Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Aladdin

 Svara Svara Sida  <12345 6>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 19:00
Aladdin är en av mina favoriter! Har håll mig hårt för att inte se sönder den (gör lätt det med vissa filmer)! Jag är helt nerkärad i Peter Jöback som röst till Aladdin som handen i hansken! Avgudar honom för den dubbningen alltså! Gillar att det inte finns någon annan dubbning än Peter Jöback till Aladdin, för han är ju rösten i uppföljarna och i serien! Peter Jöbacks sångröst är ju lite bra sådär också, med andra ord helt fantastisk Wink
 
Jag gillar inte Anden så jätte mycket, ta mig inte fel jag älskar honom men inte mer än andra karaktärer... Han har ju sina stunder och klockrena kommentarer! Jag gillar också (som jag tror Bara lilla jag sa) Jago och Abu! De är klockrena!
 
Jag tycker Jafar är en utmärkt skurk, han är sådär mystisk och härlig.. Gillar att han är så tätt inpå och arbetar för Sultanen(som annars är klockren han med)! Jasmin har jag aldrig riktig fastnat, kan ju bero på att det är hon som får Aladdin och inte jag hihiWink
 
Låtarna i filmen är ju super, främst då (självklart) En helt ny värld som ger mig rysningar!
 
Nej jag kan inte förstå varför jag inte skrivit i detta forum tidigare, eftersom jag är ju lite förälskad i hela filmen! Blev nu lite sugen att se den så det tror jag att jag går och gör Wink
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 19:32
Underbart skrivet Hannibal.
 
Jafar är min favorit skurk nummer 1. Mina favortlåtar i Aladdin är En helt ny värld och Prins Ali repris.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 20:02
Ja, Prins Ali är ju skit bra! Och, vad heter den... Ett steg närmre någonting... Den älskar jag, kanske för att det är i den låten vi får möta Aladdin och Abu för första gången.. Låten i början, Arabiska Natt, är ju också bra, kul att det är en berättare (som är klockren så där by the way)!
 
Jag gillar verkligen Jagos repliker i filmen: "Vilken överraskning, jag tror jag får en hjärtattack och dör av överraskning!","Jag blir så lack att jag ruggar!" mfl är ju helt klockrena!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 20:06

Prins Ali är bra, men jag menade Prins Ali Repris som sjungs av Jafar. Fast alla låtar i Aladdin är jättebra.

Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 20:27
Jaa okej, men den är ju också perfekt gjord! Hela scenen där är ju jättebra!
Alla låtar är ju jättebra som sagt, men ärligt talat har jag lite svårt för "En vän som jag", jag tror att Anden skulle kunna fått en mycket bättre presentation än så! Inte för att den är dålig, men den håller inte samma höga kvalitet...
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2007 vid 15:26

Tycker Jasmin har fått lite för lite cred i den här tråden faktiskt. Ermm 

Hon offrar mycket när hon först rymmer ifrån palatset för att se världen. Sedan försöker hon rädda Aladdin som då sitter i fängelse. Tyvärr inte till någon nytta då hon hänvisas till Jafar som har helt andra planer för Aladdin.
 
Hon är också godhjärtat och tänker på de fattiga vilket vi ser när hon ger den lille pojken äpplet. Hon är också självständig och tänker själv. Hon vägrar göra något för någon annans skull och står för vad hon tycker och tänker. Till skillnad från en hel del andra prinsessor i disneyfilmerna så sitter hon inte och väntar på en prins och sedan tar den första som kommer. Hon har ju faktiskt dissat en hel del förmögna män innan hon ser den fattiga gatpojken som hon faller för.
 
Jasmin låter inte heller Aladdin göra allting (även om jag har för mig att jag sagt annorlunda tidigare i någon annan tråd så inser jag nu att så var inte fallet, mitt misstagWink). Hon sitter dock lite illa till i slutet och kan inte göra så mycket. Men hon distraherar ju Jafar ett tag med sin kvinnliga charm (dumma karlarTongue) och kysser honom till och med (!). Ytterst ovanligt för övrigt att hjältinnan kysser skurken, speciellt så pass sent in i filmen. Om Aladdin inte hade blivit så chokad när Jasmin kysser Jafar hade han kanske fått tag i lampan också. Wink 
Sedan kastar ju även Jasmin sig efter lampan senare, hon blir dock instängd i timglaset och nästan dränkt i sand (väldigt hemskt sätt att dö på för övrigt).
 
