Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

tjej-serier

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Rolly. View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-april-2011
var: Ut på landet
Status: Offline
Poäng: -996
inläggsval inläggsval   Citera Rolly. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: tjej-serier
    Postad: 10-november-2017 vid 20:13
Postad av Mendez Mendez skrev:

Postad av Clash Clash skrev:

Är det bara jag som tycker att det saknas kvinliga huvudrollskarkaktärer i serierna? Kan bara nämna Ariel som jämt är med killar och den där Pepper Ann(har ej sett den) som är tjejserier. Skulle tycka det va kul med fler tjejkarkaktärer och tjejbiroller till dom och inte bara killar jämt. Men missförstå mig inte, jag gillar serierna också.Men i de gamla serierna kan tjejbirollerna få ett eller två avsnitt där hon e huvudperson typ Bibi, Anki, Jasmin m.m.
Vad kan en bra tjejserie kunde handla om?

 

 

Sluta med alla dessa femenist-grejer. Så löjligt. Varför ska du äns komma med nåt sånt. Vad spelar det för roll om det är tjej eller kille. Så löjligt. Så länge serien är bra så spelar det ingen roll.


Ja, herregud. Det finns en anledning till att det ser ut som det gör.
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2007 vid 01:00
Gud vad en del vill klaga. Det jag menade var inte att tjejerna skuille ta över killarna eller nåt, bara att se en kul tjejserie. Jag vet mkt väl att många tjejserier som går nu, t ex Sabrina, Winx Club, trollz då en del menar att de har anorexia. Men igår t ex på Sabrinas hemliga liv tog serien upp just det. Kort kort kjol kan väl verka stötande för en del. Jag ser gärna en Jem and the Holograms i nutidsverition, även om 80talet kanske inte är helt olikt dagens samhälle...Josie and the Pussycat kanske...och snälla 101 dalmatiner, säg inte vad andra tykcer när du inte vet. Jag gillar många serier med killar och tjejer i rollerna. T ex Fosters, TeenTitans och Billy o Mandy(världens lebbigaste tjej). Och i Fosters är det messt killar, men det är kul ändå. Spessiellt Bloo hahaha. Men för att återgå till ämnet så tycker jag att en fin animation, bra karaktärer, genomtänkt hanlig och viktigast:BEHAGLIGA RÖSTER, kan göra en bra serie. Och varför börjar du gnälla på att jag vill ha tjejer/kvinnor som ersätta till karaktärerna i alla serier? Snälla, altsså.
Disney 4ever
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2007 vid 09:54

Ni vet den där känslan man får när man sitter ett gäng och pratar? Den där ”oj hur kom vi in på det här ämnet” – känslan? Då man genom öldimmorna omtöcknat letar sig tillbaka genom diskussionen för att ta reda på vart någonstans slutspelssnack i hockey förbyttes i någonting helt annat.

 

Det roliga med forum är att det är mycket lättare att se tillbaka på en diskussion och ta reda på var någonstans det gick snett.

Så kontentan av detta inlägg är; gå i frid och synda ej mer.  

 

PS alla övriga off-topic inlägg kommer att… Någonting kommer att hända och det kommer inte att vara trevligt.

 

Praeterea censeo Carthaginem esse delendam

"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2007 vid 06:32
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Må det vara uttjatat men jag kommer ändå stå fast vid att jag avskyr svenska språket, så är det bara. Jag tycker ingeting låter coolt på svenska, inget.
 
Jag står fast vid att inget språk är töntigt, så är det bara. Mitt tips till dig är att du flyttar någonstans där man talar ett "tufft" språk.
 
Citera Och att just den här diskusionen inte leder nån vart, det har väl ni båda visat klart och tydligt nu.
 
