Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Försvunnen replik i Mulan!

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Försvunnen replik i Mulan!
    Postad: 18-augusti-2006 vid 16:58
Jag köpte nyligen Mulan 2-discutgåvan och när jag såg den häromkvällen upptäckte jag att en replik var borta! Det är den i slutet när Mulan frågar om Shang vill stanna på middag och mormor ropar "Vill du stanna för alltid??" Det är inte omgjort, för figurerna vänder sig fortfarande mot henne och skrattar, men varken på det svenska eller engelska ljudspåret finns den repliken med! Är det samma för någon annan? Jag blev jättebesviken, för det är en av de klockrenaste replikerna i hela filmen!
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2006 vid 19:34
Men, så kan de väl inte göra?? Håller med, den repliken är klockren!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2006 vid 00:23
Har bara lyssnat på det engelska ljudspåret på dvd:n men jag är ganska säker på att repliken är med där  Låter ju väldigt skumt att den skulle vara borttagen..
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2006 vid 10:11
Jag har kollat upp detta nu och på min DVD (samma utgåva) så finns repliken med på det Svenska, Engelska, finska och isländska ljudspåren.


"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2006 vid 13:52
På min VHS finns repliken med också.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2006 vid 12:21
Min VHS också.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2006 vid 13:34
Hon sa inte att det var något fel på VHS-filmen.
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2006 vid 11:56
Nej, min VHS är också bra. Det låter iaf betryggande att det inte är något fel på era utgåvor, då kanske det bara är min spelare. Ska försöka hitta en annan att spela upp den på och se om problemet kvarstår...
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Minnie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2006 vid 18:50
på min dvd finns den repliken med
If you can't say something nice, don't say nothing at all.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2006 vid 20:42
Stackare! Den repliken är ju bara så braSmile
På min dvd funkar den iallafall.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2006 vid 11:58
Nej, på min DVD säger de aldrig det! Jag har inte riktigt tänkt på det förens nu... Kanbske är min DVD som är lite "urfunktion" den också!
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 22-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2006 vid 19:33
Kan det inte vara just den "versionen" av utgåvan som är lite "borttagen/censurerad"?
"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2006 vid 20:03
Ni som inte hör repliken har troligtvis någon vajsing på era ljudanläggningar.

Normalt ligger de flesta replikerna i en film i mittkanalen, men just den repliken ligger i den högra frontkanalen.

Felsökningen underlättas om ni har någon test-DVD eller THX-optimizern som finns med på en del DVD-filmer. Kontrollera att alla kanalerna fungerar, och att rätt ljud kommer från rätt högtalare.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media