Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

My friends Tigger and Pooh!!!

 Svara Svara Sida  <1234 6>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2009 vid 16:19
Nej! Linus Hallström får inte bytas ut! Han är den bästa Ru sedan Jimmy Björndal! Det var mycket tråkigt att höra.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2009 vid 15:24
Nu har det börjat gå trailers om att säsong 2 av Mina vänner Tiger och Nalle Puh börjar visas imorgon på Disney Channel. Det ska bli roligt.
 
Till den andra säsongen har några av rösterna bytts ut jämfört med tidigare - närmare bestämt Heffa, Ru och Ditte. Det är förmodligen positivt att vi får en ny röst för Heffa istället för Isidor Beslik-Löfdahl (med sin allt annat än lysande inlevelse), men de andra två tycker jag är tråkigt.
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2008 vid 16:19
Javisst, Superdeckarnas Skattjakt. Den kommer i slutet av månaden.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2008 vid 14:14
Låter bra det. Jag har funderat på den filmen men avvaktat men få se om jag tar mig för den iallafall. Det är ju en till film som kommer ut snart. Skattjakten eller vad den hette. Vet du vad jag menar då.
MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2008 vid 11:38

Ja, för även om några få fragment av seriens stil fortfarande finns med (jag tror Ditte pratar med tittaren ca en gång på hela filmen) så är det ändå mer som en traditionell Puh-film. Mysig handling, fin animation och flera bra sånger! Heffa är också lite mer sig själv även om hans svenska röst (Isidor Beslik-Löfdahl) inte är mycket att hänga i julgranen då han är helt befriad från allt vad inlevelse heter. Men det går att ha överseende med då filmen är så varm och julig som den nu är.

Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2008 vid 11:24
Ska ha det i åtanke
MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2008 vid 09:36

Har du sett Superdeckarnas Julfilm? Om inte, se till att skaffa den till december, den var bättre än alla seriens avsnitt tillsammans! En enormt positiv överraskning.

Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2008 vid 12:42
Jag har sett en episode där han är med. Då tappar han bort en groda och Ditte som i det avsnittet lekte trolkarl tror att hon förvandlat Christopher till den grodan. Det är enda som jag sett av de avsnitt som jag har kollat på.
 
Jag har inget emot Ditte och hennes hund jag heller, det är bara det att jag tycker att det hade varit bättre om Christopher Robin haft mer fokus och att Ditte och hennes hund kanske kunde varít extrakaraktärer i visa avsnitt.
 
Jag håller med att det är skamligt att både Uggla och Sorken är borttagna, speciellt Uggla. Jag håller också med att sorken inte skulle vara densamma om han inte hade samma röst som han alltid haft.
 
Att ersätta vissa karaktärer tycker jag inte om. Om man lägger till någon karaktär som dyker upp ibland i vissa avsnitt så går det an men att ta bort karaktärer som man älskar är inte givande alls.
MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2008 vid 11:30
Jag gillar Ditte och hennes hund, men Christoffer Robin borde vara med mer. Jag har inte sett ett enda av episoderna där han förekommer än. Och varför har de plockat bort Uggla och Sorken??? De ersattes av Piggsvin, Bäver och Sköldpadda... Varför? Visst, ge oss några nya karaktärer så länge de inte är komplett onödiga men varför radera två av de äldsta som fanns med i första filmen!? Det är inte logiskt för fem öre.
Fast iofs, om det inte är hans lindgren som gör Sorkens röst så kan det kvitta för min del, jag skulle inte stå ut med att höra någon annan svensk röst än hans till Sorken.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2008 vid 14:19
Jo, precis. Jag har inget emot den här dataanimerade serien heller men den går ändå lite utanför den charm som den äldre serien har plus att jag tycker att de blandat in för mycket nya ointressanta karaktärer.
 
När Heffa dök upp var den en trevlig karaktär att lära känna men jag gillade inte riktigt när de tog in den här lilla flickan, inget emot henne så men varför kunde inte Chrstoher Robin ha haft organisastionen istället för jag tycker att han blivit fråntagen sin roll lite.
 
