Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Aladdin

 Svara Svara Sida  <1 3456>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2012 vid 00:44
Har kollat igenom alla Aladdin filmer denna veckan och måste ge en liten applåd till Disney för hur de har hanterat hela Aladdin serien.

Om man räknar med tv serien och de tre filmerna så hänger verkligen allt ihop. 

Det börjar med Aladdin -> Jafars Återkomst (Anden kommer tillbaka och Jago får sig en tankeställare -> Tv serien (Äventyr som är relevanta och man ser hur Abo och Aladdin träffades etc.) -> Rövarnas konung. (Intressant film som till och med gjorde så att man fick ett bra slut på hela serien.)

När det gäller olika karaktärer, Abis Mal till exempel, dök upp i Jafars Återkomst och blev sedan en karaktär som återkom i serien. På deras bröllop i R.K. kan man se figurer som endast har varit med i serien. 

Jag tycker att det är så roligt att de följer en kronologisk ordning, var bara tvungen att skriva av mig lite. 

(Utom ett avsnitt i serien när Aladdin träffar på Herkules och det är någon storts crossover... det var lite konstigt. Jafar och Hades träffas i underjorden liksom.. någon som har sett det? Vet inte riktigt vart de avsnittet platsar in.) 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2012 vid 20:54
Jag har alltid sagt att jag gillar kontinuiteten i Disney's Aladdin-franchise. Unik och suverän. 
Avsnittet du menar är "Hercules and the Arabian Night" från Hercules-serien.
Den här wikipedia-artikeln försöker placera avsnittet i kronologin. Om man stödjer detta eller inte får stå för var och en.
 
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Hercules_and_the_Arabian_Night
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2012 vid 23:46
Postad av LeChuck. LeChuck. skrev:

Jag har alltid sagt att jag gillar kontinuiteten i Disney's Aladdin-franchise. Unik och suverän. 
Avsnittet du menar är "Hercules and the Arabian Night" från Hercules-serien.
Den här wikipedia-artikeln försöker placera avsnittet i kronologin. Om man stödjer detta eller inte får stå för var och en.
 
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Hercules_and_the_Arabian_Night

Aa, såg avsnittet häromdagen, blev så väldigt nyfiken då jag inte hade hört talas om det innan. Var ju lite underhållande.. Tänkte inte ens på att Jago inte var med. Anden var ju med och gjorde en knock out men det var väl det. Så att det utspelar sig efter R.K. stödjer jag! (Och det att Jasmin sa att hon faktiskt var gift.) 

Egentligen så stämmer ju inte Aladdin och Herkules alls ihop på något sätt när det gäller tid och rum... men spelar inte så stor roll. 

Men som sagt, att de har vävt in tv serien och inte bara filmerna, är så väldigt uppskattat för min del. (Har tänkt mycket på detta sedan en annan film kom ut som inte alls stämde med serien ni vet nog vilken jag menar...) 

Väldigt kul är det också att det är samma röstskådespelare! (Utom Jasmin i serien.) Det gör mer än vad man tror. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2012 vid 09:15
"(Har tänkt mycket på detta sedan en annan film kom ut som inte alls stämde med serien ni vet nog vilken jag menar...)"


Jag känner mig trög och nyvaken. Vilken är det du menar? 

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2012 vid 10:46
Postad av LeChuck. LeChuck. skrev:

"(Har tänkt mycket på detta sedan en annan film kom ut som inte alls stämde med serien ni vet nog vilken jag menar...)"


Jag känner mig trög och nyvaken. Vilken är det du menar? 



Haha! DLS serien.
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2012 vid 13:16
Jag trodde du menade Timon och Pumbaa-serien. För där har logiken från filmen helt försvunnit.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2012 vid 13:58
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Jag trodde du menade Timon och Pumbaa-serien. För där har logiken från filmen helt försvunnit.

Sant det med!

Samma med Kejsarens Nya Stil kanske? Känns också lite off... Den är ju efter filmen men... mja.. 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2012 vid 15:19
Varken Timon & Pumbaa eller Kejsarens Nya Skola har jag någonting emot. Båda är klockrena komediserier. I fallet Timon & Pumbaa har man ju bara tagit karaktärerna och placerat de i ett slags Loony Tunes-universum och där behövs ingen logik. I fallet med Kuzco... tja, jag kan nog köpa serien som en hyfsad fortsättning på Kronks Nya Stil då båda långfilmerna redan var rätt så spejsade.

