Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Någon ny Nalle Puh-film på g?

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2010 vid 21:10
Den här tråden kanske skulle kunna döpas om för tillfället till "Winnie the Pooh 2011" och bli den officiella tråden för den kommande Puh-filmen. Första "riktiga" långfilmen om Puh på fyra långa år.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2010 vid 21:15
Då denna tråd skrevs långt innan Disney gick ut med information om den nya Nalle Puh-filmen och har haft diskussioner som inte specifikt handlar om just den nya filmen så skulle jag rekommendera att starta en ny tråd för filmen istället.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2010 vid 21:28
Kan vara en idé. Förvisso startades On Stranger Tides-tråden ett par dagar efter att At World's End hade haft premiär... men whatever. Vi startar en ny när vi får veta lite mer om den kommande filmen.

Ps. Jag menade sex långa år i det föregående inlägget.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2010 vid 21:35
Jo men on Stranger tides-tråden skapades också när det fanns en ganska stor chans att det skulle komma en till POTC-film. Och tråden var ju om POTC4 även om vi då inte visste vad den skulle heta, vad den skulle handla om eller om det över huvudtaget skulle komma.

Till skillnad från denna tråd som spekulerade i en mängd olika nya ideér för en ny Nalle Puh-film. Jag tänkte så att om tex 1 år efter att nya Puh-filmen har släppts och en ny forummedlem kommer in på denna tråd i tro om att den handlar om Nalle Puh 2011 om man byter namn, men på första sidan av tråden inte alls handlar om den filmen.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2010 vid 21:40
I see you point. Kanske lika bra att låsa den här tråden? Om den inte ska vara kvar just för att låta folk spekulera. It's your call, boss.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2010 vid 21:54
Jag funderar faktiskt på om jag ska göra det, men först efter att Nalle Puh 2011-tråden tar fart. Så får man skapa en ny liknande tråd när Nalle Puh- abstinensen når höga nivåer igen efter 2011 års film haft sin release  ^_^. 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2010 vid 11:32
Kommer vi få återse Heffa??? Jag hör oroväckande rykten om att han inte kommer vara med i den kommande filmen. Jag vet att många blir lättade av att höra det här, men jag är inte en av dem. Jag tror att man kan gå tillbaka till rötterna och samtidigt behålla den fluffiga varelsen. Man får gå halva vägen var så att säga. Men om filmen är en sorts prequel till allting efter Nya Äventyr med Nalle Puh så antar jag att det är logiskt att Heffa inte är med.
Men det är märkligt ur marknadsföringssynpunkt, för Heffa är ju en guldgruva. Jag tror det är få gånger jag sett en sådan boom med franchise-produkter som de tre-fyra åren efter att Puhs film om Heffaklumpen hade haft premiär. Man kunde kasta en pil ut genom fönstret och träffa någonting som hade med Heffa att göra. I miss those days...
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2010 vid 15:43
Vad är det med karaktären Heffa som är så fängslande, enligt dig Cadpig? Den enda kontakt som jag har haft med karaktären i fråga är ifrån Mina vänner Tiger och Puh, men i de avsnitt som jag har sett honom medverka i så tycker jag att han är ganska så intetsägande. Men du talar så varmt om honom i Puhs film om Heffaklumpen, att jag blir riktigt sugen på att se den. Jag har annars avstått från allt vad Nalle Puh-filmer heter, ända sen jag blev så besviken efter att ha sett Tigers Film. Men du anser alltså att den är sevärd?
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2010 vid 15:45
Jag har inget emot Heffa. En söt och rolig karaktär. Men han (eller hon?) är inte en så viktig karaktär för mig så jag kan klara mig utan Heffa i nästa film.

 

OK, jag vet att jag förut sagt att jag tyckte det har blivit lite mycket Nalle Puh. men jag måste säga att jag börjar ångra mig så smått. Förut tyckte jag att det räckte med Filmen om Nalle Puh, Jakten på Christoffer Robin och TV-serien. Filmerna har jag börjat ändra mig lite om. Jag har alldeles nyligen sett om Tigers film. Den var bättre än jag mindes den. Även Puhs film om Heffaklumpen har jag haft planer på att se om.

