Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstPuhs film om Heffaklumpen

 Svara Svara Sida  <1234>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 2 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
Direct Link To This Post Postad: 22-april-2008 vid 16:42
Puhs film om Heffaklumpen är en mycket gullig film. Den håller en lite mer gladare standad än de tidigare även om det finns lite allvar med också. Dock tycker jag personligen att den här filmen är en av de svagare filmerna med Nalle Puh men det är inte mycket det handlar om.
 
Då är Puhs Heffaklump Halloween något sämre, även om den också är en bra film i sin helhet.
 
Men för att återgå till Puhs film om Heffaklumpen. Den har ett bra budskap och är garanterat en film som många yngre kan uppskatta enormt och många får en ny favorit hos Heffa, som jag kan tycka symboliserar den lite barnsligare figuren. Heffa får Ru att framstå som en vuxen nästan även om han själv också är ett barn.
 
Jag gillar filmen iallafall och tycker helt klart att den är värd flera glimtar men den kan ändå tyvärr inte uppnå samma kvalitet som sina föregångare, iallafall några av dem.
MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2008 vid 09:07

"och tycker helt klart att den är värd flera glimtar"

30 stycken?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2008 vid 00:11

Tre år sedan dvd-releasen av Puhs film om Heffaklumpen. Och hur firade jag det? Genom att... inte kolla på filmen för 31a gången. Tämligen misslyckat.

Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2008 vid 10:27
puhs film om heffaklumpen är en av mina favoritfilmer.jag vet inte varför jag gillar filmen,men det finns nåt i den som jag gillar extremt mycket.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2008 vid 13:02
Samma här, bara att jag vet exakt vad jag gillar med den. Utmärkt musik, bra handling, Heffa är ett härligt tillskott i Sjumilaskogen, har alltid gillat Ru och här fick han en större roll än någonsin tidigare och så finns en hel del Tiger-humor och lite stänk av mörk Ior-humor. Blanda och njut. En perfekt film. Hur många gånger har du sett den?
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2008 vid 13:41
har väl sett den 85 gånger.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2008 vid 17:28
Du skämtar.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2008 vid 17:30
japp det gör jagWinkhar bara sett den fem gånger och hur många gånger har du sett den+
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2008 vid 15:20
Tänkte väl. Själv har jag sett den totalt 30 gånger. De fem första gångerna såg jag den på bio varav första gången var på världspremiären 11e februari 2005 och sedan köpte jag dvd'n samma dag som den släpptes i Sverige, 10 Augusti samma år och såg den för 6e gången samma dag.  
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2008 vid 12:12
Själv har jag sett den två gånger men aldrig på svenska. Har inte bestämt mig för om jag ska göra det eller inte. Som jag sagt tidigare så skulle det enda positiva i princip vara att åter igen höra Charlie Elvegård som Kanin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2008 vid 12:36
Den är väldigt bra på svenska trots att det inte är Olli Markenros, Peter Wanngren och gänget som gör rösterna. Ge den en chans.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2008 vid 12:44
Det är inte Olli Markenros och Peter Wanngren jag saknar mest utan snarare John Harryson och Jörgen Lantz. Dessutom så saknar jag Thomas Hellberg som Tiger.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2008 vid 18:20

Jag rekomenderar ändå alla att se den här filmen med svenskt tal.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 08-november-2008 vid 11:51
När kommer det en 2-disc specialutgåva av Puhs film om Heffaklumpen??? Det vore passande om den hade release 10/8 2010, exakt fem år efter att första dvd-utgåvan släpptes.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
Direct Link To This Post Postad: 08-november-2008 vid 14:16
Det återstår att se om den släpps då. Det är så olika det där med realiser.
MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 08-november-2008 vid 16:20
Det återstår att se om den kommer att släppas överhuvud taget. Det är bara ett önsketänkande jag har.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
Direct Link To This Post Postad: 08-november-2008 vid 22:12
Jo, det ska man alltid ha
MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 09-december-2008 vid 20:07
Dvd-menyn på skiva ett borde ha kvarnhuset i bakgrunden och skiva två borde ha vyn över Sjumilaskogens ängar uppifrån från scenen då Ru beger sig mot Heffaklumpskogen.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 24-december-2008 vid 17:26
God jul alla Heffa-fans! Har någon sett mästerverket på länge? Om inte så är juletiden ett bra alternativ!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2009 vid 17:56

Ah, fyra år sedan Puhs film om Heffaklumpen hade premiär världen över! Fyra år sedan jag såg den för första gången. Såg den för trettioandra gången idag.

