Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Katastrofala tv-serier

 Svara Svara Sida  <12345 6>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2007 vid 19:03
Jag ser inte på varken disney channel eller toon disney eller playhouse och allt vad dem heter, men av det lilla jag har sett tycker jag att serier som Brandy och herr Morris, Kejsarens nya skola, Ersättarna (heter det så?), 101 dalmatiner, Lloyd i rymden, Fairy odd parents och American Dragon verkar vara riktigt dåliga lågbudgetserier.
Bra är endast de gamla serierna, och nästan alla utav dessa. Fattar inte vad disney håller på med!
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2007 vid 21:03
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Nej givetvis inte. Men jag tror det ändå. JAG (alltså jag) är säker på att det blir så. Men jag kan ju inte bevisa något så det är bara att vänta och se. Vi ses här om tio år och ser vem som fick rätt och så försöker vi finna inre frid under tiden. Ok?


Jaså, om du är säker på det så kan DU (ja, du) väl låstas att Kim Possible inte har funnits på svensk TV.
Men jag tror att serien finns kvar även om tio år.
Quack Pack har ju visats på svensk TV för tio år sen och serien visar ju fortfarande.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2007 vid 21:27
"så kan DU (ja, du) väl låstas att Kim Possible inte har funnits på svensk TV."
 
Den som hade så bra fantasi.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2007 vid 13:25
Doug och Pepper Ann lär nog inte komma tillbaka inom tio år.
Och om Darkwing Duck är inte tillbaks på TV inom tio år är den bortglömd den också.
Många kommer inte att lär känna till den serie efter tio år.
Det finns risk för det.
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2007 vid 14:13

Jag tror många serier kommer på dvd, även Doug och Pepper Ann.

Disney 4ever
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2007 vid 10:58
Det beror på om det kommer till Sverige eller ej.
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2007 vid 12:54

Menar du de själva svenska dubbarna eller? För D.D. finns ju på dvd, men ej svenskt tal.

Disney 4ever
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2007 vid 13:25
"Han kom från rymden, från en annan planet. Varför just hit är det ingen som vet..."
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2007 vid 13:39
Finns det DD på dvd i Sverige????
Så i fall tror jag nog att du menar det är inte en svensk utgåva.
Jag tror inte att det finns svenska utgåvor av D. D. på DVD.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2008 vid 18:49
Dags att uppdatera listan i och med att Disney det senaste året har pumpat ut mer skräp (vem är förvånad?).
 
Sämst av de sämsta
 
1. Loyd i Rymden
2. Ersättarna
3. En Jycke i Klassen
4. Pepper Ann
5. Det surrar om Maggie
6. Rasten
7. Dave Barbaren
8. Brandy och Herr Morris
9. Fillmore
10. Doug
11. Phineas & Ferb
12. Kim Possible
13. American Dragon
 
Sämst av de bra
 
1. Buzz Lightyear
2. Hos Musse
3. Tarzan
4. Quack Pack
5. Lilla Djungelboken
 
Playhouse-serierna är alla värdelösa utom Mina Vänner Tiger och Nalle Puh och (lite förvånande!) Pocoyo (hur kan man inte älska en serie med Stephen Fry som berättar-röst?). Jag tyckte Musses Klubbhus var okej i början för det var någonting nytt och hade man sett några sekunder av hjärntvättaren Små Einsteins och det åttkantiga missfostret Stanley så var det helt klart en frisk fläkt att se Musse och hans vänner, men sen när Tiger och Nalle Puh gjorde entré och gjorde allting som Musse gjorde fast bättre, smidigare och snabbare så insåg jag snart vilken soppa Klubbhuset är. När jag nu råkar se det får jag bara lust att strypa Musse med en telefonsladd. Öjebos Musse-röst i serien har också börjat gå mig på nerverna. "Miska Muska Musse Pigg" eller va f*n han pladdrar om? Avskyvärt, för att inte tala om sångerna, dansen och att allt är så efterblivet.
 
