Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bernard och Bianca i Australien

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
inläggsval inläggsval   Citera Walt Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Bernard och Bianca i Australien
    Postad: 13-juli-2004 vid 21:00

Är inte den en uppföljare?

Jag frågar eftersom att den finns i klassiker på Disneyfilmsidan

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2004 vid 23:35

Den filmen kom 1990 och var innan Disney började tälja guld med pennkniv på deras succéfilmer. Bernard och Bianca var en Kvalitetsproduktion som gick upp på biograferna och var producerad på Walt Disney Pictures, dvs, någon av deras stora animations studios. Det var först 1994 då den första "Uppföljaren" kom, Jafars återkomst. Denna film gjordes av Walt Disney Television Animation, som gör i huvudsak animerade tv-serier, och saknade allt vad Kvalité heter, faktum är att Jafars återkomst var bra mycket sämre animationsmässigt än vad Walt Disneys kortfilmer från 40-talet var.

Dock har även kvalitén på uppföljarna ökat bra mycket sedan 1994, fast de har ännu inte kommit ifatt "Klassikerna". Även om animationerna i de flesta fall är riktigt bra i dagens uppföljare så är kvalité på manuset och berättandet den svagaste punkten hos dessa filmer.

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
idalen View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-augusti-2004
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera idalen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2004 vid 19:07
nu tycker jag ni är lite hårda. Jafars återkomst är visserligen inte lika bra som Aladdin orginalet, men det är en ganska bra film ändå!
Ny här, men älskar Disney.
Till toppen
furious_duck View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera furious_duck Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2004 vid 19:28
Skit bra film, jätte mysig tyckte lill syrran
SUCK *
Till toppen
ljuden View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 26-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera ljuden Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2005 vid 21:41

Tycker att den är bätttre en den första Bernard och Bianca.men det är vad jag tycker

"Bara börja vissla"
Till toppen
Musse pigg View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Musse pigg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-september-2005 vid 13:09

Jag tycker att ettan är bättre fast tvåan är helt klart bra. Ettan är mer gamaldags på något sätt och sedan tycker jag så mycket om bärjan när de är på flygplatsen och alla möss kommer från hela världen med flygplan och anländer till mötet.

 

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2005 vid 13:48
Jag tycker nog faktiskt att B&B i Australien är bättre än den första filmen om B&B.. Men det kan ju bero på att jag såg Australien-filmen först. Ettan såg jag för första gången för något år sedan, och då hade jag tittat på Aristocats dagen innan, gissa om jag störde mig på att Bianca hade samma röst som Duchess..
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2005 vid 11:01
ja att det finns två klassiker med Bernard och Bianca är ju lite speciellt, men helt   okej de  är väl bland de bättre klassikerna egentligen, nu har jag ju inte sett nån av dem på ett bra tag men jag har för mig att B&B i Australien var bra och lite kul. gillar att bernard är svartsjuk på Jake (för det är väl så snubben heter?) och så är den ju så fint tecknad!
Love will be your guide
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2005 vid 10:34
Tycker det är bra att inte Bernard och Bianca i Australien är en uppföljare eftersom jag anser att den är bättre än "bara" Bernard och Bianca...
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2005 vid 05:57
Jag tycker också att Australien är bättre än den 1a, men de är båda bra på sina sätt. Har Bianca samma röst i båda filmerna? Minns inte riktigt, endast att jag var osäker på om det var samma röst eller inte :P
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Musse pigg View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Musse pigg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2005 vid 11:51
Jag ska nog ta och se båda filmerna för att bestämma mig på nytt. tycker det är konstigt att det bara är jag som tycker ettan är bäst. kanske är det för att jag tycker så synd om Penny och tycker att de två krokodilerna och tjuvarna är så roliga. Jag såg tvåan på bio vet jag och visst är den rolig men jag ska som sagt ta och se båda eftervarandra för att se om jag kanske ändrar mig.
Till toppen
Icea View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-januari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Icea Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2005 vid 16:02

Postad av the_fish the_fish skrev:

Jag tycker också att Australien är bättre än den 1a, men de är båda bra på sina sätt. Har Bianca samma röst i båda filmerna? Minns inte riktigt, endast att jag var osäker på om det var samma röst eller inte :P

 

Bernard, Bianca och ordförande i Hjälpa är samma röster i båda filmerna :D

Och den första är bättre, om än knappt =D

Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2005 vid 23:35
Jag har nog börjat ändra uppfattning lite nu! (är nog en mycket lättändrad person) MEn nu känner jag som att Bernad och Bianca är bättre först än vad de är i australien... Fast jag tycker absolut att det inte är någon tvekan om att båda filmerna är klassiker.
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2005 vid 23:05
Jag fick B&B i Australien i julklapp, så jag kollade på den idag. Innan dess hade jag inte sett den på många år. Jag tycker att det är en jättefin film, både handlingen och hur den är gjord. Det är så gulligt att Bernard friar! Johanna (ödlan) är ju jättekul, hade glömt hur rolig hon var
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Saktmod View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 06-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Saktmod Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2006 vid 01:27
Jag såg tvåan före ettan och tycker att den är mycket, mycket bättre! Det är ovanligt, men för en gångs skull är tvåan bättre än ettan. Det är en underbar Disney-film
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2006 vid 10:07

Jo jag tycker verkligen om Johanna (ödlan i B&B i Australien) eftersom hon är så rolig och har så många olika ansiktsuttryck i filmen, hon använder utryck istället för ord liksom...

