Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

En Prinsessas Dagbok

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: En Prinsessas Dagbok
    Postad: 17-juli-2006 vid 15:31
Visst är den bra ? Trevlig och underhållande film.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2006 vid 16:50

Nja, om ni vill veta vad jag tycker (vilket ni inte vill) så tycker jag att "En Prinsessas Dagbok" är något av det tråkigaste, larvigaste och mest förnedrande trams jag sett i mina dar. Jag såg bara bitar av den på en bussresa. Det fanns ju som tur var ett altrernativ till: att sova. Men bra att någon gillar den i alla fall. Det enda jag kan tänka mig skulle vara sämre är nog tvåan.

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2006 vid 19:34
Ja alltså denna film var väl ok första gången man såg den men sen så var den inte nått kul nå mer...ganska löjlig faktiskt speciellt det där med kyssen/foten, men de är ju bara vad jag tycker visst en bra "fjortis" film är den väl men inget mer...
Love will be your guide
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2006 vid 19:35
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Nja, om ni vill veta vad jag tycker (vilket ni inte vill) så tycker jag att "En Prinsessas Dagbok" är något av det tråkigaste, larvigaste och mest förnedrande trams jag sett i mina dar. Jag såg bara bitar av den på en bussresa. Det fanns ju som tur var ett altrernativ till: att sova. Men bra att någon gillar den i alla fall. Det enda jag kan tänka mig skulle vara sämre är nog tvåan.





Men tjejen är snygg.......
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2006 vid 19:44

hehe och det är ju väldigt viktigt att det finns snygga människor i filmerna oxå  finns ju en och annan snygg kille i filmen oxå  

men det är ju lite  kul att  "Mary Poppins" e med, eller föresten vad är det som är så kul med det egentligen haha

hmm har inte sett tvåan undrar om man ska det ......



Ändrad av Saga - 17-juli-2006 vid 19:47
Love will be your guide
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2006 vid 20:08
Det tror jag inte att man ska, jag har ju min vanliga förutfattade mening om uppföljare...
 
Ettan tycker jag är en helt ok skratta-och må-bra-film, när man är lite nere. Det är väl aldrig fel att se andra göra bort sig..?
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2006 vid 20:59

Det finns meningsfullare nöjen än att se andra göra bort sig. Och ska de göra bort sig kan de åtminstonde göra det med stil.



Ändrad av 101dalmatiner - 17-juli-2006 vid 22:09
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2006 vid 00:02
hehe det verkar inte som om denna film är så omtyckt...
Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2006 vid 06:20
Tja, det finns nog både en och två anledningar till det.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2006 vid 09:36
Då är det väl tur att det finns såna som jag, som inte har så höga krav på hur folk gör bort sig.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2006 vid 14:58
jag ÄLSKAR en prinsessas dagbok tvåan är bättre än ettan tycker jag
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2006 vid 17:05
Postad av nina nina skrev:

jag ÄLSKAR en prinsessas dagbok tvåan är bättre än ettan tycker jag



Vad är bäst med ettan tycker du ?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2006 vid 20:57
men se där det finns de som gillar denna film iaf  Det var ju bra  
Nu när jag tänker på filmen så tänker jag på hur hon Mia huvudrollsinnehavaren var... får en bild av att hon verkade lite korkad men jag kanske minns fel...har ju bara sett filmen 1 gång  samt några små sekvenser då och då så
Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2006 vid 20:06
Postad av nina nina skrev:

jag ÄLSKAR en prinsessas dagbok tvåan är bättre än ettan tycker jag



Vad är det med tvåan som gör att den är bättre än ettan tycker du ?
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2006 vid 22:19
Jag gillar inte den här filmen särskilt mkt...  Men de e nog mycket p.g.a. att jag har läst böckerna, och dom har gjort en väldigt dålig filmatisering av böckerna..
Love Pirates!!!
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2006 vid 09:14

nu när jag tänker efter så tycker jag nog att båda filmerna är lika bra. Anne är en riktigt bra skådespelare som gör rollen hättebra.

Men jag måste säga att jag tycker att filmerna skiljer sig för mycket från böckerna
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2006 vid 15:00
Filmerna skiljer sig väldigt mycket från böckerna! Jag såg filmen först (ettan) och har läst alla böckerna efteråt. Jag vet inte varför, men jag tycker inte att det är så hemskt att de skiljer sig. Det kanske är för att de skiljer sig så extremt mycket, så min hjärna kopplar inte ens ihop böckerna med filmen. De är två olika historier för mig.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 12:43
Haha varför är det en massa som inte gillar den är filmen? Haha! Jah tycker den är rätt härligt på sitt sätt! Visst, den är väldigt töntig och så men haha, så söt iaf.
 
