Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

En Prinsessas Dagbok

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2007 vid 14:32
Nej man stör sig faktiskt inte på det, eftersom dom är så otroligt olika. Jaa totalt skilda hisorier det är som filmens manus kanske bara har influerats av boken lite grann. Jag gillar också båda, har sett båda filmerna men bara läst en bok.
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2007 vid 20:22
Nån som vet om denna film är inspelad i riktiga Sanfransico eller enbart i studios ?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 16:40
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Men jag gillar både filmen (har bara sett ettan) och böckerna (har läst alla 6, vet inte om det finns fler..?).
 
Jag visste bara om att det fanns 3?Shocked Vad handlar de resterande tre om?
 
Jag tycker ni överdriver liiiite. Ljusår skiljer sej inte filmerna och böckerna (har bara läst de två första) ifrån varandra. Kan hålla med om andra boken. Men i första boken och första filmen finns det ju en del likheter. Sedan håller jag med om att det är personlighetsskiljaktigheter osv men det bygger ju på samma sak. Så några ljusår kan jag för mitt liv inte se även om de skiljer sig en del från varandra. Syftar då på första boken och första filmen.
 
Älskar scenen med fontänen i tvåan. Verkligen en retsticka haha
 
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 23:51
Jag gillar inte Prinsessas dagbok. Det är förutsägbart och ganska tråkigt, påminner mcyket om en äldre film som heter "King Ralph" ....
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 14:01
Bara lilla jag: Jodå, det finns 6 böcker. Kan inte riktigt komma på vad de handlar om just nu, men... Embarrassed
 
Filmen är ju baserad på boken, så visst är de lika till viss del. Men jag tycker nog att det mesta är ändrat. Som hennes pappa t ex. Han är ju död i filmen men lever i allra högsta grad i boken. Och personligheterna är rätt olika. Men jag gillar som sagt både böckerna och filmen (har fortfarande inte sett tvåan).
 
Jag gillar missödet med spårvagnen i ettan. LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 20:10
Hehe jaa "missödet med spårvagnen" är ju jätte kul, och de står där och blåljuger alltihop för att slippa åka till stationen LOL 
Jag visste inte heller att det fanns 6 böcker men jag har ju iochförsig bara läst första!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2008 vid 18:29
Jag har nu köpt 2an. Tycker den är bättre än ettan. Gillar sången som drottningen sjunger med Raven. Tycker att det händer mer i 2an än ettan.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2008 vid 20:21
Njaa, jag tycker nog bättre om ettan än tvåan även om tvåan också är bra. Det som är ett plus på tvåan är att det finns skämt som man bara fattar om man sett ettan men de tar inte över hela filmen, vilket gör att man kan få flera skratt till tvåan även utan att ha sett ettan.
Men som sagt jag föredrar nog allt ettan, fast Genovias nationallåt (?) är ju bättre i tvåan så klart eftersom den kommer mer till sin rätt i den.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2008 vid 19:16
Jag gillade inte tvåan direkt. Visst, om man inte har sett ettan så var det en helt okej film, men har man sett ettan innan så känns det lite som Pocahontas-fenomenet upprepar sig. Jag menar, vad hände med Michael?? De som är så söta tillsammans i ettan, och så är han inte med alls i tvåan. Njä, sånt gillas inte.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2008 vid 08:55
Nej, det är ett stort minus. Här har han gått och gillat henne hur länge somhelst (är i alla fall intrycket vi får i ettan) sedan när de väl blir ihop så stryker de honom ur historien och till råga på allt så inleds tvåan med "I've never been in love". Nehej(!?) tänkte publiken förvirrat och kliade sig lite i huvudet och försökte minnas ettan.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2016 vid 18:26
Såg filmen i dag, och tänkte på en sak. Om Mias pappa var kunglig, är hennes mamma det också ? (Pappan var ju prins av Genovia)
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2016 vid 21:49
Jag tror inte att hennes föräldrar var gifta när de fick henne, vilket betyder att mamman inte var kunglig. 

Ändrad av Emmaaa - 06-januari-2016 vid 21:51
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media