Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Sötaste paret?

 Svara Svara Sida  123 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Sötaste paret?
    Postad: 13-mars-2006 vid 12:58
Vilka tycker ni är det sötaste/vackraste/bästa paret i Disneyfilmerna?

Jag tycker att Robin Hood och Marion är självklara kandidater.
Och Pacha och ChiCha i Kejsarens Nya Stil bör också vara med tycker jag, de är ju bara för söta :)

Vad tycker ni?
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2006 vid 17:22

Det du säger om Robin hood och Marion är sant, när dom två först tänker och längtar, sedan när det slår in och dom går längs sjön. Det är vackert.

Jag skulle även vilja tilläga romansklassikern Lady och Lufsen, då denne charmfulla gatuhunden Lufsen av kanske en slump träffar den bedårande fröken Lady. Att sedan Lufsen vänsterprasslat med andra så krävs det då lite hjältedåd från hans sida för att vinna tillbaka Lady's känslor om honom, vilket gör dessa till det begripligaste paret av dom 44 klassikerna.

Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2006 vid 07:53
Ett annat ganska gulligt par "blir" väl Bernard och Bianca! Det är så fint när Bernard äntligen tar chansen!!!
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2006 vid 09:40
jag tycker ett par som är fina är Herkules och Megara, han är en stor muskelknutte som är blyg och hon en cool jungfru i nöd ;) och i slutet då hon offrar sig för honom för att visa att hon verkligen tycker om honom och han offrar sig för henne sen  :) jag gråter alltid i de scenerna :D 
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2006 vid 09:55
Nja jag skulle snarare vilja säga att det är ett par som INTE hör ihop, men det får ihop det eftersom de offrar sig för varandra i slutet men jag tycker inte att det verkar som om de direkt hör ihop!!!
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2006 vid 10:01
Postad av Jake Jake skrev:

Det du säger om Robin hood och Marion är sant, när dom två först tänker och längtar, sedan när det slår in och dom går längs sjön. Det är vackert.


Ja visst är det! Jag tror att det är det som gör det så himla romantiskt, mer romantiskt än i filmer där "hjälten" och "hjältinnan" typ, träffas och blir kära. Robin och Marion har en historia tillsammans som går tillbaka ända till deras barndom, men de har inte kunnat vara tillsammans p.g.a. Robins laglöshet.
Så då blir det ju fantastiskt romantiskt när de får vara tillsammans sen.

Postad av Jake Jake skrev:

Jag skulle även vilja tilläga romansklassikern Lady och Lufsen, då denne charmfulla gatuhunden Lufsen av kanske en slump träffar den bedårande fröken Lady. Att sedan Lufsen vänsterprasslat med andra så krävs det då lite hjältedåd från hans sida för att vinna tillbaka Lady's känslor om honom, vilket gör dessa till det begripligaste paret av dom 44 klassikerna.


Jo det kan jag nog hålla med om.
Nu var det väldigt länge sedan jag såg Lady och Lufsen,
och jag tror inte att jag förstod filmen till 100% då eftersom jag var ganska liten.
Borde definitivt se den igen!

Sen tycker jag faktiskt (även om jag inte är galen i Lejonkungen 2) att Kovu och Kiara bör finnas med, för det är också romantiskt tycker jag.
Lite Romeo och Julia sådär
(Jag älskar Romeo och Julia)
Hur Kovu skulle "playa" Kiara men så slutar det med att
han blir kär i henne istället

Ändrad av OceanSoul
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2006 vid 15:06

Admin: Jag har fixat det nu.

 
Jag har själv inte sett lejonkungen 2 men det låter ju som om det är en riktig klassiker att man först ska förråda en men börjar sedan känna den personen djupare och sedan inte kunna göra som det först var meningen, och gå åt motsatta hållet att bli vän med ''fienden'', kanske är ett starkt ord men ni förstår nog hur jag menar och tänker......