Mjoo håller med om att böckerna och filmerna är som två helt skilda historier. Fast första boken stämmer ju ändå rätt så bra med filmen. En fråga, är den andra filmen helt påhittad? Jag har bara läst första och andra boken så jag tänkte om det där händer i tredje boken?
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 21:34
Och jag har läst böckerna men inte sett den andra filmen... Så jag kan inte svara på den frågan, tyvärr. Dessutom var det ett tag sen jag läste böckerna, så jag kommer ärligt inte ihåg exakt vad de handlade om.
 
Men vi verkar ju vara några stycken som gillar filmen i alla fall.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2006 vid 15:11
Haha okej. Nae men jag tror att jag har läst vad den tredje handlade om och om jag minns rätt så har det ingenting alls med den andra filmens handling att göra.
I filmen försvinner ju Michael redan första filmen, men i böckerna är han, om jag fattat rätt, kvar i tredje också?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2006 vid 12:39
En klar anledning till varför jag har bojkottat den andra filmen: var är Michael?? Shocked I böckerna är han däremot med ett bra tag. Om inte i alla...  Är det inte fler än jag som har läst böckerna och som kan hjälpa mig att svara på såna här svåra frågor..? Wink
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2006 vid 12:23
Ja men jag frågar mig samma sak! Vart är han!? haha Nej men jag gillar den nya killen hon har då, han är helt okej Wink
 
Kan tyvärr inte hjälpa dej så mycket. Har bara läst tvåan och ettan. Men jag antar att han är med i trean också eftersom det står om honom på baksidan av bokenWink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2006 vid 14:01
Då borde han ha varit med i tredje boken, om han är med på baksidan. (Min teflonhjärna börjar kännas pinsam, men jag kommer faktiskt inte ihåg böckerna... Embarrassed)
 
Jag tycker det är ganska retfullt när de byter pojkar, och allt annat med för den delen. Det sabbar ju hela "och så levde de lyckliga i alla sina dagar"-känslan som man vill ha när en film är slut.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-november-2006 vid 11:23
Jag diggar båda filmerna.
Till toppen
_ia_ View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 10-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera _ia_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2006 vid 15:53
Jag tycker dom här filmerna är mysiga bara för dom är enkla och lätta att titta på! om jag inte har något att göra är lite halv trött sådär så finns det inget mysigare en en film som är som en saga! jag gillar käleks historier coh i det perspektivet så tycker jag tvåan är bättre men annars så gillar jag ettan! sen är det ju lite hmor i dom också vilket jag också tycker är bra!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2006 vid 16:23
Utan humorn hade jag aldrig överlevt dessa och andra romantiska kärleksfilmer. Tongue Homor och/eller lite äventyr, annars är romantiska filmer så tråkiga att titta på.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-januari-2007 vid 18:04
Precis! Den är så lättsedd eller vad man nu ska säga. Om man inte är så angagerad så är den perfekt. En gullig och rolig historia som egentligen är väldigt töntig men det förlåter vi den Wink
 
Tycker också Anne Hathaway (Hur stavar hon?) gör en bra rollprestation
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2007 vid 23:56
Nu kommer lilla jag och är allmänt knäpp igen ( jag skyller på... jag vet inte vad jag ska skylla på...)
finns det böcker om En Prinsessas Dagbok?? en stor nyhet för mig i såna fall..
Annars tycker jag som ganska många andra här, det är en bra film om man vill se på nåt utan att engagera sig för mycket.. en lagom lätt film..
 
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2007 vid 19:58
Jaa filmerna gjordes baserat på böckerna av Meg Cabot om jag inte minns fel. Jag har bara läst första men handlingen i böckerna och filmerna skiljer sig med ljusår från varann!
 
Jag kommer inte ihåg boken (den första i serien) så bra... Och inte andra filmen heller för det var så länge sen jag läste/såg dom. Men första filmen är som de flesta har sagt en lätt film man kan se när man är så där trött på allt och vill ha lite feel good känsla.
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2007 vid 17:58
Nej, böckerna och filmerna är verkligen inte lika alls. Fast jag tycker det skiljer så mycket att man inte ens kan störa sig på det. Tycker inte ens personerna är sig lika, det är som två helt olika berättelser. Men jag gillar både filmen (har bara sett ettan) och böckerna (har läst alla 6, vet inte om det finns fler..?).
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media