Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Ringaren i Notre Dame

 Svara Svara Sida  <1 34567 9>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 19:15
Nej, men det hade vart jäkligt intressant. Det bästa hade ju varit om de kunnat få med skådespelarna som gör rösterna i den tecknade filmen (om Tony Jay levt, dvs). Gillar Kevin Kline, hade vart trevligt att både se och höra honom som Phoebus Thumbs%20Up
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 22:30
Postad av Hades Hades skrev:

Nej, men det hade vart jäkligt intressant. Det bästa hade ju varit om de kunnat få med skådespelarna som gör rösterna i den tecknade filmen (om Tony Jay levt, dvs). Gillar Kevin Kline, hade vart trevligt att både se och höra honom som Phoebus Thumbs%20Up
Det hade varit jättekul! Fast det skulle såklart kännas lite småkonstigt i början men sålänge dom inte tar rakt av och inte hela handlingen av den tecknade hade det fungerat. Hoppas verkligen att det blir något.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2007 vid 17:11
Tänk om det kunde komma en fet 2-disc collectorsspecialgoldenedition av Ringaren i Notre Dame. Det hade suttit fint. Det är den enda dvd-filmen jag skulle kunna tänka mig att köpa om i en bättre version, tror jag. Den versionen som finns nu är ingen höjdare, dvd-mässigt. Tänk ett DTS-ljud i Lejonkungen-style, och massa gött extramaterial. Man vet aldrig. Pocahontas släpptes ju om som 2-disc, och Nalle Puh släpps ju för fjärde gången eller nåt i USA snart. Kan man hoppas?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2007 vid 11:52
Jag hoppas också på det. Dvd-versionen kunde ha varit mycket bättre. Skulle absolut vilja se att de släpper en till.
På tal om dvd:n, är det bara jag som stör mig på framsidan? Allt ser så plastigt ut. Esmeralda ser yngre ut och Quasi ser bara allmänt konstig ut, längre kanske?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2007 vid 11:55
De bästa disneybilderna tycker jag ändå är de som varit "huvudposters" inför biopremiären för varje film. I Ringarens fall den orange postern med huvudkaraktärerna på. Surt att de bilderna inte används som framsidor, för ja, den som är nu ser rätt skum ut.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2007 vid 21:52

Beställde precis Ringaren i Notre Dame, jag har bara sett den en gång i hela mitt liv och det var när den kom på bio. Så jag kommer nog att få den nästa vecka.

Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2007 vid 23:58
Postad av Hades Hades skrev:

De bästa disneybilderna tycker jag ändå är de som varit "huvudposters" inför biopremiären för varje film. I Ringarens fall den orange postern med huvudkaraktärerna på. Surt att de bilderna inte används som framsidor, för ja, den som är nu ser rätt skum ut.


Jag vet inte hur det nuvarande omslaget ser ut, men jag hade inte velat se huvudpostern som omslag.. jag tycker att den är så fruktansvärt rörig, precis som Herkules's. VHS-utgåvans omslag (det första) var dock inte heller så fint, tycker jag.  Thumbs%20Down

Kan dock hålla med om att de andra, åtminstone de äldre filmernas huvudpostrar har varit snygga :)  Minns inte riktigt hur de nyare har sett ut


Ändrad av mimmi - 06-juli-2007 vid 00:00
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juli-2007 vid 22:30

Det är väl inget fel på Ringaren i Notre dams omslag?

”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2007 vid 15:58
Fel och fel. Kunde vart mycket bättre.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2007 vid 22:13
Såg filmen idag, helt ok. Frollo har blivit en av mina favoritskurkar.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2007 vid 23:13
 Jag gillat ettan men jag gillar tvåan ochså! Smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2007 vid 23:28
Jag vägrar se tvåan mest för att det jag sett på reklam osv är så ruskigt fult. Jag tycker Ringaren i Notre Dame är Disneys mest välanimerade klassiker, och att komma med en sån fortsättning då håller inte riktigt :P
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 01:56

När jag skulle kolla på ettan idag så visade dom reklam för tvåan, den såg hemsk ut. Jag kommer att hålla mig borta från den.

