Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Narnia: Häxan och Lejonet

 Svara Svara Sida  <123
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2006 vid 21:55
Vad tycker ni om den nuvarande utgåvan ? Hyffsat fint fodral är det ju. Men jag trodde att fodralet skulle ha samma bild som affishen. Vet någon vilken månad nya utgåvan kommer ?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2006 vid 23:17

Nej, jag väntar med att köpa någon tills: a) de blivit billigare, b) jag bestämt mig vilken utgåva som är mest givande och c) jag hunnit gämföra de och bestämt mig för vilken som är snyggast.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2006 vid 16:29
Den nya utgåvan av Narnia ska vara längre. Vilka scener är förlängda ?
Till toppen
Elvis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 25-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Elvis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2007 vid 18:18
Jag har sett den nya utgåvan, men ärligt talat märkte jag ingen skillnad, på sagan om ringen filmerna märkte man ju stor skillnad, men jag måste varit blind eller liknande den här gången, kan någon hjälpa mig med vad som är nytt?
The king is dead, long live the king.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2007 vid 22:47
Har för mig att slutstriden är längre i 4 disc utgåvan. Har läst om det.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2007 vid 20:08
Vilken Aslan tycker ni ser bäst gjort ut ? Disneyversionen eller BBC versionen ?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2007 vid 21:24
Nu har jag äntligen sett den här omtalade filmen (jag är lite efter, jag vet... Embarrassed). Men ärligt talat tyckte inte jag den var nåt speciellt..? Det kändes som om man bara tagit BBC-varianten och gjort en nyinspelning på den rätt av. Nu var det iofs ett bra tag sen jag läste böckerna, men jag vet att det var en hel del från boken som jag saknade i BBC-serien, och det hade inte förbättrats till den här filmen. Vapnen, varelserna och djuren (inte minst Aslan själv) var mycket bättre i filmen, men annars vet jag inte om den var så mycket snyggare gjord. Och häxan var mycket bättre i BBC-serien. Tyckte hon var lite mesig i filmen. Vill ha riktig ondska ju..! Tongue
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
koda View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 27-oktober-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera koda Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-oktober-2007 vid 16:16
Hatar hella filmen den är så seg ;)
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2008 vid 21:42
Vilken version tycker ni är bäst gjord ? BBC versionen eller disneyversionen. Jag tycker väldigt mycket om BBC versionen. Har filmerna på vhs. Fast disney är mycket bra också på sitt sätt. Aslan i BBC versionen ser finare ut tycker jag. Men barnen är bättre i disneyversionen. (Jag stör mig på Lucy i BBC versionen.) Ser framemot nästa Narnia film från disney.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2008 vid 12:39
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Och häxan var mycket bättre i BBC-serien. Tyckte hon var lite mesig i filmen. Vill ha riktig ondska ju..! Tongue
Åh så sant, en riktigt hemsk, grym och elak häxa är vad jag också vill ha. Det var så jag alltid såg henne framför mig när jag läste böckerna, vilket ska jag erkänna var ett tag sen. Varför är hon alltid så "snäll" när det görs filmer av historien. Nej jag håller med Svenzon, riktigt ondska ska det vara! Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2008 vid 19:22
disney girl: Jag måste nog säga att jag föredrar BBC-versionen. Nu kommer jag inte ihåg exakt vilket år den är ifrån, men att specialeffekterna är mindre snygga och trickfilmningen så uppenbar är delvis förlåtet pga seriens ålder. Det ger den lite mer charm. Men i Disneyfilmen som är så pass ny är det mest pinsamt och trist att de inte lyckats göra specialeffekterna snyggare. Och som sagt, häxan är ju så mesig. I böckerna är hon ju riktigt ond och det tycker jag de har lyckats bättre med i BBc-serien.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2009 vid 16:48
Är det någon som har 4 disc utgåvan ?
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2009 vid 21:22
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

disney girl: Jag måste nog säga att jag föredrar BBC-versionen. Nu kommer jag inte ihåg exakt vilket år den är ifrån, men att specialeffekterna är mindre snygga och trickfilmningen så uppenbar är delvis förlåtet pga seriens ålder. Det ger den lite mer charm. Men i Disneyfilmen som är så pass ny är det mest pinsamt och trist att de inte lyckats göra specialeffekterna snyggare. Och som sagt, häxan är ju så mesig. I böckerna är hon ju riktigt ond och det tycker jag de har lyckats bättre med i BBc-serien.
 
 
Om ni sett Extramaterialet på "Häxan och Lejonet" så pratar Tilda Swinton i en intervju om hur hon ville spela den Vita Häxan. Hon förklarar att när hon var liten så tyckte hon att det läskigaste som fanns var kyla, alltså kalla människor som låter ilskan bunkras upp inuti på något sätt...
Jag vill inte säga att jag tyckte att hennes insats som Den Vita Häxan var den bästa jag sett men måste ändå tillägga att hon hade en tanke bakom rollen och hur hon agerade den. Även om det kanske inte gick fram så väl genom tv-rutan...
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2009 vid 08:21
Aslans död på stenbordet är mycket hemsk. Den scenen i BBC versionen ser mest fånig ut. Medans den i nya Narnia filmen ser bra gjord ut. Det måste vara svårt att spela mot något som inte finns. Skådespelarna ser ju inte Aslan. Te.x när barnen träffar Aslan första gången. Eller i Prins Caspian då Aslan räddar Lucy i skogen. Då han anfaller. Scenen då Aslan anfaller häxan gillar jag.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2013 vid 20:41
Vet att 3an finns på bluray 3D,varför har inte denna och Caspian kommit i 3d version ?
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2013 vid 11:08
Varför? Vem vet? Varför har inte Puhs film om Heffaklumpen fått en nyrealese på bio i 3D? Some things, no one can answer.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2014 vid 13:40
Det skulle inte förvåna mig om denna kom ut på bluray i 3d version i framtiden.
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2014 vid 18:53
Det skulle inte förvåna mig om Nailin' Palin släpps som 3D Bluray i framtiden.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2016 vid 14:00
Postad av Quintus Quintus skrev:

andra är Troy och ev. King Arthur som verkar vara bli bland det sämsta som visats på biografer sedan, ja jag vet inte.

F.ö så är Narniaböckerna väldigt läsvärda, detta även om du tex. inte gillade Sagan om Ringen (som jag tycker är skräp), och de bör givetvis läsas på engelska.

"Troy" var en riktigt bra svär-och-sandaler-rulle och "Lord of The Rings" kickar "Narnia" till Hades.
Vad är det med dig, Quintus?
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media