Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bumbibjörnarna

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 22-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Bumbibjörnarna
    Postad: 05-januari-2006 vid 13:12
Jo, för dem som vill se på Bumbibjörnarna så tycker iaf jag att Toon Disney har serien på en sån konstig tid. Jag tittade på den när jag var liten, på TV4, och jag tittar på den i bland (nu på jullovet), på Toon Disney. Men eftersom att serien går klockan halv tolv så är det lite svårt att kolla på den på vardagar eftersom att man måste till skolan...! Jag tycker att det är väldigt dåligt... Skärpning Disney Channel och Toon Disney... 
"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
Saktmod View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 06-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Saktmod Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-januari-2006 vid 23:41

Heh... jag har ju inte Toon Disney!! Och jag går också i skolan!! Och den är ju en av de få serierna av Disney jag verkligen gillar!! ><

Den är ju så härlig och fantasifull^^ Går den möjligen på Disney-channel också? _ _.

Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 22-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2006 vid 09:45

Nej, tyvärr...

Den gorde det förut!

"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2006 vid 21:43

bumbibjörnarna är en av de bästa serierna som jag har sett. jag hade låten i huvet hela tiden. "hipp hurra för här kommer bumbibjörnarna..."

jo, den serien är helt enkelt super

rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 22-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-januari-2006 vid 12:50

Postad av Saktmod Saktmod skrev:

Den är ju så härlig och fantasifull^^ Går den möjligen på Disney-channel också? _ _.

Jag kollade på DC imorse och de visade Bumbibjörnarna klockan 08.20... det är lite sent men tidigt jämfört med 11.30-12.00!

"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2006 vid 21:29

jag undrar vem som har hittat på bumbibjörnarna.

Vet nån?

 

rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2006 vid 20:22

Jag tycker att filmen Taran och den magiska kitteln är väldigt likt Bumbibjörnarna, ja om man byter ut alla onda figurer till stor-troll och den hornkrönte till han i lila och plussar på med en massa bumbi-björnar. Ylva är nästintill slående lik eylonwyn och den gröne grabben som jag inte vet vad han heter liknar Taran, men Qurgi kan jag inte placera någonstans äsch han klonades och muterades till bumbi-björn. men det är mest ylva och eylonwyn som jag skriver detta, kläderna liksom, vit klänning och ganska långt ljust blont hår, dem är ju så lika att det är svårt att se skillnad (enligt mig). Och så den grönt klädde pojken med brunt hår och ''Link'' (tjol?).        

 Snälla rätta mig om jag har fel.

Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 22-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2006 vid 13:46
Nä men det är ju sant... Den "grönt klädde pojken med brunt hår" är ju Taran... eller?
"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2006 vid 16:27
Nja, tekniskt sett så kan det nog inte vara så. isåfall så skulle det nog finnas fler kopplingar mellan filmen och serien än två par lika figurer. T,ex namn och biroller som Qurgi etc figurer. Att båda pojkarna har liknande kläder är nog för att det är den stilen till den omgivningen dem är i, borg, svärd, häst och vagn. Enkelt klädda kanske beror på fattigdom vilket ochså har med denna tidsepok att göra. För att inte nämna sjukdommar vilket jag inte gör så läs inte sista raden vilket ni redan har gjort, typiskt, jag hann inte...
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2007 vid 01:15
Tar Bumbibjörnarna med medans man håller på å =)

Tada

http://www.webhallen.com/prod.php?id=65101&traff=1

Säsong ett 279:- USA-import.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 22-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-januari-2007 vid 18:54
Nejmen ser man på, det var ju trevligt!!
pass på nu innan det blir slutsålt...
"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
skymningssaga View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera skymningssaga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2007 vid 17:34
Någon som vet om bumbibjörnarna är släppta/kommer släppas på dvd? Och vilka som finns på vhs? Är det "Bumbibjörnarna: Full fart i Bumbi-skogen", "Bumbibjörnarna: Riddarna i Bumbiborg", "Bumbibjörnarna: Önskestenen", eller finns det någon som jag missat?
Gaston: "How can you read this? There's no pictures!"
Belle: "Well, some people use their imagination."
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2007 vid 23:18
skymningssaga: I Sverige har Bumbibjörnarna inte släppts på DVD, och såvitt jag vet finns det inga konkreta planer på det i dagsläget. I USA har säsong 1 - 3 släppts i en gemensam box, vilket alltså innebär halva serien. Boxen har endast engelskt ljudspår samt engelsk text. De tre återstående säsongerna har inte släppts än, men det borde rimligen bara vara en tidsfråga.
 
De VHS-filmer jag hittar åt i Statens ljud- och bildarkivs databas som släppts i Sverige är följande:
 
Från Egmont Film (mellan 1989 och 1991):
Volym 1: Bumbi-björnarna
Volym 2: Bumbibjörnarna och björnen i buren
Volym 3: Bumbibärssaftens hemlighet
Volym 4: Bumbibjörnarna och den försvunna nyckeln
Volym 5: Bumbibjörnarna och forntidsmaskinen
Volym 6: Bumbibjörnarna och sömnmaskinen
Volym 7: Bumbibjörnarna och vulkanön
Volym 8: Bumbibjörnarna och karamellmysteriet
Volym 9: Den lilla sjöjungfrun
 
Från Buena Vista Home Video (mellan 1993 och 1995):
Volym 1: Full fart i Bumbiskogen
Volym 2: Önskestenen
Volym 3: Vilda filurer
Volym 4: Riddarna i Bumbiborg
 
De tre första volymerna i Egmonts resp. Buena Vistas utgivningar är snarlika med ungefär samma avsnitt, men Egmonts versioner har ett till avsnitt på varje (så att speltiden blir 66 minuter gentemot Buena Vistas ca 43 minuter). De andra volymerna har inga avsnitt gemensamma, vad jag kan se.
 
