Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Musses jul i Ankeborg

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2007 vid 10:34
Ja Musse i Akenborg är en riktig härlig julfilm! Jag tycker filmen med Musse Pigg, när han ska försöka få ihop en julklapp till Mimmi är söt! Dem gör verkligen mycket för varandra. Big%20smile
Och den filmen med knattarna är också bra. Tongue
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2007 vid 14:41
Jag tror att du har blandat i hop filmerna lite Mikka.Embarrassed När Musse försöker att få ihop en julklapp till MimmiHeart genom att byta sitt munspel mot en klock kedja till MimmisHeart guld klocka är filmen Musse piggs magiska jul.Musses jul i Ankeborg är den animerade jul långfilmen. Till ex när Mimmi och Kajsa tävlar mot varann i konst åkning och mucket mer. En underbar film! Musse piggs magiska jul är också en UNDERBAR film!!!!StarStarStar
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2007 vid 14:43

Ja jag fick också en sådan och den sitter på väggen i mitt rum!!!Smile

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 12:44
Jaa, det har du rätt i.. haha, piiinsamt :P
Men det är en fin film i alla fall :P
Men jag tycker om knattarna och långbeni filmen, dem är härliga :P
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 22:30
Vad tycker du om animationen? 3d. Jag tycker den är såååååå mysig!Smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 12:29

Ja den tycker jag om och den är även mysig som du säger! Big%20smile

En av dem bästa julfilmerna men "Musse pigg och hans vänner firar jul" ligger ändå på topp.Thumbs%20Up
Och föresten, När Mimmi och Musse sparar ihop julklappar till varandra, det är inte i Musse Piggs magiska jul utan Musse pigg och hans vänner firar jul Wink
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 13:44

Ja, Smilejag tänkte mellan dom två men jag märkte felet efter inläggetAngry. Det är rätt Musse piggs magiska jul är när dom firar jul på hos Musse! den är också en toppenfilm ! Men jag viste att det fans en annan som hette Musse pigg och hans vänner firar jul så jag glömde att den också hette det, He he man kan ju säga att Det är många julfilmer med dom och alla namn liknar varann. Här är mina favorit julfilmer!Big%20smile

1,Musse och hans vänner firar jul.

2, Musse piggs magiska jul

3, Musses jul i Ankeborg

4, Härliga vintertid

5,Musses julsaga

6,Kalle ankas önskejul.

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 14:20
Varför ska nästan alla jul filmerna allid börja men Musse piggsConfused? Varför kan dom inte börja med Mimmis magiska jul eller Mimmis önskejul eller Mimmi och hennes vänner firar jul. Då hade i alla fall jag inte blandat i hop namnen.Om ni förstår vad jag menarWinkWinkFilmerna är en sak men namnen.....Tja jag är lite trött på att det alltid ska vara Musse!! Det gäller alla filmer. Det är inte många som det står Mimmi på framsidan.
DET ÄR SKANDAL!!!!!!AngryAngryAngry hade varit överlycklig om mer filmer skulle heta något med Mimmi.Big%20smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 16:37
Ja, Kalle Ankas önskejul kommer sist på min lista med! Tråkiga små filmer :O
Men mimmi är med i alla Mussefilmer i alla fall och det är ju skönt . Tongue
Det hade ju blivit lite annorlunda och roligare om det skulle börja stå Mimmi iställer för musse eller kalle.
Finns det någon film som Mimmi eller Kajsa har huvudrollen? :O
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 19:48
Skojar du med mig? Min favorit film! Mimmis bästa!!!! Med bara Mimmi till 100%!!!!!!!!!! Jag har en STOR affich av filmens framsida i mitt rum! Världens bästa film!! Sen så har hon en stor roll i Hjärtevänner och dom tre musketörerna och många fler!!!!SmileSmileSmileSmileSmile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Gustav View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 18-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Gustav Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2007 vid 18:55
En fråga till er som har Musses Jul i Ankeborg på dvd: Fick ni ett vykort med i filmen på framsidan som är i 3d?
Kalle Anka <3
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2007 vid 19:39
Postad av Gustav Gustav skrev:

En fråga till er som har Musses Jul i Ankeborg på dvd: Fick ni ett vykort med i filmen på framsidan som är i 3d?
 
JADÅ!!!Älskar den!!!
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 11:48

Nu i julas såg jag äntligen denna filmen , har velat se den länge. de här med att den är gjord i 3D och inte 2D störde mig inte så mycket faktiskt ( jag föredrar 2D framförallt annars ) vet inte varför egentligen tycker inte den var så hemsk , ganska mysig och animationen var var bra tycker jag .

En ska som jag dock störde mig på var att Farbor Joakim bakade kakor, han är väll ingen hemmafru heller ?!

 

Självklart är 2D mer "magiskt" och mer rätt men jag antar att man vant sig med 3D vid detta laget och accepterat det helt enklet ... men de får gärna göra en 2D animerad jullångfilm med kalle och musse ( som den där när joakim spelar scrooge , en julsaga tror jag den heter ...)
 
 
Love will be your guide
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2008 vid 00:49
Min uppfattning av Musses jul i ankeborg är att den kanske kan kännas lite udda eftersom vi är van att se Musse och hans vänner i traditionel tecknad.
 
Jag håller med om att de tecknade filmer förblir de bättre men ändå så gillar jag Musses jul i ankeborg skarpt. Animeringen är mysig och jag får den härliga känslan som med alla andra filmer.
 
Dock så gillade jag inte att de gjorde den här andra animerade serien Musses klubbhus. Den var på tok för slarvigt animerat och hela den härliga Mussestilen försvann.
 
Det var trevligt med ett dataanimerat projekt med Musse och hans vänner men jag hoppas att det inte blir en vana. För annars är det Pixar som jag tycker ska skötta 3D delen och Disney håller sig till 2d som de alltid gjort nästan, fram tills nu.
MVH
   //Håkan
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media