 

Men jag tycker fortfarande att Jakten på  Christoffer Robin är den bästa uppföljaren. Jag tycker också fortfarande att det hade räckt med en TV-serie. De andra gillar jag inte alls. Speciellt inte Mina vänner Tiger och Puh.

Jag har även börjat se fram emot den nya filmen (Något jag inte gjorde så mycket förut) Någon som vet om den kommer räknas som en Klassiker?
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2010 vid 17:12
"Vad är det med karaktären Heffa som är så fängslande, enligt dig Cadpig?"
Bra fråga. Dock svår att ge något bra svar på. Jag har alltid gillat Heffaklumpar. Alltifrån böckernas okända hot, till Puhs mardröm/hallucination? i Filmen om Nalle Puh, till de avsnitt i Nya Äventyr Med Nalle Puh där heffaklumpar medvärkade. Heffa var dock annorlunda än alla andra versioner som vi hittills kommit i kontakt med. Jag antar att han helt enkelt är så oemotståndelig som skaparna siktade på att göra honom. Jag smälte direkt. Filmen fick mig också att återstifta bektanskapen med både Nalle Puh och Disney i allmänhet. Det var strax efter att jag sett den för andra och/eller tredje gången på bio som jag upptäckte magicmovies (då disneyfilmsidan) och blev ett år senare medlem. Missförstå mig inte, jag har ALLTID varit ett Disney-fan i allmänhet och ett Puh-fan i synnerhet, men de intressena hade legat och slumrat en tid och skulle kanske ha gått förlorade för alltid om det inte vore för Puhs film om Heffaklumpen.
Att Heffa är "fängslande", vet inte ens om jag ska använda det ordet för att beskriva honom som karaktär. Men han genomgår en intressant och ganska oförklarad förändring mellan de två filmerna och den senaste tv-serien som jag finner ganska unik med tanke på att det ändå är Nalle Puh. Karaktärsutveckling... i Nalle Puh? Ingenting man ser varje dag precis.

"Den enda kontakt som jag har haft med karaktären i fråga är ifrån Mina vänner Tiger och Puh, men i de avsnitt som jag har sett honom medverka i så tycker jag att han är ganska så intetsägande."

Jag förstår. Och du har rätt. Han ÄR ganska intetsägande i "Mina Vänner Tiger och Nalle Puh". Det är det jag och disneyfantast diskuterade för något år sedan i den officiella MVToNP-tråden. Jag känner inte att det här är rätt plats att återuppta den diskusionen, i synnerhet som du ännu inte har sett "Puhs film om Heffaklumpen". Men i korta drag, Heffa tycks bli emotionellt störd mellan andra filmen och tv-serien... Han är bara skuggan av sitt forna jag. Om det dessutom är avsnitt från Säsong Ett så kan jag säga att Isidor Beslick-Löfdahl's praktusla röstskådespel förmodligen bidrar en hel del till Heffas nuvarande, släpiga attityd. Jag kan inte tala för den nya skådisen i Säsong Två för jag har inte hört honom än. Jag kan dock säga att om Filip Hallqvist hade (liksom Linus Hallström som Ru) återvänt till rollen skulle jag nog se ganska annorlunda på seriens Heffa idag. Men dålig röstskådis eller inte, Heffas personlighet är otvivelaktigt förändrad. Om du ser de två filmerna och sedan lite mer av serien kanske vi kan analysera ämnet vidare?

 

"Men du talar så varmt om honom i Puhs film om Heffaklumpen, att jag blir riktigt sugen på att se den."

Se den. Vänta dig inget mer (eller mindre) än en mycket varm och trevlig liten film. Och när vi ändå är igång så vill jag också rekomendera uppföljaren, även om den är lite av ett billigt hopkok så kan jag inte låta bli att älska den också. Den lyckas fånga lite av det där mörka (nästan Burtoniska) som vissa avsnitt av "Nya Äventyr med Nalle Puh" briljerade med.  