Y tu también, mi "amigo".
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2007 vid 01:03
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Varför skulle det vara passé? Jag vet många som håller med mig. Svenska är det töntigaste och Tyska det fulaste och Norska det allra svåraste att ta på allvar. Franska tecknade serier passar bra med franskt tal men annars är det inte många andra som går lika smärtfritt förbi.
Jag håller med i allt 101dalmatiner skriver, eller byt ut tyskan med arabiskan så är jag nöjd.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2007 vid 21:46
Plåstermusen?! Var? VAR?!?! Må det vara uttjatat men jag kommer ändå stå fast vid att jag avskyr svenska språket, så är det bara. Jag tycker ingeting låter coolt på svenska, inget. Och att just den här diskusionen inte leder nån vart, det har väl ni båda visat klart och tydligt nu.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2007 vid 21:16
Därför att det är uttjatat, och hur mycket man än vrider och vänder på det kommer man aldrig fram till ett vettigt svar. Tro mig, dessa diskussioner om vilket språk som är töntigast/tråkigast/ballast/fjolligast osv. leder ytterst sällan till något vettigt. Snarare motsatsen.  
 
Dessutom har vi kommit ifrån det ursprungliga ämnet nu och vem vill ha en arg Proximus efter sig? Inte jag i alla fall. Wink
 
 
 
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2007 vid 21:11
Språkklagomål tycker jag är riktigt löjliga. Okej för att klaga på översättningar, men att säga att ett språk låter löjligt...

Visst finns det roliga ordvitsar på svenska också, men översatta ordvitsar är ALDRIG lika bra som originalen. Att ingenting låter coolt på svenska? Du är uppvuxen med svenskan(troligtvis). Självklart känns allt som hade setts som coolt i översättning urvattnat....

Tyska låter fult? Svenska låter löjligt? Norska går inte att ta på allvar?

Engelsk grammatik är ****ad, franskan har en pompös klang som inte passar... listan bara fortsätter.

Förstår du vad jag menar? Originalspråk är att föredra, tycker jag.


"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2007 vid 20:40
Varför skulle det vara passé? Jag vet många som håller med mig. Svenska är det töntigaste och Tyska det fulaste och Norska det allra svåraste att ta på allvar. Franska tecknade serier passar bra med franskt tal men annars är det inte många andra som går lika smärtfritt förbi.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2007 vid 17:26
Tyvärr är jag fel människa att fråga om sådant då jag anser att inget språk (oavsett om det är svenska, norska, engelska, franska, tyska eller något annat språk) är töntigt. Att tycka att ett språk är töntigt är bara fånigt och framförallt passé. Wink
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2007 vid 17:08
Ett annat fel med svenska röster till serier som just Batman är att Svenska måste vara ett av de töntigaste språk som finns, ingenting låter coolt på svenska. Exempel från avsnittet "The Laughing Fish":
Joker: Maybe I should start poison cows instead, talk about a HAPPY meal!
 
Jokern: Jag skulle kanske börja förgifta kossor istället, höhöhö, Jokerburgare!
 
Get the point?
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2007 vid 09:54
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Enda felet med de svenska rösterna är att de är på tok för få. Min idol Gunnar Ernblad gör sitt livs bästa prestation som Mr. Freeze.
 
Jag bryr mig inte om antalet skådespelare så länge de gör ett mycket bra jobb. Som jag brukar säga, "Hellre fem mycket bra skådespelare än tio urusla skådespelare". Wink
 
Ja, Gunnar Ernblad var helt magnifik i den rollen och bättre än Fredrik Dolk som spelade samma roll i Mediadubb Internationals dubbning av tv-serien.  
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2007 vid 08:22
Enda felet med de svenska rösterna är att de är på tok för få. Min idol Gunnar Ernblad gör sitt livs bästa prestation som Mr. Freeze.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 20:06
Jag har sett Batman på engelska, och ogillar Maximilian Zeus originalröst där också. Annars gillar jag både de engelska och svenska rösterna.
 
