Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

My friends Tigger and Pooh!!!

 Svara Svara Sida  <1 23456>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2008 vid 14:30
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Varför skulle det ligga i Nordamerika? Man ser ju tydligt att miljön är typiskt engelsk.


Skulle inte förvåna mig on Man i filmerna har Amerikaniserat det lite för mycket ibland. Visst det ser lite engleskt ut...men också väldigt amerikanskt. Och det är ju inte precis Brittiska de pratar. Och när Disney Introducerade Sorken (Gopher) som egentligen är en Kindpåsråtta (eng; Pocket gopher) och ingen sork (det var det närmsta jag kunde hitta i alla fall). Detta djur finns bara i amerika vad jag förstår.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2008 vid 14:51
Jo, det om Sorken vet jag, och det var ju också för att göra hel konceptet lite mer amerikanskt men jag vill ändå inte gärna tro att Sjumilaskogen ligger i Nordamerika. Om vi säger så här, för mig är det och kommer alltid vara brittiskt. Men alltihop handlar ju främst om fantasi, så geografi kanske är onödigt över huvud taget i den här frågan.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2008 vid 15:37
Visserligen. Jag däremot har aldrig riktigt känt att Sjumilaskogen i Disneys version har varit särskilt brittisk. Det är alldeles för överdådigt på något sätt.


"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2008 vid 16:44
Postad av Daniel Daniel skrev:

Visserligen. Jag däremot har aldrig riktigt känt att Sjumilaskogen i Disneys version har varit särskilt brittisk. Det är alldeles för överdådigt på något sätt.

Det intressanta är att det faktiskt finns två olika engelska språkversioner av den här serien. Alla röster är samma - utom Darbys/Dittes. I USA-versionen görs Darbys röst av amerikanskan Chloe Moretz, men i den brittiska versionen görs rösten med typiskt engelskt uttal av Kimberlea Berg.

Det är den brittiska versionen som man får höra om man väljer engelskt tal på den svenska DVD-utgåvan av Superdeckarnas julfilm. (Helt oavsett vad som står i eftertexterna. Jag har nämligen för mig att det står rätt i huvudfilmen men fel i bonusavsnitten.)


Ändrad av Anders M Olsson - 11-januari-2008 vid 16:48
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2008 vid 18:51
Postad av stitch stitch skrev:

Det var i avsittet "Donkey for a Day", när Tiger skulle lära I-or att skutta för att muntra upp honom.
Det kanske bara är jag, men när I-or flyger högt i luften så tyckte jag, ialla fall första gången jag såg det, att viken man ser, liknar Hudson Bay.
 
Men nu när jag tänker på det så kanske det inte är det...
 
Det var alltså det här jag menade: (bild)
 
 
tyckte det liknade Hudson Bay men kanske inte...
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2008 vid 08:45
Men, Hoffe, tv.com's lista visar inte episoderna i rätt ordning. Jag hatar när de gör så, de tror att man bara vill veta när episoderna sändes för första gången och inte kronologiska ordning.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2008 vid 11:22
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Men, Hoffe, tv.com's lista visar inte episoderna i rätt ordning. Jag hatar när de gör så, de tror att man bara vill veta när episoderna sändes för första gången och inte kronologiska ordning.

Man kan diskutera vad som är "rätt" ordning.

Antingen kan man gå efter produktionsordningen eller den ordning som avsnitten sändes första gången i amerikansk tv. Ingen av dessa är mera kronologisk än den andra, och den ena behöver inte vara mera rätt än den andra.

Det är inte alls ovanligt att man avsiktligt producerar tv-avsnitt i annan ordning än de ska sändas. Då kan det rent av bli fel om man försöker se avsnitten i produktionsordning. Men så länge det är fristående avsnitt gör det kanske inte så mycket.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-januari-2008 vid 09:01

Men i det här fallet är det helt fel. På listan står episod ett som episod tre, hur logiskt är det att Ditte presenterar sig i episod tre?

Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2008 vid 13:43
Precis som Anders säger, så är det som sagt diskutabelt vad som är rätt ordning. Tyvärr verkar inte produktionskoderna ha publicerats någonstans på webben, så vilken produktionsordningen är går inte att få fram någorlunda enkelt. Men det händer som sagt att avsnitt av TV-serier spelas in i en helt annan ordning än de är avsedda att visas, så det är inte säkert att den ordningen hade varit mer "korrekt". Jag håller med att det inte är logiskt att Ditte presenterar sig själv i ett senare avsnitt än det som visades först i USA (och Sverige), men det behöver ju inte betyda att de andra avsnitten också är i "fel" ordning.
 
För att riktigt komplicera saken, så har avsnitten dessutom visats i en helt annan ordning i England på Disney Channel/Playhouse Disney än i USA. I England har de för övrigt också visat flera ytterligare avsnitt av serien som inte visats i USA än, och heller inte i Sverige.
 
I Sverige visades i alla fall avsnitt 11 - 20 i samma ordning som visningarna i USA, vilket antyder att det är den ordningen som skandinaviska Disney Channels masterband är märkta efter. De senaste två veckorna har det i alla fall bara visats repriser igen, men vi får i alla fall vara tacksamma över att avsnitt 20 (enligt visningsordningen) faktiskt visades i Sverige en dag innan den amerikanska premiären, men dock en tid efter den brittiska premiären.
 
Hoppas att de återgår till att visa nya avsnitt snart igen - åtminstone de 5 - 6 avsnitt som visats i England för en tid sedan (men inte i USA) borde ju ha dubbats till svenska vid det här laget (i och med att sluttexterna på Disney Channels visningar avslöjar att det är den brittiska versionen som de utgår ifrån, då brittiska Kimberlea Berg har crediterats som Dittes röst).
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-januari-2008 vid 20:15
Jag såg de två bonus-avsnitten på Superdeckarnas Julfilm i helgen. Riktigt bra avsnitt bägge två. Särskilt "Tiger blir snöflingig" var charmigt och kändes lite som en kort långfilm om ni förstår hur jag menar.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2008 vid 19:17
I avsnitt 11, Puhraterna i Sjumilaskogen, har Heffa på sig samma pirathatt och Ru samma röd och vitprickiga bandana och lapp för ögat som de har i Puhs Heffaklump Halloween!
Så fort jag fick reda på att det fanns ett avsnitt med pirat-tema så tänkte jag "hoppas att Heffa kommer att ha pirathatten från Heffaloween igen, och det slog in! Ru och Heffa är även i ett litet fort som påminner lite om det som de har i filmen men inte är särskilt likt.
Sedan har ju Heffa i episod 4 och Tiger i episod 13 nämnt Trollonten som även den presenterades i Puhs Heffaklump Halloween. Kul med sådana blinkningar för en inbiten heffaklump-fantast som jag. Även kul att Trollonten har fått ersätta Heffaklumpar för saker att vara rädd för i Sjumilaskogen. Numera skyller man inte på heffaklumpar och tesslor utan trollonter och tesslor. Lustigt att de inte lärde sig läxan om fördommar i Puhs Film om Heffaklumpen...
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2008 vid 11:19

Hade jag vetat att det funnits en tråd om den här serien hade jag skrivit direkt hit men nu har jag hunnit fått mig en uppfattning av serien så att det är lättare att skriva.

Först kan jag gå in på ideen att göra serien 3-d animerad. Ideen är väl god och den är mysigt gjord men den kan inte ersätta den tecknade serien och filmerna och kommer aldrig att göra. Den nya generationen barn kommer nog att inse det själv så smånningom får vi hoppas. 

Upplägget kan man diskutera. Den är anorlunda mot för orginal tv-serien och den är mer anpassad för barnen mellan 2-5 år. På det planet kan jag säga att serien är bra. Delvis tycker jag att det är synd att en ny mänsklig gestalt har tagit form med flickan Ditte tror jag att hon heter och hennes hund. Inget fel i det dock men det går lite utanför Milnes böcker. Men för barnen kan man ändå lära sig en del med serien.

