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2007 vid 22:46
Det gick bra för mig, av någon anledning, jag ägnade hela året åt saker runt omkring POTC, läste på, spelade spel klev in helhjärtat i den världen. Sedan så jag ju iofs också Död Mans Kista på dvd för första gången dagen för smygpremiären av Vid Världens Ände. Såg alla tre samma dag och var lite orolig att det skulle bli tårta på tårta men de tre filmerna är så pass olika i stil och ton så det var ju inga problem alls på den fronten. Härliga minnen.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2007 vid 23:18
Såg om Dead Mans Chest för...fjärde gången idag. Såg den första filmen för ett par dagar sedan, och At World's End ska jag köpa i morgon, eller nåt.
Det man kan säga om del två i trilogin är att den är snäppet sämre ettan, men fortfarande ruskigt bra. Det har jag tyckt hela tiden. Filmen är underhållande som få, slutet är underbart och det är så svårt att inte vara Johnny Depp-fan! Är ett rejält sådant.
Betyget blir 4/5. Kan kännas väl luddigt med ett sånt betyg kanske, med tanke på hur många filmer som faktiskt får samma. Men så är det.


Ändrad av Hades - 20-december-2007 vid 23:19
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2007 vid 12:47

Jag håller med till punkt och pricka. Jag kan inte för mitt liv begripa all negativ kritik den får från alla håll och kanter. Särskilt att den kallas historiens längsta trailer är något som gör mig sur. Det är för det första väldigt korkat, bara för att en film har ett cliffhanger-slut gör det inte filmen till en trailer. Det finns ju dussintals trilogier där tvåan är en mellanlandning till den stora uppgörelsen i trean. ILLA.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2007 vid 21:34
Jag tycker slutet på tvåan blir bättre och bättre för var gång man ser det. På bio var det som sagt "ååå, jag vill inte vänta ett ÅR på fortsättningen.." men det "problemet" slipper man ju när man har dvd:erna. ;) Såg tvåan idag och älskar verkligen slutet. Big%20smile
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2008 vid 20:13
Det blir åtminstone inte sämre. Jag älskade det från första början även fast man visste att det låg ett helt år emellan tvåan och trean, men den som väntar på något gott...
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2008 vid 20:36
Vill bara slänga in att jag läste i någon recension av den här filmen (en privatrecension på discshop, eller liknande), där recensenten menade att Johnny Depp snarast bör se sig om efter mer kvalitativa roller så inte hans Hollywood-karriär tar slut för tidigt. Lite kul.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2008 vid 21:54
Haha, finns ju muppar till allt. För övrigt så bryr sig inte Depp om någon sabla Hollywood-karriär, förvånar mig inte ett dugg om han gör en svart-vit film för hundra tusen dollar någon gång efter hans kommande filmer.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2008 vid 18:25

Folk har klagat på att Jack är så olik sig i uppföljarna. Jag skulle vilja disskutera den saken för jag inte håller med (helt och hållet).

Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2008 vid 14:50

Yarrrgh! Han är då samma levande legend i "Död Mans Kista" som han är i "Svarta Pärlans Förbannelse". Bara för att han faller från ett stup och överlever är han inte en tecknad figur. Han är dessutom inte mindre smart än han är i första filmen. Vem som helst är välkommen att försöka bevisa att jag har fel, ni kommer inte att lyckas. Savvy?

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2009 vid 07:55
Ett argument jag har läst är att skillnaden mellan Jack i första och andra filmen är att i första så gjorde Depp relativt standard-aktig dialog Sparrow-aktig och det blev ett naturligt flyt medan i andra (och till stor del tredje) så försökte manusförfattarna att skriva egen Sparrow-dialog och det blev mycket mer konstlat då det inte kom rakt från hjärtat på Johnny. Givetvis avfärdar jag detta som rent struntprat, men jag betvivlar att någon annan någonsin kommer att skriva på den här tråden igen så för att inte låta din utmaning hänga i luften så ställer jag upp trots att jag står på din sida till 200%.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2009 vid 18:54

Bara för det så måste jag skriva här också. Wink Jag står i och för sig också på samma sida som er. Jag tycker Jack är samma Jack i alla tre filmerna. (Det enda jag inte riktigt gillade var hans fall från stupet, men det är ju en annan fråga.)

