Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstPuhs film om Heffaklumpen

 Svara Svara Sida  <1234>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 2 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
Direct Link To This Post Postad: 17-november-2010 vid 22:17
Ledsnat på charaden, ad deum.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
Direct Link To This Post Postad: 17-november-2010 vid 22:56
Eftersom Trubaduren alltid stått bakom mig mot såna som "Randolph" (Det handlar iofs alltid om samma person i det här fallet) så vill jag gärna säga mitt. Och det du håller på med är bara patetiskt.

Vill inte att nån ska må dåligt, men eftersom du åter igen kommer tillbaka hit så vill jag bara säga att du är en riktig jävla översittare. Och såna borde läras upp eller hållas borta. Eftersom det aldrig verkar fastna på dig så tycker jag det är bättre om du bara håller dig borta. Nej, du säger inte bara din åsikt. Du spammar, trollar och trycker ner folk. Vare sig du tycker att du gör rätt eller inte.


Ändrad av Emmylee - 17-november-2010 vid 22:58
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
Direct Link To This Post Postad: 18-november-2010 vid 00:08
Postad av Randolph_Carter Randolph_Carter skrev:

Självklart kan inte en lärarstuderande se tjusningen och enkelheten i den här pärlan.


... Alla lärarstudenter i Sverige (eller i världen?) är alltså helt oförmögna att se tjusningen i enkelheten i denna film? - för lärarstudenter är en helt homogen grupp utan några som helst individuella åsikter? Blir lite illa berörd av denna generalisering. Men nu vet jag ju, som lärarstudent, att det inte är lönt för mig att ge filmen en chans - jag kommer ju uppenbarligen inte tycka om den, och det är mitt yrkes (eller framtida yrkes) fel, inte mitt.

Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Hellre pretentiös och tråkig, än provokativ och med bristande respekt för andra människors åsikter.


Helt rätt, men tråkig tycker jag då inte att du är. Läser gärna dina kommentarer här på forumet. De känns ofta genomtänkta, ärliga och rättvisa - även om jag naturligtvis inte alltid håller med.

För att gå tillbaka till filmen som den här tråden handlar om så har jag alltid varit positivt inställd till den men det har aldrig blivit av att jag faktiskt sett den. Men om den nu skiljer sig en del från originalet skulle jag kanske ge den en chans eftersom jag aldrig var ett stort fan av just de gamla filmerna och serierna. Och så har Heffaklumpen alltid verkat så otroligt söt (och jag har en "soft-spot" för söta saker).
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
Direct Link To This Post Postad: 18-november-2010 vid 11:21
Postad av Fjollrika Fjollrika skrev:

Postad av Randolph_Carter Randolph_Carter skrev:

Självklart kan inte en lärarstuderande se tjusningen och enkelheten i den här pärlan.


... Alla lärarstudenter i Sverige (eller i världen?) är alltså helt oförmögna att se tjusningen i enkelheten i denna film? - för lärarstudenter är en helt homogen grupp utan några som helst individuella åsikter? Blir lite illa berörd av denna generalisering. Men nu vet jag ju, som lärarstudent, att det inte är lönt för mig att ge filmen en chans - jag kommer ju uppenbarligen inte tycka om den, och det är mitt yrkes (eller framtida yrkes) fel, inte mitt.


Jag har en känsla av att Randolphs kommentar inte var menat som kritik gentemot lärarstuderande i allmänhet, utan som en pik specifikt riktad mot mig. Så jag hoppas att du inte tog allt för illa vid dig, eller att du uppfattade det som något personligt. Det var säkerligen inte hans avsikt att göra någon annan än mig upprörd.

Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Hellre pretentiös och tråkig, än provokativ och med bristande respekt för andra människors åsikter.


Postad av Fjollrika Fjollrika skrev:

Helt rätt, men tråkig tycker jag då inte att du är. Läser gärna dina kommentarer här på forumet. De känns ofta genomtänkta, ärliga och rättvisa - även om jag naturligtvis inte alltid håller med.


Tack så mycket. Sådana kommentarer värmer att höra/läsa. Smile

Men för att, som du sa, återgå till ämnet. Det är svårt för mig att avgöra hur pass objektiv jag i själva verket var i min bedömning av filmen när jag först såg den. Jag står fast i min åsikt och i min uppfattning av filmen i fråga, men jag måste samtidigt tillstå att en viss del av min negativa kritik förmodligen har att göra med att jag fortfarande har väldigt svårt att ta till mig de nya svenska dubbningsrösterna. Därav min uppfattning av Kanin som en av få karaktärer som håller sig trogen sin personlighet.

