Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Sötaste paret?

 Svara Svara Sida  <1 4567>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2008 vid 19:57

Aaa, inga uppföljare existerar i mitt huvud ( utom att jag går och väntar sönder på Den Lilla Sjöjungfrun 3LOL)

Slutet av filmen är ju så vackert, Man vet att det är någonting som har hänt och att det antagligen inte kommer att ses igen,bara i deras fantasi och drömmar och de kommer alltid älska varandra!HeartBig%20smile men vad händer? Jo, Hon ÅKER till London och träffar en annan Dead och hon pratar inte ens ut med John Smith någongång , nee för John Rolfe kom och störde! neee, Fy! Om de ska göra uppföljare ( som de helst inte får göra!) ska de inte förstöra originalfilmen! Hellre saker som händer före originalet än efter i så fall!
 
Men Men, för att återgå till ämnet...  
 
 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2008 vid 16:53
När vi ändå är inne på Pocahontas så kom jag på hur mycket jag faktiskt gillar Nakoma. Hon och Pocahontas är verkligen fina vänner, tycker så gränslöst synd om Nakoma när hon skickar Koccum iväg för att fixa till allting och så blir det så fel.
Det finns faktiskt en del av tvåan som jag uppskattar och till och med blir lite rörd av och det är när Nakoma går fram till Pocahontas och säger "Du får inte glömma ditt land" och Pocahontas svarar "Du kommer alltid vara med mig".
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
PocaSparrow View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-december-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera PocaSparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2008 vid 19:37
Pocahontas 2 existerar inte i min värld... Att göra filmen historiskt korrekt med denna usla uppföljare var det sämsta Disney någonsin gjort! De som gjorde Pocahontas 2 förstod överhuvudtaget inte grundtanken med ettan... "Ett drama fyllt av historiska preferenser, inte ett dokudrama", "Disneys svar på Romeo och Julia" bara för att citera Mike Gabriel! Dessutom är uppföljaren slarvigt gjord med massor av fel och stereotyper!!! Om man gör en uppföljare så kan man väl ta del av researchen från ettan?! Ska kanske lugna mig lite... John Rolfe är totalt dum i huvudet, en stereotyp engelsman med ett utseende alldeles för likt Smith! Det är bara att jämföra kvalitén på animationerna i ettan och tvåan för att se vilken film som fullkomligt äger ut den andra... Nämligen ettan!!!


Bara lilla jag, när jag ser Nakoma säga det där till Kocoum så blir jag alltid så frustrerad! Jag vill bara säga till henne att allting är bra, ingenting kommer att hända, men trots att jag protesterar så säger hon det ändå!
Men annars så är Nakoma en utav de mest trofasta väninnorna i Disneys värld, hon försöker ju bara skydda Pocahontas...
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2008 vid 10:56
jag tycker att det sötaste paret är robin hood och marion
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2008 vid 22:47
Postad av PocaSparrow PocaSparrow skrev:


Men annars så är Nakoma en utav de mest trofasta väninnorna i Disneys värld, hon försöker ju bara skydda Pocahontas...
Och faktiskt en av de få "riktiga" vännerna Disney-hjältinnorna har. Annars är det ju ganska vanligt med djur-vänner, så Pocahontas och Nakomas vänskap sticker ut lite. Satt jag i Nakomas läge hade jag nog också skickat ut Kocoum, med tanke på hur oroad Nakoma är över Pocahontas - vilket också är fullt förståligt. Deras vänskap känns mogen på ett sätt som många andra vänskapsrelationer inte gör (tex Ariel och Blunders), trots att de inleder filmen med vattenkrig. Wink Deras relation är på en helt annan våglängd och jag kan tycka att det är lite synd att deras vänskap inte fick mer ljus i filmen.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2009 vid 10:49
Oj. det här var en svår fråga! Shocked Men jag ska försöka välja ett par!Tongue
 
Jag tycker personligen att Belle och Odjuret är det gulligaste paret.Smile
För han är ju ganska bitter i början av filmen, men sedan kommer Belle och tar fram hans mjuka sida, om ni fattar vad jag menar.Tongue
 
Såg att någon gillade Erics blyga sätt i den lilla sjöjungfrun. Jag tycker också att blyga killar är rätt så...gulliga!Embarrassed
 
Ja, det blev ju två par nu, men jag säger Belle och Odjuret, för Belle är verkligen vacker både på insidan och utsidan. Gillar när hon ger Odjuret en chans att visa att han faktiskt är snäll!Embarrassed


Ändrad av Tinsan-girl - 10-augusti-2009 vid 15:02
Till toppen
DisneyMouse1928 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 21-november-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera DisneyMouse1928 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-november-2009 vid 01:21
Musse och Mimmi, just för att jag är ett Musse-fan, Wow! sötare par finns knappt.
Sen kommer nog Bernard & Bianca.
Men, jag glömde nästan: Lady & Lufsen. För å inte tala om Simba & Nala...
Listan börjar bli lång nu märker jag LOL, så jag avslutar med Robin & Marion Wink
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2009 vid 03:45

Om jag kan inkludera serier...

