Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Lejonkungen 3 - Hakuna Matata

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Lejonkungen 3 - Hakuna Matata
    Postad: 19-mars-2006 vid 11:51

Såg Lejonkungen 3 för första gången i morse, runt 8. Jag kan säga att den var inte som jag hade tänkt mig (vilket är positivt alltså), jag har alltid föreställt mig ett långfilmslångt avsnitt av Timon och Pumbaa som riktigt skulle slakta mästerverket Lejonkungen med att oavbrutet göra narr av den, som tur är var det ju inte riktigt så illa. Men jag vägrar köpa den här historien som något seriöst i alla fall, det får inte vara Timon och Pumbaa som fick alla djuren att ramla i "snart är det jag som är kung" t.ex, eller att det var de som fällde Simba och Nala så att de tummlar ner för krönet i "Känn en doft av kärleken" m.m

Det enda jag gillar och accepterar som seriöst och faktiskt respektfullt till första filmen är hur Timon lämmnar kolonien och hur han träffar Pumbaa och partiet där Simba växer upp i djungeln med dem. De två delarna var faktisk riktigt bra och de kan jag se som att det skulle kunna ha hänt i samma "universum" som Lejonkungen och Lejonkungen II (även om den är ganska gräslig är den ändå "seriös" jämfört med Lejonkungen 3). Så jag väljer att bara ta de två delarna av filmen på allvar. Resten kan man när jag tänker efter klassa som ett långt avsnitt av Timon och Pumbaa, som jag för övrigt tycker är en kanonkul serie, bara den håller sig på sin kant så att säga, och inte smutsar ner Lejonkungen.

Lejonkungen 3 får 2 av 5, bättre än tvåan men på sätt och vis inte, tvåan var som sagt lite mer seriös.



Ändrad av 101dalmatiner
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2006 vid 17:41
jag håller verkligen med inte bara lejon kungen utan alla uppföljare brukar bli sämre coh sämre. Jag vet inte varför disney gör så många uppföljare och speciellt inte tre. det är för mycket bara. Det går inte att göra något bra på tredje filmen.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2006 vid 19:00
Nja, jag hade (inte för att skryta) kunnat få till något riktigt lyckat med Lejonkungen 3, orkar inte skriva alla detaljer nu men gärna någon annan gång.
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2006 vid 18:29
jo visst kanske det men filmer brukar bli sämre och sämre i alla fall när det gäller disney
Till toppen
foke View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 28-september-2005
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera foke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2006 vid 23:31
Lejonkungen 2 är den sämsta dynga jag någonsin sätt, medan 3an är en "uppföljade" Disney ofattbart nog lyckats med. Nu var det länge sen jag såg den så jag minns inga detaljer men att Timon och Pumbaa var med och påverkade fler händelser än vad man först trodde (som t.ex. fick djuren att ramla) gör ju bara saken lustigare.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2006 vid 10:03
Lustigare? Jag vet inte det jag, det gör orginalfilmen mindre seriös när man tänker på hur det "egentligen" hände. Nej så är det bara inte, inte i den Lejokungen jag har älskat i alla dessa år. Lejonkungen 3 ser jag som lyckad underhållning snarare än något att ta till sig förutom de två delarna jag nämnt ovan.
Hade jag gjort den här filmen skulle jag ha gjort inledningen som den ser ut nu, tagit bort karaktären Morbror Max, lagt till Timons pappa i stället, förlängt hela delen i Timons kolloni, tagit bort hyenorna och bytt ut de mot något annat rovdjur (de bor ju på elefantkyrkogården och varför skulle just de TRE hyenorna jaga JUST där?). Sen skulle jag helt klart ta bort delen när Timon möter Rafiki (I första filmen var det ju öppenbart att de aldrig hade träffats, "vad är det som pågår här, vem är apan?") jag skulle  behålla hur han och Pumbaa träffades och hur de försöker hitta ett nytt hem åt Timon. Jag skulle ändra det att de kommer till Lejonklippan samma dag som ceremonin hålls, de ska hitta sitt hem i djungeln långt innan de hittar Simba, inte någon dag innan! De har ju vart bundis hur länge som helst i första filmen och nu har de precis lärt känna varandra. Sen skulle jag som sagt behålla den underbara delen som kompletterar Simbas uppväxt i djungeln, ta bort allt sånt som att Timon och Pumbaa försöker sabba för Simba och Nala och ändra så att Timon ger sig av samtidigt som Pumbaa och Nala, det är ju för fasen i seriens anda att springa ikapp någon genom Sahara på någon minut! Sen skulle jag ändra  den förfärligt fåniga delen där Timon och Pumbaa är fast mot väggen av hyenorna och hans morsa och farbror Max (som jag som sagt redan raderat ur universum) underminerar (!) marken så att hyenorna rasar ner. Hans mamma ska under inga omständigheter komma dit (det tog mycket av den lilla kännslan filmen hade). Man kunde fokuserat på hur Timon och Pumbaa lurar iväg andra Hyenor med huladans och sedan blir de hyenorna annfallna av lejonen, eller nåt. Ja, det finns massa andra detaljer jag skulle ändra på men det här är grunden och det här inlägget är redan för långt.