I synnerhet är det Tiger (eller Tigger som jag envisas med att kalla honom) som jag anser är den karaktär som starkast avviker gentemot hur han framställs i andra filmer och tv-serier, i fråga om personlighet. En utveckling som jag dock tycker mig har sett ända sedan Tigers film.

Av någon anledning känns han mycket dummare än tidigare. I Nya äventyr med Nalle Puh t.ex. så kändes han mycket mer självsäker och självständig än vad senare inkarnationer har gett sken av. Dessutom får jag en känsla av att han har blivit mycket dummare och mer barnslig.
I nyss nämnda tv-serie t.ex. så kunde han ibland framstå som någon form av auktoritet, på samma sätt som Kanin, medan han i senare filmer och tv-serier snarare framstår som en dum sidekick till Nalle Puh. En utveckling som jag inte alls uppskattar.


Ändrad av Trubaduren - 18-november-2010 vid 11:22
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2011 vid 16:00
Det är dagsss! På dagen 6 år sedan mästerverket släpptes på DVD!!! Den 10 Augusti 2005 var också en regnig Onsdag precis som den här! Skillnaden är att regnet bröt upp och det blev strålande solsken i samma sekund som den stora lilla filmen hamnade i mina skälvande händer inne på en Konsum-butik. Ironiskt att en sådan obetydlig affär skulle bli den första (och såvitt jag vet enda) att få in konststycket på releasedatumet! Tänk så det kan bli.

Nå, om ca 15 minuter är det dags att se denna underbara film för 43e gången. Marsipantårta dekorerad med Gott & Blandat på Heffa-talrik med Coca Cola i cermoniell Heffa-bägare är dagens tillbehör. Mycket nöje och må Heffaklumpen vara med er.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
Direct Link To This Post Postad: 31-december-2011 vid 21:01
Du har verkligen sett denna film många gånger. Mer än vad jag har gjort med mina favoritfilmer. Det är klart. Gillar man en film starkt så är det klart att man ser den fler gånger, så länge man inte tröttnar på den.
Ser du den på svenska eller engelska eller varierar du?
Jag ska troligen när jag har inskaffat den senaste Puhfilmen kanske ha lite maraton med med Nalle Puhfilmerna.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2012 vid 01:46
Jag vill se om alla Nalle Puh-filmerna för att kanske ändra min uppfattning om dem (Uppfattningen just nu är att det är på tok för många och enbart den första och den senaste är riktigt bra) Det var länge sedan jag såg de flesta, men jag saknar typ hälften. Så jag måste få tag på dem först. Men när jag har det ska jag sätta mig ner och faktiskt bestämma mig en gång för alla (Eller i alla fall för en liten tid framåt) Vad jag tycker :)
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2012 vid 21:54
Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:

Du har verkligen sett denna film många gånger. Mer än vad jag har gjort med mina favoritfilmer. Det är klart. Gillar man en film starkt så är det klart att man ser den fler gånger, så länge man inte tröttnar på den.
Ser du den på svenska eller engelska eller varierar du?
Jag ska troligen när jag har inskaffat den senaste Puhfilmen kanske ha lite maraton med med Nalle Puhfilmerna.

Jo, det har blivit några gånger under de sex år som gått sedan filmen hade premiär. Ser den på svenska 98,5% av gångerna. Har sett den med engelskt tal en handfull gånger och den är absolut sevärd på bägge språken.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2012 vid 21:56
På så vis. Har själv bara sett på svenska. Har hört några av sångerna på engelska dock.
MVH
   //Håkan
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2012 vid 22:04
Sångerna ja. Ett kapitel för sig. Jag vet inte, men jag tror att jag föredrar texterna på engelska men Monica Forsbergs röst är mycket vackrare än Carly Simon som låter för... manlig tror jag. Kan inte sätta fingret på det.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2012 vid 22:08
Jag personligen är imponerad över hur bra sångerna är på svenska, iallafall de som sjungs i filmen. Sedan låtarna som sjungs till eftertexterna av de som har skrivit de så lyssnar jag oftast på orginalet.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2012 vid 14:51
Postad av LeChuck. LeChuck. skrev:

Det är dagsss! På dagen 6 år sedan mästerverket släpptes på DVD!!! Den 10 Augusti 2005 var också en regnig Onsdag precis som den här! Skillnaden är att regnet bröt upp och det blev strålande solsken i samma sekund som den stora lilla filmen hamnade i mina skälvande händer inne på en Konsum-butik. Ironiskt att en sådan obetydlig affär skulle bli den första (och såvitt jag vet enda) att få in konststycket på releasedatumet! Tänk så det kan bli.

