Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tarzans föräldrar

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Tarzans föräldrar
    Postad: 10-juni-2006 vid 22:50
Asså, var det bara jag eller störde sig flera på att man fick se liken av tarzans föräldrar i filmen?? Och om liken ligger kvar där tills han blir vuxen, borde ju skeletten av dem vara kvar när han kommer tilbaka sen?Confused
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2006 vid 23:17
Om inte Sabor varit där efteråt och dragit de därifrån?
 
Tänkte aldrig på att man fick se liken de första gångerna jag såg filmen faktiskt. Nu var ju det ett tag sedan...  Men stör mig på det gör jag inte, vad är det som är störande?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2006 vid 17:46
De kanske begravde dom? Chansen kanske inte är så stor att ett gäng gorillor begraver två människor, men å andra sidan är väl inte heller chansen så stor att de tar hand om ett människobarn. Okej chansen är nog större i det sistnämnda fallet, men spela roll då! Tongue
 
Precis Sabor kanske kom tillbaka senare?
 
Men, varför störa sig på en sån sak? Vad är det som är störande överhuvudtaget?
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2006 vid 18:18
jag vet inte, men jag kommer ihåg att när jag såg filmen på bio blev ja rädd för liken!(jag var nio år)Det måste ju vara störande för mindre barn att se lik i en disneyfilm!
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2006 vid 18:24
Jo, jag kan hålla med om att liken kan vara skrämmande för mindre barn. Men man får väl inte se så mycket av dem, eller?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2006 vid 18:29
Då måste jag medge att scenen när skurken fastnar i lianerna och hängs är mycket läskigare! Det är ju ett ganska grovt straff för en Disneyskurk.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2006 vid 18:35
Sant Silver! Ett av de värre straffen faktiskt! Och läskigare än liken.
 
Men jag kommer ihåg att alla jag kände, inklusive jag själv, (alla i min ålder dådå) som hade sett Tazan på bio tyckte att det var läskigast när Sabor kom i början. Liken var det ingen som sa något om och själv lade jag inte så mycket märke till dom.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Holes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Holes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2006 vid 18:23
Jag har inte ens sett liken, var nånstans på skärmen kollar ni egentligen?
Och det när Clayton hängs i slutet (av en olycka) tycker jag nog är betydligt grymmare och svårare för barn att se.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2006 vid 14:58
Ja, för man får ju se när han dör, det får man ju inte med Tarzans föräldrar. Dessutom får man väl inte se hela liken? Ser man inte typ bara benen eller något sådant?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2006 vid 11:37
Men ser man inte bara Claytons skugga eller nåt? Jag har för mig att man inte får se så mycket men det var ju ett tag sen jag såg Tarzan så.
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2006 vid 00:00
Jag upprepar Holes fråga: var ser man liken av föräldrarna? Jag har sett Tarzan många gånger men det enda jag kan minnas är blodiga fotspår och fjädrar på golvet...

Ändrad av TangiableArc - 24-juli-2006 vid 00:00
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Jenn! View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 07-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Jenn! Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2006 vid 12:41
De syns knappast! De enda som syns är typ deras ben långt nere i något hörn. Jag märkte det inte äns första gången jag såg filmen. Man fokuserar ju mer på vad som händer med gorillan!  


Ändrad av Jenn! - 07-augusti-2006 vid 12:41
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2006 vid 22:38
Jo Mon Dieu, nu när jag tittade noga såg jag dem! Haha, förut har all min uppmärksamhet varit på blodet och fjädrarna men de ligger ju faktiskt där bakom fullt synliga! Fast jag tycker inte det ser så obehagligt ut... De ligger ju bara där, och de ser ju inte ut som lik direkt.
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Holes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Holes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2006 vid 20:36
Ja, jag har också sett dem nu. Men om man måste leta efter dem, hur kan de då störa en så mycket? Jaja, man är väl olika...
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2006 vid 17:10
Jag tycker inte att dem är läskiga. dem ger bara en större efekt av att det är obehagligt Stern%20Smile
Tycker att t.ex scenen när Scar och Simba slåss är mycket hemskare, eller den när Odjuret och Gaston slåss på taket.
I jämförelse så tycker jag att tarzans föräldrar mer känns som rekvesita eller något, inget störande alls!Cool
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media