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2009 vid 14:47
Jag vill absolut inte påstå att det är realistiskt att han överlevde fallet, men om man analyserar det hela överdrivet noga så faller han genom väldigt många träbroar på vägen ner vilka är mjuka nog för att inte ge honom inre skador men ändå tillräckligt hårda för att dämpa fallet avsevärt på vägen ner. Vi säger att varje bro bromsar hans fart med minst fem kilometer i timmen sen har han kanske ett femton meters fall kvar när han har passerat genom den sistga bron, men som jag sagt tidigare, marken ser ruskigt mjuk ut. Det kanske är en form av karibisk myr med jätte många lager av lav och mossa och löv som håller på att brytas ner av tidens tand vilket gör att det blir som att landa på en relatvit tjock madrass... Det går att överleva ett mycket högt fall utan större skador om bara nedslaget är tillräckligt mjukt. Vi kan även utgå ifrån att Jack inte är på benen efter 10 sekunder utan blir rejält omtöcknad och mör efter all stryk hans rygg har fått ta på vägen ner. Scenen i sig tycker jag är humoristiskt lysande.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2009 vid 12:18
Arrrgh! Du borde bli professor i Piratologi! Den bästa redogörelsen för en helt overklig scen jag någonsin! Jag älskar dock hela partiet på kannibalernas ö. Den blandar, skräck och slapstick-humor med äventyr och galna stunts på ett tämligen tillfredställande sätt.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2009 vid 16:56
Kannibal-ön är ju en av filmens bästa delar. Helt obetalbart kul alltsammans och att se Jack knapra på en stortå-nagel är väl inget man glömmer i första taget precis.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2009 vid 14:43

Haar,haar, haarrgh! Stortån är ett förtjusande motbjudande och tämligen otippat inslag i filmens humor.

 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2009 vid 12:29
Japp! Äckligt och roligt och väldigt hög WTF-faktor när man såg det första gången.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2009 vid 12:40
Aye. En annan sak som alltid sätter ett leende i ansiktet på mig är trippel-fäktningen på sandstranden i slutet av filmen och sedan vidare genom hela djungeln till den urgamla kvarnen. Så enormt charmigt helt enkelt. Savvy?
 
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2009 vid 11:31
Jag måste ända säga att den andra filmen är klart svagast i serien. Handlingen masar sig fram i långsam takt, mycket humor är mer fjantig än rolig och intrigerna känns konstlade. Det som saknas är hel enkelt bra matinéfilmsaction. Till och med svärdstriderna är få och ganska tamt koreograferade. Dessutom framställs Jack Sparrow som väldigt osympatisk och hänsynslös, och det är han INTE i första filmen.

Jag tycker ändå filmen är bra, men klart svagast i trilogin och en besvikelse. 3/5 får den.
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2009 vid 15:50
"Handlingen masar sig fram i långsam takt,"
 
Knappast. Det händer massor redan i den första halvtimmen. Det avbrutna bröllopet, Jack får reda på att Davy Jones är honom i hälarna, Wills sökande efter Jack och slutligen det enorm komiska kapitlet på kannibalön.
 
"mycket humor är mer fjantig än rolig"
 
Gillar man inte slapstick så kanske man inte greppar många delar av den. Jag (och resten av publiken båda biobesöken) gapgarvade åt de flesta av stunt-skämten och mycket av dialogen är riktigt vass den också.
 
"och intrigerna känns konstlade."
 
Hur då konstlade? Konstlade är ett ord som folk som inte fattar intrigen i en film ofta tar till för att inte tappa ansiktet. Ge gärna några exempel så ska vi se hur "konstlade" intrigerna faktiskt är.
 
"Det som saknas är hel enkelt bra matinéfilmsaction."
 
Förstår jag inte heller vad du menar. Filmen är fullspeckad av uppfriskande matinéaction. Slagsmålet på krogen är hur charmigt som helst. Flykten från kannibalerna - rullandes nerför en brant slänt i en rund benbur med spjut och pilar vinandes kring sig och ett hundratal förbannade infödingar i hälarna är någonting inte ens gamle gode Indy har råkat ut för än (även om han har överlevt en kärnvapen-explosion med ett kylskåp som enda skydd). Och de två Kraken-attackerna, nej de doftar ju inte alls härligt uppblåst action lång väg.
 
"Till och med svärdstriderna är få..."
 
Få? Vad är då många enligt dig, en fight var tredje minut? Personligen tycker jag att det är precis lagom många och bra balans mellan när svärdstriderna är mer skojigt matiné-iga eller när de är på blodigt allvar.
 
"och ganska tamt koreograferade."
 
Eh... nej, nej, nej. Hm, nej. Trippelfighten på stranden är mycket skickligt koreograferad och kvarnhjulet ska vi inte ens tala om (där når för övrigt filmen sitt komiska klimax)!
 