Stevros ochTempest(Stål-Kalle). Tragiskt slut.

Tyrrel Duckard och Lyla Lay(Stål-Kalle). Relativt tragiskt slut.

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
BlueFlowwer View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 07-november-2009
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera BlueFlowwer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2009 vid 19:29
Jag tycker nog att Lady och Lufsen är det sötaste paret någonsin!
Jag är ny här, angenämt att träffa alla er!
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2009 vid 22:47
Desamma. Välkommen hit

Ändrad av 92juar - 03-december-2009 vid 22:48
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Draca View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Draca Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2009 vid 08:36
Odjuret och Belle är ett väldigt fint par, tycker jag.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-december-2009 vid 17:34
Postad av DisneyMouse1928 DisneyMouse1928 skrev:

Musse och Mimmi, just för att jag är ett Musse-fan, Wow! sötare par finns knappt.
Håller med dig helt och hållet! Finns inget finare parEmbarrassed.Jag tycker det är synd att Musse och Mimmis förhållande hamnar i skuggan av andra disney par...(skönheten och odjuret, Ariel och Erik, Mulan och Chang, Simba och Nala osv..) Det finns så många underbara disneykaraktärer, som får så mycket människor att glömma  bort de två små mössen i svartvitt, som var början på en gigantiskt imperium. Det är väldigt faccinerande..Smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
NotUnderstandable View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 17-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera NotUnderstandable Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2010 vid 01:21
Kalle och Kajsa :)
Jag vet inte varför jag gillar dem, jag bara gör det. :P

Skönheten och Odjuret
Jag gillar att det inte är kärlek vid första ögonkastet och så.

Tarzan och Jane
Det är så gulligt när de gör den där handsaken. xD

Pocahontas och John Smith
Jag älskar den där slutscenen. Den är också bra för att den inte slutar med att alla levde lyckliga i alla sina dagar.

Quasimodo och Esmeralda
Visst, de blir inte tillsammans, men jag har alltid gillat det bättre än Phoebus och Esmeralda. Särskilt nu när jag vet hur bok-Phoebus var...

Jag kan inte välja en av dem... Eller alltså, jag gillar ett 2d-par jättemycket, men det är inte Disney. Anastasia och Dimitri.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2010 vid 18:11
Jag gillar också Anya & Dimitri, men som sagt är de inte disney.
Däremot, om man nu ska blanda in serier, tycker jag att farbror Joakim & Glittriga Gullan är ett väldigt bra par, förmodligen för att jag är väldigt fäst vid berättelser där de först bråkar och sedan blir kära. Men Taran & Eilonwy (från The Black Cauldron) är också söta ... kanske för att deras personligheter är ganska omvända mot vanliga (han är en liten svag wannabe-hjälte och hon är en prinsessa som sitter fången och inte vill bli räddad xD eller hur man nu ska se det).
Jag är också ny här, men har kollat trådar lite tidigare, så jaa ... lägger mig i när jag känner för det.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2010 vid 23:04
NotUnderstandab och Eilonwy, välkomna till forumet! Hoppas ni kommer trivas.

Håller med om Taran och Eiolnwy, de är ett gulligt "par" även om de bara är barn. Motsatser attraherar varandra sägs det ju Wink
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
NotUnderstandable View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 17-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera NotUnderstandable Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2010 vid 00:17
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Däremot, om man nu ska blanda in serier, tycker jag att farbror Joakim & Glittriga Gullan är ett väldigt bra par, förmodligen för att jag är väldigt fäst vid berättelser där de först bråkar och sedan blir kära.

Jag gillar dem också, men jag visste inte att de blev kära.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2010 vid 11:20
Postad av NotUnderstandable NotUnderstandable skrev:

Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Däremot, om man nu ska blanda in serier, tycker jag att farbror Joakim & Glittriga Gullan är ett väldigt bra par, förmodligen för att jag är väldigt fäst vid berättelser där de först bråkar och sedan blir kära.

Jag gillar dem också, men jag visste inte att de blev kära.

 

Ah, Don Rosa. Det finns med i hans senaste seriebokgrej (Hall of Fame) Embarrassed

Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-januari-2010 vid 19:57

Stevros och Tempest.

