Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Äkta eller falskt?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Ken1 View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 28-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Ken1 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Äkta eller falskt?
    Postad: 28-januari-2006 vid 13:28
Vad är äkta och vad är falskt vad det gäller DVD-Klassikerna.
Måste det vara på svenska eller tappar det helt samlarvärdet om det är på engelska?
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-januari-2006 vid 17:40

jag tycker nog att de är bäst på svenska. Så egentligen behöver man inte ha en dvd film om man redan har den på vhs. fast vhs börjar bli gammalt och om 10 år är dom nog borta, och då tar dvd:n över

så jag vet faktisk inte vad som är falskt eller sant

rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
foke View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 28-september-2005
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera foke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2006 vid 00:00
Hehe, om 10 år är väl DVD borta också =)
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2006 vid 00:59
Postad av foke foke skrev:

Hehe, om 10 år är väl DVD borta också =)

Ja garanterat. Redan i år så kommer DVDn's båda efterträdare ut HD-DVD och Blue-Ray, så om 10 år så är DVD garanterat dött som format.
 
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2006 vid 10:42
Hallå vad pratar ni om.
rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
foke View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 28-september-2005
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera foke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2006 vid 13:51
Postad av kodak kodak skrev:

Hallå vad pratar ni om.


Det är väl ganska uppenbart?
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2006 vid 18:42

Du menar att det är uppenbat att dvd:n är borta om tio år?

Men detta handlar inte om när dvd:n går bort utan vad som är bäst, svenska ellerpå engelska.

rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2006 vid 00:41
För mig tappar filmerna helt värde om det är utländska utgåvor. Det viktigaste för mig är att det finns svenskt tal och text samt klassikernummer på ryggen!

- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2006 vid 14:31
Men för mig kan de vara antingen engelska eller svenska, men det får absolut inte vara någon text, som går under!!
rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2006 vid 09:07
Jag vet att detta inte direkt rör tråden men måste ändå få fråga, om DVD.n är död om tio år, varför börjar jag då samla på DvDerna? Ska jag sluta med en gång eller ska jag fortsätta och hoppas på det bästa?
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2006 vid 09:24

TetteN87: Problemet är ju att utvecklingen inte lär stanna av, så även när efterträdaren till DVD (typ BluRay eller HD-DVD) slagit igenom, så lär det ändå fortsätta utvecklas ännu bättre format efter det. Så går man efter den principen, så kan man alltså aldrig börja samla på någonting...

Både BluRay och HD-DVD ska dock, åtminstone utifrån det som offentliggjorts hittills, fortfarande kunna spela upp DVD, så då är det ju inte riktigt så illa som det låter.

Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2006 vid 13:43
Jo det får vi väl hoppas att man kan fortsätta se på sina DVD filmer ändå, annars vore det ju värdelöst.

Och jag gillar att kunna se filmerna med både svenskt tal och original tal. Tycker det är roligast.
Nu är inte jag en inbiten disney-samlare iofs,
så det kanske är därför det inte spelar så överdrivet stor roll för mig
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2006 vid 12:12
Jag tycker det är jättekul att se filmerna på engelska. Tänk att de lyckats dubba så exakt på orden! Fattar man inte vad de säger på engelska behöver man bara dra sej till minnes vad de säger på svenska så ordnar det sej!

/\
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2006 vid 18:43
ehm, det du sa om att dem lyckas dubba så exakt på orden är lite fel, för dem dubbar inte in replikerna efter att animationen är klar utan först så spelar dem in rösterna och animerar efter det dem säger.
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2006 vid 22:04
Ledsen men jag förstod inte riktigt din förklaring. Men om man jämför den svenska och engelska dubbningen så stämmer de mycket bra med varandra, då syftar jag på de två filmer som jag har på DVD; Lejonkungen och Aladdin.

/\
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2006 vid 23:08
Postad av Proximus Proximus skrev:

Postad av foke foke skrev:

Hehe, om 10 år är väl DVD borta också =)

Ja garanterat. Redan i år så kommer DVDn's båda efterträdare ut HD-DVD och Blue-Ray, så om 10 år så är DVD garanterat dött som format.
 
 
Va i hela friden? Så dvd kommer i princip om bara några månader va värdelös igemfört med HD-skivor när det gäller bild och ljud?
 
Man blir så less, kan inget få va som det är i en längre tid? I 40-50 år har man härjat med bildrörs-tv för att sedan inskaffa en Plasma. Lika länge hade jag önskat att Dvd fick leva som gamla VCR, ca 30 år. Då snackar man okomplicerad och långvarig underhållning.
 
Fortsätter det så här har man väl antagligen om 50 år även 5 olika dvd-spelare och 2-3 tv-apparater som klarar av att använda alla dessa påhittade kattlåde-spelare och deras ännu mer invecklade bild-och-ljud-format. Världen kanske var för ivriga med dvd-grejen, likt den digitala sändningsövergången.
 
Vem vet, nästa gång man vill ha Skönheten och Odjuret som film kanske man måste köpa en ny dyr media-spelare som klarar av det formatet....
 
Framtiden får nog ännu en ''piece of skrothög'' stämpel av mig...
 
 
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2006 vid 20:15
Ja man har ju just vant sig med DVD och så ska de komma nått nytt redan *Suck* jag tycker VHS funkade bra men har ju vant mig med DVD som sagt de finns för och nackdelar med DVD men jag tycker att man gott kan ha de formatet ett bra tag till för en DVD är ganska enkel och bra lixom helt enkelt :p
Love will be your guide
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media