En annan sak som kan reta upp mig lite som också går utanför Milnes böcker är trollonten som ersatte Heffaklumparna sedan Heffa bevisade i Puhs film om Heffaklumpen av de är helt ofarliga. Varför måste två mystiska väsen vara aktuella. Kunde de inte ha nöjt sig med Tesslor. Heffaklumpar och tesslor fungerade bra men Trollonter och tesslor låter bara fånigt. Att Tiger använde den figuren i Puhs heffaklump halloween var ju acceptabelt eftersom figuren symboliserade Halloween men inte annars.

Annars så finns det inte så mycket som jag retar upp mig på med denna nya serie men som jag sa tidigare så kan inget ersätta de tecknade Nalle Pu filmerna någonsin, hur mycket de än försöker. JAg hoppas att Disney tar sig i kragen och skapar en till tecknad långfilm snart som håller sig till den ramen som de andra långfilmerna har gjort. Skulle vara kul om de gjorde en film om Ior t ex eftersom både nalle puh, Tiger, Nasse, Kanin och ru (och Heffa) har varit i huvudfokus medans Ior mer har varit en underhållande utfyllnad. Ta bara i Puhs film om Heffaklumpen, där var Ior nästan inte med någonting alls, vilket var synd. Även Christopher Robin har varit mindre i fokus men på men på annat plan så att säga.

Jaja, ska inte haka upp mig på så mycket men det är ungefär så här jag tycker helhetsmässigt med den nya serien "mina vänner Tiger & Puh".

 

MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2008 vid 11:34

Du frågade tidigare om hur Ditte presenteras i serien, i första avsnittet sitter hon i ett träd och säger: "Hej, jag heter Ditte osv" och berättar att de leker kurragömma. Om hon är släkt med Christoffer Robin vet jag faktiskt inte men det är ju inte omöjligt och han är ju för övrigt med i några få avsnitt i den här serien, även om jag inte har sett något av dem.

Nej, jag diggar Trollonten, den binder samman serien med filmerna på ett tillfredställande sätt. Man får sluta tänka så mycket på Milne då hans Nalle Puh och Disneys Nalle Puh är som natt och dag, både i utseende och personlighet. Det är nästan bara Ior som är i serierna/filmerna ungefär som han är i böckerna och det är helt okej. Det är lite som Lejonkungen och tv-serien Timon & Pumbaa, båda är bra på varsitt håll, men för guds skull, för dem inte samman!
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2008 vid 12:02
Ja, det är ju en smakfråga i sig men så mycket skiljer sig inte figurerna från boken och eftersom jag är en Milnefans så har jag mina småkrav så jag står för det jag skrev men man kan vänja sig med tiden såklart.
MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2008 vid 16:01
Jag anser att de skiljer sig skapligt mycket. I böckerna är Puh en lite smådum björn som tycker mycket om honung men i filmerna/serierna är han snudd på autistisk och kan frossa 40 burkar med honung utan att blinka.
 
I böckerna är Tiger en skön typ som gillar att skutta (måttligt) och kan vara lite knepig när det gäller att berätta vilken sorts mat tigrar egentligen tycker om. I filmerna/serierna är han liksom Puh väldigt ointelligent och även hyperaktiv och självgod (på ett charmigt sätt), han tjatar om att "det är det tigrar är bäst på" hela tiden, men nämner det aldrig i böckerna.
 
I böckerna är Nasse ängslig men han vågar åtminstonde sig ut själv mitt i natten för att se om det möjligen finns en heffaklump i gropen som han och Puh grävt, skulle Nasse från filmerna/serierna någonsin våga det? Nej, han springer ofta omkring i tokpanik och skriker. I böckerna är Nasse även lite självsäker när det kommer till vissa saker, åtminstonde om man jämför honom med Disney-Nasse som aldrig säger emot någon utan att först ursäkta sig.
 
Kanin i böckerna kan vara lite av en besserwisser men får aldrig raseriutbrott (mycket tack vare att Tiger inte förstör saker hela tiden som han gör i filmerna/serierna) eller är direkt odräglig och genom-självgod som han kan vara i filmerna/serierna. Desutom låtsas han ofta veta mer än han gör i böckerna och ofta håller med Christoffer Robin (om han råkar finnas närvarande) medan Disney-Kanin oftast vet hur saker och ting ligger till.
 
