Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Karaktärsinfo - Ny avdelning

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Karaktärsinfo - Ny avdelning
    Postad: 02-april-2006 vid 17:21
Det finns en ny avdelning på DFS - Karaktärsinfo.

Än så länge är det bara 10 karaktärer som innehåller information (samtliga från Pixars Bilar (Cars)), men mer kommer att läggas till allt eftersom jag orkar skriva texter om karaktärerna. Karaktärsinfo kommer tills vidare endast omfatta karaktärer från animerade filmer.

Om ni går in på Bilar:s sida  och kollar under Medverkande, så har vissa karaktärer länkar.

Jag skulle gärna vilja har lite förslag på vad man kan lägga till för information i Profilkolumnen, Just nu ser det lite tomt ut.

Om det är någon som känner sig manad att skriv lite information om karaktärer, gärna då om de från klassikerna, så säg till.


Ändrad av Daniel - 02-april-2006 vid 19:02
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2007 vid 18:49
Jag kanske skulle vilja vara intresserad att skriva om någon karaktär. Ungefär hur långt måste stycket vara? Vad ska vara med ungefär?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-april-2007 vid 13:12
Så långt som du vill... men helst mer än 2-3 meningar. Texten ska beskriva karaktären... dess personlighet och kanske intressen. Men undvik att skriva allt för mycket om vad karaktären gör i filmen/filmerna, eller att säga vilken film/filmer som karakären medverkar i och vem som gör rösten (tex: Timon är en pratglad suricat i Lejonkungen, som Peter Rangmar, från Galenskaparna och After shave, gav rösten till i den svenska versionen). Vilka filmer karaktären medverkar i och röster är listad till höger.

Skriv den helt enkelt som om du skulle beskriva en verklig person.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-april-2007 vid 20:53
Okej! Big%20smile "Vem" ska jag skriva om och vart postar jag det?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-april-2007 vid 23:51
Vilken karaktär som helst som det inte redan finns något om.... Det lättaste är att skicka texterna till mig Via forumets PM.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Guybrush/Threepwood View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-maj-2018
var: Tri-IslandArea
Status: Offline
Poäng: -9866
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush/Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2019 vid 10:00
Detta borde man plocka upp igen.
Till toppen
Änglahund View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 05-april-2017
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Änglahund Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-oktober-2020 vid 08:14
Lumpy förtjänar karaktärsinfo.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media