Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

falska Klassiker

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: falska Klassiker
    Postad: 09-augusti-2006 vid 12:09
Hejsan!
Någon mer än jag som undrar varför det står klassiker på Mary Poppins? Jo, om ni kollar längst upp så står det faktisk "klassiker". Det är ju lite konstigt. Det är inte den enda, Det svarta fåret, djungelboken 2, Peter och draken elliott, mfl där står det också så. Varför står det så???!!!
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2006 vid 22:39
Det måste väl vara ett fel? I alla fall med Djungelboken 2, det är ju VERKLIGEN ingen klassiker...
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2006 vid 16:17
Reagerade också för att det stod "klassiker" på Djungelboken 2...fast den har ju i alla fall ingen numrering på ryggen...men håller med om att det är konstigt att de här filmerna kallas för klassiker när de ju inte hör till dem egentligen...
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2006 vid 17:41
Ja disney vet väl att klassikerna har ett samlarvärde och då har de väl "fuskat" lite för att försöka sälja mer dvd eller nått nä inte vet jag  en liten gissning från mig bara  men hur som helst så är det iritterande!
Love will be your guide
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 14:31
Disney är kända för att tänja på begrepp och fakta så att det ska passa deras marknadsföring.

Men en riktig klassiker behöver inte nödvändigtvis vara någon av de 44 (eller 45) filmerna på den numrerade listan. Filmer som Mary Poppins, Det svarta fåret, Peter och draken Elliott m.fl. förtjänar utan tvekan att betraktas som klassiker på sina egna meriter. Dessa är absolut inte några "falska" klassiker.

Djungelboken 2 är däremot ingen klassiker i något avseende, och de flesta är överens om att i just det fallet är klassikermärkningen på omslaget bara ett ruttet trick för att den ska sälja bättre.

Ändrad av Anders M Olsson - 15-augusti-2006 vid 14:36
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2006 vid 10:30
Postad av MiniWalt_Disney MiniWalt_Disney skrev:

Hejsan!
Någon mer än jag som undrar varför det står klassiker på Mary Poppins? Jo, om ni kollar längst upp så står det faktisk "klassiker". Det är ju lite konstigt. Det är inte den enda, Det svarta fåret, djungelboken 2, Peter och draken elliott, mfl där står det också så. Varför står det så???!!!


Jag tänker som så att Mary poppins och peter och draken är vällen visst att klassa som klassiker?

Men Djungelboken två däremot... Visst, det är en uppföljare på en klassiker, men vet inte om Lejonkungen 2 och Askungen 2 och så också kallas klassiker?  
- jag är en bacill
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 02-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2006 vid 20:28
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:



Djungelboken 2 är däremot ingen klassiker i något avseende, och de flesta är överens om att i just det fallet är klassikermärkningen på omslaget bara ett ruttet trick för att den ska sälja bättre.
 
 
 
Tänk att disney har kunnat sjunka så lågt...  Det trodde jag verkligen inte. Nej usch, vad tragiskt egentligen. DJUNGELBOKEN 2! Haha, jag skrattar tvåorna rakt i ansiktet... haha
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2006 vid 20:43
Det här är det svar jag fick från Buena Vista Home Ent. i februari 2005 när jag ställde frågan:
Citera Från och med förra året (2004) så har man bestämt att inga uppföljare kommer någonsin att bli klassiker. Så alla uppföljare som gått på bio blir inte klassiker. Då Djungelboken 2 släpptes så var det en annan strategi man hade då och det innebar då att man beslöt att klassa den som en klassiker på grund av filmens starka karaktärer. Vi i Scandinavien valdo dock att inte klassikernumrera den, men dock behandla den som en klassiker.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2006 vid 09:34
Haha! va löjligt att klassa en film som klassiker pga starka karaktärer
 
Däremot är det väl självklart att Mary Poppins är en klssiker! har aldrig hört på maken varför skulle den inte vara det?
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2006 vid 16:44
Postad av MiniWalt_Disney MiniWalt_Disney skrev:

Hejsan!
Någon mer än jag som undrar varför det står klassiker på Mary Poppins? Jo, om ni kollar längst upp så står det faktisk "klassiker". Det är ju lite konstigt. Det är inte den enda, Det svarta fåret, djungelboken 2, Peter och draken elliott, mfl där står det också så. Varför står det så???!!!
OBS! jag menar inte att t.ex Mary Poppins inte borde vara en klassiker, utan att den e ju inte med på den riktiga "klassiker-listan"
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2006 vid 19:31
Postad av MiniWalt_Disney MiniWalt_Disney skrev:

OBS! jag menar inte att t.ex Mary Poppins inte borde vara en klassiker, utan att den e ju inte med på den riktiga "klassiker-listan"

Den numrerade listan utgör ingen totalinventering av Disneys klassiker. Den innefattar bara filmer som är helt igenom animerade, eller åtminstone till största delen animerade. Rena spelfilmer, eller spelfilmer med kortare animerade inslag, tas inte upp på listan oavsett hur väl de i övrigt uppfyller alla kriterier på äkta klassiker.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2006 vid 21:11
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av MiniWalt_Disney MiniWalt_Disney skrev:

OBS! jag menar inte att t.ex Mary Poppins inte borde vara en klassiker, utan att den e ju inte med på den riktiga "klassiker-listan"

Den numrerade listan utgör ingen totalinventering av Disneys klassiker. Den innefattar bara filmer som är helt igenom animerade, eller åtminstone till största delen animerade. Rena spelfilmer, eller spelfilmer med kortare animerade inslag, tas inte upp på listan oavsett hur väl de i övrigt uppfyller alla kriterier på äkta klassiker.
Stopp och belägg!!! The three caballeros är ju inte till stösta del animerad.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2006 vid 22:05
Postad av MiniWalt_Disney MiniWalt_Disney skrev:

Stopp och belägg!!! The three caballeros är ju inte till stösta del animerad.

Tre caballeros är totalt c:a 68 minuter lång i PAL-utgåvan. Av dessa 68 minuter är drygt 45 minuter helt tecknade, alltså är filmen till största delen animerad.

Resten av filmen är gjord i en blandteknik där de tecknade figurerna agerar tillsammans med levande artister, så även dessa scener kan på sätt och vis räknas som animerade.

Möjligen kan det finnas någon enstaka minut av helt levande filmfoto utan animerade komponenter.


Ändrad av Anders M Olsson - 27-december-2006 vid 22:05
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media