Disneys otecknade serier ska vi inte ens tala om. Dock ska det nämnas att ingenting i världshistorien någonsin kommer att överträffa That's So Raven i sugighet.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2008 vid 19:21
Okej jag har fått nog.
Det är omöjligt att diskutera med dig, 101dalmatiner.
De flesta playhouse-serier kan jag väl hålla med om men Musses klubbhus är ju faktiskt bra och det hindrar inte mig att tycka att den är bättre än Tiger och Puh.
Det kan beror på att Musse och hans vänner inte är gjorda av levande kramdjur som Tiger och Nalle Puh är.
Jag har läst nånstans i internet att Phineas & Ferb blev en succéserie i USA.
Jag tror att det kommer mera avsnitt av den serie än bara 26 avsnitt vad jag vet.


Ändrad av storhe5 - 11-mars-2008 vid 20:27
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2008 vid 19:50
Vadå diskutera? Var finns diskusionen? Jag uppdaterade min lista och du flummar på som vanligt?
Mitt inlägg var ju knappast en respons på det obegripliga du skrev i december.
 
Ps. Musses Klubbhus, det bästa som har gjorts någonsin!? Mmpfh, mmphfhihi, hihihahahaahahahahahahahahahahahahhahahahaahahahahahahahahhahaahahahahah!!!LOLLOLLOL
 
 
 
 
 
 
retard


Ändrad av 101dalmatiner - 11-mars-2008 vid 19:52
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2008 vid 20:25
Ja, och?


Ändrad av storhe5 - 11-mars-2008 vid 20:26
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2008 vid 06:49
Svaret finner du i frågan. Jag har aldrig hört något så... bäst att inte skriva det.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2008 vid 15:55

Själv älskar jag Musses klubbhus! jag tycker alla Play House är charmiga och söta men några är bara för mycket! Men Musses klubbhus är nummer 1  och Nalle Puh och dom nummer 2 . Jag tycker Kim Possible är en toppen serie! trots att det inte är disney magin som jag själv faller för, så tycker jag några serier som inte alls är (typiskt disney) är riktigt bra! Kim possible är en av dem.  Här är i alla fall min dåliga lista:

Ersättarna.
Det surrar om Maggie.
Luftens hjältar.
Kejsarens nya skola.
Brandy och Herr Morris.
Fairly odd parents.
Phineas och Ferb(ny).
Phil från framtiden.
 
 
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2008 vid 18:16
Där har vi gemensamt, mimmi pigg.
Musses klubbhus, Hos Musse och Kim Possible.
Hur det med såna serier du inte gillar så har vi gemensamt i alla fall med Det surrar om Maggie och Phil från framtiden.
Jag tycker också att såna är dåliga men Ersättarna, Brandy och Herr Morris, Luftens hjältar, Kejsarens nya skola och särskilt Phineas & Ferb tycker jag om.
Fairly Odd Parents är också bra även om den borde nog visa på Nickelodeon istället precis som i andra länder som USA, Australien och England.
Serien har ju ingenting med Disney att göra.
Men det stör mig inte så mycket i alla fall.
Finns det nog andra serier du tycker om från Disney?
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2008 vid 19:08
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Där har vi gemensamt, mimmi pigg.
Musses klubbhus, Hos Musse och Kim Possible.
Hur det med såna serier du inte gillar så har vi gemensamt i alla fall med Det surrar om Maggie och Phil från framtiden.
Jag tycker också att såna är dåliga men Ersättarna, Brandy och Herr Morris, Luftens hjältar, Kejsarens nya skola och särskilt Phineas & Ferb tycker jag om.
Fairly Odd Parents är också bra även om den borde nog visa på Nickelodeon istället precis som i andra länder som USA, Australien och England.
Serien har ju ingenting med Disney att göra.
Men det stör mig inte så mycket i alla fall.
Finns det nog andra serier du tycker om från Disney?
 
Oja, jag gillar American dragon hyfsat faktiskt, jag disney klassikerna såklart, Loyd gillar jag faktiskt, Tarzan, Den lilla sjöjungfrun, Alladin. lilo och stitch, helgen med gänget,Pepper an,långbens galna gäng och bumbibjörnarna.Smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2008 vid 22:29
Den senaste tiden har jag sett trailers på TV6 för en ny serie på Disney channel som heter Phineas & Ferb, det verkar vara en riktig skitserie. Någon som sett den?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2008 vid 01:44
Tillräckligt många sekunder för att kunna bekräfta att den fint och smidigt glider in på topp 10 sämsta disneyserierna-listan. Så ful att det fullkomligen värker i ögonen.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2008 vid 07:53
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Där har vi gemensamt, mimmi pigg.
Musses klubbhus, Hos Musse och Kim Possible.
Hur det med såna serier du inte gillar så har vi gemensamt i alla fall med Det surrar om Maggie och Phil från framtiden.
Jag tycker också att såna är dåliga men Ersättarna, Brandy och Herr Morris, Luftens hjältar, Kejsarens nya skola och särskilt Phineas & Ferb tycker jag om.
Fairly Odd Parents är också bra även om den borde nog visa på Nickelodeon istället precis som i andra länder som USA, Australien och England.
Serien har ju ingenting med Disney att göra.
Men det stör mig inte så mycket i alla fall.
Finns det nog andra serier du tycker om från Disney?
 