Dessutom är hennes sätt att röra sig på så graciöst på något sätt (hon är ju ändå prinsessa så det är inte så konstigt). Och att hon är en aning naiv är gulligt på något sätt. Har man inte satt sin fot utanför palatsmurarna är det inte heller så konstigt. Kort sagt, Jasmin får för lite uppmärksamhet helt enkelt, alla glömmer bort henne då allt annat i filmen också är så himla bra. Så en litet inlägg för att uppmärksamma Jasmin som är en av mina favoriter och uppmärksammas alldeles för lite. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2007 vid 12:02
Håller med dig, Bara lilla jag. Det är lätt att glömma Jasmine när hon omges av figurer som Aladdin, Anden, Jago och Jafar. Hon är en väldigt starkt karaktär egentligen. Har faktiskt inte funderat så mycket på henne tidigare, så det var tur du tog upp henne i tråden. Wink
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2007 vid 19:33
Ja, hon är alldeles för underskattad. Inte så att hon borde varit med mer i filmen men hon får för lite uppmärksamhet. All uppmärksamhet ges åt Aladdin (självfallet), Anden, Jafar, Jago och Abu osv. Sedan tänker man på stackars Jasmin, som faktiskt gör ovanligt mycket för att vara rik prinsessa.
Gillar hur de har spelat på hennes kvinnlighet. Om vi jämför med till exempel Belle så är Jasmins sexuella (får man säga så om en disneyfigur? Tongue) sida mycket mer tydlig.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2007 vid 00:28

Du har rätt i det där om Jasmines sexuella sida, och ja dt känns lite smått konstigt att säga så om en figur inom disney :P

Hon är ju sjukt stark, men dt e ju iofs alla disneytjejerna.
Men aa, ni har rätt när ni säger att Jasmine får för lite uppmärksamhet. Det är ju oftast man lägger märke till de roliga bifigurerna.
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2007 vid 22:35
Det känns ju lite missplacerat med ordet "sexuell" när man pratar om disneyfigurer. Men faktum är att både Jasmin och Esmeralda (de första jag kom och tänka på) har en ganska tydlig sexuell sida.
 
Njae, jag håller inte riktigt med dig (för första gången, herregud kors i taket!?WinkTongue) i att alla disneytjejerna är sjukt starka. Beror ju lite på hur du tänker dig ordet i och försej, men jag kan inte påstå att jag tycker Törnrosa är stark? Eller det är i alla fall inte ett ord jag spontant skulle sätta på henne. Men om du tänker på de "nyare" disneytjejerna, såsom Esmeralda, Mulan, Pocahontas, Belle osv så är ju dom starka. Fast sen är väl kanske Pocahontas starkare än till exempel Snövit? Eller det kanske bara är jag som inte orkar tänka tillräckligt djupt för tillfället. Tongue
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Tolala View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 17-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera Tolala Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2007 vid 00:21
Såg faktiskt Aladdin så sent som i förrgår och påmindes om varför jag tycker om den så mycket! Tycker att handlingen är upplagd på ett bra sätt. De hinner ändå få med rätt mycket i en så kort film.
 