Den andra riktigt härliga saken i B&B i Australien tycker jag är när Bernard friar, det är så gulligt att han tog mod till sig innan slutet, ett tag trodde man nästan han skulle fega ur totalt...

I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2006 vid 14:56
Jag tycker att tvåan är helt klart bättre än ettan. Min favorit är wilbur, han är både rolig och cool på sitt lilla vis!
rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2006 vid 20:16

Att tycka att Jake är en softie kille får jag nog vara ensam om att tycka. Han är ju hård, tuff, kall och en typisk översittare, men han har det där lilla som inte syns, det känns. Rösten tycker jag passar utmärkt då det är lite längtande och australiskt i den. Man kan väl säga att han är en rival till den blyge Bernard då Bianca kliver av Albatross-airlines och blir påpassligt uppvaktad av denne ivriga ökenkrabat som inte fruktar vare sig ormar dingos eller den högt åtrovärde tjuvskytten McCleach. (osäker på stavningen men ni vet vem jag menar).  Vill passa på och säga att resan över ängen och den storslagna musiken gör mig häpen varje gång Nyckel-pigan lämnat bladet och surrandet efter den domnar bort.

Bianca, delegaten ifrån Ungern, Bernard, en vaktmästare i new york, det är en tjusi story, har alltid tyckt om det.  .  .



Ändrad av Jake
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Oliver19 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 11-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Oliver19 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2006 vid 16:19
Det är iallafall lite action i den och det gillar jag
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2006 vid 22:20
det är ju lite speciellt att bernard och bianca har fått 2 klassiker ... undrar hur de egentligen tänkte och vems idé det var att göra B&B i Australien?
 
på nåt sätt tycker jag det är lite fusk att det finns 2 klassiker med dessa figurer och alla andra bara får dåliga uppföljare men de funkar ganska bra,  jag menar hur skulle det ha sett ut om varannan klassiker var en "uppföljare" på en gammal klassiker... men det bästa kanske hade vart om de gjorde alla "uppföljare" så här bra helt enkelt  ....
Love will be your guide
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2006 vid 17:04
Helt korekt! Jag tycker att denna underbara film helt klart passar in som en klassiker. Den är underbar! och så fint tecknad sen!
Jag älskar alla bi roller som tex. Johanna, frank och Wilbur.
När jag såg filmen som liten fick jag altid en sån där pirrande känsla i magen när filmen började.
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2006 vid 18:24

Saga: Ja, om alla uppföljare hade hållt samma klass som B&B i Australien, så hade till och med jag slutat bojkotta dem. Men det är väl nåt som vi får fortsätta drömma om...

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2006 vid 16:59
Jag gillar första filmen bäst. Men jag minns när jag var mindre satt jag och min lillebror som klistrade och såg både ettan och tvåan.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-december-2006 vid 15:31
En sak jag undrar lite över eller rättare sagt stör mig på är vad som egentligen händer med de andra djuren som McLeach har fångat , ödlan Frank då och den där kängrun och koalan mm...
 
man ser väl aldrig att de blir frisläppta va ?
Love will be your guide
Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2006 vid 23:42
Dom sitter väl fortfarande där och väntar på att nån ska komma och släppa ut dom. LOL
Nä usch vad elak jag är...
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2006 vid 10:56
haha ja de kanske de gör men jag stör mig på att man inte fick veta vad som hände med dem lixom , man borde fått se dem bli fria ju!!!
Love will be your guide
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2007 vid 15:55
Fick den i födelsedags present och kan bara hålla med alla andra,den är underbar! Gillar hela grejen med Australien, det är väl ingen annan klassiker som utspelar sig där?
Jag håller med dig, Jake, jag tycker också att "Jake" är en härlig filur. Särskilt när han kallar Bernard för "Bernie" hela tiden.
Sedan tycker jag om det faktum att Bernard och Bianca verkar vara lite äldre? Ja i ungefär 30 års åldern (människoår) iallafall.
En härlig kontrast mot alla små tonåringar under 20 som det brukar handla om...
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2007 vid 19:28
Ja, att Bernard och Bianca är lite äldre gillar jag också. Fast jag är kass på att gissa åldrar. Min största favorit i den här filmen är helt klart Wilbur. Stackare att få ryggskott och tillhörande behandlig ute i bushen.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Mr. Stork View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Mr. Stork Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2007 vid 19:40
Jag tycker nog också bäst om Australien är originalet. Om inte jag har förstått det hela fel så blev den en större succé än originalet (stämmer detta?).

Ändrad av Mr. Stork - 02-oktober-2007 vid 08:01
Glöm inte att skriva på protestlistan mot omdubbningar av Disneyfilmer:

http://www.petitiononline.com/dubbning/petition.html
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2007 vid 22:41
Bernard och Bianca I Australien var en stor ekonomisk flopp för Disney. Så jag skulle nog svara Nej på den frågan. faktum var att den avskräckte Disney att släppa fler uppföljare på Bio om man inte var riktigt säker på succé 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media