Ändrad av Jake - 29-mars-2006 vid 21:24
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2006 vid 21:17
jag tycker att skönheten och odjuret är det vakraste disney paret.
Dels för att jag tycker att skönheten och odjuret är den bästa disney filmen utan också för att de passar så bra ihop.
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2006 vid 20:54

Ariel och Erik. Helt klart! Jag gillar att Erik är så blyg och inte ens vågar kyssa henne, fast han egentligen är så kär! Självsäkra personer är bara jobbiga, haha Pinch

Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Queenofice View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 05-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Queenofice Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2006 vid 10:43
Jag tycker att Skönheten och Odjuret är ett vackert disney par. De är en jätte fin film tycker jag. :D
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-april-2006 vid 15:05
Postad av TangiableArc TangiableArc skrev:

Ariel och Erik. Helt klart! Jag gillar att Erik är så blyg och inte ens vågar kyssa henne, fast han egentligen är så kär!




han är ju kluven också för han är ju kär i den mystiska kvinnan som räddade honom men han vet inte att det är ariel men som tur löser sig ju allt i slutet Big smile


Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-april-2006 vid 17:29
tack och lov... jag får nästan krupp varje gång jag ser den filmen, för vem vet, en vacker gång kanske det INTE löser sig Shocked Wink
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-april-2006 vid 16:25
Haha, detta börjar ju bli en diskussion där man säger ett disneypar man kommer på, Tongue
 
Sötaste? Får väl ta Lady och Lufsen eller Bernard och Bianca...
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-april-2006 vid 20:28
Postad av Spidey Spidey skrev:

Haha, detta börjar ju bli en diskussion där man säger ett disneypar man kommer på, Tongue
 
Sötaste? Får väl ta Lady och Lufsen eller Bernard och Bianca...

Och fortsätter det så så kommer den snart att bli stängd. Precis som vanligt tycker vi inte om att folk enbart skriver listor utan några som helst argument, så detta är första och sista varningen för denna tråd.
Börja diskutera annars. Thumbs Down
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-april-2006 vid 15:32
Postad av Ariel_ Ariel_ skrev:

Postad av TangiableArc TangiableArc skrev:

Ariel och Erik. Helt klart! Jag gillar att Erik är så blyg och inte ens vågar kyssa henne, fast han egentligen är så kär!




han är ju kluven också för han är ju kär i den mystiska kvinnan som räddade honom men han vet inte att det är ariel men som tur löser sig ju allt i slutet Big smile


 
Ja jag tycker oxå att de är ett av de sötaste paren absolut, eric är ju som sagt "kär" i henne som räddae honom sen träffar han Ariel och det är ju hon som han är kär i men han vet inte att det är hon men blir typ kär i henne och då  blir han ju kär i henne 2 gånger hihi och att Ariel gör allt det där hon gör för att få vara med honom ja det är verkligenen fin kärlekshistoriaBig smile
 
 
det är ju lixom lite komplicerat det hela egentligen, undrar när i filmen eric blir kär i Ariel egentligen alltså den tysta ArielWinkTongue


Ändrad av Saga - 09-april-2006 vid 15:35
Love will be your guide
Till toppen
Mieki View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 14-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Mieki Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-april-2006 vid 22:47

Jag tycker att sötaste paret lätt är.................Mulan och Chang Li.
Även om dom inte e ihop i ettan (har ej sett 2 an) så känns det som de är ett par Heart

Chang e så söt för han är blyg och säger typ:
- Du slåss bra, när han vill säga nåt annat Embarrassed
 
Så lätt Mulan och Chang.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2006 vid 13:36
Ah, Kiara och Kovu från Lejonkungen II är garanterat romantiska - den vemodiga kärleken är den ljuvaste!
 