Håller med Hannibal om att 'En helt ny värld' ger en rysningar. Det är så fint och mysigt och magisk...så disney! LOLTongue
 
En annan sak jag tänkte på, när vi ändå diskuterar Jasmine, är att hon är en av få (om inte den enda) disney-hjältinnan som har byxor! Även om jag tycker om de klassiska klänningarna är det ju trevligt med lite omväxling! Thumbs%20Up
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2007 vid 17:31
Det har du ju rätt i Tolala, kan inte minnas någon annan som har byxor. Jasmin har ju iof klänning också men oftast är det ju byxor. Som du sa, trevligt med lite omväxling! Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2007 vid 18:14
På en skala på 1-10, Vad skulle ni ge Alladin?Star
det blir nog en sexa från mig.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2007 vid 19:15
Bara en sexa..? Jag är urkass på att betygsätta, men jag skulle nog ge en åtta. Tycker den här filmen har det mesta som en Disneyklassiker ska ha, bra musik, minnesvärda karaktärer och bra humor i lagom doser. Att den bygger på en gammal historia från Tusen och en natt gör ju inte saken sämre.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2007 vid 23:14

Jag ligger och lutar mellan 8.5 - 9.5. Men någonstans där mittimellan av de orsaker Svenzon nämnde. Plus att den har lagom trovärdig kärlek.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2007 vid 14:09
Aladdin är en riktigt bra film. Håller med om att det är med en del roliga repliker också. Speciellt från Jago. Te.x Har du problem innan han slår till flamingofågeln. Jag gillar även Jafars Återkomst också. Fast ettan är bäst.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2007 vid 17:35
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Aladdin är en riktigt bra film. Håller med om att det är med en del roliga repliker också. Speciellt från Jago. Te.x Har du problem innan han slår till flamingofågeln. Jag gillar även Jafars Återkomst också. Fast ettan är bäst.
En fråga, varför gillar du Jafars Återkomst? Ber om ursäkt om jag redan frågat det, har för mej jag har frågat någon här det nämligen.Wink Undrar pga att jag för mitt liv inte kan se vad det är som är bra med den?
 
Håller med dig. Jago står för väldigt många roliga repliker i alla tre filmerna. Såsom "Vilken överraskning! Jag tror jag får en hjärtattack och dör av överraskning!" och "Och sen tappar vi svärpappsen och den lilla hustrun ifrån en klippa!" osvTongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 23:14

Okej, då får jag väl göra det jag gillar bäst i att disskuter Disney: Dissa uppföljare! Jag kan ärligt inte för mitt liv se vad du tycker är bra med "Jafars återkomst" disney_girl! Snälla förklara det kan bli intressant att höra vad någon som tycker filmen är bra har att säga. För mig är "Jafars återkomst" som... jaa som ett långt väldigt dåligt serie avsnitt! Men nu ska jag faktiskt vika mig och säga att jag tycker faktiskt den tredje filmen är helt okej! Äntligen en vettig handling i en uppföljare (till råga på allt en uppföljare till en av mina absolutas favoriter)! Oj, det var nog första gången jag sa att en uppföljare inte sög! "Jafars återkomst" däremot ger bara kväljningar...

"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2007 vid 12:31
De hade kunnat göra en mycket bättre uppföljare till Aladdin. Faktum är att jag tror att de mest slängde ihop något för att ha en uppföljare, de hade ju reklam för den redan när den första kom ut på vhs. Men sen ska jag väl kunna medge att den har en viss del humor i sig, så det är ju ett plus jag är villig att medge finns.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2007 vid 15:11
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

På en skala på 1-10, Vad skulle ni ge Alladin?Star
det blir nog en sexa från mig.
 
Jag drar till med 9. Samma som Den lilla sjöjungfrun. Både är fruktansvärt bra, men det är något som fattas för att komma upp i Skönheten och Odjurets klass. Kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag gillar bäst av dessa två, men vet att de ligger 4 resp. 5 på min topp 10-lista.


