Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Aladdin

 Svara Svara Sida  <1234 6>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2006 vid 10:20
Fast uppföljarna är ju inte originalfilmens fel. Wink En stor nackdel med uppföljare (förutom att de är sämre rent allmänt) är ju att de sabbar hela ens föreställning om "så levde de lyckliga i alla sina dagar". Lite OT, så jag ber om ursäkt... Embarrassed
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2006 vid 17:56
Ja det var det jag menade Approve Eftersom man vet att det finns uppföljare när man ser 1:an så förstörs ens drömmar om ;så levde dem lyckliga i alla sina dagar.   Fast jag gillar faktiskt rövarnas konung med det är nog mest för att aladdins pappa e så snyggHug
(Jag blir ofta kär i tecknade figurer så det är inget ovanligt)
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2006 vid 17:45
Ha ha det är du inte ensam omWink
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
tovisen View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera tovisen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2006 vid 16:16
Hej allihopa! Smile
Ny medlem här, så detta blir mitt första inlägg *stolt* ^^,
Jag gillar Aladdin jättemycket!Big%20smile
En av mina absoluta Disney-favoriter, men jag håller med lite folk, att uppföjarna är dåliga..!
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2006 vid 16:47
Jag tycker Aladdin är en superbra film! Den är mystisk och inledningens sången är så bra och får en att tänka på hmm.... kameler och mystik helt enkelt :-D
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Yugi_Moto View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 11-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Yugi_Moto Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2006 vid 18:35
Aladdin, det här är en stor DisneyklassikerBig%20smile
Spänningen i filmen är jättebra och jag har alltid diggat anden. Han livar verkligen upp stämningen i filmen och han är väldigt rolig. Hela filmen har väldigt mycket att bjuda på, glädje, spänning, humor och mycket underhållning.
 
Precis som det flesta Disneyfilmer har den här också en väldigt bra soundtrack och den innehåller många härliga som jag kan lyssna till om och om igenWink
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2006 vid 00:07
Aah, vilken karaktär har Eddie Axbergs röst i Aladdin!?
Diggar Eddie hårt och fick en smärre chock när jag såg hans namn på rollistan. Varför har jag inte hört honom?
Det vore gytt om någon kunnig kunde hjälpa mej med detta.

/\
Till toppen
Leah View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2006
var: Australia
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Leah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2006 vid 00:41
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Ja det var det jag menade Approve Eftersom man vet att det finns uppföljare när man ser 1:an så förstörs ens drömmar om ;så levde dem lyckliga i alla sina dagar.   Fast jag gillar faktiskt rövarnas konung med det är nog mest för att aladdins pappa e så snyggHug
(Jag blir ofta kär i tecknade figurer så det är inget ovanligt)
 
Haha jo de ar de nog maga som blir nar jag va liten va jag kar i peter Pan hehe
men de gor faktist karaktarerna valdigt snygga tycker jag till coh med vuxen simba hihi
jag sager bara de pumba, de stinker.
mm...felat.
inte du, Dom! ensamma, Han och hooon.
Till toppen
Kyoushiro View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 17-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Kyoushiro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2006 vid 16:07
Ny medlem, första inlägget, wohei. :]
Aladdin hör inte till mina absoluta favoriter, men den är dock mycket bra.
Men jag måste säga att jag blev lite besviken när jag såg den på DVD med engelskt tal första gången. Föredrar faktiskt den svenska! Första gången det hänt. Jag avgudar Robin Williams, men här tycker jag mest att han bara stör på något sätt. Men vår Dan Ekborg gör rollen med bravur.
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-december-2006 vid 20:18
Aladin är helt klart underbar!! Jag såg musikalen i Disneyland för nån vecka sen och den var helt makalös! Lika bra som filmen. ok filmen är lite bättre men den var fantastisk tro migWink
 
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2007 vid 18:32
Är musikalen likadan som filmen helt eller finns det skillnader?
 
