Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstPuhs film om Heffaklumpen

 Svara Svara Sida  123 4>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 2 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Tråd: Puhs film om Heffaklumpen
    Postad: 01-april-2006 vid 17:09
Jag undrar om inte Puhs film om Heffaklumpen är den bästa av alla Nalle Puh-filmerna. Ok, orginalet är oslagbart eftersom den är mer baserad på böckerna än de andra filmerna och serierna är. Men förutom den måste det vara Heffaklumpen, den innehåller sån värme, sånt engagemang och är så underbart vackert tecknad i klassisk Puh-stil. Heffa är ju förövrigt ett klockrent tillskott till Sjumilaskogen, enormt söt och uppiggande karaktär som man blir glad av bara åsynen. Jag har sett filmen 15 gånger nu det senaste året. Såg den på världspremiären på bio, 11e februari 2005, sedan igen 19 mars, 20 mars, 27 mars och 10 april. Köpte dvdn på release-datumet 10 augusti och såg den samma dag, såg dvdn igen den 4e oktober, 9 oktober, 11 oktober, 14 oktober (så jag hade sätt den 10 gånger när Puhs Heffaklump Halloween kom och jag köpte den på releasen den 19 oktober och såg samma dag) sen såg jag Puhs gilm om Heffaklumpen igen den 22 oktober, 11 februari 2006 (ettårsjubileum!), 19 mars (andra ettårsjubileumet), 20 mars (tredje ettårsjubileumet) och 27 mars för en vecka sedan (fjärde ettårsjubileumet) och nästa måndag, den 10 april är det femte ettårsjubileumet här!
Åh, nämnde jag att jag är lite smått förtjust i filmen "Puhs film om Heffaklumpen"?
 
"Puhs Heffaklump Halloween" var inte alls lika bra (surprise!) som första filmen, animationen var billigare, sångerna färre och sämre och storyn mycket sämre. Men det var en helt okej film, lite halloweenmys i Sjumilaskogen kan ju inte skada. Som tur var så var alla underbara röstskådespelare kvar från första filmen vilket betydde otroligt mycket, annars kunde det ha slutat i katastrof.
Till toppen
foke View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 28-september-2005
Status: Offline
Poäng: 29
Direct Link To This Post Postad: 01-april-2006 vid 17:31
Hehe, hur kommer det sig att du loggat alla datum du sett filmen?

Har bara sett Nasses stora film av de senare Puh-filmerna och den var helt okej.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 02-april-2006 vid 10:00

Tja, svårt att säga. Jag har för mycket fritid antar jag Smile

Skämt å sido, de filmer jag dyrkar så mycket håller jag reda på all nödvändig och onödig fakta om.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
Direct Link To This Post Postad: 02-april-2006 vid 18:37
har inte sett Puhs film om heffaklumpen men jag undrar om den är något att ha.
annars tyckte jag Tigers film var rätt bra. jakten på Christoffer Robin var också rätt bra. fast inte lika bra som den första, som ju klart är den bästa Puhfilmen.
dom sistnämnda vill man helst se på engelska för nalle puhs och Tigers svenska röster är riktigt dåliga, men ioförsej var Nasses och I-ors röster var bättre då än dom är nu . aldrig kan nåt vara riktigt bra...
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
Direct Link To This Post Postad: 06-april-2006 vid 09:37
den kanske man måste se. Jag tror att jga har sett den som kom ut förlänge sedan men inte de nya.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2006 vid 16:47
Ah, såg den igår för 17e gången! Den blir bara bättre.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2006 vid 12:31

Ni som inte har sett den än och inte vill lägga ut pengar på den kan ju se den på Puhs födelsedag den 14e! Undrar om de kommer att klippa något i den? Såg den för 19:e gången i onsdags. Underbart mästerverk.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2007 vid 18:07

GRATTIS HEFFA PÅ 2-ÅRS-DAGEN!!!!! Exakt två år sedan biopremiären, fredagen den 11e februari 2005! Såg den för 21:a gången idag! Den blir bara bättre.

Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2007 vid 20:15
Jag har bara sett första filmen och Nasses och Tigers film.. Sen har jag inte sett nån Puh film, jag är inte så himla förtjust i Puh.. Men serien minns jag att jag gillade när jag var mindre.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2007 vid 06:39
Prova på Heffaklumpen, den är oemotståndelig.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2007 vid 00:11
nu har jag sett den! (tillslut!Wink)
och jag måste säga att den var bättre än jag hade väntat mej
fast den var onödigt kort, en timme är ju knappt nån speltid alls för en långfilm
 
angående själva filmen då, den var rolig, sorglig och spännande. allt som en bra Puh-film ska ha. Heffa var verkligen oemotståndligt gullig.
synd bara att den var så kort.
så den var inte riktigt lika bra som dom andra nyare Puh-filmerna men ändå värd att se.
 
