Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Nästa film att utgå?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Nästa film att utgå?
    Postad: 14-december-2005 vid 22:54

Jag undrar om det är någon som vet vilken klassiker som blir nästa att utgå? Den senaste är väl Lejonkungen ... ?


- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2005 vid 23:34
Jag tror att Aladdin kommer att utgå snart. Den har ju funnits i över ett år nu och det brukar väl var så länge en DVD i platina serien brukar hänga kvar. Jag ska höra mig för med Buena Vista om vilka filmer som är i "Farozonen".
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2005 vid 07:55
Men Aladdin finns ju massor av exemplar kvar i affärerna av, om den då utgår måste de plocka undan sina ex eller får affärerna sälja klart de först?
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2005 vid 10:04
När filmerna utgår så menas det att affärerna inte längre kan beställa filmen från Distributören (Buena Vista i detta fall), men de får fortsätta att sälja de filmer som de har i lager.

Det var ju samma sak med Lejonkungen, det fanns massor av exemplar kvar av den filmen ute i affärerna, och den är inte helt omöjlig att fortfarande hitta.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2005 vid 10:40
Då får man skynda sej att köpa Aladdin innan den försvinner.
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2005 vid 13:31
Det var ju tur att jag redan har den filmen då

- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2005 vid 23:07
Jag har nu fått svar från Buena Vista och de säger att Aladdin kommer att utgå någon gång i januari.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Queenofice View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 05-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Queenofice Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2005 vid 21:56
Postad av Daniel Daniel skrev:

Jag har nu fått svar från Buena Vista och de säger att Aladdin kommer att utgå någon gång i januari.


Du har inte hört med Buena Vista om de är fler än bara Aladdin som är på väg att utgå?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2005 vid 22:41
Jag frågade om de hade någon lista eller schema för utgående filmer, men tyvärr hade de inte det. Förmodligen är det Disney i USA som bestämmer när filmer skall släppas på DVD och när filmer skall utgå, så förmodligen har inte Buena Vista Home Entertainment AB så stor långsiktig koll på när filmerna kommer att utgå.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2006 vid 18:39
jag vet inte vilken nästa film som ska utgå är men jag tycker det är synd att filmerna ska utgå hela tiden jag fattar inte varför
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2006 vid 12:50
vilka disneyklassiker är det som för tillfället finns att få tag på dvd
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2006 vid 12:57
Postad av stitch stitch skrev:

vilka disneyklassiker är det som för tillfället finns att få tag på dvd


Kolla DVD-listan: www.disneyfilmsidan.se/kopguide-dvd.asp
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2007 vid 01:05
Jag har tittat runt bland flera webbbutiker som säljer DVD och det verkar som om Lady & Lufsen är på väg att utgå, stämmer det?
På Discshop så står det i alla fall den har "utgått hos filmbolaget".
 

- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2007 vid 19:32
Då är det väll bäst att skaffa Lejonkungen på DVD innan den är helt slut, fast den är så himla dyr, 250 kr sist jag kollade i en butik!

Ändrad av Sockerpajen - 19-oktober-2007 vid 19:33
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Patsa View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Patsa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2007 vid 22:31
Aristocats, Dumbo och Robin Hood har också utgått. Men de finns redan i nya utgåvor utomlands och kommer väl snart till Sverige också...


Ändrad av Patsa - 24-oktober-2007 vid 22:36
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2007 vid 17:20
När utgick Robin Hood?
Till toppen
Patsa View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Patsa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 14:41
Den senaste listan är från juni 07 så det var antagligen då den utgick...

Till toppen
Jago View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 02-januari-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Jago Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2008 vid 13:38
När utgår Den Lilla Sjöjungfrun? Har funderat på att köpa den men behöver mer tänketid. Har aldrig ägt den förr, lånat den 2 gånger när jag var liten. Jag såg den på Maxi här i Gävle för ett tag sen men sen såg ja att den var borta?Confused Kollade väl inte riktigt ordenligt...
Nu sköter jag mig själv!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2009 vid 11:47
Det verkar som om en Den lilla Sjöjungfrun på DVD nu är utgående (i alla fall på Discshop, men det borde gälla alla ställen som säljer filmen i nyskick).
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2013 vid 20:49
Jag hittade Bambi på dvd på buylando. Trodde den hade utgått ? Har ni sett den i andra affärer ?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2013 vid 21:16
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Jag hittade Bambi på dvd på buylando. Trodde den hade utgått ? Har ni sett den i andra affärer ?

Visst har den utgått, men det betyder bara att butikerna inte får nya leveranser. Det som de har på hyllan kan de fortfarande sälja. Man kan ibland hitta osålda exemplar på butikshyllorna av filmer som har utgått för flera år sen.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2013 vid 19:08
Postad av nina nina skrev:

jag vet inte vilken nästa film som ska utgå är men jag tycker det är synd att filmerna ska utgå hela tiden jag fattar inte varför

Så att de kan tjäna pengar på samma film ca 100 gånger om ;)
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media