Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Djungelboken

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Djungelboken
    Postad: 19-juni-2006 vid 11:21
Den här filmen tycker jag är en väldigt bra spelfilm på Djungelboken. Att skådespelare som Sam Neill är med gör den ju inte direkt sämre! Skurken är sådär lagom elak och sliskig. Han är perfekt i den här rollen!
Shere Khan är så fin! Har alltid tyckt om tigrar av någon anledning och den här tigern är ju verkligen fin. Jättefin päls och sånt. Stör mej dock lite på Kaah, som är datagjord. Kanske inte så konstigt, lite väl riskabelt att ha med en anakonda på inspelningarna kanske.
Baloo och Bagheera betyder väl björn och panter på, är det hindi? Kommer inte riktigt ihåg..
Hursomhelst spelar Jason Scott Lee jättebra i den här filmen! Som jag har sett sen jag var 6år och fortfarande tycker är bra!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 15:53

Jag tycker att den är okej.

San Neill kommer jag inte ihåg, men han har ju visat vad han går för i Jurassic Park. Men den var inte långtråkig och ganska spännande.
Mer kan jag nog inte säga om den eftersom det var ett bra tag sedan jag såg den senast.


Ändrad av Spidey - 19-juni-2006 vid 15:56
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 18:27
Jag minns att jag tyckte om den när den kom ut, och det skulle säkert inte vara något fel på den om man såg om den idag. En typisk äventyrsfilm, en klassisk berättelse.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juni-2006 vid 09:22
Något som skulle kunna vara ett litet minus är ju att handlingen inte är som disneys tecknade. Men det gör faktiskt ingenting. Dessutom tycker jag att den är bättre såhär, fast den tecknade är bra som den är och skulle absolut inte varit som spelfilmen. Det skulle ju inte fungera, eller fungera kanske det skulle men jag tror nog att den är bättre som den är. Speciellt med tanke på hur många som dör i spelfilmen. Och dessutom om spelfilmen skulle vara som den animerade, då skulle den faktiskt bli riktigt tråkig tror jag. Undrar om jag själv ens förstår vad jag menar om jag läser det här om några dagarTongue Kändes som det lät lite konstigt.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2006 vid 18:49

Jag blev chockad över antalet brutala dödsfall i filmen.

Bra äventyrsfilm dock.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2006 vid 21:23
Ja det är sant att de är rätt brutala. Men filmen är ju i och försej från 11år.
 
Jag älskar hur Sam Neill hatar elefanterna!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2006 vid 17:10
11 år ja, jag såg den när jag var 8. Jag har faktiskt aldrig sett om den, borde nog göra det.
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2006 vid 19:56

Jag kommer ihåf att jag mådde fysiskt illa av den här filmen som liten lol! Varenda gång!

Jack Sparrow rocks!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 20:09
Jag hänger inte riktigt med :P Varför mådde du fysiskt illa? :/
 
Det här är ju en äventyrsfilm, men jag tycker också att humorn är rätt hög i den!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2006 vid 19:10
Fysiskt illa kan man må när man ser fysiskt våld, speciellt när man är mindre. Jag minns disneykortfilmen med björnen Humphrey när han "fiskar" och när han hänger med den lilla helikoptern som ska dumpa fisk i sjön klämmer han tån i luckan, jag klarade nästan aldrig av den scenen utan att själv känna en konstgjord smärta/obehag. Jag vill inte tänka på vad en film som Djungelboken skulle kunna ha gjort mig när jag var i den åldern.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 12:47
Ahaa ni tänker så  Joo om man är känslig för sånt så ska man inte se den här filmen kanske. Även om jag själv inte tog någon somhelst skada fast jag var rätt liten när jag såg den.
 