Men jag måste även ge kattan och professorn från Skattkammarplaneten lite cred, de är ju för söta tillsammans... jag skulle gärna ha sett mer av dem som par.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2006 vid 14:02
Jag tycker att alla par är söta men de vackraste paren är Belle och Odjuret, Ariel och Erik.
Jag lever för staden.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2006 vid 20:59
Ja, jag kan hålla med att de är vackra, på ett högtidligt sätt.
 
Ariel och Erik känns som första kärleken, en väldigt fin och uppoffrande romans.
 
Belle och Odjuret har nog en djupare relation, de lärde åtminstone känna varandra innan det blommade ut till riktig kärlek. På så sätt är de ett av de bättre paren. Fast tråden inriktar sig på de sötaste paren, och då håller jag nog fast vid det jag skrev ovan ^^^ Thumbs Up

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2006 vid 22:56
Nej, tråden inriktar sig på det sötaste/vackraste/bästa paret. Titta längst ner!Wink
Jag lever för staden.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2006 vid 00:00
Okej då - sötaste/vackraste/bästa... glöm inte kompatibla/varmaste/mest självklara

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2006 vid 13:34
Skönheten och Odjuret är ju också ett väldigt fint par, och budskapet är så fint, att man ska se bortom det yttre. Och de är ju så söta när det sjunger "Någonting som inte fanns förut"
Man ska inte glömma att det kan finnas en drömprins även i det hemskaste odjur

Ändrad av OceanSoul - 25-april-2006 vid 13:36
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2006 vid 23:43
Jag måste nog hålla med om att Robin Hood och Marian är ett av de sötaste paren. De är så oskuldsfulla tillsammans på nått vis, deras relation har bakgrundshistoria men är ändå inte särskilt komplicerad.

Annars gillar jag Micke och Vixey. De är verkligen rara tillsammans.
    
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
LindaC View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera LindaC Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2006 vid 18:03
JAg tycker lätt att det är skönheten och odjuret eller Aladdin och JAsmine som är bästa paren... Eller kanske Ariel...
Men det är svårt.
Alla är gulliga på sina vis...
May the force be with you.
Till toppen
JoSsAn View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 10-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera JoSsAn Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2006 vid 18:22
Ni verkar ha glömt Tarzan o Jane..
Tarzan är en man som inte vet nåt om människolivet o så stöter han på den söta Jane
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2006 vid 18:24
Hm... angående Tarzan och Jane så råkar Jane vara den första honan av hans egen som Tarzan stöter på... att attraktion uppstår kanske inte är så konstigt. Och för en överklassflicka som suktar exotism och äventyr så är en vältränad djungelman säkert inte helt fel. I deras fall så uppstår kärlek kanske inte för att de är menade för varandra, utan för att tajmingen råkade stämma.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2006 vid 18:41
Med tanke på den fula animeringen så är det konstigt att de faller för varandra, och inte för någon av de apor som är betydligt "gulligare" än männinskoparet...

Annars gillar jag John och Pocahontas, ett stort plus är ju att deras relation slutar med honom halvdöd och henne hjärtbruten.LOL
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
JoSsAn View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 10-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera JoSsAn Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2006 vid 18:43
Tråkmånss.... nu förstör du det gulliga.
visst han har aldrig mött en annan kvinna förut men när stöter på alla dom andra ( som han gjort i andra filmer) så står han fortfarande fast vid Jane... Äkta Kärlek
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2006 vid 19:08
Ja, det utvecklas till äkta kärlek :) Men jag menade inget negativt med mitt inlägg, jag resonerar bara i faktan.

Ah, och jag gillar Pocahontas och Smith också... de känns väldigt passionerat förälskade, över sina ursprungs gränser dessutom. MEN det gäller bara första filmen. De som har sett uppföljaren lär bli besvikna över kärlekshistorien.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
JoSsAn View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 10-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera JoSsAn Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2006 vid 19:14
Måste bara tillägga en sak... I Hitta Nemo finns det ingen "sådan kärlek" mellan huvudrollerna.. Det finna det i väldigt många filmer
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media