"Jag har annars avstått från allt vad Nalle Puh-filmer heter, ända sen jag blev så besviken efter att ha sett Tigers Film."
Jag var lite på samma linje som dig fast av helt andra anledningar. Jag såg "Jakten på Christoffer Robin" någon gång i slutet av 90-talet och tyckte inte om den särskilt mycket. Den var för deprimerande. Sedan blev det bara inte av att jag la någon större uppmärksamhet på "Tigers Film" när den kom och brydde mig inte särskilt mycket om "Nasses STORA Film" heller. Två år senare så gick ju jag och min (då) bäste vän på "Heffaklumpen" på bio den 11e februrari 2005, mest som en kul grej, och allting förändrades. Fast inte riktigt egentligen. Vi såg filmen, tyckte den var helt okej och gick hem, tänkte inte mycket mer på den. Men en månad senare gjorde filmen comeback i K-holm, lördagen den 19e Mars. Min polare sms:ade och skrev (ordagrant) "Heffaklumpen is back in town! Jag säger let's go! Vad säger du?"... Ett sånt erbjudande tackar man ju inte nej till. Vi cyklade iväg mot bion och min polares cykel kvaddas. Vi springer till bion, kommer cirka tre minuter försent. Flämtar "Två på Heffaklumpen" till den förvånade kassörskan och drumlar vidare in i salongen där ungefär 5-8 mammor sitter med sina ungar. Vi intar samma platser som när vi såg filmen första gången. Scenen där vännerna upptäcker Heffa-fotspåret är i full gång. Mitt i biomörkret kommer dock kassörskan för att riva min polares biljett!!! Hon tappar biljetten på golvet och får kräla omkring och leta(?!) och hittar den till slut. Mycket bissart. Den här gången var filmupplevlsen (trots alla missöden) helt annorlunda, den här gången uppskattade man animationen, röstskådisarna och framförallt musiken! Dagen efter gick vi och såg den igen. Och en vecka senare igen. Sedan åkte jag till Skåne längtade hela veckan efter att få se filmen igen, vilket vi gjorde söndagen den 10e April. Det blev femte och sista gången på bio. Sedan var det fyra långa månaders vänta på dvd-relasen. Vad jag vill komma fram till är att detta resulterade i att jag den 10-12 agusti 2007 hade en Puh-helg med min lillebror där vi i såg alla Puh-filmerna (utom Puhs Heffaklump Halloween, den ses bara en gång om året, den 19 Oktober). Och då tyckte "Tigers Film" var riktigt bra och "Nasses STORA" Film" ännu bättre (fantastisk musik, jag lyssnar på With a Few Good Friends flera gånger i veckan sedan tre år tillbaka).  
"Men du anser alltså att den är sevärd?"
Eh, ja. Jag tror de 40 gånger jag har sett den talar för det.
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2010 vid 17:21

Jag tar Jeppe separat. Blir lite långt annars.


"Jag har inget emot Heffa. En söt och rolig karaktär. Men han (eller hon?) är inte en så viktig karaktär för mig så jag kan klara mig utan Heffa i nästa film."
Heffa är en han. Hans fullständiga namn är Hefflip Trumpet Buller Heffaklump den fjärde.

 

"OK, jag vet att jag förut sagt att jag tyckte det har blivit lite mycket Nalle Puh. men jag måste säga att jag börjar ångra mig så smått."

Trevligt att höra

"Förut tyckte jag att det räckte med Filmen om Nalle Puh, Jakten på Christoffer Robin och TV-serien. Filmerna har jag börjat ändra mig lite om. Jag har alldeles nyligen sett om Tigers film. Den var bättre än jag mindes den."

Den är inte dum. Och den "dramatiska" finalen är verkligen snygg.

"Även Puhs film om Heffaklumpen har jag haft planer på att se om."

Klokt val. Jag har också planer på att se om den...

 

"Men jag tycker fortfarande att Jakten på  Christoffer Robin är den bästa uppföljaren."

Där håller jag inte med. Jag tycker enbart "Vårkul med Ru" är sämre än Jakten På Christoffer Robin. Ingen av dem är direkt dålig och "Jakten" har helt klart positiva aspekter. Jag älskar att den är så mörk.

