Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Monsters, Inc

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Queenofice View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 05-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Queenofice Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Monsters, Inc
    Postad: 03-januari-2006 vid 09:44
Har ni hört något när de ska släppa en nyrelease och när Collectors Edition 2-disc DVD försvann?
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2006 vid 21:13

Vad är det?

vad tyckte alla om filmen då??

rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2008 vid 20:45
Jag tycker mycket om denna film. Den är lika bra på svenska som på engelska. Lilla Bu är så söt. Såg filmen i dag två gånger. Både på svenska och på engelska. En av mina favorit filmer från Pixar.

Ändrad av disney_girl - 10-februari-2008 vid 20:47
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 22:00

Monsters Inc, är en klockren Pixar-film av hög klass. Precis så uppfinningsrik och orginell som man förväntar sig att en film från dem ska vara. Detta var tiden innan superhjältar, talande bilar och råttor med kockambitioner kom på tapeten...

Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2008 vid 20:52
Amen hallå! Ofta inte dom filmerna är bra? Det är ju precis lika orealisigt som monster som skrämmer barn eller? Jag tycker att både Superhjältarna, Bilar och Ratatouille är bra.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2009 vid 13:14
Jag gillar Monsters Inc. Den är riktigt roligt och den innehåller mycket vänskap. Jag tycker att alla filmer borde innehålla ämnen som vänskap och rättvisa.
 
Den är även spännade och en del monster är riktigt söta!Embarrassed
 
Bu är inte bara gullig, hon är helbusig också.Wink
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2009 vid 22:49
Monsters Inc är en helskön film! rolig framför allt. Vill bara krama Sally!Embarrassed

Ändrad av Art_of_Minnie - 16-augusti-2009 vid 22:51
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2009 vid 12:58
Jag tycker Monsters Inc är helt underbar och den enda Pixarfilmen som når samma klass är Hitta Nemo. Men monsterna är ändå mina favoriter. Vänskapen mellan Mike och Sully är viktig, men ändå gör Sully det han känner att han måste: dvs hjälpa Bus.
 
Å, jag måste se denna filmen snart igen känner jag. Var alldeles för länge sen sist...
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2009 vid 01:50
Någon som köpt blu-rayen som släpptes för några dagar sen? Smile Kom den med ett slip-case/kartongomslag eller är detta bara en "vanlig" utgåva? Pixar har ju haft olika hela tiden känns det som, Wall-E kom utan slipcase medan Ratatouille fick en...
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2009 vid 05:16
Postad av Blunder Blunder skrev:

Någon som köpt blu-rayen som släpptes för några dagar sen? Smile Kom den med ett slip-case/kartongomslag eller är detta bara en "vanlig" utgåva? Pixar har ju haft olika hela tiden känns det som, Wall-E kom utan slipcase medan Ratatouille fick en...

Inget kartongomslag på mitt exemplar i alla fall. Fast själv bryr jag mig inte så mycket om den saken. Jag tycker att det är innehållet som räknas. Hur det är förpackat spelar mindre roll, förutom att jag gärna vill att det ska ta så liten plats i min hylla som möjligt.

Annars är filmen väldigt trevlig att se på Blu-ray. Speciellt den vilda jakten när de åker med dörrarna på transportören gör sig oerhört bra i högupplöst version.

En ändring jämfört med tidigare versioner bör påpekas. De har tagit bort de roliga "omtagningarna" under eftertexterna. Nu är det bara en vanlig uppräkning av vilka som har gjort filmen. Dessutom saknas sången under eftertexterna i de svenska, finska och isländska versionerna. Man får bara höra kompet.

I den engelska versionen är det dock sång.

De roliga "omtagningarna" (och sången) från de gamla eftertexterna finns i stället med bland extramaterialet.
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2009 vid 15:35
Ah, tack för svaret! Jag fick hem mitt exemplar idag, också utan slipcase. Jag gillar verkligen filmer med sådana dock, de får en "exklusiv" känsla, och jag gillar allt som glittrar, haha! LOL

Ska bli kul att se den på blu-ray! Tack för informationen =)
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2010 vid 18:14
Jag har läst på olika ställen att det ska komma en tvåa på denna film 2012, vet någon om det stämmer? Det var kanske inte världens mest 100% faktasäkra ställena jag läste det på, men man blir ändå tveksam.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2010 vid 19:58
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Jag har läst på olika ställen att det ska komma en tvåa på denna film 2012, vet någon om det stämmer? Det var kanske inte världens mest 100% faktasäkra ställena jag läste det på, men man blir ändå tveksam.


Just nu ser det ut att bli en tvåa och releasedatumet är för tillfället 2 November 2012.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2010 vid 20:03
Postad av Emmylee Emmylee skrev:

Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Jag har läst på olika ställen att det ska komma en tvåa på denna film 2012, vet någon om det stämmer? Det var kanske inte världens mest 100% faktasäkra ställena jag läste det på, men man blir ändå tveksam.


Just nu ser det ut att bli en tvåa och releasedatumet är för tillfället 2 November 2012.

 

Tack ... så tre år i rad (med Brave några månader innan MC2, dock) släpper Pixar bara uppföljare? Nästa år är det bilar, året därpå Monsters Inc?

Dessutom såg jag en video på youtube om vad handlingen i Monsters Inc två skulle bli. Jag hoppas VERKLIGEN att den inte stämmer, för den handlingen var urk ... Ouch

http://www.youtube.com/watch?v=n9HNSD0aSqQ att de kallar Buh för Jessica i den här när hon egentligen heter Mary gör mig tveksam, som tur är. Jag tycker inte alls om den här handlingen, den stämmer inte ihop med någonting.

"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2010 vid 20:35
Mary Gibbs som gjorde rösten till Boo kommer att återvända. Hon är nu 14 år gammal.

Bortsett från det så är videon du postade helt och hållet fake.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2010 vid 22:47
Jag misstänkte det, men jag suger på källkritik ... tack gode gud för det, trodde Pixar gått sönder. ._. De brukar vara mycket mer noggranna än så.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2010 vid 13:47
Det mest ointressanta projektet Pixar kunde ge sig på, efter just Cars 2, skulle jag kalla detta. Men blir den av ska den ses, Pixar har ännu inte misslyckats. Brave ser jag mycket mer fram emot, har så gjort ett tag nu.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2010 vid 20:53
Brave har inte jag sådan jättekoll på. men det jag har hört gör mig verkligen intresserad. Det verkar vara en film som skiljer sig mycket från tidigare Pixarfilmer. Och efter att ha sett Upp som jag helt klart tycker är den bästa Pixarfilmen någonsin så har jag rätt så höga förväntningarpå kommande filmer.

 

En Monsters Inc. 2 är jag mindre intresserad av dock. Normalt sett har jag inget emot uppföljare innan jag sett dem. Disney har lyckats med vissa uppföljare som inte förstört första filmen helt. och Toy Story två är till och med bättre än den första Toy Story. Men varför ska Monsters Inc. fåen uppföljare. Jag är inget superfan av den första filmen. Tycker den är helt ok. Men jag har bara sett den en gång så jag kanske borde se om den och uppdatera min uppfattning.

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2010 vid 21:42
Jag tycker om den första filmen, men jag förstår inte alls varför de ska göra en tvåa. Känns helt och hållet meningslöst, och vad skulle den handla om? Den första filmen slutade bra som den gjorde! Det behövs ingen tvåa!
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media