Nå, om ca 15 minuter är det dags att se denna underbara film för 43e gången. Marsipantårta dekorerad med Gott & Blandat på Heffa-talrik med Coca Cola i cermoniell Heffa-bägare är dagens tillbehör. Mycket nöje och må Heffaklumpen vara med er.

Måste kännas jobbigt för dig nu när Heffa har blivit rebootad från Nalle Puh-franschisen. 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2012 vid 23:35
Såg just Puhs film om Heffaklumpen för 44e gången. Sju år sedan biopremiären! Heffa nice weekend!
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 19:18
Åtta år sedan mästerverket Puhs film om Heffaklumpen hade världspremiär. Idag avnjöt jag min lunch till filmen för 51a gången! Helt ljuvlig.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2015 vid 16:15
Herre min körs!!!

Det är nu på minuten 10 friggin' år sedan den här fantastiska filmen hade världspremiär och jag såg den för första gången! Det firade jag idag med att äta tårta och se den för 55:e gången och dessutom se den i virtuell 3D!! Det var riktigt episkt.
På sina ställen var 3D:n verkligen trevlig. Det kan jag varmt rekommendera till alla Heffa-fans.

Heffa Nice Day.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2015 vid 23:10
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

Herre min körs!!!

Det är nu på minuten 10 friggin' år sedan den här fantastiska filmen hade världspremiär och jag såg den för första gången! Det firade jag idag med att äta tårta och se den för 55:e gången och dessutom se den i virtuell 3D!! Det var riktigt episkt.
På sina ställen var 3D:n verkligen trevlig. Det kan jag varmt rekommendera till alla Heffa-fans.

Heffa Nice Day.


Låter som du hade ett trevligt Heffa firande.
Finns denna trevliga film att köpa på Blu-Ray 3D? eller hur såg du den på 3D?

Ändrad av Claude Frollo - 13-februari-2015 vid 23:10
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2015 vid 21:56
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

Herre min körs!!!

Det är nu på minuten 10 friggin' år sedan den här fantastiska filmen hade världspremiär och jag såg den för första gången! Det firade jag idag med att äta tårta och se den för 55:e gången och dessutom se den i virtuell 3D!! Det var riktigt episkt.
På sina ställen var 3D:n verkligen trevlig. Det kan jag varmt rekommendera till alla Heffa-fans.

Heffa Nice Day.


Låter som du hade ett trevligt Heffa firande.
Finns denna trevliga film att köpa på Blu-Ray 3D? eller hur såg du den på 3D?

Det var det!

Nej, tyvärr finns den inte ens på vanlig Bluray. Såg den som sagt i "virtuell 3D" på en 55" Anderson. Man kan alltås omvandla alla bilder till 3D.

Vad är din personliga åsikt om Pooh's Heffalump Movie?
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2015 vid 14:00
Idag är det tio år sedan jag såg denna märkvärdiga film på bio för andra gången. Det firade jag med att se den för 56e gången och för första gången på ryska!

