Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Ringaren i Notre Dame

 Svara Svara Sida  <12345 9>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 20:38
Nej, God help the outcasts är helt klart en bättre låt än Someday! Men Someday är också rätt bra, bra nog för att vara med i filmen, men vart skulle man ha haft den då?
 
Jag tycker om Phoebus (nej så stavas han väl inte :S har tillfälligt hjänsläpp) för han tar inte över så mycket av räddningen i slutet som de flesta "prinslika" karaktärerna brukar. Okej, utan honom skulle det troligen inte slutat som de gjorde och han räddar livet på Quasimodo. Men det är ändå inte så att han tar över all ära själv. Och sen är ju hans häst bara för skön!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2006 vid 13:43

Som ni kanske redan vet så var "God Help the Outcasts" den första låten Alan Menken och Stephen Schwartz gjorde för den scenen(när Esmeralda ber i katedralen). Men regissörerna Gary Trousdale och Kirk Wise ville han en  mer "kraftfullare" låt så kompositörerna skrev "Someday", men sedan ändrade regissörerna sig för dem tyckte att låten var för mycket. Så dem använde "God Help the Outcasts" istället.

Jag tror att "Someday" bara passar till en scen och det är där "God Help the outcasts" är, annars blir det svårt att bara göra en ny och stoppa den någonstans i filmen. Så jag tror att Someday kommer fortsätta att bara finnas i sluttexterna, väldigt tråkigt.
Jag lever för staden.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2006 vid 16:46

Jasså det visste jag faktiskt inte, tack för informationen.

Njaa, jag tycker ändå att God Help The Outcasts är den låt som ska vara i filmen. Måste jag välja mellan de här två låtarna sätter jag ändå hellre Someday i eftertexterna.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 02-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2006 vid 21:47

Du har en poäng där, someday passar förmodligen bara in på det stället.

 
 
Men tycker ni inte att den svenska Esmeralda är mycket bättre på God help the outcast än den engelska/amerikanska? Den svenska låter mycket kraftfullare, mer Esmeralda helt enkelt. Men det är väl för att jag är uppväxt med den svenska versionen också. Om jag hade varit uppväxt med den engelska hade jag väl tyckt att den svenska skulle vara "för mycket". Men Esmeralda är en stark tjej(:P) och förtjänar en stark röst, tycker jag.
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2006 vid 11:21
Ja, jag håller med dej, den svenska känns liksom mer kraftfull. Precis så som jag tycker att Esmeralda ska låta, hon är ju en stark person. Esmeralda är en av disneys karaktärer som man verkligen kan beundra för hennes handlingar och så. Hon bryr sej inte om vad andra tycker om henne, hon bara handlar för det hon tror på och det som är rätt.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2006 vid 22:53
Har läst lite i denna tråd om vad folk tycker om låtarna someday och god help the outcasts (har dock inte orkat läsa allt) men god help the outcast är en finfin disney sång och det är även someday men den som är med i filmen passar nog faktiskt bäst att vara med i just filmen  och ja den svenska versionen av god help the outcasts är snäppet bättre
Love will be your guide
Till toppen
quasilie View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera quasilie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2006 vid 02:56
 
Okeeej...
 
Jag är ny här och jag måste bara säga WOW! Jag tycker att överallt blir Ringaren i Notre Dame (den vedertagna förkortningen är "HoND" så jag kommer att köra med den från och med nu ;) ) förbisedd, underskattad och nedvärderad, och när jag såg att det fanns en forumtråd här kallad "Ringaren i Notre Dame" tänkte jag "Åh, nej, jag vågar knappt klicka på den" för jag ville inte läsa en massa nedklankande på den stackars filmen igen... och vad finner jag?
 
NÄSTAN ALLA ÄR HUR POSITIVA SOM HELST!!
 
Jag blir nästan rörd! För en gångs skull har några människor sett HoND för det mästerverk som den är! Jag börjar snart gråta hörni... :)
 
Jag har gått under namnet Quasilie på internet sedan 1998 och det är en underdrift att säga att jag fullkomligen ÄLSKAR HoND (Quasimodo i synnerhet  ) och förmodligen är filmens största fan någonsin. Jag har sedan 1998 drivit den största Quasimodo-fan-sajten på nätet och är troligen det fan som funnits kvar längst. (Jag är inte den allra största legenden inom fandomen, hehe, men av de allra största är det nästan inga kvar, and that leaves... me. ;) ) Jag styr också och ställer över HoND-communityn på LiveJournal ifall någon här har LiveJournal, adressen dit är http://hond.livejournal.com  * reklam *
 
...så man kan nästan säga att jag tar det personligt när folk inte gillar "min" film. Så den här tråden var riktigt, riktigt kul att läsa. Tack för era fina ord. :)
 
Och det var en kommentar, en introduktion och lite reklam i ett. Detta var mitt första inlägg här...
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2006 vid 17:21
Jag minns att jag gillade den jätte mycket när jag var mindre.  Ville jämt hyra den när vi skulle hyra film.
Men tyvärr minns jag inte så jätte mycket om innehållet, men ska snart köpa den.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2006 vid 17:57
Doris: köp den, den är jättebra! Underbar musik, underbar humor, den grymmaste skurken i historien (eller..?) och en av de få filmer där det känns helt okej att hjälten (som man väl ändå får kalla Quasimodo) INTE får hjältinnan. Lyckliga slut är dock ett måste från min sida, och det har den här filmen ändå.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 11:24
quasilie: Kul att åsikterna uppskattas :P Men jag håller helt med dig, det här är verkligen en av disneys bästa filmer någonsin! Den har romantik, vänskap, humor, spänning, bra musik, budskap, ja, den har helt enkelt allt! Att den har lite sanning i sig är ju också ett plus!
 