Dock har det hänt förut att det av någon anledning saknats VHS-filmer i Statens ljud- och bildarkiv (vilket det inte borde kunna), så jag kan inte garantera att den här listan är helt komplett.
 
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 00:17
Ja jag har köpt den i USA jag den boxen, och den var riktigt bra. Måste allt säga att jag gillar den amerikanska versionen är bättre än den svenska.
Shipopi
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 13:45
Varför ingen svensk box??? Unhappy
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 14:03
Blää, jag hatar Bumbibjörnarna
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 14:14

WinniedaPooh: Det är en utmärkt fråga. Av någon anledning verkar Disney vara väldigt dåliga på att släppa boxar med tecknade serier i Skandinavien - än så länge har inte en enda säsongsbox av någon tecknad serie släppts här, utan bara live action-serier ("otecknade"). Tyvärr har Disney i Sverige inte mycket att säga till om, utan besluten om sånt här fattas i USA. Just därför är det svårt att kunna påverka.

Jag skulle själv verkligen vilja se säsongsboxar av Bumbibjörnarna i Sverige, med svenskt och engelskt ljudspår. Många avsnitt av serien finns ju trots allt inte ens att få tag i på gamla VHS-filmer i svensk dubbning, och långt ifrån alla har tillgång till Toon Disney och kan se serien där.
 
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 19:27
Nej, och sen hur Toon Disney behandlar serien/serier i allmänhet är lite smått plågsamt att skåda. Samma 10 avsnitt år ut och år in, ungefär. Huller om buller och inte skuggan av någon ordning bland episoderna.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 19:34
Något som skulle lysa upp mitt liv är just en box med Bumbibjörnarna. Men det lär ju inte hända. Suck...
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 13:01
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Blää, jag hatar Bumbibjörnarna
Inte för att vara dryg och så men är det inte du som brukar klaga på 101 dalmatinerna för att han bara klagar på serier (Kim Possible) utan att ha några bra anledningar. Vad gör du nu då? En åsikt bakom "blää, jag hatar Bumbibjörnarna" kunde ju vara trevligt kanske.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 13:17
Jag borde inte ha skrivit så men det kan inte hjälpa.
Alla måste inte tycka om Bumbibjörnarna.
Jag tror att 101dalmatiner också vet att alla måste inte tycka om Darkwing Duck heller.
Och förresten visar det bara ett avsnitt per dag av Bumbibjörnarna på TD bara så ni vet det.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 13:54

Självklart måste inte alla tycka om bumbibjörnarna men man kan ju fortfarande föra en diskussion om ämnet ifråga i alla fall. Och jag fick inte någon anledning till varför du inte gillar Bumbibjörnarna heller..?

Jag har alltid stört mig lite på Ylva, hon kanske inte är med så mycket men det räcker ändå. Hon är så bortskämd, minns ett avsnitt när hon ska få bumbibjörnsstatyer (som egentligen är Gramse och co förstenade). Fast å andra sidan är hon ju prinsessa. Vad heter killen i serien? Glömmer alltid bort hans namn. Embarrassed
 
Någon nämnde låten tidigare, jag gillar verkligen den, man blir liksom glad bara man hör den. Svenska versionen är dock inte favoriten utan danska, eller norska tycker båda är rätt söta. Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2007 vid 10:14
Erik är hans namn. Jag håller med dig angående låten. Man blir upprymd av den.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2007 vid 18:00
Just det, Erik! Jag har verkligen inte koll. Men nu när du säger det förstår jag inte hur jag glömde det. Tongue
Exakt min åsikt, man kan inte låta bli att le när man hör den. Nostalgi på hög nivå.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2007 vid 23:24
Och de första sekunderna av introt med riddarna som rider över vindbryggan... mysrys AB.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2008 vid 10:54
de är hellt klar den bästa serien min favorit är hubbe och bibbi och fnysligen :)
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2008 vid 18:20
Vore kul om serien kom på dvd.
Till toppen
Heffa View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 02-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Heffa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2008 vid 18:53
Den här serien på dvd skulle nästan få mig att förlåta alla värdelösa serier de har gett ut på senare år.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2009 vid 14:43
Jag avskyr bumbibjörnarna BLÄÄÄH

Vet någon om serien inte visas på disneykanalerna mera



Ändrad av Daniel - 12-juli-2009 vid 15:03
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2009 vid 14:49
Dumhe5, är det du?
 
Nej, tyvärr visas inte den fantastiska serien längre. Men förhoppningsvis kommer kanske SVT att visa den någon gång i framtiden igen. Då vet jag en som kommer att spela in alla avsnitten.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media