Tarzan-serien är också okej som fortsättning på filmen även om jag inte är speciellt förtjust i serien i sig.

Aladdin är hittills ohotad segrare i kampen om bästa/mest trogna kronologiska ordningen.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2012 vid 16:04
Har läst att långfilmen ska komma tillbaka på dvd enligt disneyania. Blir det på blueray också ?
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2012 vid 17:51
Och med långfilmen menar du Aladdin eller?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2012 vid 18:11
Postad av LeChuck. LeChuck. skrev:

Och med långfilmen menar du Aladdin eller?


Ja
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2012 vid 00:44
När vi ändå diskuterar serier med noll kontinuitet... Jag har alltid stört mig otroligt på att Hades är en av skurkarna i Herkulesserien (Har i och för sig bara sett den några gånger, men har för mig att det är så). Serien utspelar sig ju i huvudsak när Herkules är tonåring, tränar till hjälte och allt det där (Om han ens tränar till hjälte då... Fille är ju med i alla fall). Sedan får vi ju inte glömma Herkules närmsta vänner, som man inte sett en skymt av i filmen (Vilket i alla fall är lite ok, man ville väl ha fler och nya karaktärer i serien. Nu till det som stör mig mest:
 
Under den här perioden i Herkules liv så ska väl Hades inte finnas där? Jag menar är inte Hades, än så länge, lyckligt ovetande om att Herkules faktiskt lever? Och om de kunde slänga in Hades i serien, skulle de då inte lika väl kunnat slänga in Megara, jag menar hon är ju en mycket bättre, roligare, ja... bättre karaktär helt enkelt, jämfört med den där Cassandra... Men Megara har jag inte sett en skymt av.
 
Om jag inte minns fel så umgås väl även Herklues med gudaversionen av Zeus, och inte bara en stenstaty, och hans föräldrar på jorden verkar vara som bortblåsta.
 
Låt oss helt enkelt bara säga att jag, inte på ett enda sätt, kan placera Herkules någonstans i en kontinuitet, om vi ska utgå från filmen... Verkligen ingenstans.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2012 vid 01:22
Postad av LeChuck. LeChuck. skrev:

Varken Timon & Pumbaa eller Kejsarens Nya Skola har jag någonting emot. Båda är klockrena komediserier. I fallet Timon & Pumbaa har man ju bara tagit karaktärerna och placerat de i ett slags Loony Tunes-universum och där behövs ingen logik. I fallet med Kuzco... tja, jag kan nog köpa serien som en hyfsad fortsättning på Kronks Nya Stil då båda långfilmerna redan var rätt så spejsade.

Tarzan-serien är också okej som fortsättning på filmen även om jag inte är speciellt förtjust i serien i sig.

Aladdin är hittills ohotad segrare i kampen om bästa/mest trogna kronologiska ordningen.

Hade helt glömt av Kronks nya stil, tror inte att jag har sett den ens. 
Timon och Pumba håller jag helt med om. Bara underhållning liksom :) 
Postad av Jeppe Jeppe skrev:


Under den här perioden i Herkules liv så ska väl Hades inte finnas där? Jag menar är inte Hades, än så länge, lyckligt ovetande om att Herkules faktiskt lever? Och om de kunde slänga in Hades i serien, skulle de då inte lika väl kunnat slänga in Megara, jag menar hon är ju en mycket bättre, roligare, ja... bättre karaktär helt enkelt, jämfört med den där Cassandra... Men Megara har jag inte sett en skymt av.
 
Om jag inte minns fel så umgås väl även Herklues med gudaversionen av Zeus, och inte bara en stenstaty, och hans föräldrar på jorden verkar vara som bortblåsta.

Ne, egentligen borde väl inte Hades vara med i serien eftersom att han inte visste om att Herkules levde då, men... Herkules utan Hades vore väldigt tråkigt... 