"Dessutom framställs Jack Sparrow som väldigt osympatisk och hänsynslös, och det är han INTE i första filmen."
 
*Suck*- Hur många gånger måste jag förklara för folk. Det är precis samma Jack som i första filmen, lika manipulativ och självisk, lika slug som otursförföljd. Ge mig några "bra" exempel på hur Jack är mer hänsynslös än i första filmen.
 
Dock håller jag med om att Död Mans Kista är svagast i Trilogin, men det är mest för att Vid Världens Ände var så enorm bra och en av 2007:s bästa filmer. Död Mans Kista är trilogins komiska höjdpunkt och balanserar förvånansvärt många genrer med uppenbar lekfull lätthet genom sina två väldigt korta timmar. Det finns inslag av action, äventyr, komedi, skräck, slapstick, renodlad komedi och romantiskt drama.
Det här var en uppföljare som verkligen var värd att vänta i tre år på. Det är för övrigt snart dags att se den igen, har ju bara sett den ynka sex gånger hittills.
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2009 vid 17:37
Hahaha, här trampade man visst på många ömma tår, eftersom du inte drar dig för personangrepp. Ett mycket obildat, omoget och otrevligt sätt att diskutera.
Det märks att du inte är så gammal, alternativt inte kan mycket om film. Men jag ska hjälpa dig att reda ut begreppen.

""Handlingen masar sig fram i långsam takt,"  
Knappast. Det händer massor redan i den första halvtimmen. Det avbrutna bröllopet, Jack får reda på att Davy Jones är honom i hälarna, Wills sökande efter Jack och slutligen det enorm komiska kapitlet på kannibalön."

Där är en av de saker du verkligen inte förstår dig på. Handling och händelser är två helt skilda saker. Filmen må vara späckad med händelser, men handlingen är tunn, illa skriven och intetsägande. Det döljs sedan i barnslig humor och effekter.

"Gillar man inte slapstick så kanske man inte greppar många delar av den. Jag (och resten av publiken båda biobesöken) gapgarvade åt de flesta av stunt-skämten och mycket av dialogen är riktigt vass den också."

Jag tycker mycket om slapstick, men det är inte Chaplin-klass på skämten i den här filmen. Mycket av det som sker är billigt och återanvänt från andra, betydligt bättre filmer. Johnny Depp räddar det mesta, men tyvärr är inte han med i alla scener. Dialogen är betydligt mer krystad och ointressant än i den första filmen, och det märks att uppföljaren riktar sig mer mot barn/ungdomar. Det är mycket möjligt att du tillhör denna målgrupp och på grund av detta har mer nöje av filmen.

"Hur då konstlade? Konstlade är ett ord som folk som inte fattar intrigen i en film ofta tar till för att inte tappa ansiktet."

Haha, jag vet inte om det finns någon som hade svårt att förstå "handlingen" i den här filmen.  Jag märker att du inte är någon lingvist, så jag ska förklara även detta begrepp. Konstlad betyder oäkta, låtsad eller tillgjord. I det här fallet en handling (se ovan om du blandar ihop begreppen igen) som inte känns rolig och spännande rent naturligt, utan manusförfattarna har ansträngt sig för mycket för att pressa ut skämt och intriger karaktärerna emellan för att kunna dra ut det till en ganska transparent soppa.

"Förstår jag inte heller vad du menar. Filmen är fullspeckad av uppfriskande matinéaction. Slagsmålet på krogen är hur charmigt som helst. Flykten från kannibalerna - rullandes nerför en brant slänt i en rund benbur med spjut och pilar vinandes kring sig och ett hundratal förbannade infödingar i hälarna är någonting inte ens gamle gode Indy har råkat ut för än (även om han har överlevt en kärnvapen-explosion med ett kylskåp som enda skydd). Och de två Kraken-attackerna, nej de doftar ju inte alls härligt uppblåst action lång väg."


Det här håller jag inte alls med dig om, men det är väl en smaksak. Nöjer du dig med de actionmässiga resterna från en bättre films buffé så visst. Men ingen av svärdstriderna är roliga eller intressanta. Striden på hjulet är fånig och flamsig och koreografin från den första delen är som bortblåst. Att ersätta det med en attack från ett havsmonster tilltalar inte mig det minsta. Effekterna ersätter intelligensen. Det verkar som att det är något du uppskattar. Och bara så du vet tills nästa gång:"fullspäckad" stavas med ä, inte e.

"Få? Vad är då många enligt dig, en fight var tredje minut? Personligen tycker jag att det är precis lagom många och bra balans mellan när svärdstriderna är mer skojigt matiné-iga eller när de är på blodigt allvar."