min favorit bland dom nyare Puh-filmerna är fortfarande Tigers film. på andra plats kommer Jakten på Christoffer Robin. Nasse blir nog 3:a
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2007 vid 09:06
Att den är kort rör mig inte i ryggen. Den hinner gott och väl förmedla det den vill ha sagt och presentera den nya medlemmen av Sjumila-familjen för oss. Se nu Puhs Heffaklump Halloween när du fått smak för Heffaklumpar.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2007 vid 15:01
hur är det med dom svenska rösterna?
har inte sett den på svenska än och jag vet inte om jag ska göra det heller. det enda positiva skulle isåfall vara att återigen höra Charlie Elvegård som kanin. för det är väl han?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2007 vid 17:18
Jajamen! Charlie sviker inte. Vilket format såg du den på eftersom du inte kunde se den på svenska. Personligen tycker jag KM's första dubb, med Markenros, Wanngren, Lantz, Harrysson och gänget är den bästa, men jag har lärt mig att tycka om Guy De laberg, Rolf Lydahl, Benke Skoghult och Michael Blomqvist. Och Linus Hallström som Ru och Filip Hallqvist som Heffa är helt fantastiska båda två. Så, ja, se den på svenska.

Ändrad av 101dalmatiner - 21-december-2007 vid 12:51
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2007 vid 08:41
det är i princip samma röster som i Nasses stora film alltså.
dom är väl sådär, jag har svårt att vänja mej vid Rolf Lydahl som Tiger, Thomas Hellberg var bättre.
förreste borde det väl inte vara som du sa, att Pontus Gustafsson som gör Nasses röst, utan Michael Blomqvist. fast ingen av dom är ju som sagt lika bra som Jörgen Lantz.
 
och jag kan se den på svenska, för jag såg den på dvd. det var bara att jag hellre såg den på engelska, för då kan man vara säker på att det (nästan) alltid är bra.
detta måste väl förresten ha varit bland dom sista gångerna som John Fiedler gjorde Nasses röst Cry
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2007 vid 14:27
Tusan, jag menade Blomqvist. Ja, antingen den eller Puhs Heffaklump Halloween är hans sista prestation.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 10-april-2007 vid 15:23
Såg den för 23e gången nu på två-årsdagen sen jag såg den för femte och sista gången på bio. Hurray!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2007 vid 10:37
Såg Puhs film om Heffaklumpen för 25e gången i morse runt 5-snåret.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2007 vid 22:40
gå upp så tidigt bara för att se en film för 25:e gången... och den av alla filmer...
 
hehe, tröttnar du inte på den? lite grann?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2007 vid 23:06
Inte ett dugg. Och inte gick jag upp så tidigt för att se filmen. Skulle se den igår kväll/natt men somnade med Ducktales lysande i ansiktet hela natten och när jag vaknade så skickade jag i filmen, öppnade min Gott & Blandat-påse knäckte i Coca Colan i den specialdesignade Heffa-muggen och njöt av mästerverket för 25e gången.
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 13:18
Heffaklumpen är söt. Filmen är bra och rolig. Har den inspelad efter att den gick senast på Playhouse.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 13:29

Mitt råd till dig: Köp dvd'n. Du kommer inte att ångra det. Bra extramaterial som Kurragömma med Heffa och Ru och en dokumentär om filmen "Välkommen i familjen Heffa" som genialiskt nog är dubbad av bl.a Andreas Nilsson. Härligt.

Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 13:47
Det kan mycket väl tänkas bli ett köp i framtiden. Men först ska jag se till att ha alla Puh-dvd'er från tv-serien.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 07-november-2007 vid 21:45
Hur många gånger har du sett Heffaklumpen och har du sett Puhs Heffaklump Halloween?
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
Direct Link To This Post Postad: 20-november-2007 vid 15:38
Jag har sett den två gånger, en gång på Playhouse och en gång på Disney Channel. Halloween filmen har jag inte sett än.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 20-november-2007 vid 19:36
Se den med! Givetvis inte lika bra som första filmen men ändå riktigt mysig.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 24-december-2007 vid 02:36
God jul Heffafans! Såg nyss mästerverket för 26e gången. Eftertexten rullar i denna sekund. Köpte Superdeckarnas Julfilm igår, ska se den senare idag. Hoppas Heffa har en större roll än han har haft hittills i serien.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2008 vid 18:31
Hojt i stugan. Idag är det på dagen TRE ÅR SEDAN världspremiären av Puhs film om Heffaklumpen den 11e februari 2005! På dagen tre år sedan jag såg den för fösta gången. Idag såg jag den för 27e gången och den håller sig riktigt bra än. Så allt jag vill säga är:
 
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2008 vid 00:20
Såg just filmen för 28e gången. Tre år sedan jag såg den för andra gången på bio. Såg den för andra gången på engelska inatt.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 10-april-2008 vid 20:52

Ah, såg detta mästerverk för 30:e  gången idag. Tredje gången på engelska. Pojken som gör Heffas orginalrösts,  Kyle Stanger, pappa hörde av sig till mig för några månader sedan och berättade att han uppmärksammat mig som filmens största fan (typ) och berättade hur Kyle har det idag och att han är nu 11 år gammal. Lite kul.

Till toppen
 Svara Svara Sida  123 4>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media