Känns ju lite onödigt att ha den här tråden faktiskt. Haha, verkar ju liksom bara vara jag som sett den
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2007 vid 20:47
Joo jag har sett den!! Helt fantastiskt! Upplevelsen att se detta jaa.. mästervärk var helt otroligt! Jag satt helt förstummad och förtrollades av denna film... jaa när jag såg den blev jag bara så berörd, den tecknade tkr jag nästan är dålig (skulle aldrig kalla en disney film något sämre, de är ju fanatstiska allihop) så jag väntade jätte länge på att se den här. Men sen jag såg den i vintras är jag fast!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2007 vid 21:33

Skurken är så jäkla bra - "sliskig" var rätta ordet!


::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2007 vid 12:38
jaa verkligen! helt perfekt! jag har inte hittat ett fel på filmen.. kanske enbart att i närbild ser kaa jätte fejk ut...
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2007 vid 15:39
Efter POTC-filmerna så är det här den bästa otecknade av Disney tycker jag.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2007 vid 14:27
Jaa verkligen, finns ingen tvekan om saken! Men det är svårt att slå POTC filmerna! Djungelboken kommer tätt efter!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2007 vid 11:48
Postad av Hannibal Hannibal skrev:

Joo jag har sett den!! Helt fantastiskt! Upplevelsen att se detta jaa.. mästervärk var helt otroligt! Jag satt helt förstummad och förtrollades av denna film... 
 
Haha jag vet du såg den ju med mig. Kommer aldrig glömma när du satt med mackan i handen utan att komma ihåg och äta. Wink Underbart när man kan få dela med sig av denna totalt underbara film som tyvärr är extremt underskattad!
 
Alla djuren är jättebra, utom då Kaah, som (som jag nog redan sagt) ser väldigt fejk ut förutom när man ser delar av hans kropp. Men detta gör inte så mycket i alla fall då man bara ser honom två gånger.
 
Sam Neill och hans elefanter är ju oslagbart. Big%20smile
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2007 vid 17:05

Jag tyckte mycket om filmen när jag var mindra. Sen såg jag om den (hade den inspelad) och helt plötsligt tyckte jag inte den var så bra längre. Jag vet inte riktigt varför. Sedan spelade jag dessutom över den så jag har inte sett den på flera år nu. Ska ge den en chans till om jag får läge, eftersom jag vet att jag har tyckt om den. Den har såklart ingen chans mot Disneys tecknade version, men hur många har det? Tongue

Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2007 vid 12:23
Spelfilmen är ju mycket bättre än den tecknade! Ärligt var det den bästa film jag sett på mycket länge!
 
Tack Bara lilla jag för att du visar mig världen med bra filmer! Wink haha vad skulle jag göra utan dig? Förmodligen inte sett den här filmen iaf Tongue
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 14:23
Nej utan mej är det nog rätt många filmer du hade gått miste omLOLWink
 
Jag håller med dig Hannibal i att denna film är bättre än den tecknade. Jag kanske nästan tycker bättre om den här än POTC, men det beror nog på att jag växt upp med den och att den har ett annat mer personligt värde för mig pga andra orsaker än filmen i sig.
 
Tycker fortfarande, har gjort sen jag såg den första gången och bara var en liten lekisunge, att det är så laddat när Neill säger "Oh my God the boy!". Han inser att Mowgli är död och så står Katherine brevid och frågar vart han är senare. "He's gone, Kitty. The boy is gone." Katherine tar sin fars hand och ser väldigt ledsen ut. Suck. Sorgligt och känsloladdat och en av mina favoritscener av filmen.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 17:38
Jaa guud det är nästan så ögonen tåras igen! Jag förstår inte hur jag under så väldigt lång tid tyckte att den verkade jätte dålig, och höll mig för att se den! Den är ju helt underbar!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2007 vid 15:15
Kan ju vara så ibland Hannibal. Wink Men nu har du i alla fall sett den hehe
 
Tycker det är gulligt med Mowglis eviga blom&kyss-givande till Kitty.Smile Speciellt i början, när han precis sett sin pappa ge en kvinna en blomma och sedan kysser henne, då går Mowgli med en blomma till Kitty och trutar stort med munnen. LOL Så söt unge Smile
 
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2007 vid 20:28
Jaa guud så gullig unge! Han suger i sig vad de vuxna gör som en liten svamp! Helt bedårande barn!
 
