Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Skattkammarplaneten

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Skattkammarplaneten
    Postad: 19-juli-2006 vid 00:58
Jag försökte hitta en tråd om denna "bortglömda" klassiker men hittade ingen så jag skapar en ny. Jag har just sett Skattkammarplaneten för första gången, med mycket låga förväntningar. Alla sa att den skulle vara jättedålig och den är ju Disney's största ekonomiska förlust någonsin - men jag älskade den! Är det verkligen den allmänna uppfattningen att Skattkammarplaneten är en dålig film? Vad tycker ni andra? Personligen så tyckte jag att den hade den gamla Disney-känslan kvar som gick förlorad i andra filmer för så länge sedan. Jim och hans mamma var fantastiskt animerade, så levande, och musiken var pampig. Dessutom blendade de datoranimering och traditionell animering på ett exemplariskt sätt. Jag kan inte för mitt liv förstå varför den floppade så totalt!
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2006 vid 02:40
Skattkammarplaneten är enligt mig en av de mest underskattade Disneyfilmerna någonsin......
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2006 vid 10:08
Jag håller med! Jag tycker den är riktigt bra, faktiskt. Jag och pirater...
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2006 vid 11:12
Jag vart rejält förvånad. Efter Atlantis (ryyyyser) väntade jag mig ännu ett hemskt sömnpiller med massa tom bullrig action. Men vänta, vad är nu detta? Filmen var ju asbra, vem hade kunnat tro det? Utsökt animation (som sagt), orginell idé om hur man kan förvalta skattkammarön, även om jag också vill se en tecknad Skattkammarön från Disney, men ändå. Härlig musik, också lite av den gammla (ok, tidigt 90-tal) skolan. Skattkammarplaneten är en mycket bra Disneyfilm.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2006 vid 11:23

Jag håller med om allt ovanstående.

Den är sanslöst animerad, karaktärerna känns genomtänkta och manuset är levande.

Dessutom tycker jag att rösterna (originalrösterna) är superba. De är ju bara så bra!


Ändrad av Silver - 19-juli-2006 vid 11:24

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2006 vid 15:02
Ni anar inte hur skönt det är att höra att jag inte är den enda som gillar den här filmen  Ärligt talat tyckte jag det var förskräckligt hur underskattad den är. Inte konstigt att Disney kom att överge traditionell animation om en så pass välanimerad film som den här floppade.
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Holes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Holes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2006 vid 14:13
När den först kom ut på video så tyckte jag den verkade riktigt dålig. Men när de visade den på disney channel så bestämde jag mig för att ge den en chans - och jag gillade den! :) Fattar inte varför den
är så underskattad..
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2006 vid 16:14

Fast nu när jag vet att inte ALLA avskyr den så vore det ju kul att höra lite argument från alla er som faktiskt tycker att den är dålig också, jag vet att ni gömmer er därute... 

Jag blev jätteledsen (igen!) när jag hörde att Ron 'n John fick sparken efter det att Skattkammarplaneten floppade! De som gjort så mycket bra filmer! Det måste väl ha varit ett svepskäl för att "någon" inte ville ha dem kvar, eller? Man kan väl inte få sparken bara för att EN film man gjort floppar..?
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
quasilie View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera quasilie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2006 vid 17:32
Jag älskar också Skattkammarplaneten och håller med om vad alla ni andra sagt. :) Och scenen med Jims pappa är bara så hemsk. Sorgligt! Buuuääh.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2006 vid 17:52
Jag såg på Skattkammarplaneten senast igår, och jag tycker verkligen att den är bland de bästa klassikerna. Tycker Silvers karaktär är störtskön.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
quasilie View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera quasilie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 18:04
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Tycker Silvers karaktär är störtskön.
 
Ja, och otroligt snyggt animerad. Älska robotarmen!
Till toppen
Antigone View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 19-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Antigone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-september-2006 vid 20:05
Det är ju främst John Silver som kul med sin lilla personlighetssplittring/kluvenhet
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2007 vid 16:34
Det enda jag inte gillar är roboten, B.E.N. Han är alldeles för mycket! Morph är en bättre sidekick för han tar inte över som roboten gör. Efter några minuters lyssnande till B.E.Ns hysteriska stämma får jag ont i huvudet. . . Pinch
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2007 vid 12:38
Hehe jag älskade B.E.N. Wink helt lagom hysterisk! Lite som folk jag känner Smile men jag älskar inte hela filmen men den är utan tvekan helt okej! Gillar också twisten dom gjorde med att skatten skulle finnas på en planet! Precis som ni har sagt: Underskattad!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2007 vid 13:18
B.E.N är ju hur rolig som helst. Säger som Hannibal, han påminner om vissa folk jag känner. Wink
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2007 vid 17:48
Gud vad jag är glad att jag inte känner någon som B.E.N... Wacko
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2007 vid 13:49
Joo HUR kul som helst! Hysteriskt till tusen! Wink Du verkar också känna några riktigt roliga människor Svenzon! Morf tycker jag också, är en gullig side-kick och jag gillar Jims karaktär skarpt!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2007 vid 16:54
Jag tycker mer och mer om den här filmen för var gång jag ser den. Älskar handlingen och karaktärerna och tycker den är snyggt gjord. Sorgligt när Jims pappa går iväg, och samtidigt så rolig på andra håll i filmen. En av de bästa!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2007 vid 19:59
Inte en av de bästa enligt mig men bättre och bättre blir den! Det är verkligen jätte hemskt när man får reda på vad som hänt med hans pappa... Det vill väl ingen vara med om! Den är väldigt snyggt gjord och klassiskt vackert tecknad.
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2007 vid 23:47
B.E.N = den sämsta side-kicken någonsin? Mycket möjligt.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2007 vid 15:58

Jag fattar inte vad alla har emot B.E.N... LOL Klart det finns sämre sidekicks. Kogänget, tex, är kass rakt igenom (möjligtvis med undantag för musiken).

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2007 vid 22:08

Håller med Svenzon till 100% här! Klart det finns sämre side-kicks! B.E.N. har ju sin klockrena personlighet och är utom all kontroll vilket jag gillar Wink

"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2007 vid 17:53
Tackar så mycket, Hannibal. Vi verkar vara ensamma om att gilla B.E.N här. Wink 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2007 vid 17:54
Det verkar så! Wink Förstår inte hur man kan låta bli!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2007 vid 19:17

Jag gillar musiken också. Speciellt titelsången, den får mig att tänka på Star Wars... och låten de spelar när man får se hur Jims pappa sticker gör scenen ännu sorgligare! Gillar inte att Jimmy Jansson (?) gjorde den på svenska dock.

Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2007 vid 20:53
Postad av TangiableArc TangiableArc skrev:

Gud vad jag är glad att jag inte känner någon som B.E.N... Wacko
 
Var glad för det! jag känner ett par såna, som inte är mina vänner, och ett par minuter i samma rum som dom så börjar mitt huvud värkaDead
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2007 vid 12:42
Jag gillar den, den är rolig och så.
 
Jag håller medSvenzon och Hannibal, jag gillar B.E.N.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2007 vid 21:41

Ja klart, tack en till som gillar honom! Jag förstår inte vad alla ogillar med B.E.N? Älskar honom Wink 

"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2007 vid 23:00

Jag fann aldrig B.E.N irriterande. Han är ingen favorit, men å andra sidan inget hatobjekt heller.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2007 vid 17:55
Wow, Hannibal, vi är inte ensamma i alla fall..! Wink Kul att det är fler som gillar B.E.N.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media