Svenzon: Där sa du en bra sak! Quasimodo är ju hjälten i filmen, men änd¨får han inte hjältinnan - och det känns helt rätt! Det är också en sak jag tycker är bra med filmen, den sticker ut lite på det sättet. Och slutet blir ju absolut inte en besvikelse för att han inte får Esmeralda!Tvärtom sitter jag själv och tycker att Phoebus och Esmeralda är jättesöta tillsammans.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
quasilie View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera quasilie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 17:58
Bara lilla jag:  
 
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Tvärtom sitter jag själv och tycker att Phoebus och Esmeralda är jättesöta tillsammans.
 
 
 
Jag var 13 år när filmen kom på bio och DÅ blev jag faktiskt riktigt sur på Esmeralda för att hon inte valde Quasi, för jag ville ju verkligen att han skulle få henne.  Men nu när jag är lite äldre och myyyyycket mognare (haha) så förstår jag ju att Phoebus och Esmeralda passar mycket bättre ihop; de är båda vuxna människor som kan ha en vuxen relation, medan Quasimodo mentalt fortfarande är... yngre. Inte ett barn men... mer oerfaren. Hans kärlek till Esmeralda är ju mer "puppy love". En pojke som blir kär i sin snygga skolfröken, typ.  De hade nog aldrig kunnat ha ett riktigt, moget förhållande. Tror jag.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 19:19
japps ringaren har vart en favorit enda sedan jag såg den för första gången och det var på video efter att den gått på bio, den har som sagt det mesta och är fint tecknad/animerad oxå , precis så som en disneyklasskier ska vara, och det där med att det blir  Phoebus o esmeralda och inte Quasi och Esmerlada stör mig  inte för de 2 får ju en så fin vänskap
Love will be your guide
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 15:37
Nej, det stör verkligen inte mig heller. Som Bara lilla jag sa, "det känns helt rätt". Phoebus gör sig ju förtjänt av Esmeralda han också. Jo, den här filmen kommer definitivt fortsätta vara en av mina favoritfilmer!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 22:11
Frågan är om Phoebus egentligen gör sig särskillt förtjänt av Esmeralda. Tycker i och för sig också det är helt rätt att han får henne, men ändå. Qusaimodo hjälper Esmeralda ut ur Notre Dame. Tack vare kartan som Quasimodo fått kan de ta sig till Mirakelgården och Quasimodo räddar Esmeralda i slutet (underbar scen). Phoebus gör väl egentligen inte så mycket. Han räddar mjölnarfamiljen. Det är ju bra men det har ju knappast Esmeralda något för. Sen räddar han ju Quasimodo i slutet också, och det är väl ett plus kanske...haha, fast Quasimodo får lik förbannat göra allt för Esmeralda utan att hon väljer honom. Surt :P  Men okej, Phoebus är ändå min favorit i filmen...
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2006 vid 14:59
Haha du har en poäng där Hades! Quasi gör allt men får henne inte i alla fall. Men å andra sidan kan man ju göra allt för att stötta sina vänner också? För det är ju faktiskt det dom är - vänner. Även om Quasimodo vill mer. Men som quasilie sa, det skulle nog inte funkat emellan dom i alla fall. Jag tror inte heller dom skulle kunna ha ett moget förhållande.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2006 vid 12:44
Nej, det är klart. Han gör ju faktiskt inte ALLTFÖR mycket i filmen. Tongue Fast han är min favorit i alla fall, Phoebus. Han hjäper Esmeralda att komma undan Frollo och Quasi hjälper henne komma ut från Notre Dame. Quasi har kartan som leder dem till Mirakelgården, Phoebus räddar mjölnarens familj. Quasi räddar Esmeralda i slutet och Phoebus räddar Quasi. Jag tycker det är rätt jämnt mellan dem, egentligen.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2006 vid 12:21
Dessutom måste man ju inte göra något för att förtjäna någons kärlek, inte på det sättet i alla fall. Jag menar måste han verkligen vara hjältemodig bara för att "förtjäna" hennes kärlek? Det räcker väl med att han är sig själv.
 
På något sätt tycker jag Esmeralda och Phoebus kärlek till varandra känns lite mognare än mellan vissa andra disney-par. Som till exempel Askungen och Prinsen. Jag vet inte varför men det här känns mer äkta.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2006 vid 14:06
Jag håller fullständigt med i allt du säger.
 
