Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

My friends Tigger and Pooh!!!

 Svara Svara Sida  123 6>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: My friends Tigger and Pooh!!!
    Postad: 25-juni-2006 vid 23:49
2007 kommer en ny Nalle Puh-serie, jag blev överlycklig över nyheten.
Min lycka slocknade för tio minuter sedan då jag efter att ha blivit jätteglad då serien fått en egen IMDB-sida kollade upp lite mer om den på nätet och till min stora fasa läser att den ska vara datoranimerad!?!
Nalle Puh i 3d!!! Holy Cow! Jag minns med fasa Boken om Puh, den var rätt så avskyvärd. Den saknade allt som Nya äventyr med Nalle Puh hade.
Och jag är rädd att det kan bli samma sak med den här.
Och jag som var extra glad över att Heffa skulle vara med i serien, datoranimerad Heffa, jag vet inte. Men vem är förvånad, ingen orkar eller vill ju göra handtecknade serier längre. Snyft, nu går jag och gråter mig till sömns och drömmer om 2d-Disney. Go'natt gött fölk, må Puh vara med er.

 


Ändrad av 101dalmatiner - 24-december-2007 vid 03:49
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2006 vid 21:45
va? ånej det trodde jag aldrig kunde hända!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 21:35
Nalle Puh - i 3d!? Är det här en hemsk mardröm!?
 
Nalle Puh har alltid hört till favoriterna! Varför ska dom förstöra den!? Som du säger så var inte Boken om Puh någon höjdare precis! Minns den även jag med fasa! Nej fy! Nalle Puh i 3d! Varför förstöra den söta björnen? Och Nasse, och Tiger, Kanin, Uggla, Sorken, Ruh osv!
 
Nalle Puh...
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 22:28
jaha ja det fattades bara det här då...dataanimerade nalle puh urk o fy! men vad kan man göra det är åt det här hållet all animation verkar gå så...man får vara glad för det lilla man får och det som vart helt enkelt ... tänk va hur nalle puh såg ut från allra första början innan disney fick rättigheterna...disney gjorde ju ett jätte bra jobb med puh och c:o men dataanimerad nej tack!
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 22:31
Nej precis! Varför ska dom datoranimera allting för!? Och Nalle Puh av alla!  Räcker det inte med dom nya filmerna som är i 3d, varför ska dom göra om dom gamla för oxå!?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 23:56
Jag tror att det är för att dagens småbarn tittar hellre på 3D än 2D. Vi föddes upp med 2D men inte dem.
Jag lever för staden.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2006 vid 07:49
Men de förtjänar bra animation lika mycket som vi.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2006 vid 12:16
Håller med! Dom kommer få psykiska men för livet efter alla dessa filmer i 3d
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2006 vid 18:34
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Men de förtjänar bra animation lika mycket som vi.
 
japp precis! Men bryr sig barn verkligen om hur en film är gjord alltså om den e gjord i 2D lr 3D är de inte mest intresserade av om de är underhållande lixom rolig handling i en serie lr film...ja inte vet jag men de kan väl få både 2D o 3D
 
 okej jag vet att allt inte görs i 3D nuförtiden men det mesta görs ju i det o snart är väl 2D borta för alltid
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2006 vid 11:34
Jo det är sant. Barnen bryr sig nog inte så mycket om hur filmerna är tecknade. Det är nog handlingen som är viktigast. Men vi bryr oss! Som du säger så kommer det ju snart inte finnas några 2D filmer längre 
2D-animerade filmer i våra hjärtan
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Holes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Holes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2006 vid 16:27
Hur kan man förstöra Nalle Puh på det viset? Måste allt bli så modernt hela tiden? Saknar ju de gamla klassikerna, som var tecknade...
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2006 vid 22:22

Jepp. Men om de på något magiskt vis bestämmde sig för att göra de nya avsnitten fulla med ironiska, syniska och vassa skämt som i den första serien istället för en massa daddalarv och illa skrivna sånger kanske det skulle gå att förlåta 3d'n. Inte för att det kommer bli så.

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 15:20
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jepp. Men om de på något magiskt vis bestämmde sig för att göra de nya avsnitten fulla med ironiska, syniska och vassa skämt som i den första serien istället för en massa daddalarv och illa skrivna sånger kanske det skulle gå att förlåta 3d'n. Inte för att det kommer bli så.