Det finns inte en enda bra svärdstrid i filmen. så nej, det är inte balans, det finns inget att balansera.

"Eh... nej, nej, nej. Hm, nej. Trippelfighten på stranden är mycket skickligt koreograferad och kvarnhjulet ska vi inte ens tala om (där når för övrigt filmen sitt komiska klimax)!"

Då har du inte sett mycket film, speciellt inte välkoreograferad sådan. Komiken i den scenen är minst sagt misslyckad och irriterande, och förstör vad som kunde varit en bra actionscen.

"*Suck*- Hur många gånger måste jag förklara för folk. Det är precis samma Jack som i första filmen, lika manipulativ och självisk, lika slug som otursförföljd. Ge mig några "bra" exempel på hur Jack är mer hänsynslös än i första filmen."
Det handlar inte om att du behöver förklara för folk, det handlar om att du har fel. Jack skickar iväg sin vän för att dö eller i bästa fall ta hans plats på Davy Jones skepp. Det är ETT exempel av många. Jack ska vara slug och lite opålitlig, inte helt hänsynslös. Det är helt enkelt slarvigt skrivet.

"Död Mans Kista är trilogins komiska höjdpunkt och balanserar förvånansvärt många genrer med uppenbar lekfull lätthet genom sina två väldigt korta timmar."
Den första delen är betydligt roligare, denna del har flest misslyckade skämt. Och den lekfulla lättheten du pratar om är nog något som bara du och de andra som vägrar se filmens svagheter kan inbilla er finns där.

"Det här var en uppföljare som verkligen var värd att vänta i tre år på."
Det var en stor besvikelse, tur att tredje filmen var bättre, även om även den var långt ifrån perfekt. 2007 års bästa film? Haha, snälla....



Ändrad av råttigan84 - 05-april-2009 vid 00:20
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
sanne88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 06-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera sanne88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2009 vid 21:51
Den här filmen är underbar! Framförallt är den så himmla snygg!!! Davy Jones är utan tvivel den mest imponerande CGI-skapelsen någonsin! Bättre än Gollum, bättre än King Kong, Jones vinner loppet. Man kan inte fatta att denna vidriga varelse är helt gjord i datorn, ingenting är latex eller smink! Till och med hans kläder är datoranimerade!!!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2009 vid 12:16
Davy Jones är ett mästerverk. De kunde inte ha gjort honom bättre. Han är så drypande slemmig, ondskefull och motbjudande men ändå så känner man verkligen för honom. Det är synd om Davy Jones, det går inte att förneka. Han hamnar definitvt på min 50 i topp-lista över bästa filmskurkar någonsin just för att han är komplex och inte tvådimensionell.
 
På tal om skurkar så har många trista individer klagat på Becket, sagt att han skulle vara en tråkig och otillräcklig skurk...
Tråkig? Han är ju en iskall, tedrickande engelsman som aldrig smutsar ner händerna själv! Vad förväntar sig folk av honom? Att han med svärdet i hand ska galoppera på en brinnande häst från helvetet och hugga huvudet av barn till höger och vänster?
Nej, Becket är en riktigt frostig figur, helt utan samvete och själ och det gör honom till en bra skurk. Davy Jones är kaoset och Cuttler Becket är ordningen som med viss svårhet lyckas tämja kaoset.
Tillsammans utgör de en sorts ond YinYang spiral.
Man kan ju även säga att Mercer är Beckets ondska förkroppsligad. Han gör alla smutsiga dåd som hans herre helt enkelt är för feg, lat och förnäm för att ta sig an. Mercer är länken mellan Yin och Yang, han är verktyget som Becket använder för att hålla Jones i ett skruvstäd. 
 
Om alla pladdrande "haters" för en gångs skull kunde sätta sig ner och fundera en stund innan de häver ur sig dumheter så skulle internet faktiskt vara en lite mer civiliserad plats att vistas på.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2009 vid 13:01
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

 
Om alla pladdrande "haters" för en gångs skull kunde sätta sig ner och fundera en stund innan de häver ur sig dumheter så skulle internet faktiskt vara en lite mer civiliserad plats att vistas på.
 
Så sant så. Men inte för att klanka ner på dig 101Dalmatiner men följer du verkligen det rådet själv? Du har väl t.o.m varit avstängd för att ha betet dig illa här på forumet?
 