Megara dyker upp i ett avsnitt (som jag har sett, kan vara fler.) 
"Hercules and the Aetolian Amphora"  Kommer inte ihåg vad som händer dock...

Så det är just därför som Aladdin är så underbar att se på, man behöver inte tänka på en massa fortsättningsproblem. Det är liksom samma stil på hela serien också, "Arabiska natt" återkommer i varje film och serien så därför känns det mer som en röd tråd. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2012 vid 01:23
Jo, de har onekligen varit ganska lata när det kommer till Hercules. Främst då med Hades som en av skurkarna. De andra punkterna är inte lika allvarliga. Fille tränar Hercules till hjälte under seriens gång och han snackar oftast med Zeus i form av stenstaty. Att han inte längre umgås med Icaros och Cassandra i filmen är inte särskilt konstigt då Ikaros lär flyga in i solen och tja... man umgås inte med folk från plugget livet ut.

Jag gillar Hercules the Series men håller med om att de kunde ha tagit vara på detaljerna så mycket mer än de valde att göra. Synd.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2012 vid 21:34
Ja, Hadesgrejen stör mig, fast samtidigt så tycker även jag att Herkules utan Hades inte vore samma film (eller serie) alls. Så, jag kan förstå varför de valde att ha med Hades ändå.
 
De andra punkterna ÄR inte så viktiga alls. Och Ikaros och Cassandra kom ju troligtvis till för att utöka persongalleriet i serien. Jag tror att anledningen till att jag stör mig på det också är mycket för att jag tycker det verkat som att Herkules och Fille levt väldigt isolerat på Filles ö, i alla fall om man ska döma av filmen. Så serien gav mig en lite konstigare bild av hur det hela var :P
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2012 vid 14:36
Är långfilmen Aladdin med i diamond edition ?
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2012 vid 14:48
Japp! Det är den. Aladdin Diamond edition ska komma ut våren 2013!!
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2012 vid 19:14
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Japp! Det är den. Aladdin Diamond edition ska komma ut våren 2013!!

Varför släppte de den där konstiga dvd:n med sing a long;en då? Det är den versionen jag har och skulle väldigt gärna vilja ha lite mer extra material... 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2012 vid 16:13
Jag köpte den där "konstia" dvd:n och blev så irriterad på eländet att jag genast jagade rätt på ett begagnat ex av 2-diskutgåvan. Den sunkiga utgåvan ligger fortfarande orörd med plasten på.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2012 vid 19:40
Hoppas diamond edition utgåvan kommer att ha mer bonusmaterial.
Då kommer jag köpa den och sälja sing along utgåvan.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2012 vid 22:19
Postad av LeChuck. LeChuck. skrev:

Jag köpte den där "konstia" dvd:n och blev så irriterad på eländet att jag genast jagade rätt på ett begagnat ex av 2-diskutgåvan. Den sunkiga utgåvan ligger fortfarande orörd med plasten på.


Haha, precis så gjorde jag också. LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2012 vid 20:14
Jag gillar heller inte omslagsbilden på sing along utgåvan.
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2012 vid 23:13
Verkar som om Diamond-utgåvan av Aladdin har skjutis fram eller att filmen har blivit borttagen ur Diamond-samlingen, då inlägget i Askungen blu-rayen i USA gör reklam för en Peter Pan release till våren 2013.


Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2012 vid 15:40
På Askungen DVdn så är det reklam för Aladdin Diamond Edition. Den kanske kommer iallafall.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2012 vid 17:06
Vi får helt enkelt vänta och se. Smile Men om jag ska vara helt ärlig så känns det som att det kommer att bli Peter Pan. Inte för att jag vill att det ska vara just den filmen men utav det intrycket som Aladdin har gett till familjer med små barn i USA p.g.a filmens Arabiska tema. Platina utgåvan av Aladdin som kom 2004 sålde minst antal kopior jämfört med de andra Platina titlarna, t.o.m vissa filmer som inte var Platina titlar sålde bättre än Aladdin som Dumbo och Alice i Underlandet. Anledningen till detta var att många familjer i USA var rädda att visa Aladdin för sina barn p.g.a World Trade center terror attacken 2001. De som gjorde attacken kommer ju ungefär från ett sånt land som Aladdin utspelar sig i. Det var därför som Aladdin inte var från början tänkt att vara med i Diamond edition serien men nu så kanske de ger Aladdin en andra chans. Det kan också vara så att Aladdin kanske fortfarande är med i Diamond edition serien men de skjuter upp den och lägger dit Peter Pan som vårens Diamond edition. De kanske vill göra om Aladdin till 3D precis som Den lilla sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret och Lejonkungen och för att göra det måste de göra en ny restaurering på Aladdin. Men nåt som jag inte riktigt förstår är att om folk är rädda att Aladdin ska påmina dem om terror attacken, varför är de inte rädda för Oliver & gänget också där man tydligt ser World Trade center byggnaden i filmen!!
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2012 vid 20:28
" utav det intrycket som Aladdin har gett till familjer med små barn i USA p.g.a filmens Arabiska tema. Platina utgåvan av Aladdin som kom 2004 sålde minst antal kopior jämfört med de andra Platina titlarna, t.o.m vissa filmer som inte var Platina titlar sålde bättre än Aladdin som Dumbo och Alice i Underlandet. Anledningen till detta var att många familjer i USA var rädda att visa Aladdin för sina barn p.g.a World Trade center terror attacken 2001."

Det där gör mig så förbannad att jag inte kan uttrycka det i ord. Förutom dessa; korkade j*vla amerikaner.
Till toppen
Zernabog View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 15-juli-2010
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera Zernabog Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2013 vid 17:29
Ah, Aladdin. En av mina absoluta favoritfilmer någonsin, och enligt Chuck Jones den roligaste filmen någonsin. Jag minns att jag brukade kolla på den filmen ganska ofta på vhs när jag var yngre. (Det enda negativa jag någonsin tyckt, var sultanens replik om att Jasmine bara hade tre dagar på sig att gifta sig. Men tre dagar senare på kvällen säger sultanen att Jasmine får gifta sig med vem hon vill. Gifte dem sig verkligen så snabbt?)

Man kan undra hur annorlunda filmen kunde ha blivit om den hade blivit som det ursprungligen hade blivit uttänkt. På dess sida står det ju om sången "Humiliate the Boy", och den sången finns att beskåda just på den här länken:

http://www.youtube.com/watch?v=W9vXZncjGvk

Och på den här länken berättas det om hur handlingen fick skrivas om ordentligt (så att den blev mindre lik sagan den var baserad på):

http://www.youtube.com/watch?v=z6C_bRWntfQ

Själv kan jag inte säga om filmen hade blivit bättre eller sämre, men den hade defenitivt blivit annorlunda. Jag skulle gärna vilja se den ursprungliga versionen i sin helhet.
Till toppen
Zernabog View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 15-juli-2010
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera Zernabog Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2013 vid 18:24
Angående det där med att sultanen sa att Jasmine bara hade tre dagar på sig att gifta sig. Sultanen visade ju i filmen att han kan ändra lagarna hur han vill, så då kanske han ändrade även tidsfristen på lagen. Fast om det var så det gick till, så kunde de (manusförfattarna) isåfall ha varit mer tydliga med.

Förresten kan man undra i flera år över hur annorlunda den tidiga versionen av filmen kunde ha blivit gentemot det vi i publiken till sist fick se (se länkar ovan). Vad tycker ni själva?
Till toppen
Zernabog View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 15-juli-2010
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera Zernabog Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2013 vid 19:58
Är det någon som vet om bonusmaterialet från 2004 års dvd kommer att släppas på dvd igen? Jag vill helst inte leta på tradera eller blocket, eller skaffa en bluray-spelare för att kunna ta del av allt det materialet.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2013 vid 14:05
Postad av Zernabog Zernabog skrev:

Är det någon som vet om bonusmaterialet från 2004 års dvd kommer att släppas på dvd igen? Jag vill helst inte leta på tradera eller blocket, eller skaffa en bluray-spelare för att kunna ta del av allt det materialet.

Med Disney kan man aldrig veta säkert, men det är nog inte troligt att det kommer någon ny lyxutgåva av filmen på DVD.

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 3456>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media