Aladdin är super! Fast till skillnad från en del andra så är jag inte så förtjust i Anden, jag har inte något emot honom men gillar honom inte heller så jättemycket. I sånna fall är Jago och Abu bättre!
Tänkte på en sak senaste gången jag såg filmen, borde inte Jasmin bli rätt förvirrad av Aladdins lögner? Tongue Först är han Aladdin, sen blir han Ali, sen är han Ali fast han var Aladdin också, sen blir han Aladdin igen. Lite dumt av honom att ljuga angående en lögn. Men det förlåter vi honom för han är ju helt klart en av disney's bästa karaktärer WinkBig%20smile
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2007 vid 20:05
Nja... den jag såg var inte helt lik filmen, alla repliker var inte samma. Anden drog tex. andra skämt äm i filmen. Men det gjorde den inte sämre direkt. Nej det var en kanon föreställning med så häftig koregrafi, rekvesita, ljus och kuliss. Tex. kom Aladin inridande på en jättestor elefant (inte riktig förstors) Thumbs%20UpClap  
 
Håller inte med om Anden... Han är ju super kul! Jag älskar när han surrar som ett bi runt Alain öra och utbrister: "Åh jag hatar att spela biiii-roll" LOL
eller: "Tio tusen år! Vilken vidrig nackspärr man får"
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2007 vid 20:55
"Biii-roll" äger Wink Han har sina poänger han med, men jag förstår bara inte vad som är så fantastiskt med honom som vissa verkar tycka Tongue
 
Åhh, den verkar helt klart sevärd! Jaa, men å andra sidan om den hade varit indentisk hade det kanske inte kännts så jättekul?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2007 vid 09:27
Visserligen är det ett mycket gammalt inlägg, men eftersom ingen annan svarat, så:
 
Postad av annjoh annjoh skrev:

Aah, vilken karaktär har Eddie Axbergs röst i Aladdin!?
Diggar Eddie hårt och fick en smärre chock när jag såg hans namn på rollistan. Varför har jag inte hört honom?
Det vore gytt om någon kunnig kunde hjälpa mej med detta.
/\
Eddie Axberg spelade diverse mindre oidentifierade biroller i Aladdin, men tyvärr har det inte bevarats information om exakt vilka roller det rör sig om. Enda sättet att få reda på det är alltså om man känner igen hans röst, och kan få fram det genom lyssning. Men det rör sig troligen om mycket små roller.
 
Dessutom var ju Eddie Axberg regissör för den svenska versionen.
 
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2007 vid 12:00
Jaha, det var ju synd. Det är ju inte så lätt kanske om han förvränger rösten också...
Han ska ju tydligen vara råttan i den tecknade Pelle Svanslös så jag får lyssna på honom och sen Aladdin så får jag se om jag känner igen honom!   
Men tack för svaret i alla fall!

/\
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2007 vid 19:38
Jag gillar fontänen i palatsträdgården. Jasmine har så fina kläder. Var man klädd så på den tiden tro ?
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2007 vid 22:12
Haha jag var faktiskt också kär i Peter Pan när ja va liten :P Eller ja, "kär" borde man väl skriva. Och i Aladdin också såklart, men dt var nog "alla" :P Sedan haha när jag gick i sexårs var jag jääättekär i MUFASA av alla! Haha, ett lejon, he e ju fan ILLA :P :P Haha :)
 
Men Aladdin är klart en av favoritfilmerna. Peter Jöback sjunger ju så fantastisk. Och ja, Dan Ekborg är SÅ mycket bättre som Anden än vad Robin Williams är! Gillar faktiskt inte Robin.. han låter som så krystad på nåt sätt..
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2007 vid 09:08
Postad av the_fish the_fish skrev:

Haha jag var faktiskt också kär i Peter Pan när ja va liten :P Eller ja, "kär" borde man väl skriva. Och i Aladdin också såklart, men dt var nog "alla" :P Sedan haha när jag gick i sexårs var jag jääättekär i MUFASA av alla! Haha, ett lejon, he e ju fan ILLA :P :P Haha :)
 
Men Aladdin är klart en av favoritfilmerna. Peter Jöback sjunger ju så fantastisk. Och ja, Dan Ekborg är SÅ mycket bättre som Anden än vad Robin Williams är! Gillar faktiskt inte Robin.. han låter som så krystad på nåt sätt..
 
 
Jag är kär i Simba Wink
Jag har faktiskt aldrig hört den engelska anden, men med tanke på hur speedat Robin Williams kan prata i "Good Morning Vietnam" så borde det väll inte bli allt för tokigt?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2007 vid 13:25
Tycker att Aladdin är en av de mest lyckade filmerna dubbningsmässigt. Men ändå tycker jag den engelska versionen är bättre, vet inte riktigt varför. Undantaget skulle väl vara Jago, Anders Öjebo är helt grym :P
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2007 vid 19:13
The Fish och Sockerpajen, jag var minsann kär i Scar som nioåring!