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 11:53
Håller med de två ovanstående. Jag vägrar att se Ringaren i Notre Dame 2. Bara idén att göra en tvåa på denna film är ju absurd. Av de som sett den har jag hört att det mest verkar som att den gjordes för att Quasi skulle få en tjej han också. Kan det bli en värre story? Dessutom, hemska tanke, har ni sett reklamen!? Oh herregud! Och så är det till råga på att en uppföljare till en av Disneys bästa filmer! Nej usch nej, det skräpet tänker jag inte se!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 12:18
Jag har sett den Dead
Den är dåligt animerad, har dåliga sånger och handling plus att Quasi är helt förändrad Confused
Ingenting passar ihop med den första filmen helt enkelt. Fast det är ingen "förstörar" film. Ni vet när en två gör att man ser på ettan på ett anorlunda sätt. Och det är väl det enda pluset på denna ruttna film...
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 12:29
Har också bara sett reklamen för tvåan, men som vanligt så bojkottar jag uppföljarna. Tycker mest att de förstör de underbara "ettorna".
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2007 vid 12:19
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jag har sett den Dead
Ingenting passar ihop med den första filmen helt enkelt. Fast det är ingen "förstörar" film. Ni vet när en två gör att man ser på ettan på ett anorlunda sätt. Och det är väl det enda pluset på denna ruttna film...
Är den så pass dålig att man inte ens kopplar med ettan? Tur i alla fall att den inte förstör ettan, stackars er som sett den ifall det varit så säger jag bara. Som med Pocahontas 2 till exempel, det är en film man aldrig skulle ha sett. Dead
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2007 vid 13:25
Jag tycker att tvåan är braSmile! Och jag tycker nog att man ska se den innan man säger något dumt om den.Thumbs%20Down
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2007 vid 21:29
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Jag tycker att tvåan är braSmile! Och jag tycker nog att man ska se den innan man säger något dumt om den.Thumbs%20Down
Jag talade bara utefter vad jag fått för intryck av den personligen. Jag har alltså sett trailern, som jag tyckte var skräp. Om du nu syftade på mig. Jag talade ju inte direkt väl om filmen.
Men eftersom du tycker om den, skulle jag gärna vilja veta varför (observera att jag inte säger detta med en dryg röst) då alla andra som jag pratat med som sett den tycker att det är en ren katastrof?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2007 vid 12:47
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Jag tycker att tvåan är braSmile! Och jag tycker nog att man ska se den innan man säger något dumt om den.Thumbs%20Down
Jag talade bara utefter vad jag fått för intryck av den personligen. Jag har alltså sett trailern, som jag tyckte var skräp. Om du nu syftade på mig. Jag talade ju inte direkt väl om filmen.
Men eftersom du tycker om den, skulle jag gärna vilja veta varför (observera att jag inte säger detta med en dryg röst) då alla andra som jag pratat med som sett den tycker att det är en ren katastrof?
 
SmileOk den är inte lika bra tecknad som ettan men den är väldigt bra för att vara en tvåa, Den handlar om att ringaren hittar sin livs kärlek tillslutHeart. Hon jobbar på en Cirkus mot sin vilja av den onda och självupptagna Cirkusderektören. En dag när Maddelen som tjejen heter, övade på att gå på lina så ber Cirkusderektören om att Maddelen ska stjäla guldklockan( Raffidel) i det högsta tornet. Men för att göra det så måste hon själpa till och charma klockringaren. När hon först träffar ringaren så blir hon rädd men dagen därpå så ser hon hur snäll han verkligen var och hur bra han var med barn. Så Maddelen börjar prata med honom och medans tiden går så börjar dom gilla varann mer och mer. Sen så blir dom kära, Men nu när Cirkusderektören ska stjäla klockan, Och Maddelen hjälper till, Vad händer då med deras kärlek?Broken%20HeartCry
Och så är det kärleks dagen nästa dag ochså. Ska ringaren få vara ensam då?Confused
Den här filmen vill berätta att det spelar ingen roll hur man är på utsidan, och att det inte räker med ögon för att se hur man är, En dag så träffar man någon som ser ens sanna jag. EmbarrassedEmbarrassed
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2007 vid 12:48