Heffa Nice Day
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2015 vid 23:56
Idag är det tio år sedan jag såg Puhs film om Heffaklumpen på bio för tredje gången! Det firade jag med att se filmen på ukrainska, som ett svar på gårdagens val av språk. Ryska var betydligt bättre. Men båda dubbningarna hade skippat att översätta sångerna i creditsen, lamt.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2015 vid 22:27
Idag är det tio år sedan jag och glajmongot Martin Larsson såg Puhs film om Heffaklumpen för fjärde gången i Paladium! Det firades med att jag för första gången såg filmen med polskt tal, och ta mig pörskan om det inte var den bästa alternativa versionen sedan isländska! De flitiga polackerna hade även dubbat sångerna i creditsen! Plus i kanten blir det!
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
Direct Link To This Post Postad: 10-april-2015 vid 23:59
Idag är det tio år sedan vi såg Puhs film om Heffaklumpen för femte och sista gången på bio! Det firade jag med att för första gången se filmen utanför Svea rikes gräns, närmare bestämt i Kroatien. Språket var engelska.
Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 92
Direct Link To This Post Postad: 12-april-2015 vid 12:02
Måste du göra nya inlägg varje gång du ser denna film? Tror inte det är särskilt många som bryr sig om hur många gånger du sett filmen på x antal år, och på vilka språk...
Feminism is the radical notion that women are people.
Till toppen
Heffaklumpen. View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2015
var: HeffalumpHollow
Status: Offline
Poäng: 17
Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2015 vid 21:00
Idag är det exakt TIO år sedan detta mästerverk släpptes på dvd och jag och min bäste vän begav oss ut i det allt annat än heffantastiska vädret för att införskaffa oss ett exemplar. 
Efter sju svåra mödor hittade vi den på det minst troliga stället av alla, på Konsum Kvarnen....

Idag firade jag denna händelse med att i trevligt sällskap äta marsipantårta (toppad med Gott&Blandat såklart!) och se filmen för sextionde gången!

Att en Nalle Puh-film fortfarande är fantastisk efter 60 gånger säger en hel del om kvalitén på den här underskattade diamanten.

Efter filmen spelade vi ett Heffaklump-brädspel som jag införskaffat beggat för ett antal månader sedan.

Nu har jag efterfest och spelar "Kurragöma med Ru och Heffa" på dvd:ns extramaterial samtidigt som jag lägger några Heffa-pussel på bordet.

Ah, det här är livet.
Till toppen
Heffaklumpen. View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2015
var: HeffalumpHollow
Status: Offline
Poäng: 17
Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2015 vid 22:00
Vilka språk har ni sett Puhs film om Heffaklumpen på?

Jag har sett den på:

Svenska
Engelska
Norska
Danska
Finska
Isländska
Italienska
Hindi
Ryska
Ukrainska
Polska

Jag är inte nöjd innan jag sett den på Japanska!
Till toppen
Conan View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 19-augusti-2015
Status: Offline
Poäng: 41
Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2015 vid 15:33
Sorry, men jag har aldrig gillat Nalle Puh och hans vänner, så den här var inget undantag. Den var bara mest tråkig och ointressant, så jag orkar inte se den igen!

Dessutom är Heffa faktiskt en onödig karaktär som aldrig borde ha skapats.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2016 vid 21:30
Idag är det 11 år sedan den moderna klassikern "Pooh's Heffalump Movie" släpptes på dvd!
Firade det med att se filmen för åttonde gången på engelska och 63:e gången totalt.
Helt underbar.

Men det är ju helt stört att filmen inte fått en bluray-release än! På elva år!
Det är pörskan på tiden att vi får en fet specialutgåva späckad med bonusmaterial.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2016 vid 20:54
Igår var det, sorgligt nog, tio år sedan jag och min så-kallade bästaste bäste vän såg mästerverket för sista gången tillsammans.
Det var 20:e gångentotalt som vi såg den och första gången på den köp-VHS jag införskaffat tidigare det året.
Det hedrade jag Igår genom att se filmen för 64:e gången på just den kassetten.

Må heffaklumpen för evigt bringa ljus och glädje till våra liv.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2017 vid 15:10
Idag är det ju 12 år sedan "Puhs film om Heffakumpen hade världspremiär! Det firade jag med att avnjuta en banan-dessert och se filmen för 65:e gången.

Om åtminstone Lumpy kunde få ett uppsving i den kommande live-action-filmen... Då hade de verkligen gjort någonting oväntat. Har alltid velat se en CGI-Lumpy röra sig i icke animerade miljöer.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2017 vid 23:52
Tiden går fort. Imponerande att du sett den så många gånger. Men gillar man en film mycket så är det förståeligt.
MVH
   //Håkan
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2017 vid 09:56
Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:

Tiden går fort. Imponerande att du sett den så många gånger. Men gillar man en film mycket så är det förståeligt.

Halloj, kamrat! Det var sannerligen inte igår. Tiden går, som sagt, galet fort. Hoppas du kommer vistas lite mer regelbundet på Disneyfilmsidan under 2017. 
Har mycket jag skulle vilja snacka med dig om, även privat. 
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media