Kängu/Ru är sig ganska lika förutom att Disney-Ru förefaller äldre än Baby Ru i böckerna och att Kängu inte alls är lika beskyddande som hon är i böckerna utan låter sin son ha friare tyglar.
 
Uggla är lite dummare i filmer och serier mot hur han är i böckerna, men skillnaden är ganska hårfin då han fortfarande gärna pratar folk till sömns om sina otaliga släktingar.
 
Och så har vi slutligen kommit fram till Ior... som i böckerna är en genomdyster åsna som aldrig har något direkt positivt att säga och som i filmerna och tvserierna är en genomdyster åsna som aldrig har något positivt att säga. Dock är Disney-Ior inte fullt så dyster som bok-Ior utan har mer av en sorts galghumor och självironi. Bok-Ior kan vara lite av en jerk ibland också och vara direkt oförskämd mot de andra djuren, skulle aldrig Disney-Ior vara.
Bok-Ior till Puh - "Somliga har ingen hjärna alls."
 
Det är en ganska kort och slarvig jämförlse men du ser vad jag menar.


Ändrad av 101dalmatiner - 11-maj-2008 vid 16:02
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2008 vid 16:36
Ja, självklart finns det lite olikheter och det är väl inte så konstigt när det gäller disney. Är det någon disneyfilm som är 100% lik boken, nej. Filmerna är antingen snällare eller mindre allvarliga kan man säga. Se exempel som Alice i underlandet, Oliver och gänget, Lilla sjöjungfrun o.s.v.
 
Även om karaktärerna skiljer sig en aning från böckerna så tycker inte jag personligen att de är så olik böckerna. Konceptet med figurerna är ju densamma, det som disney har gjort är att humorisera så att filmerna blir en anorlunda typ av underhållning är böckerna som är mer seriöst lagda.
 
Nalle Puh är dummare i filmerna för att det gör honom rolig.
Tiger är skrytig även i boken men i filmen är han ganska extrem
Kanin visar mer ilska i filmerna men iritationen han har finns med i böckerna men han är snällare i jämförelse.
Kängeru är sig lik och Ru kan ses som lite mer vuxet barn kanske men ändå inte så att det märks så tydligt tycker jag
Uggla är klok även i filmen, även om bristerna för hans intiligens finns för annars skulle han inte vara en lika rolig karaktär
Nasse må vara räddare i filmerna men det är för visa lite övertydligt men han visar mycker mod även i filmerna, precis som i böckerna för han är rädd även där. Se bara i Nasses stora film och Puhs film om heffaklumpen och tigers film och jakten på christopher robin. Han vågar sig med de andra.
Ior är ju alltid ior
 
Så ska man vara petig så finns självklart skillnader men det gör det alltid men i grunden skiljer de sig inte så mycket. Dessutom är karaktärerna utvecklade i och med serien och framåt efter filmen om Nalle puh som är baserat på böckerna. Sedan är det bara inläg i nasses stora film som har gått tillbaka till milnes berättelser.
 
Den enda riktiga skillnaden från de första filmerna är tillskottet av sorken som inte fanns med i boken för disney ville ha med en amerikanskt figur för att locka den amerikanska barnen, vilket jag tyckte var ett bra drag men tur att han inte fick ersätta nasserollen som det var tänkt för jag hade inte klarat av att vara utan Nasse för han tillhör en av de riktiga favoriterna för mig även om jag gillar alla karaktärerna av olika anledningar.
 