Och en sak till, Att se Trailern räker inte!ConfusedAngry

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2007 vid 13:10
Eftersom Disney haft annorlunda slut på Ringaren i Notre Dame och Pocahontas än på sina andra filmer (Quasimodo fick inte Esmeralda, Pocahontas "fick" inte John Smith) så tycker jag det känns lite löjligt att göra uppföljare enbart för att får ihop nya par. Alla figurer behöver inte hitta kärlek och hålla på. Ringaren i Notre Dame hade ett bra slut, en uppföljare känns lite onödigt.
Dessutom borde väl en trailer lyckas med att locka folk till att se filmen, något som trailern för Ringaren i Notre Dame II inte gör. Första intrycket är inte alltför stabilt.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2007 vid 15:59
Jag förstår inte varför alla är så emot tvåan???CryAngryAngry
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2007 vid 21:46
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Jag förstår inte varför alla är så emot tvåan???CryAngryAngry
Hades förklarade precis vad jag tycker. Sen förstår jag inte varför nån blir arg för att någon annan inte tycker om samma film, känns rätt löjligt.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2007 vid 10:20
Ja, men det är inte en enda  utom jag som säger att den är bra?, Jag förstår bara inte hur man kan prata så om en så bra film. Särskilt dom som inte ens sett den. Strunt samma,,ShockedTongue
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2007 vid 12:21
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Jag tycker att tvåan är braSmile! Och jag tycker nog att man ska se den innan man säger något dumt om den.Thumbs%20Down
Jag talade bara utefter vad jag fått för intryck av den personligen. Jag har alltså sett trailern, som jag tyckte var skräp. Om du nu syftade på mig. Jag talade ju inte direkt väl om filmen.
Men eftersom du tycker om den, skulle jag gärna vilja veta varför (observera att jag inte säger detta med en dryg röst) då alla andra som jag pratat med som sett den tycker att det är en ren katastrof?
 
SmileOk den är inte lika bra tecknad som ettan men den är väldigt bra för att vara en tvåa, Den handlar om att ringaren hittar sin livs kärlek tillslutHeart. Hon jobbar på en Cirkus mot sin vilja av den onda och självupptagna Cirkusderektören. En dag när Maddelen som tjejen heter, övade på att gå på lina så ber Cirkusderektören om att Maddelen ska stjäla guldklockan( Raffidel) i det högsta tornet. Men för att göra det så måste hon själpa till och charma klockringaren. När hon först träffar ringaren så blir hon rädd men dagen därpå så ser hon hur snäll han verkligen var och hur bra han var med barn. Så Maddelen börjar prata med honom och medans tiden går så börjar dom gilla varann mer och mer. Sen så blir dom kära, Men nu när Cirkusderektören ska stjäla klockan, Och Maddelen hjälper till, Vad händer då med deras kärlek?Broken%20HeartCry
Och så är det kärleks dagen nästa dag ochså. Ska ringaren få vara ensam då?Confused
Den här filmen vill berätta att det spelar ingen roll hur man är på utsidan, och att det inte räker med ögon för att se hur man är, En dag så träffar man någon som ser ens sanna jag. EmbarrassedEmbarrassed
 
Klockan heter Laffidel. Och Quasi är ju faktiskt lite som ett barn inom sin vuxna kropp, han hade behövt växa upp lite innan han blev kär i någon. Och om han nu blir det så känns det väldigt onödigt att göra en hel skitdålig film för att han ska få en brud?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2007 vid 13:06
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Ja, men det är inte en enda  utom jag som säger att den är bra?, Jag förstår bara inte hur man kan prata så om en så bra film. Särskilt dom som inte ens sett den. Strunt samma,,ShockedTongue
 
Vi är fyra pers som enbart säger vad vi fått för intryck av trailern till filmen. Självklart kan vi inte säga att filmen är bra då? Vi har inte sagt att den är dålig heller, men som sagt, det första intrycket är inget vidare.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2007 vid 13:35
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Jag tycker att tvåan är braSmile! Och jag tycker nog att man ska se den innan man säger något dumt om den.Thumbs%20Down
Jag talade bara utefter vad jag fått för intryck av den personligen. Jag har alltså sett trailern, som jag tyckte var skräp. Om du nu syftade på mig. Jag talade ju inte direkt väl om filmen.
Men eftersom du tycker om den, skulle jag gärna vilja veta varför (observera att jag inte säger detta med en dryg röst) då alla andra som jag pratat med som sett den tycker att det är en ren katastrof?
 
SmileOk den är inte lika bra tecknad som ettan men den är väldigt bra för att vara en tvåa, Den handlar om att ringaren hittar sin livs kärlek tillslutHeart. Hon jobbar på en Cirkus mot sin vilja av den onda och självupptagna Cirkusderektören. En dag när Maddelen som tjejen heter, övade på att gå på lina så ber Cirkusderektören om att Maddelen ska stjäla guldklockan( Raffidel) i det högsta tornet. Men för att göra det så måste hon själpa till och charma klockringaren. När hon först träffar ringaren så blir hon rädd men dagen därpå så ser hon hur snäll han verkligen var och hur bra han var med barn. Så Maddelen börjar prata med honom och medans tiden går så börjar dom gilla varann mer och mer. Sen så blir dom kära, Men nu när Cirkusderektören ska stjäla klockan, Och Maddelen hjälper till, Vad händer då med deras kärlek?Broken%20HeartCry
Och så är det kärleks dagen nästa dag ochså. Ska ringaren få vara ensam då?Confused
Den här filmen vill berätta att det spelar ingen roll hur man är på utsidan, och att det inte räker med ögon för att se hur man är, En dag så träffar man någon som ser ens sanna jag. EmbarrassedEmbarrassed
 
Klockan heter Laffidel. Och Quasi är ju faktiskt lite som ett barn inom sin vuxna kropp, han hade behövt växa upp lite innan han blev kär i någon. Och om han nu blir det så känns det väldigt onödigt att göra en hel skitdålig film för att han ska få en brud?
 
