Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Narnia - Caspian, prins av Narnia

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2008 vid 23:12
Jupp, men det är en låt som jag inte vet vad den heter som är underbart bra. DEn är i början av Narnia: Häxan och Lejonet och spelas när Pevensiebarnen åker tåget och själva "Narnia-logan" kommer upp.
Den går något i stil med "One daaaay...."
Någon som har nån som helst aning om vilken låt jag menar, vad den heter och vem som gör den?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2008 vid 12:34
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jupp, men det är en låt som jag inte vet vad den heter som är underbart bra. DEn är i början av Narnia: Häxan och Lejonet och spelas när Pevensiebarnen åker tåget och själva "Narnia-logan" kommer upp.
Den går något i stil med "One daaaay...."

Någon som har nån som helst aning om vilken låt jag menar, vad den heter och vem som gör den?


Harry Gregson Williams har gjort musiken till båda Narnia filmerna. Min favorit är battle musiken. (Den som spelas under striden)
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2008 vid 18:01
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jupp, men det är en låt som jag inte vet vad den heter som är underbart bra. DEn är i början av Narnia: Häxan och Lejonet och spelas när Pevensiebarnen åker tåget och själva "Narnia-logan" kommer upp.
Den går något i stil med "One daaaay...."

Någon som har nån som helst aning om vilken låt jag menar, vad den heter och vem som gör den?


Harry Gregson Williams har gjort musiken till båda Narnia filmerna. Min favorit är battle musiken. (Den som spelas under striden)
 
Yes I know och han är grym!
Men är det verkligen han som gjort den låten? För den låter mer som en sån där låt som Regina Spectors i Prins Caspian, alltså en annan artist som har med en låt.
 
Updatering:
Vet nu att låten heter "Evacuating London"


Ändrad av Sockerpajen - 12-november-2008 vid 23:36
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2008 vid 23:36
Idag köpte jag filmen! Men ska vänta lite på att se den, måste vara vid rätt tidpunkt.
 
Har ni köpt den än?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2008 vid 17:36
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Idag köpte jag filmen! Men ska vänta lite på att se den, måste vara vid rätt tidpunkt.
 

Har ni köpt den än?


Nej jag kommer att önska mig den i julklapp. Viken av Narnia filmerna gillar ni mest ? Caspian eller Häxan och Lejonet ?
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2008 vid 18:51
Jag vet inte det är svår fråga. Men jag tror att jag gillar mer 2:an mer än 1:an. 2:an är mäktigare än 1:an.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2008 vid 20:30
Håller med, 2:an är bättre. Den är ännu mer pampigare och dessutom så är den lite mörkare än 1:an vilket gör den lite mindre barnslig också.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2008 vid 20:58
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Håller med, 2:an är bättre. Den är ännu mer pampigare och dessutom så är den lite mörkare än 1:an vilket gör den lite mindre barnslig också.


2an är mycket bra. I mitt tycke så tycker jag att 1an är nästan lika bra som 2an. Tycker doc att 2an är för lik ringen filmerna. Aslan ser bättre gjord ut i ettan än i 2an.
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2008 vid 00:15
Jag tycker tvåan kändes lite innehållslös och "tom". Striderna tog överhanden emellanåt, och jäklar vad vad jag störde mig på skådespelaren/karaktären Peter. 

Förresten, visst kunde man skymta Vita häxan som vinkande kentaur i slutet av filmen?
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2008 vid 18:50
Varför stöd du dig på Peter?
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2008 vid 21:01

Jag kan hålla med om att Peter är lite av en störrig karaktär men jag har ändå förståelse för varför han beter sig som han gör.

Tänk er själva att bli tvingade att bli barn igen trots att ni är vuxna till sinnet. Spendera ett år i den (i jämförelse med Narnia) trista staden London och sedan slitas därifrån tillbaka till ert kungarike där det helt plötsligt har gått tusentals år och nån spansk, overkligt snygg prins (som dessutom är yngre än dig) vars folk har invaderat Narnia försöker bestämma över dig och dessutom är förälskad i din syster...
 
Måste säga att jag tycker att William Moseley gör ett strålande jobb med denna roll, han får Peter att vara en riktig knöl.
 
 
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2008 vid 22:23
Visst är det så, och jag kan nog inte motivera min åsikt kring karaktären mer än att jag tycker det blev lite för mycket i en ganska lång film.

Nästa film i serien har nog chans att bli den bästa, bra miljöer och bra karaktärer.


Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2008 vid 21:49
Seeeer......iiii......ööööööst.. 

Mördarråttor? Snälla.


"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2008 vid 12:14
...ja?