Back on topic, håller verkligen med om att Davy Jones är en bra skrurk, gillar när man visar en lite mänsklig sida hos "de onda" också och inte bara galenhet och ondska (det är en av anledningarna till varför jag inte gillar Jokern så mycket, jag förstrå mig inte på honom och t.o.m tecknade skurkar som Scar och Frollo känns verkligare än han)
Lord Beckett är inte illa han heller, det är alltid något lite obehagligt med kalla människor (som t.ex. Vita Häxan i Narnia). Tycker också om scenen då han dör, den är ganska maffig även om den är rätt överdriven.
 
 
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2009 vid 13:26
Jag tycker inte heller att Becket är tråkig. Hade nästan velat se lite mer av honom faktiskt. Men han mötte sin överman i Jack Sparrow och Beckets sista minutrar i livet har fått en maffig scen.
 
En annan rolig scen med Becket:
 
Becket: "You're mad!"
Sparrow: "Thank godness for that. Because if I wasn't, this would probably never work."
  
Och visst tycker man lite synd om Davy Jones fastän han är grym. Det är alltid roligare med skurkar som har lite mänskliga drag trots allt.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2009 vid 18:06

Okej, det här blir lite off topic men jag känner mig tvungen.

"(det är en av anledningarna till varför jag inte gillar Jokern så mycket, jag förstrå mig inte på honom och t.o.m tecknade skurkar som Scar och Frollo känns verkligare än han)"
 
Det beror väldigt mycket på "vilken" Joker du menar med uttalandet då karaktären har funnits i runt 70 år och anses vara en av de bästa fiktiva skurkarna någonsin och en nästan mytoligisk personlighet som otaliga manusförfattare har satt sin personliga prägel på.
Jag gissar att du med den här meningen har Heith Ledger i tankarna och om det är den enda Jokern du är bekant med kan jag förstå att du inte riktigt förstår dig på honom.
Han är nämligen ett hopkok av flera av (i min åsikt) de bästa Jokrarna från olika medium och just valet att låta honom sakna en bakgrund och motiv till sin "galenskap" (är han verkligen galen?) är mycket förståeligt om man har läst en del Batman.
 
Måste väl få det här inlägget tillbaka on topic på något sätt... Boken Död Mans Kista är bättre än båda böckerna Svarta Pärlans Förbannelse och Vid Världens Ände. Det är ironiskt!
 
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2009 vid 18:34
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Okej, det här blir lite off topic men jag känner mig tvungen.

"(det är en av anledningarna till varför jag inte gillar Jokern så mycket, jag förstrå mig inte på honom och t.o.m tecknade skurkar som Scar och Frollo känns verkligare än han)"
 
Det beror väldigt mycket på "vilken" Joker du menar med uttalandet då karaktären har funnits i runt 70 år och anses vara en av de bästa fiktiva skurkarna någonsin och en nästan mytoligisk personlighet som otaliga manusförfattare har satt sin personliga prägel på.
Jag gissar att du med den här meningen har Heith Ledger i tankarna och om det är den enda Jokern du är bekant med kan jag förstå att du inte riktigt förstår dig på honom.
Han är nämligen ett hopkok av flera av (i min åsikt) de bästa Jokrarna från olika medium och just valet att låta honom sakna en bakgrund och motiv till sin "galenskap" (är han verkligen galen?) är mycket förståeligt om man har läst en del Batman.
 
Måste väl få det här inlägget tillbaka on topic på något sätt... Boken Död Mans Kista är bättre än båda böckerna Svarta Pärlans Förbannelse och Vid Världens Ände. Det är ironiskt!
 
 
Jag syftade på Heath Ledgers Joker ja, mest eftersom alla hyllar honom så högt när jag själv inte riktigt förstår grejen med honom. Har sett en Batman film med Jack Nicholson som Jokern också för länge länge sen och jag föredrar faktiskt den gestaltningen av honom även om jag inte minns den så jätte mycket.
 
Och ja, det är just saknaden av bakgrund som får mig att inte uppskatta Jokern så mycket (Heath Ledgers då). Får nog läsa på min Batman historia lite innan jag försöker mig på att se The Dark Knigt igen ^^.
 
Och ja, back on topic, ehm......Död mans kista är bra?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2009 vid 19:54
Död Mans Kista är bra ja. Ett lysande tillägg till en redan fantastisk diskussion.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2009 vid 13:32
Jag vet, tyckte det var passande att kanske skriva något som hade lite att göra med forumämnet iallafall.
 
Död mans kista är faktiskt den enda Pirates filmen jag inte har vilket är lite knasigt, borde inför skaffa den ganska snart.
 
Eftersom jag har ettan och trean så har jag också tjatat ut de två genom att se de för många gånger. Så då hade det varit skönt med tvåan som jag inte sett mer än två gånger tror jag....
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 4567>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media