Ändrad av 101dalmatiner - 30-mars-2006 vid 18:09
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2006 vid 17:31
det låter som du vet vad du vill göra och det låter faktiskt väldigt bra
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2006 vid 18:11
Tack så mycket, jag uppdaterade inlägget då jag upptäckte en del fel och lade till lite fler idéer. Jag hade mycket bråttom när jag skrev det förut.

Ändrad av 101dalmatiner - 01-april-2006 vid 16:50
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2006 vid 14:56
okej det var verkligen bra idéer
Till toppen
Zenit View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Zenit Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2006 vid 14:35
disney skulle ha haft stor nytta av dina idéer, de hade gjort filmen bättre, den är kul att titta på men smutsar ner 1an lite för mycket
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2006 vid 17:39
Tack så mycket och väl talat. Visst var den ganska kul, men när manusförfattarna snubblar över sådana pinsamma missar som jag nämnt ovan går det för långt och ja, den smutsar ner LK lite väl mycket. 
Till toppen
ViZiOn View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera ViZiOn Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 20:39
I 3an spelas ju låten "mitt i djungeln" alltså den svenska versionen av "the lion sleeps tonight" vill gärna ha tag i den... den kanske heter nått annat? det är den låten som går såhär typ: "mitt i djungeln i stora djungeln, där sover lejonen, mitt i natten i stora djungeln där sover lejonen... gonatt min älskling, nu sover lejonen.... min lilla älskling sov gott min lilla älskling..

nån som vet vart jag kan få tag i den? eller titeln och artist?


Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2006 vid 11:51

101dalmatiner, det jag håller med mest om är det faktum att Timon och Pumba kändes väldigt bundis i första filmen när de stöter på Simba första gången, men att de i trean nyligen mötts. Vilken tabbe!


::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2006 vid 21:32
den här filmen har väl sina brister men den är skön iaf var ett tag sen jag såg den så jag kan inte säga så mkt mer om den just nu förrutom att jag diggar den, vet inte om den är bättre än 2 för det var ett tag sen jag såg den oxå såConfused
Love will be your guide
Till toppen
Brownie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera Brownie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2006 vid 12:23
Vissa säger att Lejonkungen 3 är den bästa uppföljaren, jag förstår inte riktigt varför! Jag menar, i mina ögon, var det bara som om dom gjort en parodi på Lejonkungen 1 eller nåt.
Jag skulle nog egentligen tyckt om den lite bättre om den hade hetat typ "Timon och Pumbaa, the movie" eller nåt! Men Lejonkungen 3? Jag tål den inte...
Hej hopp
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2006 vid 14:28
Bingo! Timon och Pumbaa: the movie. Jag har sagt det förr. Det är ingen uppföljare, det är ingen prequel, det är en parodi på ett mästerverk.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2006 vid 11:44
Ja Timon & Pumba : the movie inte dåligt Big%20smile men om jag inte minns helt fel nu så kallas väl denna film oxå för typ Lejonkungen1½ eller nått sånt ...nån som vet ?!
 