J"ag tycker också fortfarande att det hade räckt med en TV-serie. De andra gillar jag inte alls. Speciellt inte Mina vänner Tiger och Puh."

Öh, så du tycker "Boken om Puh" är bättre än "Mina Vänner..." Jag gillar "Mina Vänner" även om den är en dadda-serie. Det finns några lysande avsnitt och "Superdeckarnas Julfilm" tycker jag verkligen att du borde ge en chans, den är bättre än alla avsnitt av serien tillsammans.
"Jag har även börjat se fram emot den nya filmen (Något jag inte gjorde så mycket förut) Någon som vet om den kommer räknas som en Klassiker?"

Jag tror inte det. Men jag räknar "Puhs film om Heffaklumpen" som en Disney-klassiker, sedan får folk säga vad de vill.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2010 vid 19:45
Postad av Cadpig. Cadpig. skrev:

J"ag tycker också fortfarande att det hade räckt med en TV-serie. De andra gillar jag inte alls. Speciellt inte Mina vänner Tiger och Puh."

Öh, så du tycker "Boken om Puh" är bättre än "Mina Vänner..." Jag gillar "Mina Vänner" även om den är en dadda-serie. Det finns några lysande avsnitt och "Superdeckarnas Julfilm" tycker jag verkligen att du borde ge en chans, den är bättre än alla avsnitt av serien tillsammans.
Jag har väl aldrig sagt något om Boken om Puh. även om jag sa att jag speciellt inte gillade mina Vänner Tiger och Pu. Så behöver ju inte det betyda att jag gillar Boken om Puh. Jag gillade Boken om Puh när jag var yngre. men sedan när jag blev äldre så tyckte jag inte så värst om det. Men Nya äventyr med Nalle Puh är absolut den bästa TV-serien

 

 

Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2010 vid 08:43
"Men Nya äventyr med Nalle Puh är absolut den bästa TV-serien"

Det tror jag ingen i världen vill säga emot dig om. Men bara för att den är överlägset bättre betyder det inte att det är den enda serien som "förtjänar" att finnas. "Boken" var lite smått ett hån mot Puh, men om jag känner mig på ett synnerligen flummigt humör klockan 3 på natten så kan även den vara klockren att skicka i. Har ett tiotal avsnitt bandade sedan Puh's 80-årsdag när Playhouse Disney fyllde hela dagen med "Nya Äventyr" och "Boken". De körde varannat avsnitt "Äventyr" och varannat "Boken".
Visst upplägget i "Mina Vänner" lämnar en del att önska. Hela det här pedagogiska och lärorika tjafset hör liksom inte hemma i Puh. Puh är underhållning och inte någon jäkla skola! Och att de kallar sig "Superdeckarna" känns konstlat och tillgjort. Mest som att skaparna har resonerat att ungar gillar allt som börjar med "super". Det låter riktigt corny. Sjumiladeckarna hade jag föredragit om de nu måste vara "deckare". Men trots seriens brister tog det mig inte många avsnitt att inse att jag gillar den, kanske var jag bara svältfödd på Puh vem vet. Vad jag däremot vet är att nu tre år senare (tre år och en vecka för att vara exakt) efter seriens premiär i Sverige så klassar jag mig som ett fan och är besviken över att den tredje säsongen lades ner.

För att nu återgå till trådens ämne som ju inte rör någon tv-serie utan den kommande (eller någon annan "kommande"?) filmen. Den kommer kanske vara en uppföljare till "Filmen om Nalle Puh", fast då borde den i teori snarare bli en uppföljare till "Jakten På Christoffer Robin" som utspelar sig högts ett par dagar efter "Filmen". "Jakten", om det inte vore för det faktum att den kom åtskilliga år senare" skulle ha funkat mycket bra som ett pilotavsnitt till "Nya Äventyr". Då är frågan kommer handlingen att utspelas efter "Jakten" och innan serien, eller under seriens gång, eller efter serien? Kommer Sorken att göra comeback, efter vad jag har hört så ska han det.
Jag har inget emot idén om en prequel till "Tigers Film" så att säga. Men jag hoppas verkligen att vi får återse Heffa, traditionellt animerad, på vita duken någon gång och att han inte får samma behandling som Uggla och Sorken har fått de senaste åren.