Ändrad av Hades - 02-oktober-2007 vid 23:18
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2007 vid 14:59
Okej det var ett tag sedan någon skrev i denna tråden men jag har en fråga som jag sååå gärna vill ha svar på...och jag visste inte vart jag skulle skriva den annars Tongue
 
Vilka är hans 3 önskningar egentligen? Alltså den första vill han ju bli prins ( och han lurar ju anden genom att bli fri från grottan "gratis" så den räknas ju inte)
Sen den sista är att anden blir fri, men den andra? Är det de att anden räddar honom från att drukna? det var ju inte riktigt en önskan kanske men ändå... Han tog för givet att det var en önskan så det var väl det kanske fast Anden säger ju ungefär - Säg jag vil bli fri... jag tar det som ett "ja" ... men ändå...TongueBig%20smile
 
Finns det något annat jag missat?
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2007 vid 16:51
Precis så är det. Bli prins, undvika att drunka och att Anden ska bli fri är hans önskningar. Varför Anden inte kunde rädda honom i vilket fall kan man ju i och för sig fråga sig. Det är lite oklart Tongue
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2007 vid 14:40
Har också tänkt på det. Då är de ju redan kompisar, förstår inte riktigt varför han inte kan hjälpa honom utan att räkna det som en önskning. Men men Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
PocaSparrow View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-december-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera PocaSparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2007 vid 16:21
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Ja, hon är alldeles för underskattad. Inte så att hon borde varit med mer i filmen men hon får för lite uppmärksamhet. All uppmärksamhet ges åt Aladdin (självfallet), Anden, Jafar, Jago och Abu osv. Sedan tänker man på stackars Jasmin, som faktiskt gör ovanligt mycket för att vara rik prinsessa.
Gillar hur de har spelat på hennes kvinnlighet. Om vi jämför med till exempel Belle så är Jasmins sexuella (får man säga så om en disneyfigur? Tongue) sida mycket mer tydlig.


Jag håller med dig, Bara lilla jag, men om man ser henne rent utseendemässigt så tycker jag att hennes midja är väldigt överdrivet smal... T.ex. när Aladdin lägger handen om hennes midja så räcker den ju om nästan hela! Inte för att jag tänker så mycket på sånt, men det bara slog mig som hastigast. Hennes "inre skönhet" är ju stor, som alla andra prinsessors, och det märks att hon inte låter ngn annan (karl) bestämma över henne. Girlpower!
Till toppen
Jasmine View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-januari-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Jasmine Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2008 vid 15:05
Aladdin är min Disney favorit! Kanske min favoritfilm till och med! Vill ha den på DVD. Den har allt! Jag älskar introt, så där mystiskt! Den har jättebra sånger! Jag gillar ALLA karaktärer. Aladdin är modig och cool. Abu är rolig och busig. Anden är ju hur rolig som helst! Gillar också Mattan. Den uttrycket känslor med rörelser och det gör den så rolig! Älskar Jago! Papegojan som blir proppad med kex som han avskyr! Jafar är den härligaste skurken i Disney. Han är vesir till att sedan klä ut sig som gammal luffare, till sultan, till häxmästare, till en jättekobra och världens kraftfullaste ande! Han är bäst! Också har han Jago! Jasmine kanske är min favorit. Hon är inte bara så bedårande snygg, hon är smart också! Håller med att hon är underskattad.

Ändrad av Jasmine - 02-januari-2008 vid 21:18
Till toppen
Jago View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 02-januari-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Jago Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2008 vid 21:00
Aladdin är min favvo. Men anledningen är inte Robin Williams, oh nej, jag växte ju upp med den svenska versionen. Såg den engelska på DVD:n och ögonen var stor som fotbollar. Herregud vilka bra röster det var på engelska! Robin Williams och Jonahatan Freeman var ju grymt bra!
Nu sköter jag mig själv!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2008 vid 21:17
Aladdin är en av Disneyklassikerna som inspirerade mig mest i mitt lekande som barn. Mycket av mitt legobyggande baserades på Aladdin vill jag minnas. Mycket bra film helt enkelt. Länge sedan jag såg den så det är väl dags att införskaffa den på dvd inom kort.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2008 vid 12:03
Finns den på DVD? Enligt den här sidan finns den inte.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2008 vid 12:49
Aladdin har utgått det är helt riktigt, men den är ganska enkel att få tag på begagnadmarknaden.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jago View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 02-januari-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Jago Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-januari-2008 vid 19:32
Jag köpte den på Tradera för nåt årsen. Är själv på jakt efter Lejonkungen men det är så dyyyrt där!
Nu sköter jag mig själv!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media