Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

tjej-serier

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: tjej-serier
    Postad: 15-oktober-2005 vid 12:26
Är det bara jag som tycker att det saknas kvinliga huvudrollskarkaktärer i serierna? Kan bara nämna Ariel som jämt är med killar och den där Pepper Ann(har ej sett den) som är tjejserier. Skulle tycka det va kul med fler tjejkarkaktärer och tjejbiroller till dom och inte bara killar jämt. Men missförstå mig inte, jag gillar serierna också.Men i de gamla serierna kan tjejbirollerna få ett eller två avsnitt där hon e huvudperson typ Bibi, Anki, Jasmin m.m.
Vad kan en bra tjejserie kunde handla om?


Ändrad av Proximus
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2005 vid 21:47

Man får inte glömma Kim Possible, som ju också har en kvinnlig huvudroll. För övrigt en rätt bra serie.

Kanske inte så jättekänd i Sverige, men den visas ju i alla fall på Disney Channel...

Men visst, jag håller med att det är för få sådana serier.

Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2005 vid 10:08

¨Jo, men det e ju lite som Ariel att hon e mer med killar och så.Hittils har vi funnit 3 tjej-huvudrolls innehavare. Hur många kilar finns det inte?

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2005 vid 11:18

I filmerna finns det ju faktiskt flera stycken. Mulan, Pocahontas, Snövit, Askungen, Törnrosa m.fl.

Men jag håller med om att det är dåligt med tjej-huvudroller i serierna...

Love Pirates!!!
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2005 vid 13:15
Jo, filmerna ja, men saknar tjejserier. Och tjejbiroller.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Disney heart View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Disney heart Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2005 vid 17:52

Jag vet faktiskt inte nu om ni pratar om de tecknade serierna, för Thats So Raven har ju en kvinnlig huvudroll... Visas på Disneychannel Primetime. Och Lilo & Stitch kan man väl säga har en tjej i huvudrollen?

Måste oxå säga att bär jag var i London visade dom Rasten eller Recess på ett barnprogram. Det var det avsnittet när Gretchen tappar bort sin Galileo-dator, om nån har sett det..?                             

"Att äta grönt är bra för oss små, öron och fötter blir stora då. Men otäckt är det att tugga på - den sista raden har jag hittat på själv"

Stampe
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2005 vid 20:47
Hmm, jag kan nog inte heller komma på någon direkt "tjejserie" utom då dom som ni redan nämnt men kanske "den där nyare" på disneychannel tror att namnet är i stil med "Det surrar om Maggie" Maggie är en tjej fast hon är också en fluga, räknas inte den?!
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Disney heart View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Disney heart Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2006 vid 15:41
Och serien på DisneyChannel, Brandy & herr Morris, har ju kan man säga en tjej i huvudrollen..?
"Att äta grönt är bra för oss små, öron och fötter blir stora då. Men otäckt är det att tugga på - den sista raden har jag hittat på själv"

Stampe
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2006 vid 20:35

jo, men Brandy e nog den enda av tjejerna som e lite mer tjejig. Varför är det killarna som styr i Disney?

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Disney heart View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Disney heart Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-januari-2006 vid 17:57
Ja, det är säkert fler killar som jobbar på disney... Men ändå, Mer tjejer tycker jag!!
"Att äta grönt är bra för oss små, öron och fötter blir stora då. Men otäckt är det att tugga på - den sista raden har jag hittat på själv"

Stampe
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2006 vid 13:58

Hallå!    Det finns många tjejfilmer med. Både som har huvud roll och biroll.

Men personligen tycker jag att killserierna är lite bättre

rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-februari-2006 vid 23:35
Håller inte med. Men jag ÄLSKAR Pepper Ann!
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2006 vid 15:47

en serie där det är alldeles för mycket tjejer för mig att kunna se på är W.I.T.C.H. Men jag har läst en tidning. Dom heter nåt i stil med Will Irma Taranee nåt med c och Hay Lin ser ni mönstret.  

 

Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2006 vid 17:23
Postad av Jake Jake skrev:

en serie där det är alldeles för mycket tjejer för mig att kunna se på är W.I.T.C.H. Men jag har läst en tidning. Dom heter nåt i stil med Will Irma Taranee nåt med c och Hay Lin ser ni mönstret.  

 

Det var det dummaste jag någonsin hört. Men an.WHITCH så är det konstigt att den serien inte går på disneychannel eller toon disney. Men det är behagliga röster och det är ju det som gör det-.

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2006 vid 11:59
Postad av Clash Clash skrev:

Är det bara jag som tycker att det saknas kvinliga huvudrollskarkaktärer i serierna? Kan bara nämna Ariel som jämt är med killar och den där Pepper Ann(har ej sett den) som är tjejserier. Skulle tycka det va kul med fler tjejkarkaktärer och tjejbiroller till dom och inte bara killar jämt. Men missförstå mig inte, jag gillar serierna också.Men i de gamla serierna kan tjejbirollerna få ett eller två avsnitt där hon e huvudperson typ Bibi, Anki, Jasmin m.m.
Vad kan en bra tjejserie kunde handla om?
 