Heffa a nice Day!

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 26-december-2009 vid 17:38
God jul och gott nytt år alal Heffa-fans! Jag vet, jag är lite sen i år men bättre sent än aldrig! Har inte sett Puhs film om Heffaklumpen sedan fyra års jubileumet av dvd-releasen, den 10 augusti!!! Måste se den innan det nya året! Nästa år blir det fest! Fem år sedan mästerverket hade biopremiär, dvd premiär och uppföljar-premiär (Heffaloween fyller också fem år!!!), det ska bli ett år tillängnat Heffa!!!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2010 vid 14:35
HEFFA NICE DAY!!!

Fem år sedan Puhs film om Heffaklumpen hade världspremiär och jag såg mästerverket för första gången! Har precis sett den för trettiofemte gången och det märkliga är att filmen aldrig tycks bli gammal. Det är samma värme och glädje i den trettiofemte gången som det var första, andra, tionde och tjugosjunde... En underbar film. Alla Puh-fans kan skatta sig lyckliga att den här filmen gjordes. Det blev en sorts ny renässans för Nalle Puh! Det enda som är tråkigt är att vi inte har fått se vännerna i Sjumilaskogen en enda gång på bio sedan 2005. En Puh-film om året borde vara ett minimum! Måtte de behålla Heffa i "Winnie the Pooh" 2011. Hur som helst; ät Gott & Blandat, drick Coca Cola och njut av Puhs film om Heffaklumpen. Fem-årsfirandet har bara börjat! Ser fram emot den 19:e Oktober då Heffaloween också fyller fem år, då ska det bli Heffa-fest i gotisk stil! Men vi hörs innan dess, några andra viktiga datum är den nittonde mars (då jag såg filmen för andra gången och insåg vilket mästerverk den faktiskt är) och den tionde augusti (dagen då mästerverket släpptes på dvd, jag hade för övrigt fram till idag inte sett filmen sedan den 10 augusti 2009).

Må Heffaklumpen vara med er!

AdminEdit: Någon måtta får det vara med Heffarosa ^_^ - Näää!


Ändrad av 101dalmatiner - 26-februari-2010 vid 08:48
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 17:31
Harrrgh! Dalmatiner-kamrat, din brinnande kärlek till den här filmen tycks endast överträffas av din passion för Pirates of the Caribbean-trilogin. Tell me, lad; Vad är det som fascinerar dig så djupt med denna Heffaklump?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 17:50
Det är svårt att sätta fingret på exakt vad som är så fantastiskt, underbart bra med Puhs film om Heffaklumpen och karaktären Heffa/Lumpy. Jag brukar enklast försöka förklara det med att det är filmen som fick mig att på nytt bli förälskad i Disneys Nalle Puh, jag blev barn på nytt och alla underbara minnen från min barndom då jag växte upp med Nya Äventyr med Nalle Puh kom strömmande tillbaka. Det är nog det simplaste sättet jag kan förklara det hela på. Sedan finns det givetvis mycket djupare psykologiska förklaringar till min fascination, på gräns till besatthet av det men det är mellan mig och min psykolog...
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2010 vid 15:01

 

För en timme sedan såg jag den fantastiska filmen för fyrtionde gången! Idag är det på dagen 5 år sedan Puhs film om Heffaklumpen släpptes på dvd och det firades med att se filmen och äta Gott & Blandat-kantad marsipantårta på speciella Happy Birthday-papptallrikar med Heffa-motiv och dricka Coca Cola ur pappmuggar med samma motiv. Fem år sedan jag och min bäste vän gav oss ut i ösregn för att jaga ner denna underbara film och slutligen fann den på en Konsum-butik. Fem år... otroligt.

Nu längtar man till Heffaloween!