 

Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2010 vid 14:37
Nu börjar i alla fall jag bli riktigt taggad inför den nya Nalle Puh-filmen. Det här ser riktigt lovande ut:

http://www.youtube.com/watch?v=_7Q-UP6EMg8
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2010 vid 16:52
Ser riktigt trevlig ut. Ser ut som de går tillbaka lite till det som vi är van med och det skulle vara kul som lite omväxling.

Ser fram emot att få se denna film.

MVH
   //Håkan
Till toppen
ttecknat View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-november-2010
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera ttecknat Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2010 vid 17:02
Förlåt att jag frågar, men vilka Nalle Puh serier finns det? Jag känner till två. :)
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2010 vid 21:26
Det finns i alla fall fyra vad jag vet, varav tre som sänts i Sverige.

Welcome to Pooh Corner, New Adventures of Winnie the Pooh, The Book of Pooh och My friends Tigger and Pooh.
Till toppen
ttecknat View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-november-2010
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera ttecknat Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2010 vid 08:30
Okej tack, det visade sig att jag kände till de andra också x)
Till toppen
One.0.One View Drop Down
Temp. Spärrat konto
Temp. Spärrat konto
Avatar

Medlem sedan: 22-november-2010
var: KTOWN
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera One.0.One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2010 vid 08:50
Trailern var okej. Det är snyggt tecknat men animationen ser märklig ut på sina ställen, särskilt i slutet när Puh och Christoffer Robin går iväg, kolla pojkens ben!?

Men, men... Heffa! Det ryktades ju till och med om att Wayne "Newman" Knight skulle spela "Papa Heffalump", jag kan riktigt höra det för mitt inre. Heffas pappa är ju fortfarande ett olöst mysterium. Hoppas någon håller det ryktet i minne och förverkligar det någon gång i framtiden.

HEFFA WE MISS YOUUU!
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2010 vid 18:47
Man kan tycka vad man vill om Heffa (vad jag anser om karaktären i fråga tror jag har framgått relativt tydligt redan), men jag anser i alla fall det är positivt när det görs filmer där handlingen kretsar till originalkaraktärerna och där tillägg i personlighetsgalleriet sker väldigt sparsamt och  endast när de kan passa in i handlingen.
Jag är väldigt skeptisk till när man försöker göra dessa "nya" karaktärer till huvudpersoner och låter dem få ledande roller i filmer och tv-serier som kretsar kring ett redan etablerat franchise.

En av mina favoritkaraktärer i Nalle Puh-franchisen är fågeln Kessie, men jag vill för den sakens skull inte prompt inkludera henne i varenda film och serie som produceras. Jag tycker att man främst skall förhålla sig till huvudpersonen, dvs. Nalle Puh, samt andra originalkaraktärer som Nasse, Kanin, Tigger, Ior, Uggla och Ru. Sen kan man, när det känns passande, använda sig av andra bakgrundskaraktärer som Sorken, Kessie och diverse heffaklumpar och tesslor. Men jag tycker definitivt inte att detta är karaktärer som man skall använda sig av i någon större utsträckning, eller ge dem så framträdande roller så att de tar fokuset från de egentliga huvudkaraktärerna. 

Heffa och Kessie är kanske trevliga inslag för stunden och i en passande kontext. Men jag tycker det är fel att försöka etablera dem som fasta karaktärer med samma status som t.ex. Nasse, Kanin och Tigger.

Sorken är väl lite av ett undantag, eftersom han ändå har varit en del av Nalle Puh-franchisen sen Disney köpte upp rättigheterna. Men han är ändå en relativt oviktig karaktär, om man jämför med det övriga personlighetsgalleriet. Han har dock ett existensberättigande, enligt min mening, men känns inte som en karaktär som bör ha en allt för framträdande roll. I synnerhet inte i en film. I Nya äventyr med Nalle Puh däremot tyckte jag han passade in väldigt bra i den seriens upplägg och känsla.