 
Sluta med alla dessa femenist-grejer. Så löjligt. Varför ska du äns komma med nåt sånt. Vad spelar det för roll om det är tjej eller kille. Så löjligt. Så länge serien är bra så spelar det ingen roll.
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2006 vid 13:12
Håller verkligen med Mendez så länge serien är bra så spelar det ingen roll om det är fler tjejer än killar eller tvärtom.


Ändrad av The Chosen One - 03-juli-2006 vid 13:13
Jag lever för staden.
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2006 vid 16:50
Postad av Mendez Mendez skrev:

Sluta med alla dessa femenist-grejer. Så löjligt. Varför ska du äns komma med nåt sånt. Vad spelar det för roll om det är tjej eller kille. Så löjligt. Så länge serien är bra så spelar det ingen roll.
 
Och exagt VAD är fel med det? Om jag tycker att det saknas tjejserier så får väl jag tycka det? Kolla alla killserier:Fillmore, American Dragon, Dave Barbaren och dom. Ja, det finns 2 tjejserier(Pepper Ann och Det surrar om Maggie) och en del tjej/killserier. Vad är det för fel med att vilja se fler tjejuvudroller?


Ändrad av Proximus - 03-juli-2006 vid 17:48
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2006 vid 23:15
Postad av Clash Clash skrev:

Postad av Mendez Mendez skrev:

Sluta med alla dessa femenist-grejer. Så löjligt. Varför ska du äns komma med nåt sånt. Vad spelar det för roll om det är tjej eller kille. Så löjligt. Så länge serien är bra så spelar det ingen roll.
 
Och exagt VAD är fel med det? Om jag tycker att det saknas tjejserier så får väl jag tycka det? Kolla alla killserier:Fillmore, American Dragon, Dave Barbaren och dom. Ja, det finns 2 tjejserier(Pepper Ann och Det surrar om Maggie) och en del tjej/killserier. Vad är det för fel med att vilja se fler tjejuvudroller?
 
 
Om du störs av att det är så mycket killar så får du helt enkelt strunta i att kolla.
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2006 vid 00:12
Som jag sa är inte de serierna dåliga, men det skadar inte med fler tjejhuvudroller.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2006 vid 01:40
Det kan jag hålla med om. Men det viktigaste är ju ändå att serien är bra.
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2006 vid 08:17
Men vad bra då. Men jag vill ändå se fler tjejer och kvinnor i huvudrollerna. Mer tjejiga tjejer, blir lite trött på pojkflickorna.
 
Varför inte göra en serie av den nya tidningen med Tingeling och dom? Det skulle uppskattas:) Och ta in behagliga röster med bra skådespelarinsatser så blir det ännu bättre:)
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2006 vid 10:53
Postad av Clash Clash skrev:

Varför inte göra en serie av den nya tidningen med Tingeling och dom? Det skulle uppskattas:) Och ta in behagliga röster med bra skådespelarinsatser så blir det ännu bättre:)


Om jag förstått det rätt så kommer man att göra en film om Disney Fairies
http://www.disneyfilmsidan.se/film.asp?id=161
Det är väl inte heller omöjligt till att det leder till en tv-serie.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2006 vid 19:05
Gud vad kul att den duktiga Brittany Murphy gör hennes röst. Har vi tur gör Emma Iggström hennes svenska röst. Och dom andra feerna får gärna göras av Jessica Andersson(Bess), Johanna LjungbergRani), Micaela Remondi(Bergtuva) Nadine Kirschton(Tindra)  Zara Zimmerzan(Vidia) Tove Edfeldt(Lava)
 
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2006 vid 22:35
Vilka är Bertuva, Tindra, Vidia och Lava?

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2006 vid 10:40
Postad av Silver Silver skrev:

Vilka är Bertuva, Tindra, Vidia och Lava?
 
De andra feerna
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2006 vid 14:37
Eller älvorna...
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juli-2006 vid 20:20
Men, var ifrån kommer dessa älvor? Vart har man träffat dem förut?

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2006 vid 17:29
det var en presentation av dom i en tidning med Tingeling och dom.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
emma.i View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 19-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera emma.i Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-november-2006 vid 19:20

Hejsan! Helt ny här på magic movies och hamnade här pga. att jag googlade mitt eget namn. Läste lite gamla foruminlägg du hade skrivit.

Undrar bara, du diskuterade om en serie (handlade om tingeling om jag förstod rätt) där du tyckte jag skulle ha huvudrollen, vad var det för serie? Är det något som blev av? Inte hört talas om den. Hursom mycket smickrande måste jag säga :)
 
Emma Iggström
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2006 vid 11:48
Alltid lika kul när skådisar svarar.
 
 
Måste bara fråga en sak, vet du de nya rösterna i Winx Club och ska ni i första säsongen göra rösterna till Musa och de andra? Personligen hoppas jag  att Johanna Ljungberg gör Laylas röst.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media