Jag tror jag är kär! I en film, kan man vara det?
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2007 vid 18:51
Han suger även i sig hur djuren beter sig. Wink Det är bra att de har tänkt på det så pass mycket som de har gjort. Han pratar ju inte utan gör ljud. Och när Kitty smörjer in hans hand när han skart sig kurrar han precis som en katt.
Dessutom gör han väldigt djurliknande gester. Tänker då till exempel på när han simmar och sedan kommer upp och skakar på sig.
 
Klart man kan! Jag är! Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2007 vid 19:26
Jaa hela han absorberar allt runt omkring honom! Svamp-barn Big%20smile Sådespelaren som spelar Mowgli är ju super! Han spelar riktigt riktigt bra! Han passar i rollen som... handen i handsken? Wink
 
Va bra! Jag är inte ensam alltså!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2007 vid 19:33
Ja, Jason Scott Lee spelar verkligen bra. Han är Mowgli! Han har dessutom rösten till David Kawena i Lilo och Stitch, amerikanska versionen, om någon ville veta. Wink Han är helt otrolig i Djungelboken, i vilket fall somhelst. Så inne i rollen, så helt inne i miljön och allting.
Imponerad av hans spelande att anpassa sig till samhället, från djur till man. Kort sagt, Jason Scott Lee gör en imponerande och fantastisk insats i den här filmen!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2007 vid 19:52
Det visste jag faktiskt inte, men var dag lär man sig nått nytt Big%20smile!
Jaa han är Mowgli! Om någon annan skulle spela Mowgli skulle filmen med allra största säkerhet inte alls bli lika bra! Han är ju helt enormt bra!
"Because to him, you are food!"
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 21:34

"Because to him, you are food!" *slick runt munnen av Bagheera*

En av de bästa replikerna i hela filmen ju. Wilkins asrädd haha! Tongue
 
Inledningen är sådär lagom småmysig med Sam Neill som leder in oss i deras värld och presenterar oss för Mowgli osv. Gillar hans lugna och trygga röst som inledning på allting. Smile
 
På min vhs är det gul text vilket jag tycker är hur bra somhelst. Det märker ut filmen då de flesta andra har vit och dessutom är det gula så bra ihop med klippen i djungeln. Underbar natur för övrigt i filmen!
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2007 vid 22:34
Hahah Wilkins som nästan kissar på sig i det läget är ju jättekul! Och Mowgli som bara går omkring och är cool lugn! Wink
 
"It's ahh Wilkins ahh Sir..." Klockren!
 
Jaa jag tänkte ockås på det, gul text passade! Vit är ju ärligt talat väldigt tråkigt...
Sam Neill gör ju halv filmen, för att ta i lite, han är verkligen jättebra!
 
Naturen är ju helt underbar och man blir bara avundsjuk nästan! Wink
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2007 vid 11:46
Wilkins är ju så underbart töntig! Han är en sådan där lagom skurkig tönt. Wink Han är ju så tafatt och har inte en aning om varför han gör någonting över huvudtaget, han bara hänger på. Tongue
 
Exakt. Man får en helt annan känsla med gul text.
 
En av de hemskaste scenerna tycker jag är när Mowgli blir misshandlad i fängelset. Han är så rädd och förstår inte ett ord av vad de säger. Han är så fruktansvärt utsatt. Samma sak på balen när förlovningen avslöjas, fast inte på samma sätt. 
 
Buldeos död är nog värst (om man bortser ifrån min enorma ormfobi så är den nog det i alla fall). Först blir han skottskadad och sedan begravd i salt. Kan det bli plågsammare? Confused
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media