Ändrad av Trubaduren - 23-november-2010 vid 19:13
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2010 vid 20:00
Jag håller dig om det. Heffa, Kessie och sorken (som fungerat bäst i sammanhangen han är med enligt mig) fungerar som bikaraktärer för stunden, Heffa hade sin stund i rampljuset med Puhs film om heffaklumpen, men sedan tyckte jag att han fick lite för mycket fokus och Ugglan som är en av huvudkaraktärerna från boken har varit försvunnen i de senaste produktionerna, det gillar vi inte.
Även om dessa karaktärer fungerat för stunden så kan de inte ersätta de gamla orginalkarakäterna som verkligen är de oförglömliga. I den nya puhfilmen har jag fattat att de kommer att återgå till grunden och det ser jag som uppfriskande.
MVH
   //Håkan
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-november-2010 vid 12:09
Jag håller absolut med att det började bli för mycket med Heffa. Jag tycker inte heller om att Uggla inte får vara med så mycket. Hoppas verkligen de lyckas göra en film där Milnes berättelser lyser igenom, precis som i första filmen, med boken och allt det där. I de nya filmerna finns ingenting av Milne bortsett från små företeelser som kan skymta förbi. Puh och Nasse försökte ju fånga en Heffaklump i en djup grop, vilket man bara får en glimt av i Puhs film om Heffaklumpen. Jag tycker ju hela den berättelsen hade kunnat vara med i filmen.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-november-2010 vid 13:02
Det har du en poäng med att de kunde ha fått med mer av det avsnittet.
Millne hade ett syfte med sina berättelser så jag hoppas att man får se lite av hans arbete i den nya filmen men det som är det viktiga är att det blir en bra puhfilm med den charm som var med i första filmen för av det jag har hört så skulle de gå tillbaka till grunderna.
Vi får se helt enkelt. Av trailen att dömma så tror jag att det kan bli en bra film.
MVH
   //Håkan
Till toppen
ttecknat View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-november-2010
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera ttecknat Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2010 vid 12:40
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2010 vid 13:01
Ja, det får jag hålla med dig om. Det här var helt klart den märkligaste dubbningen av Puh som jag hört hittills.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2010 vid 13:34
Jag håller med att det där var en riktigt märklig och dålig svensk röst för Nalle Puh. Vi får verkligen hoppas att det där bara är en tillfällig "skräpröst", såsom ofta brukar vara fallet vid tidiga trailers. Det låter ju väldigt märkligt om inte Guy de la Berg ska spela Puh längre, som fortfarande borde vara godkänd av Disney i USA då han ju låter riktigt lik originalrösten.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2010 vid 13:35

Jo, den rösten kändes väldigt ovan på Puh. Varför är det inte Guy de la Berg? Annars verkar filmen spännande och det känns helt klart som om det är mycket Milne i den.

Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2010 vid 18:57
Det var lite ovan röst med puh. Jag föredrar den gamla men många gånger är det inte sama röster i trailen som i själva filmerna, ibland. Vi får hoppas att det här var tillfälligt, annars får man lära sig att acceptera den.
MVH
   //Håkan
Till toppen
ttecknat View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-november-2010
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera ttecknat Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2010 vid 19:09
Varför gör inte Olli Markenros rösten till Nalle Puh längre? Han verkar ju fortfarande leva (enligt wikipedia) plus att han är mycket yngre än Guy de la Berg. :/
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2010 vid 19:38
ttecknat: Olli Markenros är inte längre godkänd av Disney i USA för den rollen, så han får inte spela Nalle Puh längre; vare sig dubbningsbolagen vill eller inte. I slutet av 1990-talet, inför dubbningen av Tigers film, underkände Disney nästan alla de äldre rösterna så att Monica Forsberg tvingades söka nya skådisar. Den enda som fortfarande är godkänd sedan TV-serien Nya äventyr med Nalle Puh är Charlie Elvegård som Kanin.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media