tittar just  på denna film just nu för övrigt  Wink
Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2006 vid 12:20
Jo, den amerikanska titeln är The Lion King: 1 ½.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2006 vid 18:08

Bra då var jag inte ute och cyklade då =) men varför heter den inte så på svenska då , jag menar en direktöversättning är väl inget      problem=/                                                                                                                                                                     



Ändrad av Saga - 02-november-2006 vid 18:13
Love will be your guide
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2006 vid 01:33
Jag undrar samma som ViZiOn. I 3:an är det en kvinnlig röst som sjunger den låten.
 
Jag håller med om nästan allting som 101dalmatiner skrev. 
Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-oktober-2004
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2006 vid 14:41
undra om de kommer att gör ytligare en ny uppföljare någon gång iframtiden?
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne

Administrator på Pokemon.se/forum
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2006 vid 15:06

Hoppas de inte nöter sönder LK ytterligare, jag kommer inte kunna låta bli att kolla på en eventuell fyra så därför kommer jag naturligtvis bli grymt besviken och precis som LK 3 så kommer bilden av mästerverket att förändras ytterligare i mina ögon och det får bara inte hända.

Till toppen
Roe- View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 31-oktober-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Roe- Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2006 vid 19:05
jo, allt som 101damatiner säger är väldigt sant.
dock, om man låter bli att tänka på att det har något att göra med originalfilmen så är trean komisk, i samma anda som Timon och Pumbas serie fast enligt mig ett, eller två, snäpp högre i standard.
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2007 vid 15:05
Jag tycker Lejonkugen 3 är en riktigt bra film.
Till toppen
Hjortron View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 19-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Hjortron Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2007 vid 18:28
det är en av de bästa uppföljarna tycker jag.  Det kan ibland vara svårt att göra en bra uppföljare till en film som redan från början är så bra, men här lyckas de verkligen! LOL  Men lejonkungen 2 är däremot ganska dålig enligt mitt tycke..
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 09:07
Men Lejonkungen 3 borde inte ens heta Lejonkungen 3, eller ens klassas som en uppföljare. Den påstås visa vad som "egentligen" ledde till händelserna i Lejonkungen, men allt är ju bara ologiskt och FEL!!! Kalla den Timon & Pumbaa: The Movie så blir jag nöjd. Den enda delen av filmen jag tog på allvar var ju den som visade mer av hur Simba växer upp i djungeln, det kunde man ta till sig. Det kändes lite som att det kunde vara urklippt från orginalet.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 10:59
Jag håller med 101 där, det är ju knappast en tredje uppföljare, men å andra sidan är det inte enbart en prequel heller. Är det den här typen av filmer man kallar paralel? Eller tvillingfilm kanske, precis som Clint Eastwoods senaste krigsfilmer, en för varje sida av kriget.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 17:32
Jag vet inte silver. Det är lite "midquel" men mest av allt en ganska hånfull repris.
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 12:30
Lejonkungen 3 är ju skit bra, men vet ågt varför den redan hr utgått?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Pauliinaa__ View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Pauliinaa__ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2007 vid 02:46
Postad av ViZiOn ViZiOn skrev:

I 3an spelas ju låten "mitt i djungeln" alltså den svenska versionen av "the lion sleeps tonight" vill gärna ha tag i den... den kanske heter nått annat? det är den låten som går såhär typ: "mitt i djungeln i stora djungeln, där sover lejonen, mitt i natten i stora djungeln där sover lejonen... gonatt min älskling, nu sover lejonen.... min lilla älskling sov gott min lilla älskling..

nån som vet vart jag kan få tag i den? eller titeln och artist?


 
Ja samma här.  Låten i  lejonkungen 3. När Timon & Pumba sover och simba måste upp hela tiden är helt underbar. Jag vill också verkligen ha den.
 
Och vore jättesnällt om någon vet vem som sjunger eller vad låten heter:)
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media