Sedan tycker jag nog att Robin Williams är duktig som anden Genie - hela karaktären är ju uppbyggd utifrån Williams improvisationer, det märks så himla tydligt.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2007 vid 19:16
Anden måste vara en av mina största favoritkaraktärer nånsin. Har självfallet bara hört Dan Ekborgs ande, så jag kan inte uttala mig och Williams. Men Ekborg är helt klart godkänd från min sida. Han är klockren!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 14:13
Postad av the_fish the_fish skrev:

Haha jag var faktiskt också kär i Peter Pan när ja va liten :P Eller ja, "kär" borde man väl skriva. Och i Aladdin också såklart, men dt var nog "alla" :P Sedan haha när jag gick i sexårs var jag jääättekär i MUFASA av alla! Haha, ett lejon, he e ju fan ILLA :P :P Haha :)
 
Peter Pan kan jag förstå (var det självTongue) Aladdin kan jag förstå (träffad själv här ocksåTongue) Simba kan jag med förstå som också nämndes, men Mufasa och Scar? Ermm Varför? Tongue Själv var man också helt körd i John Smith och Phoebus, även Dimitri i Anastasia. Varför kan man ju fråga sig där med men jaa. LOL
 
Det där snacket om att Aladdin skulle vara rasistisk tycker jag verkligen är att gå för långt. Undrar hur kul den personen som kom på detta och klagade om det har det om dagarna? Kanske dags att skaffa en hobby?


Ändrad av Bara lilla jag - 25-maj-2007 vid 14:13
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 18:13
Haha, John Smith, Phoebus och Dimitri från Anastasia har jag också lite småkär i när jag var liten. Men inte lejonen. Tongue
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 22:24
Haha men dom har ju något speciellt de där tre alltså Tongue Dimitri är sådär lagom allvarlig och rolig, en bra mix. Och Phoebus, godhjärtat och hjältemodig och gör det som är rätt, en sådan som bryr sig. John Smith offrar livet för att rädda Powhatan, och är lite som Phoebus (rätt lika?). Jaa, det är nog bland Disneys bästa manliga hjältar tror jag. Jag tyckte ju i alla fall att de var de förut hahaTongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 23:50

En till som tycker att Pheobus och John Smith är lika! Jag vet inte varför, kanske för att ¨båda är blonda och gillar tjejer med mörk hy? Nej jag vet inte men på något sett är dem lika.

Dimitri påminner lite om Thomas på något vis Wink

"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 11:45
Jag kan inte se så många likheter mellan Dimitri och Thomas?Confused
 
Jaa, men visst är John och Phoebus lika! Till personligheten tänker jag mest då. Båda offrar mycket för det rätta och båda är hjältemodiga osv. De skulle säkert varit snygga om de inte varit tecknade också hahaWink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 13:48
John ich Phoebus ÄR lika, det håller jag också med om. Till personligheten i alla fall. (Och självklart hade de varit snygga om de inte var tecknade. Wink) Dimitri och Thomas är lite lika till utseendet, men inte till sättet tycker jag.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 14:45
Hrmm..var inte detta en tråd om Aladdin? TongueOch här sitter vi och snackar om hur vida Phoebus och John skulle varit snygga som otecknade eller inte. Wink
 
För att återgå till Aladdin: Tycker det är bra att Jasmin inte är lycklig fast hon är rik och prinsessa. Att hon har problem precis som alla andra. Dessutom visar filmen lite att ett rikt liv inte behöver vara ett bra liv.
 
Två av Disneys bästa kompispar är ju med i filmen också, Jasmin och Raya. Vet inte riktigt varför jag tycker det, men de känns som att de är bra kompisar. Dessutom är det ju lite exotiskt med en tiger som bästa vän. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 16:38

Jag hade gärna haft Raya som husdjur! Så trogen och kelig som hon är Tongue

dessutom så är hon jätte gullig som liten Wink
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Draca View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Draca Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 17:38
Aladdin är en av de bästa Disney-filmerna! :-D Jag har för mig att Aladdin var den första Disney-filmen mamma och pappa köpte till mig och brorsan faktiskt, så den står mig nära till hjärtat.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media