Visserligen lite överdriven, men det var nog tänkt så för att göra filmen mer barnvänlig. Det är ju inte direkt någon verklighetsskildring vi har att göra med.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2009 vid 09:35
Köpte Caspian i går. För att jag fick aldrig den i julklapp. Ni som sett extramaterialet. Vad tycker ni ?
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2009 vid 12:40
Extra materialet är riktigt bra! Det finna massvis av det och det är väldigt långt och utförligt. Dessutom så är bloppers:arna väldigt roliga Tongue
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2009 vid 17:26
Vet ni varför Aslan ryter mot den där dvärgen i slutet av Caspian ? Det är efter det att bron gått sönder. (Min favvoscen i Caspian hehe...)
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2009 vid 13:47
Jag är grymt förtjust i narnia 2, jag har alltid tyckt om Narnia, men samtidigt tyckt att den är lite småfånig, men tvåan är heelt grymt bra! jag var helt såld efter att ha sett den på bio, dock var det nog.., ska vi säga, 50 % Caspians förtjänstEmbarrassed..( ja, jag smälte framför biodukenHeart) men utan att gå in mera på det, så älskade jag musiken,handlingen, karaktärernas mognad och filmen var i prima kvalite! TRE tummar upp!Thumbs%20UpThumbs%20UpThumbs%20Up
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2009 vid 13:51
By the way, läste i någon tidning att det inte gick så bra för disney när det gäller Narnia filmerna? och att det inte blir någon mer!Det har varit en massa tjöt om detta men jag fick aldrig en klar bild hur det blev tillslut. Någon som vet mer om detta? ,snälla uppdatera mig!
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2009 vid 14:35
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

By the way, läste i någon tidning att det inte gick så bra för disney när det gäller Narnia filmerna? och att det inte blir någon mer!Det har varit en massa tjöt om detta men jag fick aldrig en klar bild hur det blev tillslut. Någon som vet mer om detta? ,snälla uppdatera mig!


Narnia 3 kommer att produceras Walden Media (som även under Disney var huvudproducent) och 20th Century Fox.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2009 vid 15:54
Har hört att det är en annan regissör för Narnia 3.Och en annan kompositör också.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2009 vid 20:31
Vad jag har läst så är det Michael Apted som ska regissera och James Bond-kompositören David Arnold som ska skriva musiken.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2009 vid 20:53
Postad av Daniel Daniel skrev:

Vad jag har läst så är det Michael Apted som ska regissera och James Bond-kompositören David Arnold som ska skriva musiken.



Synd att inte Harry Gregson Williams gör musiken i nästa Narnia film. Älskar hans musik i ettan och tvåan.   
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2009 vid 01:44
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av Daniel Daniel skrev:

Vad jag har läst så är det Michael Apted som ska regissera och James Bond-kompositören David Arnold som ska skriva musiken.



Synd att inte Harry Gregson Williams gör musiken i nästa Narnia film. Älskar hans musik i ettan och tvåan.   
 
Fy vad tråkigt, känns som att denna filmen inte allas kommer få samma känsla som de två första..
 
 
 
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2009 vid 07:51
Nån som sett bakomkulisserna med Harry på extramaterialet på första Narnia filmen ?   
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2009 vid 12:34
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av Daniel Daniel skrev:

Vad jag har läst så är det Michael Apted som ska regissera och James Bond-kompositören David Arnold som ska skriva musiken.



Synd att inte Harry Gregson Williams gör musiken i nästa Narnia film. Älskar hans musik i ettan och tvåan.   
 
Fy vad tråkigt, känns som att denna filmen inte allas kommer få samma känsla som de två första..
 
 
 


Man kan ju alltid hoppas.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2009 vid 17:27
Jag ser verkligen framemot nästa Narnia film. Man kan läsa mer om nästa film på www.narniaweb.com.   
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2009 vid 22:20
Oh, det här är en av mina favoritfilmer inom spelfilm!LOL
Jag blev glatt överraskad när jag såg den på bio. Bra specialeffekter, bra skådespelarinsatser och bra bakgrundsmusik. Oh, ja. Handlingen är också bra.
 
Ni må tro att jag blev jätteglad när jag hittade filmen under julgranen år 2008! Ska nog se den snart.
 
Och sedan måste jag infoga att Ben Barnes som spelar prins Caspian är dösnygg!Heart Embarrassed
 
Om jag hade varit i hans ålder och bott i England, skulle jag inte säga nej om han hade friat till mig!LOLHeart
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2009 vid 15:06
Ja jag kan bara hålla med han är jätte snygg. Jag skulle inte säga nej till han om han friade

Jag längtar tills 3:an kommer, för då ska jag och en kompis gå. Vi har sett både 1:an och 2:an på bio så då måste vi se 3:an också.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-september-2009 vid 13:27
En bild på hur skeppet i trean kommer att se ut.


http://i30.tinypic.com/200d7xe.jpg

Ändrad av disney_girl - 06-september-2009 vid 13:27
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media