 
Så sant...men det kommer nog troligen inte hända, som du sa...Varför kan dom inte låta serien vara som den en gång var? Vad var det för fel på den då? Jag tycker inte den behöver ändras.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 15:29
Nja, jag hungrar alltid efter mer Nalle Puh, speciellt sedan Heffaklumpen dök upp, jag såg den fem gånger på bio, så en tv-serie där Heffa är en i Sjumilaskogs-gänget tackar jag inte nej till. Men då ska serien vara mer som filmerna/orginalserien. Men jag tror inte det kan bli helt misslyckat när Heffa gör antré, håller i alla fall tummarna tills serien har premiär.
 
 
101(dalmatiner) inlägg!!!


Ändrad av 101dalmatiner - 15-juli-2006 vid 15:30
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 15:49
grattis till 101 inlägg :P:P
 
jo iof vill jag också se mer Nalle Puh, men jag vill ha det som det var förut! Som orginalserien. Och defintivt inte i 3d!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2006 vid 16:52
Tackar, tack så mycket. Vi får hålla tummarna ändå. Jag kan int bojkotta en Nalle Puh-serie innan jag har sett  den.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2006 vid 16:12
dom kunde väl gjort några nya avsnitt till den gamla tv-srerien, 2d-animerde då förstås, istället för att göre en ny serie i 3d..
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2006 vid 17:21
Jag håller med, och det var precis det jag hoppades att "My friends Tigger and Pooh" skulle bli fram tills jag läste om det: Helt nya avsnitt av Nya Äventyr med Nalle Puh fast med Heffa som en i gänget. Det skulle ha blivit lysande, om de fått åtminstonde några av de gammla manusförfattarna med på ett hörn alltså.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2006 vid 21:15
Här är lite bilder:






"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2006 vid 17:43

Hey!!! Det ser ju rätt okej ut! Bättre än väntat. Men det återstår ändå att se slutresultatet. Tack ändå, Danne.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2006 vid 11:38
Men undrar verkligen hur programmets uppbyggnad kommer att te sig. Kommer det att vara proppat med äckliga moralkakor och ännu sämmre sånger som "Boken om Puh" eller kommer det att ha den härliga syrliga humor som "Nya äventyr med Nalle Puh" lyste med? Dock bara avsnitt med Olli Markenros och Peter Wanngren, alla härliga skämt försvann med de nya rösterna/översättarna, de 13 första avsnitten håller inte hälften så bra kvalité som de resterande.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2006 vid 14:55
fattar inte varför dom ska byta ut Christoffer Robin mot en tjej...
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2006 vid 18:01
Läste att Christoffer Robin inte kommer att bytas ut. Men tjejen kommer att vara med mer.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2006 vid 15:22
Någon som har några nyheter angående denna serie?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2006 vid 13:27

Heffa kommer lyckligtvis att vara med! Måtte Filip Hallqvist göra rösten till honom och jag hoppas verkligen att Linus Hallström gör Ru, efter Puhs film om Heffaklumpen är det omöjligt att tänka sig några andra.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2007 vid 20:02
Oj, vad tiden går! Ingen som har några nyheter angående den här serien?
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2007 vid 19:28
Den verkar ju vara ganska gullig! Men har den blivit nerlaggd eller något?Shocked
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2007 vid 06:41
Det tror jag inte. Jag läste på IMDB att på den amerikanska nyutgåvan av Robin Hood skulle en trailer för serien finnas.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2007 vid 19:30
AH!!! Jag har sett 4 sekunder av rörliga bilder från serien!!! Reklam på TV1000, Jag såg Heffa, Ru, Tiger, Nasse, Puh, tjejen och någon liten hundvalp! Det ser helmysigt ut. Men någon ny "Nya Äventyr med Nalle Puh" är det då rakt inte vi har att göra med i det här fallet.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2007 vid 10:48
Om ni missat alla trailers som visats, så har serien premiär i Sverige nu på måndag (13 augusti). Den kommer att visas både på Disney Channel (kl. 09:00) och på Playhouse Disney (kl. 09:30). Den kommer att visas varje vardag, åtminstone till att börja med.
 
Jag tror knappast att den här serien kommer att vara i närheten av samma klass som de gamla klassiska 1970-talsfilmerna, eller ens TV-serien Nya äventyr med Nalle Puh; men det ska ändå bli intressant att se. Förhoppningsvis är det åtminstone sevärt.
 
På Disney Channels trailers hör man tydligt att åtminstone Tigger/Tiger fortfarande spelas av Rolf Lydahl. Därför är det väl troligt att alla rösterna är samma som senast. Och det vore väl inget fel med det - även om jag fortfarande hade föredragit Steve Kratz som Tigger, så måste jag medge att alla de nuvarande rösterna är riktigt bra.
 
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media