 
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 19:41
Jag råder dig att försöka se Batman: Tas med engelskt tal om du inte redan har gjort det. Den svenska dubben har inte en suck mot orginalrösterna. Zeus är tråkig och Fire of Olympus likaså, men det finns massa avsnitt med gangstrarna jag älskar. T.ex. "It's never too late" och "Robin's Reckoning" är klockrena, men jag föredrar Two Face framför allt annat, och Jokern, Poison Ivy, The Mad Hatter (en annan riktigt mästerlig och tragisk karaktär som är omöjlig att inte tycka om, eller kanske inte om man måste höra honom som Andreas Nilson...). Det finns givetvis några dåliga avsnitt "I've got Batman in my basement" är riktigt kass, men majoriteten av avsnitten är bra och ett tiotal är riktiga mästerverk, "Feat of Clay", "Heart of Ice", "Two Face", "The last Laugh", "The Joker's Favour", "Vendetta", "Mad as a hatter" etc.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 12:10
Batman är visserligen en bra tv-serie, men en del avsnitt är inte speciellt bra och då tänker jag på avsnitten med alla tråkiga gangstrarna eller det otroligt sömnframkallande avsnittet med galningen (och tillika gaphalsen) Maximilian Zeus som tillhör bland det sämsta jag har sett i avsnittsväg.
 
Bortser man från dessa stentrista avsnitt är Batman: tas är en bra tv-serie även om jag föredrar att läsa Batman i serietidningsformat.   
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2007 vid 20:19

Ja, han skrev ju både avsnitt till Batman och Gargoyles. Mörker och urvattnat? Vet inte det jag. Jag tjatar vidare om Batman, mörkare tecknad serie får man leta efter och den håller från början till slut som få andra serier.

Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2007 vid 19:38

Släng in bra författare som Michael Reaves! Då brukar det bra, och gärna en intressant skurk i stil med Malmoth (från 80-talsklassikern "Clémentine") eller Arkshag (från en annan 80-talsklassiker vid namn "Les Mondes Engloutis"). 

Fast ska det verkligen bara vara mörkt hela tiden? Själv tycker jag att mörka saker har en tendens att bli väldigt urvattnade efter ett litet tag. Det bästa vore ju att man kunde finna en bra balans mellan mörkt och ljust, som fransmännen lyckades så bra med "Clémentine" och "Ulysse 31". Variation är, för det mesta, att föredra.  
 
Jag återkommer med lite mer kommentarer imorgon.


Ändrad av ErikaJansson - 26-mars-2007 vid 19:41
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2007 vid 19:10
Hm, funderar.... En bra tjej-serie= inte en serie enbart för tjejer som My Little Pony alltså... Vad skulle den kunna handla om... Tusan, det här är ju svåra grejer. Äventyrs-serie kanske, men inte som Kim Possible, ända behållningen är ju Drakken, Kim själv kunde inte bli mer ointressant. Men äventyr är bra, helst seriöst också och inte så mycket komedi, har blivit lite overkill av ironiska komediserier, alltså med W.I.T.C.H's animation, ett bra manus, typ Sailor Moon (fast bra...), mycket mörker och demoner och fan och hans moster, så kunde det bli riktigt bra. Disney borde göra en serie riktad till en äldre publik, typ mellan 11 och 13 (gärna 18-årsgräns om jag fick bestämma men det verkar lite väl otroligt för dem) som Batman The Animated Series, där kan man snacka mogen tecknad serie, med riktigt, riktigt bra manus i nästan alla episoder. Manusförfattarna till Gargoyles kunde säkert tota ihop något. Bara det är så långt ifrån Winx Club, Trollz och My Little Pony som möjligt.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2007 vid 19:39
Och gärna bra animation, karaktärer, huvudperson, titel och som inte är allmänt patetisk.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2007 vid 15:41
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Men enligt Clash är EN kille en kille för mycket för en tecknad serie. För övrigt stinker Fillmore.
 
 
Menar du det? Confused Den är verkligen jätte kass Dead
Jag hade gärna sett en serie ungefär som Kim Possible fast med bättre handling....
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2007 vid 20:51
Men enligt Clash är EN kille en kille för mycket för en tecknad serie. För övrigt stinker Fillmore.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2007 vid 20:33
Postad av Clash Clash skrev:

Postad av Mendez Mendez skrev:

Sluta med alla dessa femenist-grejer. Så löjligt. Varför ska du äns komma med nåt sånt. Vad spelar det för roll om det är tjej eller kille. Så löjligt. Så länge serien är bra så spelar det ingen roll.
 