Rösterna är okej men jag håller med om att jag saknar de äldre en smula.
MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2008 vid 14:09

Nej, exakt. Den cyniska, vassa humorn som dialogen i "Nya Äventyr..." till och från glänste med ser man inte skuggan av i den här dadda-serien, som jag tycker om men som ändock är en dadda-serie. Dessutom skulle jag ge min högra arm för att få tillbaka de rätta rösterna igen.

Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2008 vid 11:20
Jo, det hade kunnat varit något det. Jag hoppas att de antingen kommer med en ny tecknad Nalle Puh film eller en ny tecknad serie. Jag tycker att de har gått lite för långt nu. Den nya 3d serien är okej och fungerar för de yngre som vill lära sig något men den har inte samma underhållningsvärde som den äldre serien Nya äventyr med Nalle Puh. Den kunde de ha gjort något fortsättning som utspelade sig som du skrev. Det hade varit intressant att se.
MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2008 vid 08:29
Det enda man vet säkert är just att Heffaklumpskogen är lite tätare och mer mörkgrön än Sjumilaskogen och att Heffaklumpar bor i hobbitliknande kullar.
Iofs så visar ju avsnittet "Heffa sover över" att han behöver en ganska komplicerad rutin för att kunna sova tryggt. Men det kan ju ha uppstått efter alla trauman han upplevde det första halvåret i Sjumilaskogen.
 
Jag önskar att de kunde ha gjort en riktig fortsättning på "Nya Äventyr med Nalle Puh" som utspelar sig mellan "Puhs film om Heffaklumpen" och "Puhs Heffaklump Halloween", dvs de resterande dagarna av sommaren efter det att eftertexten rullat färdigt i första filmen. Jag har också tänkt hur perfekt det skulle vara att använda några av klippen som spelas upp i eftertexten i olika avsnitt. Som när Heffa blir presenterad för Christoffer Robin och när han sitter fast i ett hål i en kulle likt Puh gör i första filmen osv.
Det skulle kunna bli en bra bro som leder till hösten han blir riktigt uppskrämd på sin första Halloween och ge oss Heffa-fans mer av den heffaklump som vi lärde känna och älska i första filmen.
 
Frågan är om det någonsin kommer att komma någon mer handmålad Puh-film/serie efter att de tagit steget in i 3d, jag hoppas verkligen att det inte är någonting permanent utan att vi får se många varianter av Sjumilaskogen de kommande åren.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2008 vid 22:14
Det är möjligt att det är så. Helt säker kan man inte vara. Men man märker hans tveksamhet först när ru lockar ut honom till sin hemtrakt men då beror det på Heffas rädsla för rus vänner. Men sedan lär sig Heffa om en del saker som han inte känt till som trollonter, tesslor bl.a  och då har han varit extra vaksam som Nasse. Vi vet ju inte så mycket om Heffas hemtrakter så möjligheterna att hans tidigare liv varit bekymmerslös kan vara ganska troligt.
MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2008 vid 17:06
Det har jag inte tänkt på. Kan det vara som du säger, att hans tillvaro i Heffaklumpskogen har varit helt bekymmersfri hela hans liv och att det sedan ställs på ända när Ru tar med honom ut ur den trygga skuggan under träden? När man ser saken på det viset påminner det nästan lite om Edward Scissorhands...
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2008 vid 13:47
Jo, jag har märkt det. Han är som en helt annan person efter Puh´s film om Heffaklumpen. Det kan ligga lite i allt som han upplever som gör honom så nedstämd för där han bor har han aldrig haft några bekymmer. I puh´s och hans vänner värld så är det anorlunda.
MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2008 vid 09:50
Är det någon mer en jag som har märkt vilken otrolig personlighetsförändring Heffa genomgår från Puhs film om Heffaklumpen till Mina Vänner Tiger och Nalle Puh?