Oja, jag gillar American dragon hyfsat faktiskt, jag disney klassikerna såklart, Loyd gillar jag faktiskt, Tarzan, Den lilla sjöjungfrun, Alladin. lilo och stitch, helgen med gänget,Pepper an,långbens galna gäng och bumbibjörnarna.Smile


Tarzan och Aladdin är ju ganska bra men jag gillar Lilo & Stitch och Långbens galna gäng bättre så där har vi också gemensamt.
American Dragon och Lloyd är ju mittemellan och Pepper Ann, Den Lilla Sjöjungfrun och Bumbibjörnarna gillar jag inte alls ett dugg.
Jag har aldrig sett Helgen med gänget men jag kan minnas att den har visat på Disney Channel för 4-5 år innan den försvann.
Ducktales, Quack Pack, Piff & Puff, Timon och Pumbaa och Dave Barbaren gillar jag också bättre. Disney Channel skall visa klassikern Djungelboken på långfredag så lägg det på minnet.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2008 vid 12:13
jag tycker att det flesta nya seriena saknar disney kännsla min absoluta favoriter är
bumbibjörnarana
lilla sjöjungfrun
alladin
mm
 
det serie som jag inte gillar är
american dragon
loyd i rymden
rasten
långbens galna gäng fins bara ett bra avsnit enligt mig
och många fler
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2008 vid 12:22
Vilket avsnitt av Långbens Galna Gäng är det du tycker är bra?
 
Om du inte gillar lloyd i Rymden, American Dragon och skräpRasten, betyder det att du gillar Det Surras om Maggie, Fillmore, Kim Possible, Dave Barbaren, Brandy och Herr Morris m.m?


Ändrad av 101dalmatiner - 25-mars-2008 vid 12:23
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2008 vid 12:48
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Vilket avsnitt av Långbens Galna Gäng är det du tycker är bra?
 
Om du inte gillar lloyd i Rymden, American Dragon och skräpRasten, betyder det att du gillar Det Surras om Maggie, Fillmore, Kim Possible, Dave Barbaren, Brandy och Herr Morris m.m?
 
det är et avsnit när max kussin kommer Smile
 
nej jag gillar inte Det Surras om Maggie, Brandy och Herr Morris
 
men det andra går väl an men det är ju ingen disney magi!!!!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2008 vid 12:58
Haha, avsnittet med Max kussin är ett av de få Långben-avsnitten jag har svårt för. Mitt absoluta favoritavsnitt är när Petter och Långben är i underjorden på jakt efter en enorm guldklimp som ingen av dem får eftersom båda är för giriga. Ser inget större fel med den serien, då är ju t.ex Lilla Djungelboken en mycket större kalkon.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2008 vid 13:48
naj det var längesen jag så lilla djungelboken men jag mins att jag älskade det
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2008 vid 17:12
Ja, Lilla djungelboken är bra!Big%20smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2008 vid 18:01
Bra? Den totalförlöjligar ju klassikern. Ska vi på allvar tro att Balou hakade med Sheri Khan en gång i tiden? Vilket bullshit.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-mars-2008 vid 19:19
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Bra? Den totalförlöjligar ju klassikern. Ska vi på allvar tro att Balou hakade med Sheri Khan en gång i tiden? Vilket bullshit.
 
men lite gulligt är det allt tycker jag även om det inte är en av dom bästa.Smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2008 vid 14:59
Den är rätt snyggt animerad, men den största behållningen jag har av den är att sitta med nån polare och dra skämt om allt annat som är dåligt/pinsamt/patetiskt med den och garva käken ur led. Ah... good times.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2008 vid 21:41
Jag gillar inte Lilla Djungelboken heller.
Och förresten jag har ju med den i min lista över sämsta serier.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media