Alla prinsessfilmer (mer eller mindre) har väl nästan lite "tar första bästa"-varning över sig. Det är knappast bara Ariel (som diskuterats i en annan tråd) som det gäller. Kanske därför Phoebus och Esmeralda känns mer rätt?
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2006 vid 19:40
nja "tar första bästa"  är nog inte rätt ord snarare "kärlek vid första ögonkastet"  och sen i visa fall en besatthet som följd Wink
 
men Esmeralda och Phoebus  de små tjafsar ju och hinner väl lära känna varandra på ett annat sätt än då tex prinsessorna och deras prinsar....
Love will be your guide
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2006 vid 09:59
Fast kärlek vid första ögonkastet har jag inget problem med. Men många av prinsessorna blir ju kära i den första prins de möter (Jasmine är väl undantaget som bekräftar regeln Wink).
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2006 vid 13:12
jo det förstås men Törnrosa blir ju kär i philip och hon vet ju inte att han egentligen är prins ... *oops* off topic fölåt
Love will be your guide
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2006 vid 22:47
Jaa, men det är som det som är del av Disney-kärleks-charmen helt enkelt Tongue
Det är ju Disney, så det får vara otrovärdig kärlek
 
men ja håller med som ni innan sa:
ringaren är faktiskt en film som innehåller lite "äktare" känslor.
 
(Och som ni nämnt tidigare: Aladdin är faktiskt lite snarlik, för Aladdin och Jasmine snnackar som/lär som "känna" varann innan ..   åtminstone...)
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Emelie666 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 13-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Emelie666 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2006 vid 16:04
Skojar du eller? Musiken är ju det bästa med hela filmen. Fantastisk film, underbar musik. Jag ryser alltid till låten "Som eldar".
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2006 vid 18:25
Jag älskar Ringaren i Notre Dame, har äntligen sett den efter ca 6 - 8 år. :)
 
Och den är bara min nu!!!
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2006 vid 19:22
Postad av Emelie666 Emelie666 skrev:

Skojar du eller? Musiken är ju det bästa med hela filmen. Fantastisk film, underbar musik. Jag ryser alltid till låten "Som eldar".
 
Oh ja! Otroligt bra låt, och det är dessutom otroligt för att komma ifrån mig som inte gillar musik så mycket. "Som eldar" är nog den bästa låten i hela filmen, äh vad tusan, en av de bästa låtarna någonsin.  Jag till och med hade en period då jag lyssnade mycket på just den här låten.
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-november-2006 vid 12:42
Postad av quasilie quasilie skrev:

 
...så man kan nästan säga att jag tar det personligt när folk inte gillar "min" film. Så den här tråden var riktigt, riktigt kul att läsa. Tack för era fina ord. :)
 
Och det var en kommentar, en introduktion och lite reklam i ett. Detta var mitt första inlägg här...


välkommen hit :D

håller med dig på punkten att man tar det nästan personligt när människor tycker om ens favoritfilm, "Ringaren i notre dame" är en underbar film(gillar esmeralda och hennes tuffa attityd bäst ;) Phoebus kommentar när hans häst sätter sig på soldaten är rolig också ;) men min absoluta disneyfavorit är "Den lilla sjöjungfrun"

"Åh föörlåt mig, nu var du stygg stygg han är helt omöjlig jag kan inte ta med honom nånstans" engelska är bra också "Oh i'm sorry! naugthy horse! naugthy! he's just impossible really i can't take him anywhere
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2006 vid 14:57
Ringaren i Notre Dame (RiND)
Den här filmen är helt otroligt spännande och musiken är hur fraktfull som helst.
Jag föredrar faktiskt den svenska versionen (för som någon sa) så är Esmeralda mer "stark" på svenska.
Här finns också en massa bra karaktärer t.ex. Jykklaren (?) Prästen, Frollo och Pheubus (?)
Låtarna är underbara och jag tycker faktiskt att dem är bättre än dem i S&O , dne är liksom mer kraftfulla.
När jag var mindre tyckte jag att den var väldigt läskig men nu som äldra så är det en av mina favorit disney filmer!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2007 vid 17:40
Postad av Ariel_ Ariel_ skrev:


"Åh föörlåt mig, nu var du stygg stygg han är helt omöjlig jag kan inte ta med honom nånstans" engelska är bra också "Oh i'm sorry! naugthy horse! naugthy! he's just impossible really i can't take him anywhere
 
Helt klockren replik! Och sen åker mustaschen också! Wink Haha! (En miss är dock att den är tillbaka bara några sekunder senare)
 
"Som eldar" är ju helt klart en av de bättre låtarna i den här filmen. Och när man får se Esmeralda som dansar i elden och Frollo som står brevid och tittar på med hennes sjal (eller vad man ska kalla det?) i sina händer. Stark låt, starkt intryck.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2007 vid 19:28
Har läst att det ska komma (ev. redan finns) en spelfilmsversion av Disneys Ringaren i Notre Dame. Vore kul att se. Någon som har bättre koll på den än jag?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2007 vid 20:33
Alltså av Disney tecknade? Det låter intressant.Big%20smile Har hört om en del spelfilmer redan innan, men det är ju gamla filmer som säkert har dåliga effekter och sådant. Fast jag har ju inte sett dom så ska ju inte uttala mej.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 9>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media