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2010 vid 21:42
Postad av spider pig spider pig skrev:

jag tycker att det sötaste paret är robin hood och marion


Indeed. Ja håller ännu fast Robin och Marion. Dels för att ja är förtjust i anthro och sedan för att filmen Robin Hood har begåvats med sådana röstskådespelare så det är lika intressant att höra filmen som att se den. Sjukt bra film!
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2010 vid 21:49
sötaste paret..... quasi och esmeralda kanske... jag vet att de inte får varandra mot slutet men jag tycker de passar så bra ihop och vad jag förstod av det första inlägget så behövde det inte vara kärlekspar va? annars tycker jag att lilo och stitsh ochså är söta ihop ska jag välja kärlekspar finns inga andra än skönhheten och odjuret :)
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2010 vid 22:06
Sedan ar vi ju Lady och Lufsen 2. Ludde och Angel. Hundar är söta, i synnerhet valpar :) 

Är det bara ja, eller nämner de flesta Sköndjuret och Oheten?
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
NotUnderstandable View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 17-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera NotUnderstandable Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2010 vid 23:23
Postad av Jake Jake skrev:

Sedan ar vi ju Lady och Lufsen 2. Ludde och Angel. Hundar är söta, i synnerhet valpar :) 

Är det bara ja, eller nämner de flesta Sköndjuret och Oheten?

Jag har aldrig orkat se Lady och Lufsen 2 så jag kan inte säga något om Ludde och Angel. xD

Nej, det är inte bara du. De flesta nämner Skönheten och Odjuret. 
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 15:14

Skönheten och odjuret är en lätt otrevlig berättelse.

Jag är våldsam och misshandlar dig verbalt (och nästan fysiskt). Men det är okej, jag har ett gott hjärta, så stanna kvar och älska mig trots att jag skulle bli arresterad för mitt beteende och given besöksförbud i verkligheten.

Jag kan inte se det söta i det paret som andra kan.

Det är som Twilight, där det enda den manlige huvudfiguren gör är att hota och klanka på den kvinnliga huvudfiguren. Glömde jag nämna att han är en stalker och rent tekniskt en pedofil, som dessutom kontrollerar vilka tjejen får träffa?

Det värsta med det ovanstående är att författaren av Twilight anser deras kärlek att vara den ultimata.   

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
NotUnderstandable View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 17-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera NotUnderstandable Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2010 vid 16:11
Sen när förföljer Odjuret Skönheten? o.o Förresten ändrar han sin personlighet i slutet.

Fast jag håller med dig om Twilight.
Till toppen
Clopin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-mars-2010
var: Skåne
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Clopin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2010 vid 00:11
Bernard och Bianca är så underbart söta! Och så älskar jag Belle och Odjuret.
Otototototoi!
Till toppen
Adelle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 06-maj-2010
var: Göteborg
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera Adelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2010 vid 19:25
Tyckte Tiana och Prins Naveen från "Prinsessan och Grodan" var himla söta tillsammans, haha :)
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2010 vid 19:36
Om jag ska vara ärlig så är det bättre att se lena med peter, lady med lufsen, pedita med pongo, ekorrflickan med pysen, mowgli med shanti, marion med robin, bianca med bernard, vixie med micke, eilonwy med taran, belle med odjuret, jasmine med aladdin, nala med simba, pocahontas med john smith, esmeralda med quasimodo, megera med herkules, mulan med shang, jane med tarzan och tiana med grodprinsen än att se snövit med prinsen, askungen med prinsen, törnrosa med filip och ariel med eric, därför vill jag ha snövit, askungen, alice, törnrosa, duchess och ariel helt för mig själv, även om jag inte får, för jag tycker att deras fästmän känns konstiga på något sätt. snövit, dumbo, bambi, askungen, alice, törnrosa och ariel är de enda karaktärerna i filmerna jag fastnar för, annars gillar jag alla disneyklassiker utom familjen robinson och bolt(som tillhör disneys datoranimerade klassiker).

Ändrad av Eliaspbo - 02-juni-2010 vid 20:39
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2010 vid 20:33

Eliaspbo. Inget illa ment. Men det där var grymt rörigt skrivet.

 

Micke och molle är för övrigt söta tillsammans som barn.

Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2010 vid 14:20
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Om jag ska vara ärlig så är det bättre att se lena med peter, lady med lufsen, pedita med pongo, ekorrflickan med pysen, mowgli med shanti, marion med robin, bianca med bernard, vixie med micke, eilonwy med taran, belle med odjuret, jasmine med aladdin, nala med simba, pocahontas med john smith, esmeralda med quasimodo, megera med herkules, mulan med shang, jane med tarzan och tiana med grodprinsen än att se snövit med prinsen, askungen med prinsen, törnrosa med filip och ariel med eric, därför vill jag ha snövit, askungen, alice, törnrosa, duchess och ariel helt för mig själv, även om jag inte får, för jag tycker att deras fästmän känns konstiga på något sätt. snövit, dumbo, bambi, askungen, alice, törnrosa och ariel är de enda karaktärerna i filmerna jag fastnar för, annars gillar jag alla disneyklassiker utom familjen robinson och bolt(som tillhör disneys datoranimerade klassiker).


WTF?!
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2010 vid 15:52
Vad betyder WTF.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 4567>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media