Ups, Ja sorry den hette Laffidel. Ok det där med att han är som ett barn inuti hans vuxna kropp och att göra en hel film bara för att han ska få en ( BRUD) var lite väl hårt va?Stern%20Smile
Strunt samma nu, Ok ni gillar den inte och jag gillar den, Så är det.Shocked
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2007 vid 14:00
Precis som Hades säger så talar vi bara utefter vad vi fick för intryck av trailern. Vi har därmed inte sagt något om att filmen i sig verkligen är dålig. Bara att den verkar dålig, två helt skilda saker.
Dessutom, trailern är ju till för att locka folk att se filmen, uppenbarligen lockade den inte oss. Om du nu tycker att den är bra får du såklart göra det, men då måste ju också vi få tycka att den verkar dålig.
Hursomhelst så bojkottade jag filmen redan innan jag såg den hemska trailer, just för att den är en uppföljare på Ringaren i Notre Dame (som har ett väldigt "punkt slut, inget mer, sagan är slut, de levde lyckliga i alla sin dar - slut") och filmen behöver verkligen inte en uppföljare. Dessutom känns det ju som att den (som redan sagts ett antal gånger) enbart gjordes för att Quasi skulle få en tjej han också eftersom Esmeralda valde Phoebus, och när filmen byggs på dessa grunder har den ganska stor chans att bli pannkaka.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2007 vid 13:01
Tänkte uppmärksamma Phoebus lite. Tycker han får alldeles för lite cred, enligt mig är han en av de bästa manliga karaktärerna Disney någonsin skapat.
Han står verkligen upp för det han tycker är rätt och viker sig inte för någon. Gillar hur han sätter dit soldaterna redan i början av filmen. "Akilles sitt! Åh nämen förlåt mig! Nu var du stygg, stygg! Han är helt omöjlig jag kan inte ta med honom någonstans!"
Det är lite intressant att se hur Phoebus med sitt minspel redan från början avslöjar att han inte gillar Frollos tankesätt. Men vi får ju inte riktigt se vad han står för ändå förräns vid kyrkan. Dock är det väldigt uppenbart att han är på den goda sidan i alla fall. Det finns definitivt tydliga signaler på det i och med hans rustning bland annat.
Den svenska rösten som görs av Roger Storm , passar perfekt till Phoebus i min mening. Han har det lugna trygga i rösten som behövs (specielt när man tänker på Phoebus och Esmeraldas presentation och man får se Phoebus som ser lite allvarlig ut i närbild, om någon nu förstod när jag menade). Storm har det där som verkligen känns Phoebus, jag vet inte riktigt varför men den är verkligen perfekt för den figuren. Också lite kul att han gör fler röstprestationer i filmen.
Jag kopplar ofta ihop Phoebus och John Smith av någon anledning. De känns båda två lite äldre och mognare än till exempel Aladdin, Herkules och Erik. Kan ha lite att göra med Phoebus skägg, vad vet jag. Ännu en lite utstickande grej med honom. Han är nog den enda goda, eller en av de få, som har skägg (om vi nu bortser från sådana som Triton osv).
Dessutom är Phoebus med i en av de bästa och roligaste scenerna i hela filmen, när han och Esmeralda träffas. Det är något visst med att kärleksparet i filmen slåss med varandra vid första mötet. Tongue
Och på tal om scener tycker jag Phoebus står för några av de bästa replikerna i filmen. Den mest kraftfulla av filmens repliker måste nog vara Esmeraldas "Rättvisa!" men jag tycker både Phoebus "tal" han har inför folket av Paris innan kriget och Quasimodos "...är människor som du!" i slutet till Frollo är minnesvärda. För att inte tala om Quasimodos "Fristad!". Och romantiker som jag är gillar jag också hela pilen-träffade-mitt-hjärta-pratet. Även om det är ganska fånigt på sitt sätt.  
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 34567 9>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media