Jag menar, i första filmen är han så glad och lekfull hela tiden fram tills Tiger, Kanin och de andra skrämmer slag på honom och försöker fånga honom. Sedan när allt ordnar upp sig är han sitt gamla glada jag igen. Sedan i Puhs Heffaklump Halloween är han mer nedtonad i början och är sedan mest rädd, skräckslagen och ängslig hela tiden. Jag tror aldrig han blev sig riktigt lik efter de traumatiska upplevlserna i andra filmen. För i Mina Vänner Tiger och Nalle Puh är han mest nedslagen hela tiden och pratar släpigt och skrattar nästan aldrig. Han är orolig när han ska sova över hos Ru, och rädd för trollonter när de är ute och fångar eldflugor.
Kommer Heffa att sluta som en blandning av Nasse och Ior?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2008 vid 18:02
Okej! Det var glada nyheter. Gissar att de ska sätta upp en musikal i filmen då? Hoppas inte High School Musical-nollorna gästspelar...
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2008 vid 07:43
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

I vilket fall som, de borde göra fler "filmer" i stil med Superdeckarnas Julfilm, för jag blev verkligen positivt överraskad av hur bra den var.

En sån film är faktiskt på gång. Den kommer till våren i USA:
My Friends Tigger & Pooh: Tigger & Pooh and a Musical Too

Ingen aning om när den kommer till Sverige. Kanske till sommaren eller nästa höst.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2008 vid 22:05
Det kommer i alla fall en ny Tiger & Puh-dvd i slutet av november: "Superdeckarnas Skattjakt", med ett gäng avsnitt på. Lite kul, men hade hellre sett en riktig Halloween-film eller något med höst-tema men det ska bli intressant att se vad det blir av det hela.
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2008 vid 13:39

I vilket fall som, de borde göra fler "filmer" i stil med Superdeckarnas Julfilm, för jag blev verkligen positivt överraskad av hur bra den var.

Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2008 vid 00:02
Inte mycket... Men har man god fantasi kan man se vissa långsökta kopplingar (pumpor brukar exempelvis förknippas med Halloween-firande i USA, o.s.v.).
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2008 vid 23:42
Har något av de där avsnitten över huvud taget någonting med halloween/spöken att göra?
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2008 vid 13:51

Hundred Acre Haunt är inte en långfilm, utan är bara en samlings-DVD bestående av tre avsnitt av TV-serien. Närmare bestämt:

Super-Sized Darby/Piglet's Lightning Frightening
Eeyore's Trip to the Moon/The Incredible Shrinking Roo
Eeyore's Home Sweet Home/Rabbit's Prized Pumpkin

Alla dessa avsnitt har redan visats på både Disney Channel och SVT, så jag tror inte det finns något alltför stort intresse för filmen. I dagsläget finns den i alla fall inte med på Disneys releaseplan för Skandinavien, och ärligt talat är jag lite osäker om marknaden är tillräckligt stor för att en sådan DVD ska släppas i Europa.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2008 vid 11:39

Vet någon när/om den här halloween-filmen kommer till Sverige?

 
 
 
 


Ändrad av 101dalmatiner - 01-september-2008 vid 11:39
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2008 vid 15:17
jag sa att jag inte inte gilla det serien utan att serien mest riktar sej mot sexåringar men visst kan 20-åringar se serien och anledningen att jag inte brukar se serien är för att jag ej vet tiden,har aldrig tid och jag har sett alla avsnitt
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2008 vid 14:48
Bra då vet vi. 20-åringar också, eftersom jag finner glädje i den.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2008 vid 13:07
brukar inte se på den här serien men sexåringar kan finna glädje i den
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2008 vid 08:28
Logiska men förmodligen dumma förklaringar som har någonting med pengar och girighet att göra.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 22:51
Ja, man kan undra. Jag gillar också de karaktärerna och tycker att det är tråkigt att de inte varit aktuella på ett tag och inte ens verkar vara med i den nya serien heller.
 
Visst är det roligt att se lite nya karaktärer men jag hade hellre sett uggla och sorken. Det finns säkert logiska förklaringar till detta.
MVH
   //Håkan
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media