Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

A Christmas Carol (En Julsaga)

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 22-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: A Christmas Carol (En Julsaga)
    Postad: 14-januari-2006 vid 14:53
Är det någon som vet vart man kan se denna fantastiska berättelse i Musse Pigg-format? Jag har sett den en gång men vet inte om det var på Tv eller på VHS! Tacksam för svar!
"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2006 vid 15:19
Den finns i flera olika utgåvor, både på VHS och DVD:
  • Musse Piggs julafton, utgiven otaliga gånger på VHS under nittiotalet. Lätt att hitta begagnad.
  • Musse Piggs magiska jul - Julfest hos Musse, kom ut för några år sen både på VHS och DVD. Säljs nu på rea i många butiker. De ingående filmerna saknar dock för- och sluttexter.
  • Mickey Mouse in Living Colour volume two. Walt Disney Treasure på DVD som släpptes nyligen här i Sverige.
  • Classic Holiday Stories, för dem som tycker att DVD region 1 är bättre än region 2.
Jag kan för övrigt passa på att tipsa om min kortfilmssida på Disneyania. Om du letar efter en viss kortfilm kan du se precis på vilka video- och DVD-utgåvor den finns.
Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 22-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2006 vid 17:34
Okej, tack så mycket för hjälpen!
"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2006 vid 14:30
den har gått nån gång på julafton vet jag. ...mer vet jag inte
rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2006 vid 11:01
Den gick i på julafton i år.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2007 vid 19:14
Gjorde den? Det missade jag nog totalt! Embarrassed Illa av mig då jag älskar hela historien. Disneys version är inget undantag.
 
Vilka är det som har rollerna i den här? Det var ett tag sedan jag såg den sist. Joakim von Anka är väl Scrooge? Och Långben hans döda kompanjon Marley? Minns även att Kajsa är Belle. Och är inte Petter den sista anden? Och första anden är väl Tingeling?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2007 vid 19:36
Den första anden är Benjamin Syrsa, den andra är jätten i Pank och Fågelfri. Sen är Kalle Scrooges brorson (eller nåt i den stilen) och Musse Pigg är Bob, som jobbar hos Scrooge. Såg den på julafton, blev glatt överraskad när jag såg att den skulle komma :) Strax efteråt såg jag Mupparnas Julsaga, också en väldigt bra version.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2007 vid 19:48
Just det, Benjamin Syrsa var det ja! Förväxlade troligen honom med Tingeling på grund av att det brukar vara en kvinnlig första ande. Tack för resten av rolllistan Wink Synd och skamm att jag missade den på julafton.
 
Njae, Mupparnas Julsaga är väl inte direkt min favorit. Fast den är helt okej. Den version som är klart bäst är den med George C. Scott.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media