Och exagt VAD är fel med det? Om jag tycker att det saknas tjejserier så får väl jag tycka det? Kolla alla killserier:Fillmore, American Dragon, Dave Barbaren och dom. Ja, det finns 2 tjejserier(Pepper Ann och Det surrar om Maggie) och en del tjej/killserier. Vad är det för fel med att vilja se fler tjejuvudroller?
 
 
I Fillmore är det väl endå både en tjej och en kille? Sleepy
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2007 vid 19:54
Men det är/var ju inte det tråden handlade om, det är ju bara ett bollande fram och tillbaka: mer tjejserier, nej, jo, nej.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2007 vid 15:00

Just av den anledningen att det inte finns så många tjejserier med smart innehåll så behövs en sådan tråd som efterlyser dem? En diskussion om vad för slags kvinnliga huvudrollsinnehavare man saknar och vad som är pinsamt och sexistiskt med de som faktiskt finns...


::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2007 vid 13:59
Inte enligt min mening. Jag tycker Luftens Hjältar är en perfekt serie som den är och ser inte att den skulle behöva förbättras på något sätt. Förresten, tråden är också korkad av anledningen att den som startade tråden klagar på att det inte finns så många kvinnliga huvudroller men inte verkar ha några problem med hur den nya serierna som faktiskt har det är. Winx Club och Bratz (är inte de serierna mer sexistiska än alla mansdominerade Disney-serier tillsammans?) Trollz (som bara är genomkorkad, inte heller en så smickrande tjejserie då de inte ens stavat titeln rätt Wink) W.I.T.C.H är väl den bästa på senare år, den är helt okej. Men anledningen till att det inte görs så många "tjejserier" kanske beror på att 90 % av de som görs är förnedrande, korkade eller både och? Jag vet inte, en liten tanke bara.

Ändrad av 101dalmatiner - 11-mars-2007 vid 14:02
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 23:09
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Se på den! Den saknar ju helt mening, in med mer tjejer i ALLA roller i ALLA serier mer eller mindre. Jag tror inte serierna blir bättre för det. Enlig min mening är tråden ganska pinsam och inte det minsta genomtänkt.

101dalmatiner, du som brukar skriva så bra och meningsfulla inlägg? Det var inte för intet som jag nominerade dig för VIP-titeln Wink
Själv tycker jag visst att denna tråd är genomtänkt, så för att återkoppla till det första inlägget av Clash:
 
Postad av Clash Clash skrev:

Är det bara jag som tycker att det saknas kvinliga huvudrollskarkaktärer i serierna? Kan bara nämna Ariel som jämt är med killar och den där Pepper Ann(har ej sett den) som är tjejserier. Skulle tycka det va kul med fler tjejkarkaktärer och tjejbiroller till dom och inte bara killar jämt. Men missförstå mig inte, jag gillar serierna också. Men i de gamla serierna kan tjejbirollerna få ett eller två avsnitt där hon e huvudperson typ Bibi, Anki, Jasmin m.m.
Vad kan en bra tjejserie kunde handla om?


Det där låter genomtänkt tycker jag, och beakta att inlägget gjordes för två år sedan, och mycket kanske har hänt sedan dess, men det är helt klart inte slut på diskussionen om "tjej-serier" för det.
 
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Varför kan de helt enkelt inte bara göra nya avsnitt av Ducktales och Luftens hjältar m.m.? Det räcker gott och väl för min del.

 
Ducktales är fantastiskt, och den fungerar faktiskt utan några större kvinnliga huvudroller. Men Luftens Hjältar däremot skulle helt klart må bättre av några hjältinnor!
 
 

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 20:45
Se på den! Den saknar ju helt mening, in med mer tjejer i ALLA roller i ALLA serier mer eller mindre. Jag tror inte serierna blir bättre för det. Enlig min mening är tråden ganska pinsam och inte det minsta genomtänkt.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 20:39
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Den här tråden är ganska korkad...
 
På vilket sätt?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 20:14
Den här tråden är ganska korkad...
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media