Ändrad av Cadpig. - 10-augusti-2010 vid 15:03
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2010 vid 09:25
Adrina, jag hittade (efter 40 gånger...) ännu en miss i filmen. I scenen när Ru och Heffa demolerar Kanins trädgård så försvinner repet runt Heffas hals flera gånger (typ tre i alla fall).
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2010 vid 16:29
Har nu sett filmen för första gången, efter påtryckningar från en viss forumsmedlem. Och det kan jag nog säga, att det också var den sista gången jag såg den. Trots stående ovationer och idel lovord från tidigare nämnda medlem, så innehöll denna film inte så mycket som ett uns av klassisk Nalle Puh-fealing. Varken i handling, dialog eller animering. Däremot kändes bakgrundsteckningarna väldigt vackra och välgjorda, men på nått sätt så skar de sig i förhållande till de animerade bitarna. 

Sen kan väl jag personligen tycka att Heffa är en väldigt onödig karaktär, då det redan existerar både heffaklumpar och tesslor i Nalle Puh-franchiset.

Den enda karaktär som jag är helt och hållet nöjd med i den här filmen, är Kanin. Både ur ett animationsmässigt, personlighetsmässigt och röstmässigt perspektiv. Övriga karaktärer känns, utifrån mitt perspektiv, väldigt okaraktäristiska och främmanden. I alla fall om man förhåller sig till de två första Nalle Puh-filmerna, eller till den första tv-serien.
Till toppen
Randolph_Carter View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Persona non grata

Medlem sedan: 29-september-2010
var: Arkham
Status: Offline
Poäng: 29
Direct Link To This Post Postad: 17-november-2010 vid 13:51
Du överanalyserar (som vanligt) allting. Självklart kan inte en lärarstuderande se tjusningen och enkelheten i den här pärlan. Jag tycker personligen att det här är 2000-talets bästa Disney-film. Den omdefinerade hela min syn på Nalle Puh-filmer. Jag hade inga höga tankar om serien efter att ha sett Tigers Film som nästan deprimerade sönder mig, men Heffaklumpen fick mig att åter förälska mig i Sjumilaskogen och dess invånare. Filmen har värme och ett stort hjärta och Heffa är den fulländade gulliga figuren. Jag håller tummarna så hårt att de vitnar för att Heffa ska återkomma i nästa Puh-film.

Enlig imdb så gör Newman rösten åt en viss "Papa Heffalump"... hoppaaas!!!

 


Den här tårtan förtjänar alla pretentiösa tråkmånsar för att värma upp sina frostiga själar.

Heffa nice day!!!

Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
Direct Link To This Post Postad: 17-november-2010 vid 19:54
Hellre pretentiös och tråkig, än provokativ och med bristande respekt för andra människors åsikter.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
Direct Link To This Post Postad: 17-november-2010 vid 21:51

Postad av Randolph_Carter Randolph_Carter skrev:

Du överanalyserar (som vanligt) allting. Självklart kan inte en lärarstuderande se tjusningen och enkelheten i den här pärlan. Jag tycker personligen att det här är 2000-talets bästa Disney-film.

 

Kunde inte citera allt då det var så mycket. Tårtan var fin, men ditt inlägg gör mig ganska förvånad...och väldigt arg.Angry Du har, enligt mig, ett nedlåtande tonläge när du nämner Trubadurens yrke. Bara för att han studerar till lärare, är hans åsikt viktig, han måste väl, för guds skull få följa sin magkänsla. Han respekterar dessutom dina/andras åsikter, men du beter dig inget vidare på den fronten.
Har aldrig sett denna film, och vet inte om jag vill göra det. Är inte lättpåverkad, men nåt säger mig att jag inte kommer att låna den.
Tycker som sagt att du ska respektera Trubadurens åsikt och inte köra pajkastning, bara för att han inte gillar den. Jag vill till exempel inte tvinga någon att tycka bättre om Jeremy Irons tolkning av Scar i "Lejonkungen" bara för att jag gör det, då skulle jag aldrig ta mig till detta forum.

 

Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Hellre pretentiös och tråkig, än provokativ och med bristande respekt för andra människors åsikter.

 

Du är inte tråkig! Du måste få säga din mening. Håller med om att man ska ha respekt för andras åsikter. Smile

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media