Jag förstår din poäng helt och hållet och du har rätt med skillnader men ser man efter grunden så är olikheterna inte så olik bortsett från enkla karaktärskillnader som igentligen är lite förvrängda för att göra figurerna mer intressanta. Jag tror inte att filmerna hade fungerat lika bra om de varit korrekt efter böckerna. Vissa av historierna om man går efter de historier som är efter boken så är filmversionen snällare och roligare att se på.
MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 20:54
Okej, för att komma tillbaka till Mina Vänner Tiger & Nalle Puh: varför har de senaste filmerna tagit bort Uggla och Sorken? Sorken var senast med i Puhs Heffaklump Halloween och det var bara i "Bu Nalle Puh"-delen av filmen och kan egentligen inte räknas. Och när var Uggla med senast? I Nasses Stora Film tror jag bestämt. Det är två bra karaktärer som förtjänar att vara med mer, men i Puhs Film om Heffaklumpen hade de helt klart ingenting att göra.
Dock har jag inget emot de nya karaktärerna som Mina Vänner... presenterar: Piggsvin, Bäver och Sköldpadda (som jag dock inte sett hittills). Vad tycker du om det här
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2008 vid 22:51
Ja, man kan undra. Jag gillar också de karaktärerna och tycker att det är tråkigt att de inte varit aktuella på ett tag och inte ens verkar vara med i den nya serien heller.
 
Visst är det roligt att se lite nya karaktärer men jag hade hellre sett uggla och sorken. Det finns säkert logiska förklaringar till detta.
MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2008 vid 08:28
Logiska men förmodligen dumma förklaringar som har någonting med pengar och girighet att göra.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2008 vid 13:07
brukar inte se på den här serien men sexåringar kan finna glädje i den
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2008 vid 14:48
Bra då vet vi. 20-åringar också, eftersom jag finner glädje i den.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2008 vid 15:17
jag sa att jag inte inte gilla det serien utan att serien mest riktar sej mot sexåringar men visst kan 20-åringar se serien och anledningen att jag inte brukar se serien är för att jag ej vet tiden,har aldrig tid och jag har sett alla avsnitt
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2008 vid 11:39

Vet någon när/om den här halloween-filmen kommer till Sverige?

 
 
 
 


Ändrad av 101dalmatiner - 01-september-2008 vid 11:39
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2008 vid 13:51

Hundred Acre Haunt är inte en långfilm, utan är bara en samlings-DVD bestående av tre avsnitt av TV-serien. Närmare bestämt:

Super-Sized Darby/Piglet's Lightning Frightening
Eeyore's Trip to the Moon/The Incredible Shrinking Roo
Eeyore's Home Sweet Home/Rabbit's Prized Pumpkin

Alla dessa avsnitt har redan visats på både Disney Channel och SVT, så jag tror inte det finns något alltför stort intresse för filmen. I dagsläget finns den i alla fall inte med på Disneys releaseplan för Skandinavien, och ärligt talat är jag lite osäker om marknaden är tillräckligt stor för att en sådan DVD ska släppas i Europa.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2008 vid 23:42
Har något av de där avsnitten över huvud taget någonting med halloween/spöken att göra?
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2008 vid 00:02
Inte mycket... Men har man god fantasi kan man se vissa långsökta kopplingar (pumpor brukar exempelvis förknippas med Halloween-firande i USA, o.s.v.).
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2008 vid 13:39

I vilket fall som, de borde göra fler "filmer" i stil med Superdeckarnas Julfilm, för jag blev verkligen positivt överraskad av hur bra den var.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2008 vid 22:05
Det kommer i alla fall en ny Tiger & Puh-dvd i slutet av november: "Superdeckarnas Skattjakt", med ett gäng avsnitt på. Lite kul, men hade hellre sett en riktig Halloween-film eller något med höst-tema men det ska bli intressant att se vad det blir av det hela.
 
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2008 vid 07:43
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

I vilket fall som, de borde göra fler "filmer" i stil med Superdeckarnas Julfilm, för jag blev verkligen positivt överraskad av hur bra den var.

En sån film är faktiskt på gång. Den kommer till våren i USA:
My Friends Tigger & Pooh: Tigger & Pooh and a Musical Too

Ingen aning om när den kommer till Sverige. Kanske till sommaren eller nästa höst.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2008 vid 18:02
Okej! Det var glada nyheter. Gissar att de ska sätta upp en musikal i filmen då? Hoppas inte High School Musical-nollorna gästspelar...
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media